Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää, miten lähetä oravanpyörästä?

Vierailija
17.09.2022 |

En jaksa enää, olen aivan loppu.
Elämä on jatkuvaa suorittamista ja työntekoa.

Taas viikonloppuna ylitöitä (iltavuoroja)
Kaikki vaan pyörii päässä ja ahdistaa.
Vihaan ihmisiä, haluaisin olla yksin.
Lisäksi palkkaa oli tullut liian vähän viime tilissä, en jaksa alkaa selvittämään ja korjaamaan asiaa.
En ole siivonnut viikkoihin. Ei vaan jaksa.

Miten lopettaa töissäkäynti?
Haluisin erakoitua jonnekkin metsään kauaksi muista.

Miten lähteä palkkatyöstä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy olen NIIN UUPUNUT😩 YHYY sillä olen nainen ja suoritan kaiken vaitavan hitaasti yhyy😭

Vierailija
22/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy olen NIIN UUPUNUT😩 YHYY sillä olen nainen ja suoritan kaiken vaitavan hitaasti yhyy😭

Tämä ei ole sukupuolisidonnaista ja kyllä se sinunkin elämä saattaa joskus vaipua pohjalle. Silloin et todellakaan toivo että sinulle lällätellään.

T. Nro4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole sukupuolisidonnaista ja kyllä se sinunkin elämä saattaa joskus vaipua pohjalle. Silloin et todellakaan toivo että sinulle lällätellään.

T. Nro4

Kyllä todellakin on naisten ja joskus homojen ongelma kuten sen yhden kirjailija/opettajan tapauksessa joka ei jaksanut kahta ammattia. Nämä na uupuneet akat täyttää terapiat ja saikuttelee viikkokausia miesten tehdessä työt valittamatta ja nopeasti.

Vierailija
24/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nro4

Kyllä todellakin on naisten ja joskus homojen ongelma kuten sen yhden kirjailija/opettajan tapauksessa joka ei jaksanut kahta ammattia. Nämä na uupuneet akat täyttää terapiat ja saikuttelee viikkokausia miesten tehdessä työt valittamatta ja nopeasti.

Ei ole, me ollaan kaikki tätä sama lajia seksuaaliseen suuntautumiseen tai sukupuoleen katsomatta.

T. Nro4

Vierailija
25/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nro4

Jestas, mitä pa*kaa jauhat. Omalla työnantajallani ne on naiset, jotka pitää hommat pyörimässä. Miehistä löytyy ties mitä istuessa selkänsä kipeyttänyttä saikuttajaa.

Vierailija
26/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nro4

Voi kulta pieni! Kyllä työuupumus, masennus ja muut mielenterveyden ongelmat on ihan samalla tavalla karskien valkoisten heteromiestenkin ongelma ja heitä käy vähän väliä vastaanotolla. Jopa siinä määrin että pystyn sen suoraan sanomaan, 80% asiakkaistani on 30-50v miehiä.

Vierailija
27/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hankin työkyvyttömyyseläkkeen, kun en enää jaksanut.

Miten " hankkii" työkyvyttömyyseläkkeen? Pysyvää on tosi vaikeata saada.

Vierailija
28/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä että onko Ap jossain hoitotyössä, esim kotihoito...?

Vierailija
29/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hankin työkyvyttömyyseläkkeen, kun en enää jaksanut.

Miten " hankkii" työkyvyttömyyseläkkeen? Pysyvää on tosi vaikeata saada.

Olen eri jolta kysyt mutta tukirankaongelmat on helppo. Pitkäjänteisyyttä ja oikeat lääkärit auttaa asiassa. Kävin 5v erilaisilla lekureilla ja lopputuloksena oli aina huumausaineresepti kouraan ja kotiin. Tilanne muuttui kun löytyi lääkäri joka kirjoitti yksinkertaisesti niin hyvän lausunnon että läpi meni.

Vierailija
30/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se saikkukaan paljoa auta, jos on tarpeeksi loppuun ajettu. Lisäksi työkaverit alkaa kuiskuttelemaan kaikenlaisia. Parempi ottaa vaan loparit.

Eipä tuo vaimo ole pystynyt edes lomilla palautumaan vuosiin. Vaihtoi alaa ja vähän aikaa auttoi. Nyt sama tilanne. Onneksi sain usutettua hoitajalle / lääkärille ensiviikolle.

Vierailija
31/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoutuminen, säästöjen kuluttaminen, ja sitten toimeentulotuelle. Vaikka tuskin sekään hyvä vaihtoehto on.

Voi toimia jollekin, mutta koneiston (Kelan, TE-toimiston ja sossun) hyppyytettäväksihän tuossa tilanteessa joutuu. 

Vierailija
32/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä lopetat ylityöt. Miksi niihin olet suostunut tuossa tilanteessa? Moni kaivaa tietoisesti itselleen kuoppaa.

Vierailija
33/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kotihoidodssa on tuota ylityöongelmaa miltei joka päivä. Henkilöstöpulan takia. Työt jaetaan niiden kesken, jotka ovat paikalla. Jos puuttuu henkilökuntaa/on sairaustapauksia, jaetaan puuttuvien henkilöiden työt.

Juokset koko päivä ilman taukoja. Illaksi puuttuu työntekijöitä.

Painostetaan jäämään. Jos kieltäytyy, suoritetaan arvonta kuka/ ketkä jää. Työvuoro 7.00-22.00 ja tauoista voi vain haavella.

Viikonloppuisin ei ole esimiestä edes paikalla. Työntekijät joutuvat itse sumplimaan kuka/ ketkä jää tuplavuoroon. Jos ei suostu, joutuu muut pulaan.

Tämä Helsingin kaupungin kotihoidossa.

Vierailija
34/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen asettaa itse rajat ja ylityöhön ei pidä suostua, jos ei halua. Yksinkertaisesti sanoo, että en voi jäädä ja lähtee kotiin. Myös hoitoalalta voi lähteä. Mikään laki ei velvoita tekeen ylityötä. Tuleva pakkolaki koskee lakko tilanteita.

Vierailija
35/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää lähteä kokonaan tai ottaa pitkä sairasloma. Mulla meni vuosiksi täysin terveys ja työkyky. Nyt teen muutaman tunnin töitä viikossa. Olis pitänyt lähteä työkykyisenä mut jäin ja venyin ja uuvuin suunnilleen sängynpohjalle...

Vierailija
36/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/37 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lähtenyt 2 kertaa tyhjän päälle uupumuksen vuoksi. Ja kun sinnittelin liian pitkään, en enää pysty tekemään täyttä päivää. Olisi pitänyt ymmärtää ajoissa...