Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****Joulunpallerot maanantaihin*****

30.10.2006 |

Lumisen ihanaa huomenta!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös täältä pohjoisesta ja näky on aivan upea tästä ikkunasta.Lunta reilu 10cm ja aurinko paistaa,pakkasta -7.Tympäsee vaan kun kummallakin lapsella kauhea räkätauti ja pikkulämpöä nuoremmalla.Kumpikin äitin syliä vailla vaan.Toivottavasti menis pian ohi,kun viikonloppuna ois tarkotus lähteä mummolaan 200km päähän.

Haalareista oli puhetta.Ostin kummallekin Jonathanin haalarit.Hinta-laatusuhde niissä kohdallaan.Muutaman kerran ollut vasta päällä,ja hyviltä vaikuttaa.Ja ihanan väriset.

Vauva potkiskelee ihan kamalasti,kyljissä tuntuu aivan kipeälle kun niin potkii niihin.Vauva ollu jo useita viikkoja rt:ssa.Liitoskivut vaivaa,nukkuminen huonoa ja tällaista normaalia.Itsekin pidän rv 34 jonkinlaisena etappina,että hyvä kun sen ohi pääsee.Sillä esikoinen syntyi kolme vuotta sitten 34viikolla.Silloinhan se vauva periaatteessa on " valmis" paitsi keuhkot kypsyy lopullisesti 36-37 viikon paikkeilla.Juuri hengityksen kanssa meilläkin oli paljon ongelmia,vaikka kortisoni piikit ehdin saadakin.Esikoinen pääsi kotiin 3pv ennen laskettua aikaa.Se oli tosi rankkaa ja ikävää aikaa.Onneksi tästä on kasvanut reipas ja terve ens kuussa 3vuotta täyttävä miehen alku.

Oletteko te muut miettineet mitä kipulääkkeitä haluaisitte?Vai haluatteko ollenkaan?Eipä sitä synnytystä voi etukäteen yhtään suunnitella.Viimeksi ajattelin että haluan mahd vähän mitään puudutuksia ym.Mutta supisteluitten loputtua ja synnytyksen pitkittyessä otin epiduraalin,jota lääkäri pisti 45min ja viimein sai sen että olin kyyryasennossa sängyssä.Se oli aivan kauheaa.En tiedä mikä siinä mättäs,mutta lääkäri vaan tokas kun ihmettelin että mikä siinä on ku et saa sitä pistettyä,että aipä se ole aina niin yksinkertaista.Vähän olin hermona,se oli järkyttävää supistuksissa koittaa olla selkä pyöreänä ja toinen sörkkii siel...No onneksi se sitten auttoi hyvin ja synnytykseen saatiin potkua.Olen ajatellut että jos jotain otan niin spinaali vois olla ihan hyvä.Tällä ei tarkotus ketään pelotella!!

Voi että on niin kauhean saamaton olo ja aina väsyttää.Ei mitään saa aikaseksi ja sitten huono omatunto.

Hyviä vointeja kaikille.Saapa nähä kuka se seuraavaksi kertoo saaneen vauvan.Toivottavasti kaikilla menisi ihan turvallisille viikoille.

Jotto 31+5

Vierailija
2/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa yrittäisin uudelleen tutustua teihin ja aktivoitua tälle palstalle. Nyt kun on aikaa eikä mitään sais tehdä. Elikäs LA mulla on 2.12. ja saikulla olin 3,5 viikkoa ja perjantai oli sitten virallinen ensimmäinen mammaloma päivä. Sairaslomalla olin ennenaikaisten supistusten takia. Lomasta huolimatta supistelee kipeesti edelleen mutta nyt ollaan jo sen verran ptikällä että eipä tehtävissä mitään ole jos syntymään alkaa. Sais vielä parisen viikkoa kuitenkin masussa tämä kaveri pysytellä. Esikoinen kohta 3,5 vuotias poitsu on päivät hoidossa - eipä siitä lepäilemisestä muuten mitään tuliskaan. Viimeviikolla neuvolassa kaikki oli ok, paitsi että kävin sitten kokeissa joissa varmistetaan ettei nyt mitään tulehdusta kuitenkaan ole aiheuttamassa noita supistuksia. Huomenna pitäs sitten soitella noita tuloksia.

NIISKU: Mä oon miettinyt muuten välillä ihan samaa että pitäsköhän mennä lepotuoliin nukkumaan. Mulla selkälihakset on sen verran väsädyksissä että pitäs saadaa selkää lepuutettua ja selällään nukkuminen ei taas enää oikein tunnu hyvältä mutta lepotuolissa ei oliskaan ihan niin vaakatasossa. Toistaseksi olen kuitenkin vielä omassa sängyssä kärvistellyt.

TOPPAPUVUISTA: Meillä on poitsulla ollut käytössä sekä Lassieta että Travallen REMUa. Tälle talvelle ostin travallen super remun. Lassiet ei mielestäni pidä ihan niin hyvin kosteutta kun noi remut. VAikka remu tuntuu ohuelta niin on vähintäänkin yhtä lämmin kuin tuo lassie ellei jopa lämpösempi. Tampereella on tuo travallen tehtaan myymälä jossa aika ajoin on alennusmyyntejä niin sieltä tulee siten ostettua noita nytkin ostin ton super remun 20% alennuksella. Lisäksi vielä on toppahousut ja takki nekin travallen myymälästä.

