Nyt kun hinnat nousevat niin aiotteko pihistellä jouluostoksista?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulusuklaat tuskin maltaita maksaa? Saatikka riisipuuron riisi.
No suklaiden hinnathan kauppojen nimenomaan kannatta laittaa korkeiksi. Kumminkin "ylellisyystuotteita", ei siis peruselintarvikkeita.
Pruselintarvikkeita ostetaan, maksoi mitä maksoi. Ylellisyystuotteet sinne kauppaan jää.
Minulle sattui onneksi tänä vuonna lapseton joulu-vuoro, eli skippaan taas koko bileet. Teinille ja aikuiselle lapselle tyttöystävineen ostan jotain heidän toivomaansa. Toivottavasti sitten vuoden päästä on joku tolkku tullut hintoihinkin.
Ei ole tarvetta pihistellä, kun ei muutenkaan törsätä jouluna mitenkään erityisesti. Ostan ruokatarpeet ja herkut ihan normaalisti. Muutama mieleinen paketti teineille.
Toivottavasti ei tarvitse olla töissä jouluna. Se olis tärkeintä.
No valitettavasti kaikki rahat menevät peruselämiseen jo nyt. Hinnat nousevat loppuvuodesta vielä lisää. Nytkin on jo tiukkaa ruokien kanssa :(
Miehen kanssa tehdään kuten aina, eli emme osta lahjoja toisillemme. Kolmelle lapsellemme ostamme jotain pientä. Nyt tulee varmasti tosi nihkeä joulu joululahjojen suhteen, koska jään kotihoidontuelle (n. 250 e/kk) hoitamaan vauvaa. Mutta varmasti tunnelmaltaan saamme kivan joulun aikaiseksi.
En pihistele. Olen yksineläjä eikä minulla ole enää ketään lahjottavia muita kuin minä itse. Jouluruokien hankkimista olen supistanut jo muutama vuosi sitten, kun uskalsin tunnustaa itselleni, että on paljon ruokia, joita pitäisi jouluna syödä, mutta joista en enää pidä. Ensimmäisenä listalta putosi lanttulaatikko, kun havaitsin, että pienestäkin rasiasta jäi yli puolet homehtumaan. Sekahedelmäsopasta menee maha kuralle, jos siinä on liikaa luumuja. Pois, pois! Joulu-uunipuuro kokonaisista ohrasuurimoista uppoaa voisilmälläkin tai jonkun marjasopan kera. Joka jouluksi ostan itselleni pari hyvää lukuromaania, joita tutkistellessa pyhät sujuvat sukkelasti vihreitä kuulia napostellessa. Joulukoristeitakaan en enää kaivele komeron perältä. Kynttilöitä poltan vain ulkona lyhdyssä. Ripustan sen niin, että näkyy ikkunasta sisään. Siinä on jouluvaloa minulle kylliksi.
Halpis konvehtirasia tai Fazerin sininen levy paloiteltuna kuppiin?
demarit varmaan lupaavat joulu satasen vaali temppunaan ei ole vappu satastakaan näkynyt
Ei tarvitse pihistellä. Olen aina pitänyt yksinkertaisista jouluista, tykkään väkertää lahjat itse ja tietyt perinteet toistuvat vuosista toisiin niin kuin jouluaaton kävely. Ei siis mitään rahallisesti arvokkaita tarpeita. En hyväksy kasvihuoneessa kasvatettuja joulukukkia muutenkaan ja ekologisuus on ollut jo pitkään yksi tärkeä arvo joulussani. Kuulostaa kai tylsältä, mutta ahdistun liiallisesta jouluttamisesta.
Meillä lasten lahjoihin on vähemmän rahaa kuin aikaisempina jouluina (aiemmin on ollut 150e per lapsi). Nyt emme osta puolisoni kanssa toisillemme kuin uudet pyjamat. Lasten lahjat mietityttää, 50-70eurolla pitäisi saada. 8 ja 5 vuotiaat. 1v saa jotain halpaa. Tuntuu, että lasten kaverit saavat isot kasat ja en haluaisi omille huonommuuden tunnetta. Inhoan joulun kaupallisuutta, mutta ympäristössämme on ihmisiä, jotka eivät ajattele samoin. Aleja olen yrittänyt kierrellä, yhden alusvaatesetin löysin esikoiselle 7eurolla.
Kummilapset saa 20e lahjakortit ja suklaalevyt. Vanhemmille joku joululeivonnainen/kukka.
En osta mitään.