Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ EX-HAAHUT viikko 44 ¤¤¤

30.10.2006 |

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]

[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]

[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]

[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]

[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]

[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]

[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]

[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]

[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]

[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]

[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]

[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]

[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]

[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]

[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]

[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]

[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]

[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]

[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 18.5[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]

[b][color=violet]vm69: [/b][/color] [color=red] LA 13.6[/color]

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm

[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]

[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm

[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm

[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm

[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm

[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm

[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm

[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm

[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm

[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania ultrakuulumisia sulla oli : ) Siellä se Manu nyt massussa kasvaa ja saa äitikin alkaa ihan nauttimaan raskaudesta huolettomammin. Anteeksi lahopäisyys, mutta oliko sullakin keskeytynyt km/tuulimuna, joka havaittiin vasta nt-ultrassa?

Mulla oli keväällä ekan km:n jälkeen perään raskaus, jossa oireet oli tosi vahvat pahoivointeineen ym ja sitten nt-ultrassa pudottiin kovaa ja korkealta, sikiötä ei näkynyt käytännössä enää ollenkaan, vaikka syke oli nähty 7+0. Muista tuon tyhjä kohtu -näyn vieläkin, itse ensimmäisenä sanoin meinaan ääneen, että eihän siellä ole mitään. Kyyneleet silmissä täällä, osaltaan onnesta sun puolesta ja osittain sen hetken surun palatessa mieleen.

palstaterroristyi yrittää taas tehdä töitä, mutta varmaankin palaan taas komemntoimaan kaikkea mahdollista.

ev

Vierailija
22/46 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset kuulumiset. Edelleen olen siis sairaslomalla. Kävin tänään lääkärillä. Totesi vain, että Sinullapa onkin pahaksi tuo yskä äitiynyt viikossa. Kävin siis viime pe:na hakemassa niitä astmareseptejä niille suihkeille. Ilman niitä tuskin olisin pystynyt hengittämäänkään. No nyt kuunteli taas keuhkot, mutta sanoi ettei sieltä nytkään mitään rohinaa tunnu kuuluvan. Siksi ei määrännyt mulle vielä antipioottikuuria kun sanoi, että ei viitsi niitä turhaan mulle syötäväksi laittaa tuon raskauden takia. Sen sijaan olin tyytyväinen kun passitti mut kuitenkin heti labraan verikokeisiin jossa otettiin tuo tulehdusarvo. Sanoi sitten lekuri vaan, että soittele tuloksista huomenna aamulla ja että jos tuo tulehdusarvo on kohollaan ja viittaa keuhkoputkentulehdukseen, niin katsotaan sitten mitä sen lääkekuurin kanssa tehdään. Otatutti samalla myös multa tuon hemppa-arvon, kun huomasi koneelta, että se on mulla ollut kovin alhainen. Sairaslomaa odotin ja toivoin saavani tän ja huomisen, mutta kirjoitti sitä sitten hassusti niin, että mulla on vielä periaatteessa ens maanantaikin sairaslomaa. Ajatteli varmaan, että jos tulee vielä tarvetta lääkärille menoon tms. niin on sitten sekin sairaslomaa valmiina. Tai en tiedä mitä ajatteli, mutta harvemmin yleensä jatkavat vkonlopun yli tuota saikkua tuolla tavalla. No mikäs siinä, en alkanut mitään valittamaan. Parempi näin¿jo ihan pikkusenkin kannalta, että saan yrittää levätä tarpeeksi. Nyt on unetkin jääneet tosi vähälle kun yskittää niin kauheesti että viime yönkin melki valvoin ja tuo pikkarainen tuola mahassa tietysti potki minkä ehti. Varmaan meni silläkin palko nenään siitä mun hytkymisestä kun vattalihakset teki töitä yskiessä kaiken aikaa eikä pikkunenkaan varmaan siltä meteliltä saanut nukuttua. Nyt on rauhallisempi joten varmaan vetää sikeitä parhaillaan. Saisi edes se vähän mammittua vaikka ite kuljenkin silmät ristissä. Toivottavasti yskä alkaa helpottamaan enkä tarvis mitään lääkekuuria tähän päälle. Nyt siis vaan ollaan lungisti.

HANNELE: Mäkin mietin kovasti että olisin halunnut tuohon isyyspakkaukseen lisätä vielä pikkuiselle Tappara potkarit, mutta kun meillä se menee niin että MÄ olen se Tappara-fani ja mies se Ilves-fani ja mulla ei antanut oma pokka myöden iskee sinne isyyspakkaukseen Tappara-potkareita miehen kauhistukseksi, saatikka oman navan takia ei periaatteestakaan niitä Ilves-potkareita. Joten homma meni siinä niin kuns vähän pyllyllensä. Toisaalta voishan mies toki yllättyä kun laittaisin sen omasta kannastani välittämättä sinne ne Ilves-potkarit. Voisi olla ihan tippa linssissä ja liikuttunut, että olen näin tehnyt vaikka hän tietää mun kantani tähän kyseiseen lätkäasiaan. Se on vaan asia josta meillä ei keskustella. Molemmat vaan kannattaa omaansa. =) Mutta katsoo nyt. Mäkin kyllä aloin miettimään, että kun on niin vaikeeta taas sitten niitä joululahjojakaan keksiä, että josko laittaisi sen joululahjaksi kun tuli niin iso setti tuosta paketista, että kävisi komeesti joululahjasta, mutta toisaalta isänpäivä on aina isänpäivä ja en sitten taas tiedä miten sillon häntä muistaisin jos tuo setti jääkin vasta jouluun. Kai se täytyy jouluksi muuta hubaa keksiä. Onneksi tulee kiitettävästi palautuksia juuri joulun kynnyksellä niin pääsee törsäämään. =)

IHANAN VÄHÄN SULLA ENÄÄ TYÖAAMUJA JÄLJELLÄ. Vähänks oon kade.=) Ja aivan mielettömästi olet kutonut kaikkea lahjoiksi. Vau. =) Käsityöt on ihania¿niihin jää ihan koukkuun. Onneksi en ole ainut höyrähtänyt. =) Nyt muuten rupes tekeen niitä joulutorttuja mieli. Miehelle jo soitin töihin että kaupasta tullessaan tuo taikinaa ja hilloa, että pakko saaha nyt joulutorttuja, niin tokas, että tehdään vasta vkonloppuna. Höh! No ehkä ihan ok, meillä on vielä viime vkonlopustakin noita kuivia kakkuja tuossa jäljellä ja kai nekin pitää siitä pöydältä pois natustaa. Vkonloppuna kyllä ihan SATAVARMASTI ostan torttutaikinaa ja hilloa !!!! =)

NIPPULA: Voihan kurjuus. Vuodelevossakosä nyt sitten olet. Vielä olis tosiaan monta vkoa jäljellä. Nyt sitten vaan varovaisesti oloa sielä, eikä mitään ylimääräistä rasitusta. Mäkin olen täällä miettinyt, että saakohan toi noi mun kauheet yskänpuuskat laukaisemaan jotain suppareita, mutta toistaiseksi en ole tuntenut muuta kun että välillä yskäistessä tulee niitä repäisykipuja jos on pitkää pituuttaan. Yritän varoa kovasti kyllä. Hyvä merkki on kuitenkin sullakin, että vauva on vilkas ja liikkuu paljon. =)

ENNIS: Me näköjään sairastetaan nyt sit molemmat edelleen. Köh, köh, köh¿ täällä on kurkku yskimisestä ihan rikki. Ja just juon tuossa kuumaa mehua, että olis helpompi hengittää. Nuhaa on multa jäänyt kokonaan välistä pois ja nenä ei siis ole tukkoinen, mutta tää yskä on ihan karsee.

Me kans tsekattiin toi If-vakuutus, kun kaikki muut vakuutukset on meillä keskitettynä sielä, mutta sielä on tosiaan se ongelma, että syntymättömälle lapselle If ei myönnä vakuutuksia. Vasta sitten sieltä muutaman kuukauden ikäisestä. Ja me halutaan varmistaa jo tuo tilanne ennen lapsen syntymää. Laitettiin tosiaan Fenniaan ne paprut nyt vetämään, mutta todettiin vielä kun noi papruja kateltiin, että Pohjantähdessä on tosi hyvä ja kattava vakuutus syntymättömälle lapselle ja ehkä me vielä pohditaan sitä vakavasti. Sinne kuului myös kaikki noi perusvoiteet ja äidinmaidonkorvikkeet korvauksiin, mitä esim. tuo Fennia ei korvaa. Ainut vaan tosiaan se, että Fennia ei vaadi muiden vakuutusten keskittämistä samaan paikkaan kun taas esim. tuo Pohjantähti. On noi vaikeita päättää.