ELMERSSON: Hui vai liukastelitte kesärenkailla - onneksi pääsitte ehjin nahoin kotiin. Mäkin kaivoin eilen toppavaatteet varastosta. Millon laitoit kelan paperit vetämään. Mulla päätös äippärahasta tuli kyllä kuukauden sisään siitä kun palkkis oli laittanut palkkatiedot sinne. Ootko käynyt kurkkaamassa onko kelan nettisivuille päivittynyt tiedot - sieltä nimittäin pystyy katsomaan omat etuudet.

NEFILI: Sielläkin odotellaan kelan päätöstä - höh mä olen ollut tosityytyväinen noihin aikoihin miten täällä päin kelasta saa nopsaan päätökset. Juu kyllä tännekin kelpais jos sais kelloa siirrettyä kahdella viikolla eteenpäin.

TEPPIS: Jaksuja päänsäryn kanssa !

AAMU: 4 päivän päänsärky ei kyllä kuulosta kivalta - auttaako panadol yhtään ? Kääntyisin kyllä lääkärin puoleen aikasemmin jos päänsärky vaan jatkuu.

NANI: Hyvät neuvolakuulumiset sulla !

MRSCRUISER: No täällä ei ole liikuntaa harrastettu pitkiin aikoihin supistusten takia. Kovasti jo odotan että pääsen reippaasti kävelemään. Meillä onneks anoppi tajuaa että ei pienen vauvan kanssa lähdetä mihkään jouluna - mutta kovasti olisivat tänne tulossa - itse kun ajattelin että meille ei yövieraita huolita ihan heti. Esikoisen ajoilta vain muistan kun poitsu oli 1kk vanha ja isovanhemmat tuli kylään niin oli kyllä tosi rasittava viikonloppu - ei saa keskittyä siihen omaan perheeseen vaan pitää koko aika niitä vieraitakin huomioida. Anoppi kyllä tekee ruuat ja muut että hänestä on oikeesti apua ja on muuten kyllä tosi ihana mutta jotenkin se vaan stressaa kun ei itse ennätä olemaan mukaan muiden touduissa kun vauva vie kuitenkin aika ison osan ajasta. No katsotaan nyt sitten miten joulunvieton käy jos tämä kaveri nyt vaikka syntyykin muutaman viikon etuajassa niin ehkä jouluna jo jaksaa vieraita vastaan ottaakin.

JOTTO/KIVUN LIEVITYKSESTÄ: Esikoisesta aukesin niin nopsaan että ainut lievitys olis ilokaasu ja parakervikaalipuudutus. Menihän se synnytys noillakin. Oon miettinyt tota juttua kyllä ja viimeviikolla oli just aamulehdessä juttua että asiantutijat ovat erimieltä siitä annetaanko epiduraalia liian automaattisesti jo. Esikoisesta mulla tuo ponnistus vaihe kesti melkein tunnin ja mietin että eikös tolla epiduraalilla ollut joku vaikutus noihin supistuleuihin. Jotenkin vähän mietityttää että pitäisköhän mennä tuolla samalla linjalla kun esikoisestakin eli ei epiduraalia. Ajattelin ensiviikolla neuvolassa vähän jutella tuosta asiasta.

ON: No tuossa alussa ne oikeestaan tulikin jo kaikki. Hissun kissun mennään päivä kerrallaan eteenpäin.

T:Hyrre 35 +2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta kehiin :)) Yö oli surkea!! Pikkuneiti (8v) heräsi yhden aikaan ja ramppasi alakerrassa kertomassa vartin välein ettei unta tule.. Ei kait jos koko ajan pitää liikkeelle lähteä! No, nukahti kyllä ennen kolmea mutta minäpä valvoin viiteen asti :(( Sitten ukon kello soitti kuudelta ja oma seitsemältä :/ jolloin kaadoin yöpöydällä olevan vesilasini kumoon lattialle ja eikun kuivaamaan sitä.. Neidille aamupalan laittoon ja ravistaessani jogurttipurkkia, olihan siinä kannessa reikä! -->> aarrgghhh!! No, painelin takasin nukkumaan kymmenen maissa ja vasta heräsin: toivotaan parempaa päivää :))

Näin viikonloppuna ihan outoa unta: vauva oli syntynyt ja rinnalla siinä tuhisi. Mutta mutta... rinnoista tuli maidon tilalla verta! Lääkäri sanoi että kyllä luonto tietää mitä vauva tarvitsee että teidän vauva nyt vaan syö verta ja korvikkeiden kanssa voi tulla hiukan ongelmia :O Että silleen!

Toppapuvuista: olen käyttänyt kaikkea mahdollista nuilla muksuilla vielä silloin kun kelpasivat (nyt jo niin isoja että pitää olla tiettyjä). Reimaa olen ostanut kirppiksiltä ja hyviä olivat. Niitä ensimmäisiä pukuja tein itse semmosesta vettä hylkivästä kankaasta ja sai valita vaikka miten iloisista väreistä :)).

Ja mitäs muuta... vuosilomalla vielä keskiviikkoon ja torstaina alkaa äippäloma ja sen kunniaksi onkin sitten labrakäynti ja neuvola :) Maha on tiellä jo niinkuin varmaan kaikilla.

Taidanpa päästää ton koiran välillä sisälle ja alan hiukan raivailemaan paikkoja ennen kun muu perhe kotiutuu.. Toivottavasti mies saa tänään mun autoon talvirenkaat vaihdettua kun tuolla jääkaapissa on pelkkä valo ja kauppaan pitäs päästä...

Palaillaan.. RauPotar ja toukka 34+2

Vierailija
4/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muutkin kompuroineet, minäkin liityn kompurointi joukkoon. Maha ilmeisesti sen verran on näkökentän edessä, jotta imuri ja avattuna oleva tiskikone ei näy ja törmäilen niihin jatkuvasti! Eilen rikoin parit primavera-kupit ja pudotin vahingossa litran mansikkasurvosta keittiön lattialle. Arvaatkaapa oliko sitä IHAN joka paikassa? ARGH!

Tytsykkä tuli risteilyltä ja toi äidille suklaata tuliaiseksi, ihana lapsi!

Tänään on tuntunut siltä, että en jaksa tätä raskaana olemista enään päivääkään. Vaatteet kiristää, liitokset ovat todella kivuliaat ja olo on kuin norsulla. Mikään ei meinaa kiinnostaa.

Unet: Näin viime yönä unta, että meillä oli kaksoset, tyttö ja poika. En löytänyt heille mistään vaatteita lisää ja hoidin vauvoja kuin liukuhihnalta. Vanhempani tulivat vauvoja katsomaan ja äitini otti tyttövauvan mukaan ja sanoi hoitavansa tämän ja minä olin helpottunut, kun työmäärä väheni! Unissa kaikki on aina niin loogista... Hassuinta oli, että olin aamulla tunnin hereillä ja menin takaisin nukkumaan, niin uni jatkui samasta kohdasta. Ei ihme että väsyttää, kun kaiket yöt vauvailee.

Hain apteekista panamaxia, otin kaksi jos nämä liitokset edes tulisivat vähän paremmiksi. Vielä ei ainakaan mitään vaikutusta. Panacod resepti odottaa laukussa, huomenna haen ne mikäli olo ei parane yhtään. Lupasin vielä huomenna lähteä ystävättäreni kanssa ikeaan ostamaan keittiökalusteita, mutta jotain piristystä näihin päiviin on saatava (samalla voin katsoa vähän vauvajuttuja).

Nyt iltapäivälehti!

Tympääntynyt Kirsikka ja aarre rv 31+3

Vierailija
5/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyrre: kipulääke ei auta päänsärkyyn kuin hetkellisesti..nyt on vähän parempi olo jo, kuin aamulla.

kivunlievityksestä.. esikosta sain epiduraalin joka oli todella hyvä , mutta toisen lapsen synnytyksessä en ehtinyt saada mitään kivunlievitystä ja mun mielestä tämä toinen synnytys ilman kivunlievitystä oli parempi kun olo ei ollut lapsen syntyessä tokkurainen.

minuun se epiduraali vaikutti niin voimakkaasti ja paikat oli ihan tunnottomat pitkään.

Vierailija
6/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, taas pitkän ajan jälkeen kuulumisia.

Ne on muuten kummia nuo päivät kun kaikki alkaa mennä aamusta saakka päin honkia. Ja sille ei voi mitään, vaikka haluaisikin. Sotkua aiheuttavia vahinkoja sattuu kuitenkin. Ja yleensä niin, että jos olet juuri eilen pessyt lattian, tänään siihen kaatuu mehua, joka roiskuu ympäriinsä lattiaa ja tuolin- ja pöydänjalkoja ja sitten koira tulee vielä tassuttelemaan päälle ja ravistelee karvojaan. Vakuuttele siinä sitten, ettei se haittaa vahinkohan se oli, koira älä mene sinne, takaisin, kyllä äiti siivoaa, ei sinun tarvitse lähteä hakemaan sitä pöytäluutua, jolla aiot pyyhkiä lattian, nyt piski pakki päälle, tässä ei tarvita mehutassuja ympäri huushollia, sinunkaan ei tarvitse osallistua tähän konttausoperaatioon isoine kuonoinesi.

Mites teillä muilla tuo nukahtaminen. Itsellä on ongelmana se, että suonissa käy sellainen kohina, että levottomuus iksee ja hyvää asentoa ei löydy millään ja sitten uni karkaakin. Olen lueskellut, että jolloin olisi myös valvomisongelmia....?

Lunta on tullut ja pakkasta oli aamulla - 17 astetta. Tömähti sitten kerralla talvikelit. Kävimme ostamassa pojan kanssa potkurin ja sitä sitten eilen testailtiin hiukan pidemmällä reissulla. Ei suositeltavaa jatkossa ainakaan liitoskivuista kärvisteleville. Onneksi vajaa nelivuotiaan vauhti ja taidot tai kärsivällisyys ei ole niin korkealla tasolla. Voidaan ihmetellä lumipaakkuja ja olemattomien helikopterien ääniä välillä ja äiti saa levätä.

Oma napa: Neuvola takana ja tuloksia selvillä.

Viikot on 33 + 4, paino on pompannut uudelle kymmenelle (neuvolassa on ärsyttävä vaaka, näyttää aina enemmän kuin kotona...), paineet 121/73, rt, kohdun korkeus 32, liikkeet + ja sydämen syke 136.

Olen siis sairaslomalla, enkä ole vielä ihmeemmin laitellut tulokasta varten mitään. Loppuviikosta iski kuitenkin joku ihme pesänrakennuskausi, tuli hommattua kaukalo, kehikko (rullilla ja jaloilla) äp-laatikkoa varten, pestyä kaappi makkarista vauvan vaatteita varten, siivottua kodinhoitohuoneen kaapit, jotta sieltä sai tilaa vauvan tarvikkeille.... ja muutenkin siivottua koko huusholli lauantaina. Aivan nauratti. Aiemmin en ole saanut aikaiseksi siis YHTÄÄN mitään ja nyt kuin raivopää... Heh. Pikkuvaatteet pitäisi vielä pestä, saa nähdä, jatkuuko inspis kuinka kauan...

Hyvää päivänjatkoa kaikille

Möhömaha ja Veikkoko? 33 + 4

Vierailija
7/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm..taidan kasvattaa masua vielä 3vk ja synnyttää, helpommin tehty entä sanottu :) mutta mä alan oikeasti olemaan niin täynnä tätä oloa :(

kaittes noi liitoskivut alkavat tekemään viimisiä temppujaan kun ei kohta kävelemään pääse...juuh vali vali :)

SYNNYTYS: esikoisesta en ehtinyt saamaan kun yhden piikin pakaraan..juu hoitsun ehdotuksesta. viime ultrassa keskustelin kätilön kanssa ja hän sanoi ettei tästä piikistä mitään apua kipuihin ole ollut..päinvastoin. tiedä sitten.

HAALARIT: ostettiin poitsulle muumi-aiheinen 2osainen talvipuku..en edes merkkiä tiedä :) kuivana on aina tullut ulkoa takaisin. viime talvena pojalla oli reiman-haalari ja taidetaan nekin valitettavasti valmistaa nykyään kiinassa? haalari kulahti parin pesun jälkeen :( tämä haalari ei kyllä ollut reimatec. kaikille reimaa haluaville niin ainakin viimeviikolla euromarketissa oli haalari tarjouksessa 50¿paikkeilla, ei reimatec.

mut nyt joulukorttien tekoon :) moikka

paksumahainen erkkierika joka ei mahdu kohta ovesta

Vierailija
8/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa, kun olen kirjoittanut, että vauva tukevasti RT:ssä. Eipä ollutkaan enään, vaan kuulema tulevasti perätilassa. Pyysin terkkaa katsomaan, kun potkut ovat tuntuneet niin alhaalla. Eli nyt sitten viikon kuluttua lääkäri ja sitten aletaan varmasti painostamaan kääntöyritykseen.

Onko kenelläkään kokemuksia vauvan kääntämisestä? Pari tuttavaa on sen kokeneet, eivätkä suositelleet. Oli kuulema erittäin kivuliasta ja jopa vuotoja sen jälkeen.

Muuten oli paineet norm., hb 125 ja paino oli pudonnut joten 1,7 kg koko raskauden aikana on tullut. Verensokeria seuraillaan edelleen! Tympii se mittaileminen, mutta aikansa kutakin.

Meillä muuten vähän " matalapainetta" kotona. Toivotaan, että vielä iloksi muuttuu. Pitäs kuitenkin jaksaa synnyttääkkin... Kai se on tämä tunteiden myllerrys välillä vähän liikaa.

Mutta vointeja kaikille jouluronsuille!

Jouluodotus 32+4

Vierailija
9/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÖMPELÖITÄ me taidetaan olla kaikki....Kiva lukea muiden juttuja, niin tietää ettei ole ainoa! Etenkin tuo VEIKON mehun siivousjuttu toi hymyn naamalle. Ei sillä, että se paljon naurattais sillä hetkellä! Monilla muillakin oli " hankalia" päiviä takana. Tiedän tunteen!!!

JENNILLE piti mainitsemani, että ainakin imetys aiheuttaa kuivuutta limakalvoille, joten miksei sitten raskauskin, kun on samaiset hormoonit on asialla. Varmaan henkilökohtaista ja ehkä raskauskohtaistakin tuo.

Kiva, että teillä on ollut mukavaa IITULI tuttujemme seurassa. Meillä onkin heitä jo ikävä täällä, että kotiin pitäisi piakkoin palailla...! :o) Juuh, olen asunut täällä jo 10v, ja Suomeen en pääse yhtäusein kun mieli tekee. Miehellä ei paljon ole lomaa ja yksin matkustaminen muksujen kanssa on aikasta raskasta. Ja kallistakin!

Kiva on myös ollut lukea muiden unista. Itselläkin on just tollasia hassun loogisia unia...tosin ei vauvasta viimeaikoina. Myt on alkanut vaivaamaan unettomuus keskellä yötä, eli ilmeisesti tässä jälleen harjoitellaan niitä yösyöttöjä varten. Yikes, mieluummin kyllä nukkuisin " varastoon" ....

Oispas mullakin tollanen siivousinspis. Tekis arjenhoidosta sujuvampaa! Tänään onkin leivottava, kun lauantaina haettiin isot pussit omenoita. Ja kurpitsaakin on, kun huomenna on HALLOWEEN. Että sellaista hauskaa--täytynee mennä päivän askareiden kimppuun.

Alkutalven terkkuja vaan kaikille! Sataispa vaan tännekin lunta!

Vierailija
10/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, enpä viikonloppuna ehtinyt kirjoittelemaan, kun esikoisen kanssa oltiin kahdestaan kotona. Mies oli Iniön saaressa puita hakkaamassa ja tietty kalassa.

Ollaan käyty 3 kertaa 3 viikon sisällä esikon kanssa lekurissa ja nyt alkaa neiti olla terve! IHANAA!!!! Ruoka maistuu, jaksaa puuhata normaalisti ja nukkuu yöt hyvin. On se kamalaa kun oma lapsi on sairas, ja tietää miten tylsää itestä olis olla kovassa kuumeessa ja ihan räkäinen, saatika alle 2v. joka ei vielä osaa kunnolla kertoa mihin sattuu ja mitä haluaisi...

Toivotaan että tämä sairastelu oli meidän perheessä tässä loppuvuodeksi ja mielellään ensi vuodeksikin.

Oma napa: Ei mitään ihmeellistä. Keskiviikkona neuvolaan, saa nähdä kuinka paljon on painoa tullut kun jatkuvasti tekisi mieli jotain makeaa. Sokerit tosin eivät tykkää hyvää!

Kaksi yötä olen ite pyörinyt sängyssä eikä mikään asento tyynyillä tai ilman tyynyjä tunnu hyvältä. Kaikki paikat särkee ja välillä ei meinaa millään saada happea vaikka makaisi kyljellään. Mun pitää varmaan siirtyä isännän lepotuoliin nukkumaan?

Viikonloppuna sain sentään kellarista kannettua pienet vauvan vaatteet sisälle ja nyt pitäisikin alkaa järjestää niitä koon mukaan, pestä ja eritellä tyttöjen sekä poikien vaatteet. Poika kun pitäisi olla tulossa, niin sitä ehkä esikoisen vaaleanpunaiseen hameeseen viitti pukea. Taitaisi tuo isäntäkin jo vetää herneen siitä nenäänsä :)

Millaisia toppapukuja muut käyttävät lapsilleen. Meidän neiti on siis nyt 1v9kk ja kova menemään.

Olen katellut reiman-pukuja, mutta periaatteesta en viitsisi maksaa puvusta 160e. Kyllä sitä ennen vanhaankin tultiin toimeen ilman rumpukuivattavaa pukua...

Komentteja ja kokemuksia muista puvuista. Viime talvi meillä meni ä-pakkauksen puku, mutta nyt se on jo pieni.

Nyt syömään aamupalaa!

Niisku rv 35 (?)

Vierailija
11/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset ja minä myös, ollaan ihan innoissamme. Heti on kovasti jouluinen fiilis. Ihanaa.

Oltiin tuolla turun kinkamilla keskiviikosta asti ja eilen liukastelimme kesärenkailla takaisin tänne kotiin Keski-Suomeen. Täytyypi alkaa kaivelemaan varastosta talvikamppeita..kun se talvi mukamas tuli taas niin yllättäen;-)

Nyt on virallisesti äityslomakin alkanut, kun tuli nuo lomapäivät vietetyksi pois. Tosin kelasta ei ole vielä päätöksiä tullut...soitin jo toistamiseen että missä kiikastaa! Sieltäpäin soittoa tässä odotellessa.

Vauva kovasti myllää ja on laskeutunut, tunnen sen. Öisin supistelee myös jonkin verran, mutta enpä usko että hän vielä tulee. Minulla on aina supistellut muistakin. Tosin oli aika työntäyteinen viikonloppukin raksalla etten yhtään ihmettele. No, viikko vielä niin saisi turvallisemmin mielin tulla kun tulee 36 viikkoa täyteen.

Ensi viikolla olisi pelkopolilla käynti. Sitä tässä siis odotellaan.

Nyt lapsoset huutelevat ulos, joten pitänee lopetella. Katsotaan jos kerkeen myöhemmin uudelleen.

elmersson 35+0

Vierailija
12/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viime viikolla reissussa mummolassa ja tyttö nautti kyllä täysillä elämästään mummin ja vaarin huomion keskipisteenä. Mitenhän kun kohta ei olekaan ainoa... Ei tuo esikoinen tosin ole sellainen kovin huomionkipeä. Viihtyy hyvin yksikseenkin ja jaksaa odotella vuoroaan, joten ehkä selviämme kunnialla.

Olittekin pinoutunut ahkerasti viikonloppuna. Olipa kiva lueskella kuulumisia illalla. Nyt, kun oma raskaus on jo näin pitkällä, tulee luettua myös lokakuisten ja marraskuisten pinoja. GALLUPIT on muuten tosi kivoja! Keksikäähän vaan niitä aiheita. Yritän itsekin miettiä jotain.

Vatsa vähän reistailee. Tuntuu, että Obsidan laittaa koko kropan ihan sekaisin. Paljon helpompaa olisi elää alhaisen hb:n kanssa kuin jatkuvasti sekoilevan mahan kanssa. En kuitenkaan uskalla lopettaa raudan syöntiä, koska hb tippuu heti alle sadan ja viimeksikin se laski synnytyksessä ihan kunnolla (menetin litran verta), joten olisi varmaan ihan hyvä, ettei ole valmiiksi kovin alhainen. Muuten olossa ei ole valittamista. Limakalvot on tuntuneet tosi kuivilta jo pidemmän aikaa. Ei ole pahemmin seksi kiinnostanut viime aikoina juuri sen takia. Tietääkö kukaan kuuluuko limakalvojen kuivuus yleisesti näihin raskausoireisiin? Viime raskaudessa ei sellaista ongelmaa ollut. Olettekos kokeillut jotain liukastusvoiteita?

Ulkona sataa vaihteeksi, joten taidan pitää siivouspäivän. Illemmalla sitten ostamaan jouluaskartelutarvikkeita.

Vierailija
13/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika samanlainen tilanne. Meidän esikoistyttö on tänään tasan 1v9kk ja toista odotellaan. Ostettiin tuolle neidille Muumi-toppapuku, joka maksoi muistaakseni jotain 50¿. Prismasta ostettiin ja käyttökokemuksia ei vielä ole. Ensimmäisillä kylmillä olen pukenut vähän ohuemman käytetyn toppapuvun.

Jenni rv 34+0

Vierailija
14/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8696507&p=2&tmode=1&smode…

Jospa linkki pelaa eli viikonlopun keskusteluihin.

Pikaisesti vaan tulin kirjoitteleen että pitäisi lähteä mummolaan viikoksi. Poika jäi hoidosta viim. perjantaina pois ja nyt alkaa se oikea ä.loma :) huomenna virallisesti.

Siivous hommia tuli viikonlopun aikana mieleen vaikka kuinka että kunhan ensi viikolla ollaan taas kotosalla niin hommia kyllä riittää ja nyt voisi varmaan pian alkaa himosiivoomaan muutenkin :) jos siitä nyt mitää apua on paikkojen kypsymiseen heh...

Mä näin viim. yönä unta jossa mulle ennustettiin vauvan syntymä ajankohta kahdessakin paikassa ja sieltä tuli molemmista 31.11. Onkohan unilla tapana toteutua, saas nähdä :)

Omaan mahaan ei kuulu mitään erityistä, liikkeitäkin on taas tuntunut kunnolla että se yksi päivä oli varmaan joku lepo päivä vauvaltakin.

Mutta hauskaa viikkoa kaikille! rv. 34+4

Vierailija
15/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli päivä missä kaikki menee pieleen, tiedättehän sellainen päivä milloin pitäis vaan jäädä sänkyyn ja olla tekemättä mitään. Kiukuttaa vieläkin kun ajattelen asiaa.

Viime yö tuli taas valvottua kun nua mukelot on kipeitä. Kait sen saa sit itelle loppuviikosta. Pitäis keksiä jotain viihdykettä noille potilaille sit tänään, ei vissiin filmejä voi kokopäivää katsoa. Mies täyttää tänään vuosia ja aamulla jo kahvit hänelle keittelin ja tietysti lahjan annoin. Pitäis nyt sit herkku päivällinen valmistaa ja kakku leipoa kun hän töistä palaa. Pientä hemmottelua ansaitsee hänkin.

Joku kyseli noista talvivaatteista lapsille. Meillä on ollut sekä reimaa et lassieta lapsilla enkä kyl mitää eroa ole huomannut(paitsi hinta). Lassiessa on mielestäni loistava hinta laatu suhde. Sitten kun on todella kylmä lapsilla on ollut villahaalarit vielä lisänä. Kengissä taas kuomat on ollut todella hyvät, lapsi saa parhaiten myös laitettua itse ne jalkaan. Pipoissa olen käyttänyt tätä yhdistelmä mallia (pipo+kauluri samassa). Nyt kun niitä saa jo ihan nättejä(se vanha ihan eka malli oli aika ruma).

Omaa napaa. kyllä toi vatsa alkaa ahdistaaa, päivin ja öin. alkaa olemaa jo aika kypsää tavaraa täälä päässä, nyt kun sais siirtää kalenteria samoin kun eilen kelloa.. vois siirtää parisen viikoa eteen päin. vaik skipata toi marraskuu kokonaan ohi. Vielä viikko seuraavaan neuvolaan. Kelan päätöstä ei vieläkään tullut.. turhattavaa.

Jos vaikka aloittais nua leipomis puuhat, rupes kaikkea herkkuja tekeen mieli kun viikonl. pinoa luki.

Nefili

Vierailija
16/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pk-seudulla tulee vettä kuin aisaa aina välillä! Ei tunnu kovin talviselta... Olen kotoisin Lapista, jossa talvet ovat hippasen erilaisia kuin täällä etelässä... Äidiltäni kuulin, että nyt viikonlopun myräkän aikana lunta oli tullut 20 cm sinne entisille kotiseuduille. Mieluummin ottaisinkin kunnon lumisen pakkastalven kuin tätä vesisateella pelleilemistä. Taloyhtiömme pihatie ovat hiekkaisia, joten voi kuvitella, kuinka paljon sitä märkää hiekkaa kantautuu sisälle. Argh!

Päivikki taisi kertoa kipeistä supistuksista. Saapa nähdä, kuka meistä on seuraavana synnyttämässä. En usko, että menee monta viikkoa, kun saamme lukea jonkun jouluntähtösen synnytyskertomuksen. Tuskin kukaan haluaisi olla se, joka viimeisenä jää odottelemaan vauvan tuloa, jollei sitten toivo vauvan syntyvän ensi vuoden puolella.

Minä voisin olla periaatteessa valmis synnyttämään vaikka heti! Sype-kätilökin sanoi, että kunhan pääsee rv 34, ollaan turvallisilla vesillä raskausviikkojen puolesta.

Esikoisten talvivaatteista kyseltiin. Itse olen ollut tähän asti kyllä Reimatecin kannattaja. En ole tykännyt yhtään kuravaatteista, joiden käytöltä on sitten säästynyt noiden kosteussuojattujen haalareiden kanssa. Ihan ekat 80-senttiset välikausihaalarit ostin normaalihinnalla, mutta sen jälkeen olen ostanut niitä aina alesta. Pojalla onkin aika armada odottamassa tulevia vuosia. Pieneksi käyneet haalarit on myyty ja jälleenmyyntiarvo on olllut loistava! Nykyinen haalari-/pukukoko on esikoisella 104 cm, ja suurin kaapissa odottava kaksiosainen puku taitaa olla 116-senttinen...

Talvikengissä olemme suosineet Tepsuja. Vasta nyt on eka kertaa käytössä näin syyskeleillä goretexeja. Pari viikkoa sitten kävin Hollolassa Tepsujen tehtaanmyymälässä, josta ostin 45 eurolla uudet talvikengät. Tepsuissa miellyttää kotimaisuus, lämpimyys ja käytännöllisyys: kengissä on sekä vetoketju että nauhat. Nämä viimeisimmät mallit hylkivät myös kosteutta jonkin verran. Kuomille en ole itse lämmennyt. En pidä niistä itsekään, joten en laita niitä lapsellekaan. Tätä ei sitten pidä ymmärtää kritiikiksi toisin ajattelevia kohtaan. Nämähän ovat enimmäkseen makuasioita. :-)

Erkkierika: höh, et tietenkään tarkoittanut pahaa. Ihan varmasti meistä raskausdementian vaivaamien jutuista löytyy kaikenlaista hauskaa! Minulle voi ainakin heittää ihan vapaasti herjaa. ;-))

Kohta suuntaan esikoisen kanssa Stockmannin outletiin Vantaalle. Siellä näkyivät olevan jouluvalot ja -koristeet puoleen hintaan. Tähän asti joulut on vietetty mummoloissa, mutta nyt sitten tämän masuvauvan takia olemme kotona joulun eikä koristeita ole ennestään niin kauheasti. Saapa nähdä, millainen joulu tulee, kun on tottunut siihen, että aattona on koolla toisessa mummolassa melkein 20 henkeä. No, eihän tässä muu auta. Voihan olla, että joulu omassa kodissa onkin oikein mukava. Varmasti ikävä vaivaa puolin toisin, mutta täytyy yrittää nähdä positiiviset puolet.

Iituli rv 33+5

Vierailija
17/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulostaa oudolta viestit liukkaista jalkakäytävistä ja lumisateesta, kun täällä meillä päin tulee vettä välillä ihan esterin... Mielummin kyllä ottaisin tuon lumisateen. Suunnittelinkin jo illalla pientä lenkkiä kirpakassa pikkupakkasessa heti aamusta, mutta hah, näin vain kävi. Kuka tuonne kaatosateeseen viitsii lähteä tarpomaan.

Odottelen tässä soittoa neuvolan lääkäriltä. Viime viikolla tuli oltua runsaat kaksi päivää töissä, kunnes symfyysi-kivut ja tämä iän ikuinen päänsärky pakotti palaamaan kotioloihin. Laskeskelin tässä itsekseni, että päätäni on nyt särkenyt reilut 8 viikkoa!! Ei siis koko ajan, mutta joka päivä sellaista ihanan jomottavaa särkyä. Muutama hyvin nukuttu yö helpottaa tilannetta, mutta kun ne tuntuvat olevan aika harvassa tämän vatsan kanssa :-) Onneksi (jostain kumman syystä) minä en ole ainakaan vielä joutunut ramppaamaan öitä vessassa, mutta tulee muuten vaan nukuttua huonosti.

Mitään varsinaisia raskausmyrkytyksen oireita minulla ei ole ollut. Verenpaine ollut kerran koholla normaaliarvoihin verrattuna ja pissa on aina ollut puhdas. Eli tuskin tämä päänsärky mistään sellaisesta johtuu. Mutta näyttöpäätetyöskentely en suostu tällä jysärillä tekemään!! Enää olisi kaksi viikkoa ä-loman alkuun, saa nähdä laittaisiko lääkäri minulle loppuajan suosiolla saikkariksi.

