Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde on pelkkää arkea ilman tunteita

Vierailija
17.09.2022 |

En ole mikään asiantuntija mutta eikö parisuhteessa pitäisi olla muutakin kun arkiaskareita. Olen monta kertaa sanonut miehelleni että kaipaan enemmän osoitusta rakkaudesta, huolenpidosta ja osoitusta siitä minun tunteillani on merkitystä. Meillä arki pysyy rauhallisena kun puhumme vain arkiaskareista ja päivän kuulumisista neutraalisti. Välillä hermostun kun mieheni ei osoita tunteitaan, huomio jne. Silloin miehelleni ongelma on lähinnä tyylini reagoida, mutta asia / syy ei ole relevantti. Olen lopettanut itsekin ns tunbepuhumisen koska se ei ole johtanut muuhun kuin yksinjäämisen kokemukseen. Ja kun olen lopettanut huomaan että mieheni todellakin keskittyy vain konkrettisiin käytännön juttuihin. Meillä ei ole mitään läheisyyttä enää. Halataan korkeitaan kerran viikossa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tilanteesi. Tiedät mistä minut löydät.

M

Vierailija
2/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi sellainen joka jaksaa koko ajan läheisyyden kaipuutasi tyydyttää. Minä en jaksaisi noin tunne vammaista ihmistä koko ajan vaatimassa ja jaksaisiko kukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paneeko mies edes peppuun?

No ei sitäkään vähää

Vierailija
4/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan. Parisuhde on työsuhde jossa on ensiksi neuvottelut, eli kosiskelut. Sitten kun kumpikin saa paikan niin alkaa tutustumisjakson jälkeen töiden ja osallistumisen välttely sekä yritys sulautua tapettiin ettei kukaan vaan anna lisää hommia. Näin yritetään mennä seuraavat 40-50 vuotta mahdollisimman vähällä panostuksella, mutta silti palkka pitää saada ja työsuhde-edut.

Vierailija
5/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puolisoni kuoli kaipasin kumma kyllä eniten juuri sitä "tunteetonta arkea". 

Koin ap:n lailla suhteestamme puuttuvan tunteita, aitoutta, kiihkeyttä yms . Miten puolisoni pitäisi näyttää tunteitaan ja puhua aidoista asioista. Olin niin läksyni oppinut kaikesta, mitä maailma ajatuksenvirikkeinä suoltaa. Totta se kaikki puoliksi, mutta ei aivan kaikkea mitä parisuhde myös on. Tavallisuus ei ole seksikästä ja kiehtovaa ja sitä pidetään oireena suhteen puutteellisuudesta. En tiedä miksi.

Mutta mitä on räntäsateinen maanantaiaamu yksin, jos on kuitenkin muisto mitä se on ollut avioliitossa loppujen lopuksi ihan hyvän tyypin kanssa, Hän tulee illalla kotiin niin kuin lupaa ja lukee uutisia, joista hän haluaa minulle kertoa. Joka arkipäivä, joka arkiviikko, joka arkivuosi. Mitä muuta minä tekisin marraskuisena räntäpäivänä, kun ulkoilukaan ei ihan houkuta? Ihan kiva, että joku haluaa jakaa häntä kiinnostavan aiheen minun kanssani. Ei ehkä huippukiinnostavaa, mutta siinä se arki sujuu rauhassa.

Kun sitten se intohimoinen uusi suhde tuleekin vastaan, niin kaikesta ihanuudesta huolimatta riittää  sitä yhdessä olemisen oppimista ja tahkoamista. Kun on jo  ollut malli, miten homma on toiminut toisen kanssa aivan hyvin vuosikausia. Sulkea se vanha arki pois muistoista ja rakentaa uusi arki uuden kanssa. Kuvio toistaa itseään : säkenöivät ensi vuodet tasoittuvat ja arki palaa. Nyt sitä arkea arvostaa ja ajattelee, miten ihanaa kun voi toisen kanssa olla  vain tavallisesti miettimättä  puuttuuko mitään. Toivon, ettei monenkaan kohtalo olisi oppia tätä samaa asiaa menettämällä toinen liian raskaalla tavalla,

Vierailija
6/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän menossa samaan suuntaan myös. Ollaan monta vuotta oltu yhdessä ja miehen läheisyyden tarve on selkeästi vähentynyt. Se on minä, joka tekee aloitteen halaamiseen aina. Mies puhuu kyllä tunteistaan minua kohtaan. En nyt vielä ole hermostunut, mutta katsotaan miten tämä tästä nyt kehittyy. Ehkä on vain jokin vaihe.

Vierailija
7/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi sellainen joka jaksaa koko ajan läheisyyden kaipuutasi tyydyttää. Minä en jaksaisi noin tunne vammaista ihmistä koko ajan vaatimassa ja jaksaisiko kukaan. 

Sitten et tykkää Allustakaan. :(

Vierailija
8/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävä kommentti, kun ap:een läheisyys parisuhteessaan on tasoa halaus kerran viikossa. Ei se ole tunne vammaista vaatimista, että parisuhteeseen toivoo luontaista läheisyyttä. Pitkissä parisuhteissa on nykyaikana useimmiten tuollaista ohimenevää kummanin hipaisua, suukottelua erotessa ja pientä veikeilyä keittiössä kohdatessa, eli se ei ole pelkästään arjen askareita. Mielestäni ap:n toive on ihan tavallinen.

Ap:n parisuhde on urautunut ja se vaatii molemmin puolin tietoista asennemuutosta, että se voidaan korjata. Oletko enää halukas tekemään sitä työtä ja vielä saamaan toinen ymmärtämään sen tärkeys?