Ai se äitiyspakkaus tuli jo. Kivaa. Se sama sinivaltainen pakkaus on varmaan vielä tulossa meille muillekkin kevään aikana synnyttäville. En usko että saadaan vielä uutta settiä jakoon. Ja kun hakupaperithan mäkin laitan jo ens neuvolakäynnin jälkeen vetämään. Ja seuraava neuvola on 1½ vkon päästä. Mutta ei se mitään. Kyllä ihan kivalta näytti tuokin pakkaus. Tärisen mä siitä kuitenkin kun se on ihan eka pakkaus mitä koskaan olen saanut. Ihana päästä niitä vaatteita hypistelemään. =)

EKA-VEKARA: Arvaa harmittaako kun ei pääse oikein ulos nyt kun on kipeenä? Jotenkin ihan kalpea olokin kun olen vkon käkkinyt täällä sisällä ja normaalisti käyn kävelylenkillä sen 3krt vkossa ja sit ne pari krt vkossa vielä uimassa. Nyt en ole uskaltanut mitään tehdä, etten tule enää kipeemmäksi tai ettei toipuminen kestä vielä pidempään.

Mullahan tuo massu toimii vähän miten sattuu. Kolmen päivän välein yleensä. Ja se että saan sen noinkin säännöllisesti toimimaan tarkoittaa sitä, että aamupuuroon on sekoitettu runsaasti vehnäleseitä ja sitten tuoreita marjoja. Ja pitäs juoda paljon vettä. Luumuja sellaisenaan syön jos ihan pakottava tarve, mutta niin pahaksi tilanne ei vielä ole mennyt. Dufalaciakin on kaapissa, mutta siitä menee pakki niin totaalisen rikki, että en ole sitä ottanut tässä raskaudessa lainkaan. Tuliset ruuatkin tietty laittaa vattan toimimaan, mutta niissä olen nyt huomannut sen pahan puolen, että niistä tulee sitten sitä närästystä. Tein muuten eilen just kans rahkaa, mutta mustikkarahkaa vaan. Hyvä ideä muuten näin joulun tullen onkin tehdä luumurahkaa. Namskis. Nyt taas tuntuu että vois syödä ihan kaikkea. =)

VM69: Kiva kuulla sustakin tällä puolella. Otat vaan sen oman ajan tänne siirtymiselle ja niin kun itekkin totesin, niin kyllähän se näin on että tää palstailu vielä aikaakin ja aina ei ehdi. Eikä ihan hyvä ole joka sekunti näitä vauva-asioita päässä kelata. Helpommin sanottu kun tehty. Ite olen tosiaan nyt vähän rauhoittanutkin kirjoittelua harvemmaksi, mutta sitten kerralla tuleekin aina hehtokirjoitus¿nyt kun raskaus on pidemmällä ja jaksanut vähän muutakin touhuta. Alussa olin kyllä ihan kiinni täällä. Sitä tukee vaan noiden huonojen kokemusten jälkeen tarvi niin kovasti. Ja kyllä se auttoikin. Tää on kyllä ihan kun toinen koti. Kauheeta myöntää, että tän raskauden aikana nää ihmiset täällä on mulle läheisempiä kun mun omat ystävät. Jotenkin ajatukset pyörii niin eri asioissa enkä viitsi näitä vauvajuttuja niille niin hössöttää. En tiedä kiinnostaakokaan niitä niin. Ehkä mä ite ajattelen vaan noin, mutta täällä tuntuu hyvältä jakaa näitä tuntoja kuitenkin. Jotenkin turvallista. =)

Voi hitsit, olethan säkin jo ysivkolla menossa. Kyllä ne vaan nopeesti kertyy. Itse varmaan vielä tuossa kohtaa olet eri mieltä, mutta musta noi vkot on tullut sulle tosi nopeesti. Ja huomenna ultra. Uskon, että sielä pieni köllii tyytyväisenä ja toivottavasti saat itsekin paremman mielin kun näet sielä uuden ihmisen alun. Sulla on vielä pitkä matka tuon ikävän ajan ylittymiseen, mutta koita siirtää se pois mielestäsi ja elät vaan tätä uutta raskautta. Ja kaikille tuntemuksille annat vaan sitä tilaa. Niitä tulee varmasti. Toivottavasti kuitenkin jaksat enemmän iloita tästä raskaudesta. =) Tulehan kertomaan ne iloiset kuulumiset huomiselta meille. Me kaikki pidetään peukkuja pystyssä. =)

PIRPALIINA: Jes, juuri niitä oikeita kuulumisia mitä odoteltiinkin. Saitkos sä nyt sitten vkon vai pari lisää niihin mitä alkujaan luulit olevas raskaana? Ihanaa kun ne meni noin päin, että tuli päiviä lisää. Se tuntuu aina paremmalta niin päin ja tuntuu sille, että vauvalla varmasti on kaikki hyvin. Ja pääsit jo sitten kertalaakista etenemään turvallisemmalle puolelle vkoja. Lämpimät onnittelut. =) Pilvissä saat leijua ihan niin kauan kun haluat¿.ja pitääkin niin tehdä. Me km:n kokeneet olemme sen ansainneet¿kyllä muutkin mutta luulen että me arvostamme näitä hetkiä vielä enemmän. Hieno juttu. =)

Nyt mä meen kans laittamaan takkaan tulen ja lämmittelemään. Jalat on jotenkin ihan jäässä, vaikka on villasukatkin jalassa. Kai tuo tuulen tuiverrus vaan tulee tänne sisällekkin jostain kolosesta. Mutta takkatulen loimua rätinää ei voita kyllä mikään. Mukavaa iltaa kaikille. Mä taidan rynnätä hyvällä omalla tunnolla käsitöideni pariin ja aukaista telsun. =)

titi75 ja nyrkkeilijä-kirmeli rv 20+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirpaliinalle onnittelut ihanista ultranäkymistä :)

Titi:jos noi Tappara/Ilves potkarit ei tunnu hyvälle,niin hanki molempien seurojen tutti =) Se on edullisempi ja sit on molemmille vanhemmille oman seuran tutti.Isin kanssa siis Ilvestä ja äitin kanssa Tapparaa ;) Tai en mä oikeesti edes tiedä onko Ilveksellä tutteja,mutta Tapparalla ainaskin on ollut.

Sari ja Konsta-poika 2kk+1vko (eikä _todellakaan_ mikään Tikku-Late enää ;) )

Vierailija
24/46 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele-81: Missähän oon nähnyt noita isi-aiheisia vauvajuttuja... Varmasti oon nähnyt jossain vauvalle paidan, jossa lukee jotain isiin liittyvää. Mut kun tää dementia vaivaa, ni en millään muista missä. Jatka etsimistä.

Kyselin just, et miten se mun km:n saanut kaveri voi ja laitoin, et toivottavasti näyttää jo valoisammalta, ni vastas lyhyesti ettei halua km:sta puhua (siis ainakaan ilmeisesti mun kanssa). Nyt oon päättänyt antaa neidin itse ottaa yhteyttä, kun haluaa. Tiedän, et se on tuon verran kunnossa, et ärsyttää asiasta puhuminen. Eli voi olla, et kieltää ja haluaa unohtaa koko jutun. Mulle ok mut kai saa vointia kysyä, varsinkin, kun en todellakaan tarkoittanut muuta kuin hyvää.

limetti1: Hienoa, et pahoinvointi alkaa mennä. Siitä ne voimat taas kasvavat sullakin. Onneks olkoon uudesta asunnosta. Me mennään huomenna mahdollisesti katselemaan uutta kämppää. Haluaisin tosi kovasti muuttaa ja rakentaa uutta pesää.

Pirpaliina: Olipas sulla hurja ratsastusreissu! Onneksi sen suuremmilla vammoilta kuitenkin vältyttiin.

Jatkan myöhemmin, pakko mennä katto Lostia... Lizie & pikkuinen 21+4

Vierailija
25/46 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kans ultrassa käyty ja raskaus oli kohdussa ja sikiökin löyty ja gyne meinas, että sykikin olisi näkynyt (tosin sykkeestä mulle jäi vähän epävarma olo, ku gyne ei tuntunut sen suhteen olevan ihan varma enkä sitten hoksannut sitä enää kysyä et onko varmaa). Raskaus vastasi 6+2 eli ihan samoin kun menkoista laskettuna! Eli tällä hetkellä kaikki on niin kuin pitääkin, vaikka keskenmenon riski toki vielä on (niin kuin gynekin sanoi). :) :)

Pirpaliina: onnea myös sinulle ihanista ultrakuulumisista! :)

Hannele voit lisätä mut esittelyyn ens viikon listaan, jos ehit.. Esittely alla. Kiitos!

Sani-74: minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). LA 26.6.

Onnellinen vaikkakin vieläkin hiukan varovainen

Sani rv 6+2

Vierailija
26/46 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka-vekara: Muakin tuo pahoinvointi vielä riivaa ajoittain. Varsinkin niinä päivinä, jolloin on väsynyt tai joutuu paljon liikkumaan julkisilla, on mulla yleensä tosi huono olo. Ihanasti massu kasvaa, pyöristyy. Nyt ei voi enää erehtyä, ellei oo tosi puusilmä. Rinnat myös jotenkin kasvaneet ja arat. Mietin jo suurempien liivien ostoa. Onnea kunnon potkuista sinulle!

titi75: No voi sua sairastavaa, koetahan pian parantua! Ei olla otettu esikoiselle ennen syntymää mitään vakuutuksia eikä varmaan oteta tällekään. Kivasti olette jo uskaltauneet vauvahankintoja ajattelemaan ja tekemään, siitä se alkaa. Olet kattavan ja kivalta kuulostavan isyyspakkauksen saanut koottua, toivottavasti tuleva isi ilahtuu, eiköhän..

Enni-Maija: Koettakaahan tekin siellä parantua pian! Se on niin ikävää varsinkin, kun pieni on kipeänä. Kiva, et sait äitiyspakkauksen, niitä vaatteita on ihana päästä hiplaamaan!

nippula: Vai olet vuodelevossa, koeta jaksaa, vauvalle jokainen päivä ja tunti on hyväksi, vaikka susta saattaa tuntua tosi tylsältäkin. Varmasti vaikea keksiä kivaa puuhaa, kun ei mitään oikein saisi tehdä. Toivottavasti huomenna kontrollissa kaikki olis hyvin!

vm69: Tsemppiä sulle kovasti huomiseen ultraan, kuulumisias jäädään odottamaan. Ja tietysti peukut pystyssä et kaikki pienellä olis hyvin! Siirryt tänne puolelle sitten ihan omassa tahdissa... vähitellen... pois ei kuitenkaan päästetä.

Pirpaliina: Onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Hieno lukea hyviä uutisia! Olin itse tämän raskauden nt-ultraan mennessäni varustautunut todellakin siihen, että siellä näkyy jotain elotonta, et tutulta kuulostaa. Onni alkoi loistaa tämän mamman kasvoista sen ultran jälkeen sitten varovaisesti. Nyt säkin varmaa voit hieman huokaista ja alkaa uskoa raskauteen!

sani-74: Onnea sinulle ihanista ultrakuulumisista! Tylsää, et syke jäi itelles tuolla tavalla epäselväks. Seuraavassa ultrassa sitten. Kuitenkin hyvältä muuten kuulosti ultrauutiset!

ON: Olipa luettavaa, käyn täällä niin laiskasti nykyään. Aikaa ei tunnu olevan yhtään liikaa. Ja nytkin pitäis jo olla ollut tunnin verran nukkumas et jaksais huomen. Mut pakko käydä täällä joskus, ettei ihan tahdista putoa.

Vauvalla ja äidillä kaikki hienosti, vauva potkii jo vahvasti, alkavat potkut joskus jo tuntua masun päällekin. Huono olo riivaa mua tosiaan edelleen, etenkin jos on pikkaisenkin väsynyt tai liikkuu julkisilla. Se on tylsä vaiva, kun näytän varmasti aina julkisissa siltä, että laatta on kurkussa. Onneksi on suurimmaksi osaksi sisällä pysynyt.

Masu tosiaan kasvanut ihanasti, työkaverit alkavat huomata. En tiedä, miksi odotan taas, että he huomaavat. Ehken mä vaan halua niin toitottaa omasta navastani niille. Ja toisekseen voihan vielä jokin mennä pieleen. Mutta onnitteluja on tullut kovasti. Pomolle vielä pitäisi käydä kertomassa asiasta, toivon, ettei ole jo sivuteitä kuullut asiasta. Menee maanantaille, koska sitä ennen en pomoa taas tapaa. Mut nyt jo tuntuu, et niiden on pakko tietää ja olis ehkä jo pitänyt pari viikkoa tietää.

Ens ma on neuvola, pitäis täyttää ne Kelan paperit valmiiks. Äitiyspakkausta en ole meinannut ottaa. Vielä mieheltä asiasta kysäisen, mut luulen et on järkevämpi ottaa se raha, pistää säästöön ja ostaa sit jotain pientä, jos tarttee.

Huomenna päästään toivottavasti katsomaan mahdollista uutta kämppää, yhtä huonetta isompaa siis. Odotan niin kovasti, et päästäis muuttamaan ja saisin alkaa rakentaa meidän kasvavalle perheelle uutta ihanampaa pesää.

Nyt pitää painua petiin, oon ollu ihan silmät ristissä jo monta tuntia. Kaikille hyviä unia ja palataan!

Lizie & pikkuinen 21+4

Vierailija
27/46 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIZIE: Toivottovasti pääsette pian muuttamaan! Neuvolaanko sun pitää ne Kelan laput palauttaa? Niitä isi-juttuja on ainakin netissä myytävänä, ainakin Taapero-sivuilla on myynnissä Isin kulta-bodeja mutta kun ne on niin sikakalliita!

SANI: Onnea ihanista ultrakuulumisista, tietysti on vielä pitkä matka eessä eikä koskaan voi tietääkö selviääkö vauva siitä, mutta joka päivä mahollisuudet paranee =o) Lähetän vielä varulta tarrasukat vauvalle! Ja tottahan minä kerkiän sut esittelyyn lisätä, kiva kun uskalsit sinäkin tänne!

PIRPALIINA: Sulle myös onnittelut ihanista ultrakuulumisista, ihana että nyt on riskiviikot täynnä! Ja kaikki muutenkin siellä hyvin, on se niin ihana nähdä ne kaks jalkaa ja kaks kättä jne... =o) Minä muutan sun LA listaan.

TITI: Hyvä että jäit sairaslomalle nyt kuitenkin, toivottavasti se tauti siitä helpottaa! Meillä ei oo lätkäjoukkueen suhteen ristiriitaa, Kärpät se on aivan ehdottomasti! Voi hitsi, mulla ei oo nyt sitten mitään isäinpäiväksi...?! Mitä sitä antais, jotain pientä, kun tuo pakkaus tuli niin kalliiksi?! Siksikin annan sen joululahjaksi että siinä on miehelle itelleenkin villapaita ja pyyhe joten käy hyvin lahjasta. Ois tietty kiva jotenkin isäinpäivänä muistaa muttei mitään suurta kuitenkaan... Hitto kun raskis tilata sellaisen Isin kulta-paidan!

VM69: Tsemppiä sulle! Ei se alkutaival helppo ole! Onneksi pääset ultraan tänään, niiden ultrien odottelu se vasta tuskaista onkin, ja useimmille se eka ultra on vasta rv 12. Joten ihana että nyt jo pääset kurkkaamaan että kaikki on hyvin! Kyllä se pelko sulla varmasti kulkee pitempään mukana kuin muilla kun sait niin myöhään ed. keskenmenon. Tsemppiä kuitenkin ja luottoa tulevaisuuteen!

EKA-VEKA: Mulla ei oo ummetusta, tai itse asiassa en edes tiedä millaista ummetus tai närästys on, kun en oo koskaan kokenut! Toivottavasti ei tarvi raskaudenkaan aikana kokea vaikka todennäköistä kai se on. Mutta kyllä mullakin maha toimii huonosti nyt raskauden aikana, onko se sitten ummetusta...? En minä osaa Tallinann vinkkejäkään antaa kun oon niin vähän käynyt siellä. Mullakin nukkuminen onnistuu vielä suht hyvin, kyljellään voi nukkua ja minäkin joskus huomaan nukkuvani selällään vaikka normaalisti en koskaan! Mutta se on nyt sitten todettu että sänkypainissa oli päällä tai alla niin maha painaa aina välissä! Höh...

ENNIS: Ei hitsi vähän mää oon kateellinen kun nyt sait jo äitiyspakkauksen! Mulle ei oo tullu vielä päätöstäkään! Voi kun tulis jo... Miksi se nyt täällä kestää niin kauan, en malta oottaa...!? Paranemista edelleen sinne!

Siinä kaikki tänä aamuna. Väsyttää kyllä , heräsin jo 5.30 että pääsis aikonaan tänään töistäkin kotiin.

HANNELE rv 24+5

Vierailija
28/46 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Ihan sää taas ulkona, kummasti itselläkin olo on aurinkoinen : ) Ja ihania uutisia Sanilla!

sain eilen ihanan puhelun, ulkomailla asuva siskoni ja hänen miesystävänsä saavat toukokuussa ensimmäisen lapsensa, menevät nyt 12. raskausviikolla. Oon ihan tohkeissani, meitä on nyt kaksi massunkasvattajaa sisarusjoukossa. Harmi vaan, että asustavat tuolla keski-Euroopassa, joten näkeminen ei ole niin helppoa. Heillä on jo buukattu yksi pidempi lomareissu joulun tienoille + alkuvuodelle työkiireitä, joten eivät varmastikaan Suomeen lennä ennen vauvan syntymää. Aloin vaan tuossa illalla jo suunnitella, et jaksaisinkohan ottaa ja lähteä vaikka massun kanssa tai sitten pikkuvauvan kanssa käväsemään viikonloppureissulla sielläpäin. Blue1:lla kun pääsee lähimpää isoimpaan kaupunkiin reilulla satkulla : ) heh, mä oon ihanhöyrähtänyt ja myhäilen täällä töissä vaan ihan pöhkönä!

Titi, hyvä että maltoit jäädä saikulle kunnolla. Mullakaan ei se nuha alkanut kuin vasta olikohan se viidentenä tai kuudentena päivänä. Sitä ennen oli vaan tosi kipeä olo, tajuton yskä ja pikkasen kuumetta. Mutta ihan kuollut olo. Saas nähdä sitten selviätkö ilman antibiootteja, toisaalta jos bakteeritauti on niin onhan niitä sellaisia turvallisiakin kuureja joita voi ihan huoletta syödä! Jos se yskä hirveästi vaivaa, niin pyydä säkin resepti yskänlääkkeelle, mulla oli myös sitä-yhtä-jonka-nimeä-en-tietystikään-nyt-muista, mutta voi siis käyttää ekan 3 raskauskuukauden jälkeen. Yötä vasten auttoi + tietysti sängynpäätä ylös + eukalyptus/sipulihöyryjä sängyn viekkuun. Ja ne villasukat jalkaan. kumma juttu muuten, oon aina ollut hikijalka, mutta nyt kipeänä ollessa ja välillä muutenkin, tuntui kylmä lattia jäätävän ihan nilkkoihin saakka. Siis sattui oikein jalan sisälle, ihan kuin olisi jäällä kävellyt..?

Lizie, teilläkin mahdollisesti muutto tulossa? Kyllä ne lisäneliöt tekee aina " poikaa" kun perhekin on taas kasvamassa! Meillä ili tuolla talvella hetken oma talo -kuume, mu´tta tultiin järkiimme ; ) Tää paritalonpuolikas (4h+k) missä asutaan, on ihan riittävä jopa 4 henkiselle perheelle.. Ja olisihan sitä lainaakin joutunut ottamaan pahimmillaan 80Teur lisää, eikä velkaa ole nytkään liian vähän. kodinhoitohuonetta kovin kaipailisin, kuten myös vähän sellaista väljempää asumista, mutta hyvä meidän on nykyisessä kodissa olla : ) Saas nähdä minkä merkkiset meidän pahoinvoivien mahassa on. Tänä aamuna viimeksi yökkäsin, tosin johtui pehmenneen paprikan aiheuttamasta yllätysällötyksestä. Tosi herkässä tuo oksennusrefleksi vieläkin! Maha kasvaa juu kovin! Ootko vertaillut edellisen odotuksen kasvuvauhtiin? Löysin eilen työtietokoneelta kuvia, joissa olen rv 26 pojan odotuksessa ja mulla on kyllä ainakin yhtä suuri massu kuin siinä. Topsin lähtökilojakin on melkein 10 enemmän, mutta silti : / Hitsi kun en saanut rv 21:n kuvaa auki täällä töissä, olisi nähnyt ihan saman vaiheen raskautta. Mäkin oon ajatellut ottaa rahana sen pakkauksen, käytän sitten esim uuteen turvakaukaloon tms. Tai tuli just nyt mieleen, että jos ulkomailla asuva siskoni haluaa sen multa ostaa, niin saa samaan hintaan kun Kela maksaisi mulle rahana. Jos siis haluaa, täytyykin kysäistä.

Sani, olipa sullakin mukava ultrakäynti! Musta on hyvä merkki, että mitat on samat kuin menkoista ja se sykekin näkyi. Noilla päivillähän se pikkuruinen sydän alkaakin sykkiä joten minusta oli ainakin suuri onni, että näitte sen sykkeen jo! Tietysti se km riski on, mutta niinhän elämässä aina. Toivottelen oikein paljon tarrasukkia pienelle elämänalulle pitkän polun ensimetreillä!

Hannele, ei sulla varmaan vielä ummetusta ole. Se vatsan toiminnan hidastuminen kuuluu tähän vaiheeseen odotusta, kun ruuan imetyminen hidastuu vatsassa ja nestettä imeytyy ainakin tuplasti enemmä suolistossa. Ihan yleinen juttu siis, että vessatahti hidastuu normaalista. Ummetusta se varmaankin on, kun olo käy itsellään tulalaksi. juu, pitäis vaan huolehtia noista kuidusta ym, niinkuin Titi neuvoi, iste vaan on tottunut krt/pvä tahtiin, niin olosta tulee heti tukala kun jää jopa useampi päivä väliin : / ja sitten näihin muihin luonnollisiin asioihin ; ) (kun nyt ruoditaan kaikki suolentoiminnat ym) Ekassa odotuksessa huomattiin hyväksi saunanlauteet, wink-wink, sopiva korkeus ja mun mukava olla massun kanssa vähän nojaten taaksepäin istualtaan.. kyllä sitä kummasti keinot keksii ja kun vielä saatte kahden " harrastaa" ; ) Toivottavasti saat sinäkin Kelalta postia pian, on ihanaa hipelöidä niitä kaikkia juttuja mitä sieltä aarelaatikosta löytyy!

sitten vielä romaanin lopuksi sitä ( . ) osastoa. Kuten tuolla Liziellekin kerroin jo, niin löysin vanhoja odotuskuviani koneelta, harmi etten saanut auki täällä töissä rv 21 kuvaa, mutta rv 26 kuvan sain ja siinä maha oli melkimpä saman kokoinen kuin nyt (ellei ole nyt jopa isompi). Eli great, mahan kasvussa mennään vaan 1,5 kk edellä edellistä odotusta.. Eipä se vielä haittaa, mutta loppua kohden olo voi käydä tukalaksi. Selkä on taas jäykkänä, alaselkä erityisesti + niskat. Onneksi tänään on fys.ter. aika, joten apuja saa sieltä. Oksukin tuli taas aamusta, kumma tää odotus kun vieläkin välillä pukkaa takaisin (nytkin onneksi vain vettä mahassa)

oon ihan onnessani ihanasta säästä ja että on perjantai ja siskon odotuksesta. Vähän vaa' assa vastapuolella painaa " yksinhuoltaja" viikoloppu (mies taas ylitöissä melkeimpä aamusta iltaan) ja se, että pojalla nuha näyttää TAAS pahentuneen. Mutta kaiken kaikkiaan siis iloisella mielellä täällä. Toivottavasti muillakin on iloinen olo ja hyvä mieli!

hörhö evv ja törhö t-v huimat rv 21+1

Vierailija
29/46 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän heti anteeksi, etten edes jaksanut lukea kirjoituksianne läpi. Mulla on vaan niin paha olo, että haluisin kuolla. Just kotiuduin kaverin kautta sieltä ultrasta, jossa todettiin, että sikiö joka menkoista laskettuna olisi ollut 8+2, vastasi kokoa 7+4, EIKÄ SYKETTÄ LÖYTYNYT.

hannele, poista siis mun tiedot plussanneista...

Toivotan teille kaikille hyvää odotuksen jatkoa, hyvää vointia ja onnellista elämää. Mä poistun nyt näiltä palstoilta lopullisesti, koska mä en tän jälkeen jaksa enää edes yrittää... (ainakin nyt tuntuu tältä)

Rakkain terkuin vm69

Vierailija
30/46 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VM69, kauhean surullinen mieli tuli sun viestistä! =,o(

Halauksia ja voimia! Jos vain jotenkin voisin ottaa pois osan tuosta pahasta olostasi!

Ei sanat riitä, otan osaa

HANNELE

Vierailija
31/46 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempää en osaa sanoa, voimia suuressa surussanne! Sydämeni särkyy puolestanne!

e-v

Vierailija
32/46 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tullut lumimyrskyjä eteläiseen helsinkiin. Pari senttiä sentään, että tuoksuu edes lumelle pihalla. Parempi sekin kuin ei mitään. Hurja joulun odotus täälläkin päällä. Sotkee vain tuo kodin laitto joulu valmisteluja:)

Enni-Maijalle ja lapsukaiselle paranemista, vähän tuntuu yksi ja toinenkin täällä sairaana olevan. Ihanalta kuullostaa tuo pakkauksen availu. Ihan kateeksi käy, kun en meinannut tälle pienokaiselle ottaa, jää tuo ihanuus kokematta. Minulle kyllä tuo kestovaippakelpaa, kun eivät muut näy olleen kiinnostuneita. Oletko tuolla yahoon listalla voisin sieltä kautta laittaa osoitteeni tai sit tänne sivulle s-postiosoitteen.

Pirpaliina: Onnea!!! Ihanan onnelliselta kuullostat ja onhan tuossa syytäkin.

Viimeksi muutettiin 2kk ennen laskettua aikaa, että kyllä tämä on parempi ajoitus ja suuri helpotus, kun isompi sopiva koti löytyi hyvissä ajoin. Olisi tämä meidän ihana, mutta kovin pieni (40m2) koti, käynyt ahtaaksi 4:lle.

Titi ja Hannele: kivat isyyspakkaukset olette kasanneet, itse en esikoista odottaessa tajunnut, että tuollaistakin voi tehdä. Toisaalta oli se kaupoissa haahuilu ja vauvatavaroiden hypistely kivaa yhdessäkin.

Titi: onneksi sait sairaslomaa, koitahan nyt parannella itseäsi.

Nippula: Pysyhän nyt visusti pedissä, että kasvaisi vauvasi vielä masussa kallisarvoisia viikkoja. Toisaalta, kunhan kaikkesi teet levon puolesta, muuta kai et voi. (kirjoittaa rv 29 syntynyt keskonen täällä)

Sani: tervetuloa tällepuolen ja sinullekin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

Lizie: voi kun tärppäisi asunnon kanssa. Käytiin eilen ekan kerran uudessa kodissa omilla avaimilla ja vaikea oli illalla saada unta, kun mietin vain mihin tavarat laitetaan ja minkä väriseksi seinät.

Vm69: voi, että. Aina ei tunnu reilulta. Täällä yksi myötätunnosta kyyneleet silmissä. Rutistus ja jaksamista.

-Limetti

Vierailija
33/46 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret pahoittelut! Voimia sinulle! En osaa muuta sanoa, uutisesi vetää hiljaiseksi, tosi surullinen olo on puolestasi. :( *Haleja*

Vierailija
34/46 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VM69: EIKÄ!!! Nyt en ala kyllä mitään. Ihan hirveän paha mieli tuli tänne ja itku silmään. Onko se nyt ihan takuuvarma tuomio, ettei mitenkään päin sikiö voisi olla elossa? Tässä onkin nyt tällä puolella pelottavan monella mennyt hyvin tuo alkuraskaus kun kaikki ovat päässeet eteenpäin. Olisi voinut tuo putki kyllä jatkua hamaan tulevaisuuteen asti. En osaa sanoa mitään järkevää lohdutukseksi. Lähetän ihan hirmuisesti lohtuhaleja ja voimia täältä Sinulle ja perheellesi. * halia rutistaa *

SANI: Sinulle puolestaan lämpimät onnittelut mukavista ultrakuulumisista. Tuntuu hölmöltä hehkuttaa nyt mitään kun tuo VM sai noin ikäviä uutisia. Täältä ei kyllä hevillä pois meidän puolelta päästetä. Koitetaan pitää kaikki vaan pintamme. Uskon, että sinulla sielä pieni hyvin kasvaa ja kun nyt vastasi täysin niitä mittojakin kuukautisten mukaan. Se on AINA hyvä merkki. Nautihan olostasi. =)

SARTSU: Ihana kuulla sustakin. Varmaan touhuilet enempi tuola yahoon puolella. Mä en taas ehdi kun sillon tällöin käydä sielä lukemassa niitä juttuja. Miten tää aika on kortilla. Tänne puolelle sit toistaiseksi olen juttuni raapustanut. Vai ei ole Tikku-Late enää Tikku-Late. Se on hyvä, että on poika saanut jerkkua jalkoihin. =) Kiva idea tuo Tappara-Ilves tutti. Ei tullut mieleenikään. Tapparan toimiston tiedän missä se on, mutta Ilveksestä olen ihan pihalla. Pitänee luurata netistä. Kiitos mukavasta vinkistä.

EKA-VEKARA: Oletpa saanut ihania uutisia sieltä siskoltasi euroopasta. Olishan se mahtavaa jos pystyisitkin vkonlopun tripin tekemään sinne vielä tässä odotusaikana. Olisi varmasti siskokin mielissään kun/jos heillä ei itsellä ole mahkuja tänne kuitenkaan raskausaikana tulla. Olisi teillä ainakin turistavaa kun molemmat ovat siunatussa tilassa. =)

Villasukat jalassa täällä on tosiaan ressutettu koko vko. Mies on naureskellutkin, että olempa hemaiseva näky niissä punaisissa sukissani. =)

HANNELE: Mitäs sille sun miehellesi nyt voisi sitten keksiä isänpäiväksi. Oliko sulla sielä isyyspakkauksessa mukana sitä sellaista hupikirjaa, minkä ite laitoin tuonne isyyspakkaukseen mukaan. Jos ei, niin sehän ainaskin olis kiva opus. Hintaa tosin silläkin oli normaalisti Suomalaisessa kirjakaupassa vissiin 21 einaria, mutta nyt oli jossain tarjouksessa ja maksoin n. 12¿. Tosin kyllä se ¿isin kulta¿-paita idea kuulostaa tosi hellyyttävältä. =)

LIZIE: Sullakin noita vkoja on jo noin paljon. Tuntuu niin hassulta, että lähdettiin samasta LA:sta ja nyt sä huitelet jo melki vkon edellä. Varmasti jo potkut tuntuu aikas napakasti tuossa vaiheessa kun mullakin tuntuu nyt jo aikas kivasti päivittäin. Olen tulossa varmaan höperöksi, mutta nyt kun tuntee niitä potkuja päivittäin, niin aina tuolle masullekkin tulee sitten ääneen höpöteltyä kaikki mitä täällä touhuan. Jotenkin kun sen nyt enemmän tuntee, että sielä joku kasvaa, niin sitä höpötteleekin sille niin kun se vauveli tuossa jo olisi. =)

Toivottavasti pääsette sitä kämppää katsomaan ja olisi mieleinen. On se ihanaa touhuta sitten uuden pesän kanssa ja laitella sitä varsinkin tässä vaiheessa kun se vauvakin on kovaa kyytiä tuloillaan.

Ai sä et ota sitä äippäpakkausta. Olikos niin, että sulla edellisestä oli tallessa niin hyvin kaikki ja vielä paljon saatujakin. Ehkä sitä sälää ei sit tarvi niin kauheesti toistamiseen. Ite tietty sen aion ottaa kun tää nappula on nyt sitten se ensimmäinen ja kaikki vauvahörhöily pitää saada omaksi. =)

ON: Hyviä uutisia kahdelta osin niistä verikokeista. Eli tulehdusarvo oli ONNEKSI alle sen raja-arvon ja selkeesti. Kun rajana oli se 10 minkä alle se arvo pitää olla, niin mulla oli onneksi vaan muistaakseni jotain 4,7¿normaali virustauti siis vissiin menossa ja tarkoittanee että levolla sitten vaan pelataan tän taudin kukistamiseksi. Toinen loistava uutinen (ainakin mulle) oli se, että se mun hemppa-arvokin oli noussut musta ainakin tosi hyvin. Eli reilu 2 vkoa sitten neuvolassa kun otettiin sormen päästä (se antaa toki kyllä yleensä vähän huonomman arvon), niin se oli 110¿.oli noussut siitä edellisestä 108:stä vähän. Nyt kun käsivarresta kokeen ottivat eilen, niin tulos oli peräti 121. JEEEE!!! Tuo rautatabu-marja-persilja-paprika-mustamakkara-verilätty-kuuri on siis tehonnut. Hoitaja sanoi viimeksi neuvolassa, että yks rautanappi päivässä riittää tästä eteenpäin, tuskin mun veriarvoja sinne yli 120 saadaan kuitenkaan tän raskauden aikana (heh¿olipa tosi positiivinen asennoituminen)¿mutta minä likka se olen kyllä jatkanut edelleen niin että olen ottanut 2 tabua päivässä + sitten noi kaikki ruuan mukana tulevat raudat. Ja kylläpä se on mahdollista näköjään saada yli tuon 120:n. Hahaa! Jatkan kuuria edelleen. Jotenkin on kyllä muutenkin huomannut, että olis ollut nyt sillain pirteempi. Ainakin nyt on hyvä mieli siitä, kun huomaa, että on noihin arvoihin pystynyt omilla ruokatavoilla tosiaan vaikuttamaan. Ja nyt voi pikkasen vähän relatakin noiden juttujen kanssa, kun se arvo ei nyt ihan sielä sadan tuntumassa heilu.

Nyt en kyllä jaksa enempää kirjoitella. Lonkat on taas alkaneet kipuilla kun ei ole yhtään kävelyllä päässyt käymään, eikä uimassa, joten tein tuossa aamupäivästä pienen happihyppelyn, kun ei ollut ihan kovin kylmä keli eikä niin viimainenkaan enää. Uskaltauduin kun kuumetta ei ole. Mutta nyt taas pikaisesti mehun keittoon ja kurkkua höyryttelemään. =)

Hyvää vkonloppua kaikille. Ehkä kurvailen tässä koneelle jos vaan jaksan.

Toivottavasti tuli kaikkia kommentoitua. Joskus kun voi unohtua¿ = /

titi75 ja kirmeli tasan 21+0

Vierailija
35/46 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VM69 olen niin kovin pahoilani sun, ja perheesi puolesta.

Sartsun kuulumisia oli mukavaa kuulla pitkästä aikaa! Mä en kokenut sitä yahoota oikein käteväksi paikaksi, joten palstailen ooikeestaan vaan täällä, niin en muiden täällä palstailemattomien ex-haahujen jutuista oikein enää mitään tiedäkkään.. hienoa että tikku-late on potristunut =)

Eka-v ompa ihania uutisia, että siskosi on kanssa raskaana! mä olen kaipaillut " pallomahaseuraa" , kun kukaan lähipiiristä ei odota just nyt. yksi vanha tuttu, mutta ei niin kovin läheinen kuitenkaan, kärvistelee tuolla 360km päässä, kun LA meni jo viikko sitten, mutta.. olisi kivaa odottaa jonkun kans yhtä matkaa.

mulla on närästystä, ja välillä vedän rennietä suu vaahdossa =)

ummetusta on harvakseltaan, mutta joskus kuitenkin. yleensä meillä on ruisleipää ja sellaista vaaleaa leipää missä on " roskia" , eli täysjyväjuttuja. vettä ja vettä pitäis juoda, yök, en yhtään tykkää vedestä. lisäksi sitten ne hedelmät ja vihannekset, ja näistä kaikista konsteista olitkin jo varmaan tietoinen.

ja rasvaa vähemmän. eläinrasva kovettaa mahaa, kuten juustot ja se suklaakin, sekä hedelmistä myös banaani, banskut olen jättänyt oikeastaan kokonaan pois, vaikka mun herkkuja onkin, kun niistä menee mulla maha joka kerta ihan jumiin.

Sanille ja Pirpaliinalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Titille ekaksi onnittelut, että rautakuuri on purrut ja hemppa nousussa! =) ja hyvä että ne tulehdusarvotkin on kurissa.

Limetti, saat ne kestot joo. laita meiliä. enni-maija@koti.luukku.com niin paan ne postiin =) sääli olis minnekään roskiinkaan käypäistä ja uutta tavaraa laittaa.

Nippulalle sitkeätä huilaamista.. usuta mies kirjastoon hakemaan sulle luettavaa, tai patista videovuokraamoon, niin päivät kuluu nopeemmin.. =)

Lizie mites sen asunnon kanssa kävi? toivottavasti pääsette isompaan kotiin hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää, niin ehtii laittaa kaiken rauhassa valmiiksi, eikä tartte viimeisillään jumbokokoisen mahan kanssa sitten revitellä.. =)

(.) poika on jo parempi, silmät kunnossa, antibioottia menee vielä korvatulehdukseen pari päivää. virkeä ja kerkeä oma itsensä taas, siis =)

minä kehuin aiemmin saaneeni sen silmätulehduksen, joka on nyt jo ok, kiitos pojan silmätippojen, sekä lenssun, joka vaan yltyy, ja eilen illalla kävin päivystyksessä, ja uutuutena nyt myös mullakin se korvatulehdus.

pikkasen tympii, kun ei toi panadol auta tähän korvasärkyyn sitten yhtään. eikä just kuule mitään.. lääkäri kyllä sanoi, että antibiootit vie säryn pois 1-2 päivässä, mutta silti, vajaa vuorokausi on kärvistelty, ja nyt kyllä riittäisi jo.. =(

olo on ihan tosi räjähtänyt. ..ja ulkomuotokin. peilistä katsoo möhömahainen lötköttävään pyjamaan ja villasukkiin pukeutunut, punasilmaäinen, kalpeahko, hapsutukkainen eukko, jolla lähtee nenästä nahka niistämisen seurauksena.. viehättävää.. =) onneksi ei tartte vielä huomennakaan ihmisten ilmoille mennä =)

yritin perjantaina soittaa neuvolaan, ja kysyä niistä mun jatkuvista supisteluista, ja siitä, että jos kotona ollessa normaalia kotihommia tehdessä suppailee, niin onko järkeä mennä kouluun (käytännössä ollaan päivät metallipajassa), ja sitten illalla vielä tehdä kuitenkin ne tavalliset hommat kuitenkin..

mun kotitöihin kuuluu yleensä pyykkihommat, ruoka/leivontajutut, kauppareissut, jne eli kevyemmät kotityöt.

ihan perus-siivous jakaantuu noin 50%-50%.

ja joo, mun mies tekee kaikki raskaat hommat yleensäkin, ja ulkoiluttaa koiran. mä en ole tampannut mattoja 6 vuoteen =)

että niissä kotitöiden tekemisissäkään ei ole oikein uudelleenjärjesteltävää, kun kaikki sujuu ihan kätevästi näin.

eilen ostin jumbokokoisen toppatakin, ja sinne varmaan pitäisi mahtua vauvamaha sitten helmikuussakin.

valitsin miesten mallia, kun neisten takit on joko aika lyhyitä, tai sitten vyötäröstä muotoonommeltuja, että ei anna riittävästi periä sitten myöhemmin enää.

tuo uusi on sellainen untuvatakin tapainen, mutta vanutakki kuitenkin. ei mikään turbopaksu, mutta kevyttoppaa lämpimämpi, suorahelmainen, kuminauhalla kiristysmahdollisuus siellä helmassa myös.. värikin oli mieleinen, viininpunainen. ja koko komeat 56. =)

nyt taitaa olla aika taas tehdä jotain muuta, kuin nököttää koneella.

-ennis- ja sintti rv24+2

Vierailija
36/46 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta unohdin kysäistä, että onko teillä muilla sellainen " vaihe" , että ei huvittaisi kyläillä, vastaanottaa vieraita, eikä oikein tehdä mitään, vaan käpertyä kotiin?

jotenkin, kun noi pakkasetkin tuli (tänään täällä -14 raatia), niin on vaan tosiaan koti, perhe ja kuuma kaakao+villasukat olo.

ollut oikeasti jo jonkun viikon. puhelinkin on saanut olla aika rauhassa, kun en ole hirveästi edes luurissa juorunnut =)

tietty tuohon voi vaikuttaa tää mun väsymys, lähes jatkuvasti jatkuneet saikut nyt sen 4-5 viikkoa, ja se että ollaan oltu kipeinä, niin ei tää vireystasokaan ole mikään järin korkea.

alkaa vaan tää olo muistuttaa jo nyt sitä synnytyksen jälkeen (ainakin mulla) ollutta tilaa, kun kotiinsa vetäytyy kuin kilpikonna kilpeensä.. =)

-e-

Vierailija
37/46 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele-81: Todella toivottavasti päästäis pian muuttamaan, mikään muu ei mulla juuri mielessä pyöri nyt. Neljäs kerros, jossa asutaan, alkaa tehdä tiukkaa ravaus kotiin esikko sylissä (hissiä ei siis ole). Plus yks lisähuone olis hieno! Meinaan tässä laittaa tuulemaan tän muuttoasian suhteen!

Ei tartte neuvolaan palauttaa Kelan lappuja, kaavaketta täyttäessäni muistin, et joo, nehän kyselee työnantajasta vaik mitä et ehkä pitää ensin avautua työpaikalla ja laittaa sit laput menemään.

eka-vekara: Onnea siskos perheelle! Toivottavasti heillä kaikki menee hyvin. Ehkä voisit siskolles myydä äitiyspakkauksen, hyvä idea! Se on hyvä se pakkaus mun mielestä, mut kun kahden vuoden takainen on säästössä ja kunnossa, niin nyt tuntuu, etten sitä tarvitse.

Pakko muuttaa joo, isompi tarvitaan ja alempaa tai hissillä. Nyt jo kiroilen päivittäin portaita neljänteen ravausta esikoinen sylissä rimpuillen. Entä kun masu vielä kasvaa? Omaa kämppää haluaisin kovasti, mut ehkä jatketaan viel vuokralla. Riippuu mitä löytyy.

Siis eilen taas, pistin suuhuni suklaakeksin, niin oli pakko sylkäistä se pois. Se oli jotenkin pahaa, sellainen outo puun maku! (Ja siis mähän yleensä rakastan suklaata.) Nyt myös erilaiset hajut tuntuvat tosi etovilta, tupakka, siivousaineet, kenkäplankki... Nyt oon parina aamuna jättänyt hampaat pesemättä ihan heti aamiaisen jälkeen, se auttaa. Sitten hieman myöhemmin on ok pestä. Mut kyl se pikkuoksu herkästi nousee ylös hampipesulla siltikin. Ja sit on vähän aikaa ihan voimaton, haukkoo henkeä.

En oo vertaillut edellisen onnistuneen odotuksen masunkasvuvauhtiin tätä. Mul on jotain kuvia sieltä puolivälistä, mut eipä se masu suuremmin vielä näy. Nyt kyllä ihan selkeä. (Ihania potkuja toi pikkukaveri muuten laittaa tässä kirjoittaessa...:))

vm69: Siis ei voi olla... Tai voi olla, mut ei siltikään... Ison isot pahoitteluni ja kovasti voimia jaksaa eteenpäin. Vetää mielen hiljaiseksi ja niin pohjattoman surulliseksi. Halauksia paljon. Taas on sitten yksi enkeli lähetetty pilvenreunalle, vaikkea siinä niin pitänyt käydä. (Onkin tässä pitkän aikaa ollut aika paljon vain iloisia uutisia tässä pinossa, mutta olisi saanut se suora tosiaan jatkua.) Voimia kovasti tulevaan! Ja sullekin hyvää ja onnellista elämää, kunhan surusta tokenet. Palata tänne aina saa...

Limetti: Voin kuvitella, ette saa unta, kun suunnitelet. Tekisin varmaan ihan samaa itsekin päivät yöt. Voi kunpa pian olisi ihan oikeesti aihetta ja mahdollista suunnitella sisustusta. Tahtoo muuttaa!!

titi75: Yllätyn aina, kun joudun muistamaan tarkalleen, millä viikolla mennään, aika tuntuu kuluvan niin nopeasti. Ihanan napakasti tuo vauva välillä potkii ja sitten välillä on monta tuntia, ettei tunnu yhtään mitään. Mutta siellä pikkuinen puuhastelee:) Ja äiti on onnellinen!

Käytiin katsomassa yhtä kämppää, ei tärpännyt ainakaan se. Huomenna mahdollisesti lisää ja maanantaina. Aion tosiaan muuttaa pian! Joo, nyt mulla tää pesänrakennusinto on ihan tolkutonta, ei samanlaista ollut esikoista odottaessa.

En ota ä-pakettia, koska edellisen sain pari vuotta sitten ja siitä kaikki tallella ja erittäin hyvässä kunnossa. Oon ajatellut sitten ehkä ostavani muutaman söpön pikkuvaatteen, et vauva sais jotain uuttakin. Muuten kaikki varusteet ja välineetkin on ellei vaunut hajoa ennen vauvan syntymää. Tottakai ekan kohdalla paketin otin, on se vaan niin loistava apu!

Hyvä, et Hb noussut sulla. Oot sä sitkeästi jaksanut tehdä töitä sen etten. Toipumista taudin kourista, pian pääset taas uimahalliin!

Enni-Maija: Mullakaan ei ole nyt ketään odottajakaveria, kun sillä yhdellä kaverilla meni kesken. L.a:n oli tarkoitus olla 1,5kk mun jälkeen.

Niin, siis ei tärpännyt vielä, mut toivottavasti pian. Haluaisin tosiaan nyt pika pikaa muuttaa, ettei sitten ison masun kanssa tartte yrittää jaksaa rehkiä. Nyt olis sitä virtaa.

Hienoa, et poikas on jo paremmas kunnos. Mut mites sä nyt nappasit nuo samat taudit, paranemista sulle. Koeta lepäillä mahdollisimman paljon. Siis olihan ne kivuttomia suppailuja? Jos on kivuliasta yhtään, niin hellitä ja soita neuvolaan heti. Jos kivuttomia, niin silti kai vähän voisit yrittää rauhoittaa tahtia.

ON: Vauva potkii ihanasti ja vahvasti. Tätä niin olen odottanut, et ne potkut tuntuisivat hyvin. Maanantaina neuvolaan ja pomolle tunnustautumaan. Muuttoa yritetään nyt mahdollisimman pian, niin kuin kai jokaiselle kirjoitin, pitäkää pliis peukkuja et tärppäis pian. Muuten mä tuun hulluks. Nyt on oikea hetki muuttaa, tiedän sen sisimmässäni ja uskon siihen ääneen. Aion pistää nyt tahtia tähän muuttotouhuun, yritän kaikkeni et ennen joulua oltais isommassa kodissa. Ja mä saisin sisustaa...!!!

Ei muuta kuin hyvää pyhää ja iloa odotukseen sekä vm69:lle vielä erityisen isot virtuaalihalit...

Lizie & Puuha-Pete 21+6

Vierailija
38/46 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENNIS: Voihan nenä¿oikein alkoi naurattaa kun kerroit kuvauksen villasukkaisesta räjähtäneestä peilikuvastasi, jolla tukka hapsottaa mihin sattuu. Kuules, täällä on toinen ihan samanlainen tapaus. ;-D Tosin eilen olin likkakaverien kanssa pitkästä aikaa syömässä ja vaihdettiin kuulumisia, joten sinne vähän petrasin tuota ulkokuorta. Olin ihan tohkeissani, että jaah¿kyllä tästäkin emännästä vielä pakkauksen saa, kun vähän kampaa tukkaa ja laittaa ripsiväriä. =) Säkö sitten olet joutunut antipioottikuurille niiden korvies takia? Voi kurjuus. Sais noi kuurit tunkea johkin takapajulaan¿mutta minkäs teet, pakkohan se on itsensä kuntoon hoitaa. Pikaista paranemista.

Ai niin, tuosta kotona nyhväämisestä. Juu¿mulla on ollut se vaihe jo jonkin aikaa. Viihtyisin vaan kotona. Ulkoilisin, leipoisin, tekisin kässyjä jne. Olen päivittäin poltellut kynttilöitä ja takkaa kovasti. Odotan sitä joulua. =)

LIZIE: Harmi, ettei tuo asunto nyt sitten tärpännyt. Toivotaan, että pikaisesti löytyy joku kiva mihin pääsette muuttamaan ja uutta pesää rakentamaan.

Täällä jo kovasti odotan uimahalliin pääsyä. =) Kröhän alkaa olla oikeastaan jo aikas hyvin selätetty ja jos uimahalli olis ollut tänään auki, niin olisin varmaan käynyt varovasti kokeilemassa, että miltä polskuttelu tuntuu. Alkaa nimittäin selkä mennä taas viikon hissuttelusta ihan jumiin ja seuraavaksi joudun hakemaan saikkua sen vuoksi, jos en pääse liikkumaan. Muutaman pienen kävelylenkin olen jo uskaltautunut tekemään. Mullahan on huominen vielä kirjoitettu saikkua ja olisin kyllä jo työkuntoinen, mutta en mene koska huominen on vielä sairaslomksi kirjoitettu. Omalla vastuullanihan sielä joutuisin olemaan sitten muutenkin. Ja ajattelin sen niin, että kun tuo selkä on jo niin taas niin huonona, että jos muutoin voin paremmin ololtani, niin otan sen vikan huomisen saikkupäivän selän kuntoutuspäivänä koska sitten jatkossa taas on jaksettava töissä istua.