Töissä en ole ollut tuota viime viikon kahta päivää lukuunottamatta viimeiseen reiluun neljään viikkoon, on ollut vaihtelevasti lomia ja sairaslomia. Eli tuskin tilanne tästä mihinkään helpottaa. Hieman kyllä harmittaa kun tuli nuo lomat pidettyä, kai lääkäri olisi nekin ajat kirjoittanut saikuksi, mutta kun en oikein ole mikään " valittajatyyppi" , niin en ole osannut sellaista pyytää. Neuvolantädiltä olenkin saanut usein palautetta, että minun täytyy ihan oikeasti sanoa miltä tuntuu tai jos on jotain vaivaa. Mutta kun raskaus ei ole sairaus jne. jne. jne...

No, nyt tuli ainakin valitettua teille, arvoista kanssaodottajat!! Yrittäkää kestää...

Teppis ja Juniori 32+2

Vierailija
18/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynnyt lukemassa pitkään kuulumisianne , mutta on oma kirjoitus on jäänyt väliin meidän lapsosten takia. ei tässä koneella kerkiä kauheen kauan istuun kun jo joku huutaa " ÄITII; MÄ HALUUN TOTA JA TOTA,tuu lukeen kirjaa , tuu leikkimään meidän kanssa ym." nytkin tyttö huutele jo tuolla , mutta saapi nyt vähän aikaa odotella.

Meillä tytöllä 1v10kk on kanssa ollut pitkä sairastelu kierre..

Täällä voidaan tosi surkeesti , päätä on särkenyt neljättä päivää , turvotusta ihan tarpeeksi ja silmiin sattuu ja hirveä vilu kokoajan. en tiedä olenko saamassa jonkun flunsssan tai sitten raskauden aikana huononutunut näkö aiheuttaa nyt päänsärkyä. no ensi viikolla on äippäpolilla ultra ja meinaan siellä kysäistä asiasta ellei tämä olotila ennen sitä huonone.

haalareista..ostin tytölle keväällä alesta brion muumi haalarit..ostin myös pojalle brion haalarit , kun olen tykännyt niistä .´värikkäät ja ihanat värit niissä. meillä pojalla on ollut raiman haalareita ja mä en oo tykännyt niistä yhtään kun ne kuluu niin nopeesti että niillä ei kehtaa yleisille paikoille mennä muutaman käyttö kerran jälkeen . lassien haalarit ovat olleet myös tosi kestävät..

mulla näyttää olevan tuolla laskeutissa ajoissa la väärin , mun laskettu aika on 11.12., mutta en jaksa käydä korjailemassa kun olen kuiteskin käynnistyksessä tuttuun tapaan 22.12. =)

Ensimäinen laskettu aika oli 19.12..ja se on ihan hedelmöityksen ajankohdan la ja rv 13 ultrassa la oli myös 19.12, mutta äippäpolin rakenne ultrassa la muutettiin 11.12, koska sen mukaan la olisi 9.12 tästä olenkin päätellyt että kun tuo np-ultran laskettua aika on mun tietääkseni lähempänä oikeaa la. että käynnistykseen joudun tämä n vuoksi..tulipa sekavasti kirjoitettu ;)

nyt pitää mennä lepuuttelemaan silmiä tuonne soffalle..heippa hei!!

aamu rv 34

Vierailija
19/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä raiman ...silmät temppuilee--heh

Vierailija
20/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä tulee täälläkin kaatamalla, eikä siis pakkasesta ja lumesta tietoakaan... kyllä sitä jo kaipais. Ainakin kun äskön tepastelin tuolla sateessa neuvolaan ja takaisin. Ja inhottava tuuli vielä kaupanpäälle.... :/

Neuvolassa kaikki oli ok ei siis suuria muutoksia edellisiin:

...paitsi paino joka tuntuu nousevan hurjaa vauhtia... mahtaakohan johtua tosta jatkuvasta syöpöttelystä;D (nyt jo siis tullut lähtöpainoon +15kiloa) taidanpa olla oikein valas ennen kun joulu koittaa.

* RR 109/76 (suunnilleen samoissa lukemissa pyörinyt koko ajan)

* pissa puhdas

* hemoglobiini viimeks 132, nyt ei otettu ollenkaa, ens kerralla kuulemma taas (välillä kävi 121, mutta kun oon nyt rautaa popsinu, niin nousi takas tonne 132, joka oli alussakin)

* kohdunpohjan korkeus 30cm (rv 31+6), kaks senttiä kasvanu edellisestä

* Tarjonta hyvin tod. näkösesti rt, th ei ollut ihan varma, kun joutu päätä hetken etsimään.

* sykkeet ~150 luokkaa.

siinähän ne tällä kertaa, seuraava käynti kahden viikon päästä.

Nyt keskityin sit niin vaan omaan napaa, etten muista enää yhtää mistä ollu puhetta lähiaikoina. Palailen vaikka myöhemmin kommentoimaan muitten juttuja.

-Nani 31+6 (vuosilomalainen kolmatta päivää;D)