Tilillä 26€, kaapissa vaan makaronia, kaali ja munia, kengät rikki
Viimeinen pisara oli kun ainoat kentän hajosivat kyljestä. Korjasin liimalla, muttei pysy kasassa. Millähän pyhällä hengellä elän loppukuun? Kirkolla on ruokailu kerran viikossa, se auttaa vähän.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olet ja minkä numeron kengät. Minulla on kaksi kertaa käytetyt 39 numeron lenkkarit. Samalla voidaan ostaa loppukaudeksi ruokaa. Ei maksa mitään.
Tässä on oikeaa auttamishenkeä! Toivon vaan, ettei avuntarvitsijalla ole pieni jalka. Se on nykymaailmassa viheliäinen vaiva. Oma kengännumeroni on 35, enkä tahdo löytää jalkineita edes rahalla.
Aivan varmasti löydät, koska lasten jalkineita on tuossa koossa vaikka kuinka.
Ei ole niin yksinkertaista kuin voisi luulla. Ensinnäkin lasten kengät usein n ä y t t ä v ä t lasten kengiltä (olen 67-vuotias). Toisekseen melkein aina lasten kengissä on aikuiseen jalkaan sopimaton lesti. Yhdet lenkkarit minulla on, jotka olen ostanut lastenosastolta.
Vierailija kirjoitti:
Onneton. Mitä liimaa käytit? Onko kenkä revennyt saumasta? Onko sinulla jeesusteippiä? Jos on niin pyöräyttele sitä kengän ympäri. Ja voithan tietysti olla vain sisällä siihen asti kunnes voit ostaa uudet kengät. Muuten en kyllä usko että joku omistaa vain yhdet kengät. Tsemppiä!
Minä omistan kahdet, toiset on kesäkengät, toiset talvikengät. Ja mikä ehkä omituisista, voisin vaikka heti käydä ostamassa muutaman tusinan, jos haluaisin. Ei vaan ole tarvetta.
Dave Gahan kirjoitti:
Tilillä 3 euroa ja kaapissa puoli kiloa vehnäjauhoja! Mitä teen?
Sämpylöitä tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onneton. Mitä liimaa käytit? Onko kenkä revennyt saumasta? Onko sinulla jeesusteippiä? Jos on niin pyöräyttele sitä kengän ympäri. Ja voithan tietysti olla vain sisällä siihen asti kunnes voit ostaa uudet kengät. Muuten en kyllä usko että joku omistaa vain yhdet kengät. Tsemppiä!
Joskus nuorena opiskelijana ei ollut rahaa ostaa talvikenkiä ja yksi puolituttu ilkkui, kun kuljin kesäkengillä lumessa. Muistan säästäneeni vähän kerrallaan että sain lopulta ostetuksi talvikengät. Nykyisin töissä ollessa olen pystynyt ostamaan useimmat kengät.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa Suomessa toimeentulotukea, jos tilanne on kriittinen.
Miksi ihmiset eivät tajua tätä mahdollisuutta ? Moni vanhus ja työtön kärsii nälästä ym. koska toimeentulotuen mahdollisuudesta ei tiedetä, häpeä estää sitä hakemasta, tai se on liian vaivalloista.
Tuen hakemisen voi tehdä Kelan verkkosivuilla kirjautumalla pankkitunnuksilla, lähettämällä hakemuksen postitse, tai menemällä suoraan Kelan konttoriin henkilökohtaisesti.
Lisäksi Kelalla on puhelinnumerot toimeentulotukea, ja muitakin tukia varten, joten puhelimessa voi selvittää oman tilanteensa pikaisesti. Kelalla on puhelinnumero myös kiireellistä toimeentulotukea tarvitseville, joten apua kyllä saa !
Mikäli ihmisellä on omistusasunto, sitä ei välttämättä nykyään ensin realisoida,- mikäli se ei ole kohtuuttoman kallis,- vaan normaali koti kyseiselle henkilölle/ perheelle. Asunnon katsotaan olevan ihmisen perusoikeus.
Mikäli asunto myytäisiin, henkilö jäisi kodittomaksi, ja hän joutuisi etsimään vuokra-asunnon, jossa Kela
mahdollisesti joutuisi auttamaan vuokravakuuksien ym. maksamisessa.
Lisäksi,- mikäli tilanne on akuutti, ja ruokaa ym. välttämätöntä on saatava heti, myös toimeentulotukea saa pikaisesti, eikä siinä ryhdytä odottelemaan milloin mahdollinen omaisuus on myyty !
Oman tilanteensa voi siis selvittää Kelan kanssa, ja apua saa, mutta sitä pitää osata hakea.
Vanhuksille, ym. apua tarvitseville henkilöille tulisi informoida internetissä ym. palstoilla asiasta julkisesti,
jotta asia tulisi kansalaisten tietoon paremmin.
Mä annoin mun lenkkarit lapselleni, itse käytän nyt crokseja.
Toimeentulotukea en saa vaikka kuinka hakisin.
Toivottavasti saisit nyt kengät itsellesi, Ap. Miten menee?
Vierailija kirjoitti:
Taas tällainen luuserialoitus.
Mahtaa sulle tulla hyvä mieli toisten lyttäämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Ei jotenkin jaksa näitä säälinkerjäysviestejä...
Kyse on kuitenkin elämänhallinnasta.
Hoitaako aktiivisesti asioitaan vai lykkää syyn muualle, käyttää rahaa turhuuteen silloin kun sitä on jne. Päihteet/tupakka..?
Koulutus on lähes ilmaista Suomessa. Mutta kun ei jakseta käydä töissä tai ei kelpaa kaikki työt. (ap:n tilannetta en tiedä huom) Jos oman alansa töitä ei löydy, muuta ei mennä opiskelemaan. Itse olen ollut 4 eri alalla enkä päivääkään työttömänä, vaihdoin vaan aina parempiin hommiin.
Niinkuin on mainittu, kengät maksaa kirppiksellä sen tyyliin 2€. Itse ostin varsitennarit cittarista 5€ maksoi. Mut kai nekin pitäisi jonkun kotiin tuoda?
No kyllä mulle pitäis tuoda kotiin. Cittariin matkaa 100km, kirppari on 45km päässä ja siellä ei ole kenkiä.
Onko ap saanut uudet kengät ja ruokaa kaappiin?
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan nyt vielä kerran; saat jostain alesta ihan varmasti kympillä kengät. Nyt ei ole vielä kylmä, joten pärjäät tennareilla. Välikausikenkiäkin on jo varmasti alessa, kun sesongit ovat nykyään niin lyhyitä.
Ruokaan jää 16 e. Sulla on kaalia ja makaronia (ja mikä se kolmas asia oli). Osta halvinta jauhelihaa, puuroriisiä (saat ison kaalilaatikon alle 5 e:lla, siitä syö vähintään 6 pv), sitten pussi kuivattuja herneitä, sipuli ja pieni pala palvikinkkua tai jotain muuta edullista proteiinia, joista keität alle 5 e:lla hernekeiton (siitäkin syö vähintään 6 päivää). Loppurahoilla saat vielä sämpyläjauhoja, hiivaa, jonkin pienen levitteen, jugurttitölkin ja vaikka porkkanapussin (jotain tuoretta on kiva olla). Leivo sämpylöitä ja syöt niitä sekä jugurttia ja porkkanoita aamu- ja iltapaloiksi.
Ei ole mitään gurmeeta, mutta kyllä tuolla rahalla hengissä pysyy loppukuun ja saa ne kengätkin ostettua. Ja jos onnistut saamaan kengät jostain lahjoituksena, jää vähän enemmän rahaa ruokaan.
Kyllä se siitä!
Tämä oli muuten hyvä, mutta hernekeitto ei todellakaan kaipaa lisäproteiinia, kun se herne itsessään on se proteiini! Varsinkin jos on vähän rahaa.
Heittämällä paras ja terveellisin hernekeitto on pelkkä kuivattu herne, vesi ja suola. Eurolla saa 500g kuivattuja herneitä. Ne liotetaan yön yli, lisätään 3-4tl suolaa ja 1,5l-2l vettä. Keitetään 30 min ja laitetaan kahdeksi tunniksi haudutusastiaan, tai sitten keitetään n. 1,5 tuntia. Ei vaadi muuta, tulee erinomaista! Riittää 6 annokseen. Testaa jos et usko ;)
Mistä saa muka kympillä kenkiä? Nyt on talvi tulossa.
Kuvailet nyt ns. maailman onnellisinta maata joka on todella onnellinen pienelle rikkaiden joukolle ja heidän kanssaan yhteistyötä tekevälle hallinnolle - hyvä-veli-sisko-verkoston unelma on tämä maa jossa saa rauhassa köyhdyttää ihmisiä ilman mitään vastarintaa...
Vierailija kirjoitti:
No en suosittele välttämättä, mutta itse tilasin ruokaa (säilykkeitä, kuivaruokaa, mehua) verkkokaupasta (Kärk) laskulle.
BOIKOTTIIN mokoma kauppa! katoppa minkä aatesuunnan edustaja!
liittyy savuun jne jne ja uskontoon.
voi hitto. mulla olis paritkin vähän käytetyt koon 40,5 lenkkarit jos haluat. asutko missä ja mikä on kengänkokosi? voin nuo sulle antaa ja puuroakin löytyisi.