ON: Mulle jäi jotenkin hassu fiilis eilisestä kavereitten tapaamisesta. Ihan kun en olisi kuulunut siihen joukkoon ollenkan. Yhdellä ei ole lasta, yksi miehensä kanssa on yrittänyt melki vuoden, ja yhdellä on juuri 1v. täyttävä lapsi ja minä sitten se joka tällä hetkellä odotan. Ymmärrän, että ystäväni joka on kovasti vauvaa yrittänyt ei ole kovin halukas puhumaan vauva-asioista, koska tiedän mitä käyvät läpi kun tärppi antaa odottaa itseään. Se on ihan ok. Tätä yhtä kellä ei vielä ole lasta, ei kiinnosta lapset yhtään¿en tiedä aikovatko miehensä kanssa edes hankkia, joten lapsista ei siihenkään suuntaan puhuta ja tämä viimeinen jolla nyt on vuoden ikäinen lapsi on niin kypsä tilanteeseen, että eilenkin hoki vain, että jos nyt saisi päättää, niin ei olisi halunnut lasta ollenkaan. Eikä koskaan enää tee yhtään lasta. Itellä jotenkin ihme olo kun olen nyt muutamalta ystävältäni kuullut tätä samaa siitä miten helvetillinen eka vuosi lapsen kanssa on ja miten kaikki aika menee lapseen ja suurin piirtein elämä loppuu. Latistu itellä vähän fiilis, kun itse miettii ihan muita juttuja ja ihan päinvastoin. Tietysti en voi tietää sitä tunnetta sen lapsen saannin jälkeen, mutta voisin kuvitella, että se riemu on rajaton kaikesta yövalvomisesta ja väsymyksestä huolimatta kunhan sen nyytin vihdoin syliin saisi. No kummallakaan näistä kavereistani ei ole ollut mitään vaikauksia tulla raskaaksi, ei mitään vaikeuksia raskausaikana, synnytys ollut helppo ja siihen päälle vielä suht vähän sairasteleva ja kaikin tavoin helppo lapsi. Mietin vaan, että missä on arvostus siihen asiaan? En kai tässä itekkään missä pilvilinnoissa elä ja tiedän ettei lapsen hoito ole mitään helppoa ja että vaikeuksia voi olla tulossa ja väsyttävä vuosi näin alkuun, mutta en nyt kuitenkaan halua jo etukäteen tuolla tavalla miettiä. Toisaalta tuli oikein paha mieli miten joku voi niin selkeästi sanoa, että haluaisi suurin piirtein perua koko lapsen olemassaolon jos nyt saisi uudelleen päättää. Eli siis en siinä porukassa eilen sitten oikein osannut hehkuttaa odotukseni onnea ja niitä ihania tunteita joita olen käynyt läpi tässä, kun ne mun hersytykset ei oikein sopinut sinne mihinkään väliin. Miehellenikin sanoin kun hän mut kotiin haki, että miten joku voi ajatella tuolla tavalla? Varmasti kaikilla on ajoittain lapsen kanssa sellaisia tuntemuksia ettei jaksa ja voimat ovat vähissä, mutta että ihan konkreettisesti julistaa sitä että peruisi koko lapsen jos vaan voisi ja että jos olisi tiennyt mitä tuleman pitää ja miten paljon lapsi vie huomiota, niin ei olis hankkinut sitä ollenkaan. Ei kyse ole kuitenkaan mistään esineestä ja sitten vielä kun miettii ehkä ite sit enemmän sitä, että kun se lapsi ei ole tosiaankaan tullut tuosta vaan, niin kuin eräille. En tiedä¿jäi vaan omituinen olo eilisestä. Tää on ehkä sitä mitä täällä aiemminkin kirjoitin, että nää odotusystävät täällä on mua paljon lähempänä kun omat ystävät, joiden kanssa en voi näistä asioista puhua ja kun tuntuu ettei mua ymmärretä.

Ja jottei nyt ihan menis neksuksi nää jutut, niin vielä omaa napaa sen verran, että itsellä ainakin se hymy ja odottamisen ilo on läsnä joka päivä kun herään ja varsinkin kun touhutessani tajuan, että tuo pienikin tuolla masussa myllää ja touhuaa. Aivan ihana tunne. Mä olen ainakin niin onnellinen omasta olostani. Se kai on pääasia.=)

No joo¿tässä sunnuntain vuodatuksia. Nyt ruokaa laittamaan. Palaan jos ehdin vielä tänään. =)

titi75 ja kirmeli rv 21+2

Vierailija
39/46 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

titille kommenttia tuohon, kun jotkut vanhemmat ovat vain lähinnä ärtyneitä lapsiinsa.. ja ehkä jotenkin katkeriakin siitä, että pitää tehdä, tai pitää olla.. olen sun kanssa samoilla linjoilla.

joo, mä olen kanssa törmännyt samaan ilmiöön. onkohan se jotain uusavuttomuutta vai mitä, kun ensin halutaan lapsi, sitten (ne onnekkaat jotka) saavat sen, ja kun lapsi on siinä, havaitaan, että OOOOOH, ne vaaleanpunaiset vauvaunelmat, joilla ei ollut mitään todellisuuspohjaa ei pidäkkään:

ei voikkaan enää mennä vapaa-ajalla (millä vapaa-ajalla?) niin kuin huvittaa, esim molemmat vanhemmat 5iltana/viikossa salille,

rahaa kuluu myös siihen lapseen, ei voi ostella enää ihan samalla tavalla kaikkea, eikä ehkä harrastaakkaan.

lapsi ei välttämättä nuku niin kuin aikuinen haluaisi,

lapsen kanssa pitää OLLA (etenkin tää on jotenkin joidenkin vaikea tajuta), lapsi ei viihdytä itseään itsekseen hiljaa lastenhuoneessa tuntikaupalla!!

lapsi kiukuttelee toisinaan, yleensä silloin just kun ei sopisi, ja mitä vähemmän huomiota se yleensä muuten saa, kiukuttelee varmaan vielä enemmän.

joskus väsyttää ihan sikana eikä kotona enää oikein voi vaan maata sohvalla, kun lapsi haluaa leikkiä just sun kanssasi,

kotitöitä kasaantuu toisinaan..

ja hermot on joskus ihan riekaleina

tuota ajatusmallia olen tavannut tosiaan useammassa kuin yhdessä perheessä.. valitettavasti. olen yhden äidin suututtanutkin, kun kysyin häneltä, että oliko sulle yllätys, että vauva valvottaa ja sitten väsyttää?

niin.. kyllä minä ainakin tiesin kaiken tämän etukäteen.

ei mua yllättänyt, että vauva haluaa ruokaa usein, yölläkin. ja että kun ei saa nukuttua, niin väsyttää, joskus oikein hemmetisti.

tai että suuri osa vapaapäivistä ja arki-illoista menee siihen, että leikkii lapsen kanssa, tai että tehdään yhdessä jotain muuta.

mun täytyy joskus oikein keskittyä, kun poika riskaa kauheasti, että minä olen aikuinen, en siis lähde tuohon kiukutteluun samalla mitalla mukaan.

pyykit ei karkaa kylppäristä mihinkään, ehtii ne huomennakin, kunhan aamuksi on asialliset kamppeet koko sakille päälle..

kyllä minäkin käyn toisinaan ihan itekseni jossakin ilman perhettä, ja ennen tätä raskautta säännölliseti 1-2krt body pumpissa tai salilla, ja kerran viikossa joogassa. ja menen taas, kun vauva syntyy, ja olen palautunut ok. mies harrastaa myös 2 iltana viikossa.

mutta paljon kai riippuu siitäkin, että että parisuhde voi hyvin.

mun mies on sellaista osallistuvaa sorttia, niin lapsenhoidossa kuin kotitöissäkin.

meillä on vaan meidän rahaa (ei hänen tai minun) joten raha-asioista ei tule yleensä riitaa, enemmän askarruttaa se miten ne riittää.

mulla on ihana mies.

ja ihana poika. vaikka olis ollut kuin v###mainen päivä, ja poika olis väsyneenä ja nälkäisenä hoitopäivän jälkeen kiukutelut koko kauppareissun, ja kotimatkan, niin eteisessä kun se itkun sekaisella äänellä kysyy sovinnon elkeiksi, että olenko äitin ihana? ... niin mitä siihen sitten muuta, kuin pala kurkussa toteat, että joo, olet. äitin ihana. rakas reipas poika, mennäänpä laittamaan yhdessä jotain ruokaa..

oikeasti poikani on perustyytyväinen ja ns helppo lapsi, mutta kyllä hän vaan seuraa tarvii melkein koko kotona valveillaoloajan. nyt siis vähän reilut 2v.

mutta just sitähän se äitiys/vanhemmuus on. ottaa hoitovastuu pienestä ihmisistä, kestää lapsen tunteet joita se ei itse vielä ymmärrä, ja ennen kaikkea, elämä ei kuitenkaan ole pelkkää velvollisuutta, pitää vaan muistaa jakaa myös ne ilot ja leikit, halit ja kutitukset, se on se paras juttu..

ihan oikeasti, sekuntiakaan en vaihtaisi äitydestäni pois. en yhtään.

ja minä olen onnellinen alta 30v. äiti. ...ja aika tasapainoinen, kai ;)

olipa tosi pikaseen.. joopa.

-ennis- ja sintti rv24+3

Vierailija
40/46 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillain vanhemmilla on ehkä ihan erilaiset odotukset siitä vanhemmuudesta ja lapsiperhe-elämästä. sellaiset..no epärealistiset kuvitelmat.

maalaisjärjellä mennään jo tosipitkälle, eikä vanhemmuuteen mun mielestä mitään superkykyjä tarvita.

ei se ihan oikeasti kovin vaikeata ole.

-e-