Jos et ja parisuhde on vain kämmistelyä, ei se todennäköisesti vastaa enää sitä tarkoitustaan, mihin se ihmissuhde on ikoinaan perustunut.

Vierailija
9/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee toiselle, niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän. Itse pussaan ja halaan miestä usein ja jos en halua olla aina aloitteellinen, niin mies tulee kyllä halailemaan, kun on päivittäiseen läheisyyteen tottunut. Ennen ei puhunut eikä pussannut.

Vierailija
10/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan pitäisi lailla kieltää parisuhteiden perustaminen rakastumisen huumassa, kun ihmiset eivät tunnu tajuavan, että se huuma ei pidemmän päälle kestä ja loppuelämä on sitä arkea.

Mekin vaimoni kanssa nussittiin kolmen ensimmäisen seurusteluvuoden aikana enemmän kuin näiden 20 vuoden aikana, mitä on asuttu saman katon alla.

Vierailija
11/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan pitäisi lailla kieltää parisuhteiden perustaminen rakastumisen huumassa, kun ihmiset eivät tunnu tajuavan, että se huuma ei pidemmän päälle kestä ja loppuelämä on sitä arkea.

Mekin vaimoni kanssa nussittiin kolmen ensimmäisen seurusteluvuoden aikana enemmän kuin näiden 20 vuoden aikana, mitä on asuttu saman katon alla.

Jos sä oot vaa huono sängyssä? 🤔

Parisuhteiden perustaminen kännissä tai/ja vahvasti hajautettuna pitäisi kieltää, siinä mennään metsään ja kovaa.

Vierailija
12/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama rölli tehtailee näitä provoja joka helvetin päivä. Käsiala on helppo tunnistaa, aloituksessa toistuu mieheni sitä, mieheni tätä, mieheni mieheni mieheni.

Vierailija
13/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakin pariutua sellaisen kanssa jonka kanssa arki on mukavaa ja toimivaa. Se huuma ei kestä ikuisesti.

Vierailija
14/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee toiselle, niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän. Itse pussaan ja halaan miestä usein ja jos en halua olla aina aloitteellinen, niin mies tulee kyllä halailemaan, kun on päivittäiseen läheisyyteen tottunut. Ennen ei puhunut eikä pussannut.

Ei toimi kaikkien kanssa. Oma mieheni ei puhu eikä pussaa, itse olen aloitteellinen molempien kanssa. Jos minä en tee aloitetta esimerkiksi halailuun, meillä ei halailla. Sama seksin kanssa, mies ei halua joten siinäkin on ollut nyt puolen vuoden tauko. Silti joskus harvoin mies sanoo että rakastaa ja että olen hänelle tärkeä.

Vierailija
15/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi kaikkien kanssa. Oma mieheni ei puhu eikä pussaa, itse olen aloitteellinen molempien kanssa. Jos minä en tee aloitetta esimerkiksi halailuun, meillä ei halailla. Sama seksin kanssa, mies ei halua joten siinäkin on ollut nyt puolen vuoden tauko. Silti joskus harvoin mies sanoo että rakastaa ja että olen hänelle tärkeä.

Puoli vuotta 😵💫😵💫 Ehkä se on ok, jos seksi ei ole kummallekaan niin tärkeää. Hyvähän se on, jos on päätynyt yhteen sellaisen kanssa, että halut kohtaa edes suunnilleen. Meillä olisi sotatila jo ennen kuin yksi kk olisi edes kulunut.

Vierailija
16/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteiden perustaminen kännissä tai/ja vahvasti hajautettuna pitäisi kieltää, siinä mennään metsään ja kovaa.

Ai huono sängyssä? Onko sun parisuhteesi niin rajoittunut, että te panette vain sängyssä?

Vierailija
17/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän karrikoitu kirjoitus, mutta raadollisuudessaan totta.

Itse pystyy omalta osaltaan vaikuttaa parisuhteeseen, mutta loput 50 % on toisen harteilla. Etukäteen et voi mitenkään tietää, miten tuo menee. Siksi parisuhteeseen olisi mentävä tuolla raadollisella asenteella, että varautuu loppuelämän arkeen. Kaikki positiivinen on vain plussaa.

Nimim. Kokemusta 20 vuoden suhteesta sekä nyt 10. Vuosi menossa.

Vierailija
18/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miehellä ei ole niitä tunteita sinua kohtaan niin ei ole. Voit joko hyväksyä asian ja elää noin, jäädä odottamaan että joskus niitä tunteita hänellä muodostuisi tai sitten erota. Mutta et voi pakottaa ja vaatia häntä tuntemaan, tunteet ei käskemällä syty.

Vierailija
19/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos miehellä ei ole niitä tunteita sinua kohtaan niin ei ole. Voit joko hyväksyä asian ja elää noin, jäädä odottamaan että joskus niitä tunteita hänellä muodostuisi tai sitten erota. Mutta et voi pakottaa ja vaatia häntä tuntemaan, tunteet ei käskemällä syty.

Onko kyse tunteettomuudesta, vai vain erilaisesta tavasta osoittaa rakkautta?

https://kotiliesi.fi/terveys/parisuhde-ja-seksi/rakkauden-kieli-testi/

Vierailija
20/22 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai huono sängyssä? Onko sun parisuhteesi niin rajoittunut, että te panette vain sängyssä?

Eihän tämä liittynyt mun parisuhteeseen mitenkään, kysymys oli tälle, joka ei ilmeisesti enää saa edes siellä sängyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä