Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö joka päivä ruokaa, vai isompi satsi kerralla, mistä lämmitätte osan?

Vierailija
17.09.2022 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomman satsin. Entäs ap?

Vierailija
2/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka päivä. Kyllästyttää. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi satsi mitä syödään pari päivää.

On vain järkevää ja taloudellista tehdä isompi määrä ruokaa.

Vierailija
4/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Usein teen joka päivä ruuan, mutta joku kiusaus, laatikko tai esim. lasagne on niin aina niin iso vuokallinen, että siitä riittää pariksi päiväksi. Silloin en tietenkään tee uutta ruokaa, jos edellistä on vielä jäljellä.

Vierailija
5/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toooosi isoja satseja.

Vierailija
6/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään aika harvoin mitään kummempaa ruokaa, käytetään paljon pakasteita ja puolivalmisteita. Käydään paljon ulkona syömässä.

Mutta keittoja tehdään välillä sellainen 3pv satsi, makaronilaatikkoa tai lasagnea samoin.

Mies välillä laittaa peuran/hirven/kauriin kimpaleen jota mä närpin kerran, itse syö sitten useamman päivän.

Vierailija
7/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison satsin josta syön 3-4 päivää, sen jälkeen teen jotain muuta ison satsin.

Vierailija
8/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kehtaa sanoa mut viikoks teen kerralla, ja kehtaan olla valehtelematta että pariks päiväks niinku moni väittää.

Vierailija
9/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä 90 %

Vierailija
10/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pariksi kerraksi, mutta keittoja isompi annos. Keitothan vain paranevat, kun niitä lämmittää. Joskus menee myös pari annosta pakkaseen esim. kaalikeittoa tai kaalilaatikkoa.

Vierailija
11/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ison satsin joka kestää maksimissaan 4 päivää. Mies syö kuin hevonen :/

Vierailija
12/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomman satsin, mistä riittää 2-4 päivää. Meitä on vain 2 aikuista ja syödään lämmin ruoka kerran päivässä myös vknloppuisin. Mies syö arkena töissä lämpimän lounaan, itse syön vain kerran plus tukevan aamupalan. 

En viitsisi joka päivä kokkailla, siihenhän menee aikaakin vaikka miten paljon ja tulee hirveästi tiskiä (tiskaan käsin kaiken). Ei ihme, jos ap:tä kyllästyttää jokapäiväinen ruuanlaitto! Minua tympäisee tuo 2-3 krt viikossakin. Tai ei niinkään se itse kokkaaminen, vaan se suunnittelu. Miehellä ei ikinä ole mitään ideoita, kun kysyn ja minä käyn yksin kaupassa sekä teen yksin ruuat (hän tekee muita kotitöitä, mihin minä en osallistu eli sikäli ihan tasa-arvoista). Ärsyttää yrittää miettiä erilaisia ruokia, joten syödään muutamaa samaa ruokaa vuorotellen. Sellaisia, mitä saa helposti tehtyä ison satsin. 

Vierailija
13/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen ison satsin joka kestää maksimissaan 4 päivää. Mies syö kuin hevonen :/

Miksi se hevonen ei tee ruokaanne?

Vierailija
14/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kehtaa sanoa mut viikoks teen kerralla, ja kehtaan olla valehtelematta että pariks päiväks niinku moni väittää.

"Kotiruoka säilyy jääkaapissa 24 päivää, mutta vain jos se on jäähdytetty riittävän nopeasti ja säilytetty riittävän kylmässä jääkaapissa" Toivottavasti siis pakastat ateriasi.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/18e0036f-96b7-5df1-b6cd-6db47…

Vierailija
15/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö meal prepping ole muotia? Tosin ei sitä 80-luvulla kutsuttu sellaiseksi.

Vierailija
16/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kotiruoka säilyy jääkaapissa 24 päivää, mutta vain jos se on jäähdytetty riittävän nopeasti ja säilytetty riittävän kylmässä jääkaapissa" Toivottavasti siis pakastat ateriasi.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/18e0036f-96b7-5df1-b6cd-6db47…

!! 2-4 päivää !! Lainauksista näköjään tippuu viivat pois..

Vierailija
17/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun talouteeni kuuluu yksi ihminen, joten harvoin tulee tehtyä ruokaa sen verran, että sen saa kaiken syötyä kerralla. Pienimmätkin lihapaketit jne ovat sen kokoisia, että ruokaa tulee vähintään pariksi-kolmeksi kerraksi.

Vierailija
18/23 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään täytettyjä  häränrulia ja kanaa currykastikkeella. 

Vierailija
19/23 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kahden aikuisen taloudessa kokataan isompi satsi aina sunnuntaisin - säästää aikaa ja sähköä ;)

Täysin viljattomat sämpylät ja nakkikeitto > lounas kolmeksi päiväksi

Ruusukaali-lihapullavuoka > päivällinen kolmeksi päiväksi

Uunivihanneksia ja bratwurstia > sunnuntain lounas ja loput pakastettuna torstain lounaaksi

Torstaina päivällisen mies syö ulkona ja minä noutoruokaa

Perjantain lounas on kana-mozzarella-pesto täytteiset pitaleivät (ei kokkaamista) ja illalla tehdään pellillinen pizzaa

Ja tänään illalla syödään kanatortillat, lisukkeet valmisteltiin muun kokkauksen ohessa.

Vierailija
20/23 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin kokkaan pariksi päiväksi kerrallaan (plus mahdollisesti pakastan valmiita annoksia), mutta viikonloppuna teen jotakin sellaista, mikä syödään kerralla pois. Viikonloppuruoat ovat useammin sellaisia, etteivät sovellu mikrottamiseen seuraavana päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi