¤¤¤ EX-HAAHUT viikko 44 ¤¤¤
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]
[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 18.5[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]vm69: [/b][/color] [color=red] LA 13.6[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (46)
saas nähdä joutuuko täällä Länsi-Uusimaallakin lumitöihin tänään vai tuleeko se kuiteskin vetenä..
Titi, toivottavasti oot älynny jäämään lepäämään kotiin ettei kröhä pahene! Mullakin vieläkin on öisin yskää ja nenä+nielu limaisia, vaikkas kolmatta viikkoa on taudin alusta jo : ( Saa nyt jo ostella vauvajuttuja! Lupa siis on ; ) Ihanaa on hössöttää hitusen jo etukäteen, kuiteskin kaikki oli teilläkin rakenneultrassa ok ja näin pitkälle on päästy jo, eli lupa on jo nauttia ja suunnitella vauva-aikaa! Tosta vakuutuksesta sen verran, että meillä esikolla on se ennen syntymää varattu ja on tähän mennessä ollut ihan hyödyllinen ja maksanut itsensä takaisin. meillä olikin esikon kanssa korvatulehduskierre, jonka kesä onneksi katkaisi 1,5 vuotiaana. Mutta vieläkin on mukava viedä yksityiselle, jossa ei juuri tarttee jonotella ja ammattitaitoiset lääkärit paikalla viikonloppupäivystyksessä. Paikallinen terkkari tunnetaan nimellä arvauskeskus.. Noh joka tapauksessa meillä on Tapiolasta, koska kaikki muutkin vakuutukset on keskitetty sinne. Varata pitää 3 kk ennen, ja omavastuu on per hakukerta. Esim me ollaan haettu takaisin noin kerran vuodessa, jää suhteessa alhaiseksi se omavastuu kun harvoin hakee. tokalle tarkoitus vissiin hakea myös, kun ei sitä koskaan tiedä millainen tapaus sieltä on tulossa : ) Saas nähdä vaan saadaanko sitä Tapiolasta, kun mulla oli se raskausmyrkytys esikosta.
Hannele, sullahan on ollut touhukas viikonloppu. Paljon oot saanut aikaseksi yksinollessas : ) Vai isyyspakkausta kokoat, en muista oliko puhetta mutta meinaatko antaa isänpäivänä? Esikolla oli tammikuussa 04 la. ja kokosin ja annoin silloin isänpäivänä 03 hänelle oman isyyspakkauksen. Musta se oli mukava tapa antaa jotain jo ekana isänpäivänä, kun olihan se hänenkin vauva jo siellä mahassa kasvamassa. En sen kummemmin hössöttänyt, annoin vain paketin ja kortin, mutta miehus oli ihastuksissaan ja liikuttunut : ). Mulla oli paketissa kaikkea hassua, esim vauvan " käyttöopas" (sellainen auton huoltokirjatyyliin kirjoitettu humoristinen kirjanen), vaippa + talkki +pyykkipoika nenään, korvatulpat, tyttökalenteri (itse tehty ; ) ja kaikkea vastaavaa. Ei siis mitään kallista, mutta rakkaudella ja pilke silmässä koottu ; ) Taisin olla jaotellut jutut pusseihin, joissa luki esim. Vaipanvaihtosetti ym.
( . ) Maha on just tollanen, on meinaan vähän maha sekaisin, ilmeisesti noista rautatabuista, joita olen silloin tällöin nyt napannut. No parempi näin kuin jumissa : / sitäkin on jo koettu. Väsy on taas kova, pitää varmaan alkaa nukkumaan pidempiä yöunia = mennä jo 9:ltä nukkumaan eikä katsella telkkua.. Oon ihan sarjariippuvainen, ja tallennuksia ei kerkiä katsomaan ellei niitä katsele pojan nukkumaanmenon jälkeen). Väsyn takia on myös pinna lyhyt, pojan kyselyikä saa välillä hermostumaan.. huono äiti taas.. tai ainakin lyhytpinnainen..
Pojalla olisi sitten kuvaus päiväkodissa huomenna, kääks pitää leikata tukka vielä tänään ja miehus on iltavuorossa. Ja kuinkas ollakaan, eilen oli sitten eilen kupsahtanut pk:ssa jotenkin naamalleen, silmäkulmassa verinen kolhu : ( Kummasti noi naamakolhut tulee aina juuri ennen kuvausta!
Mitenkäs tää pino tosissaan taas on hiljentynyt, pino kerkiää aina tippumaan paljonkin. No ehkä sitten kun nää plussanneet uskaltautuu palstailemaan, niin saadaan vähän vilskettä pinoon : ) Pitääkin muuten mennä exiin kurkkaamaan, oliko se Katrin hassu haamu vahvistunut ihan plussaksi.. Peukut pystyssä, että olisi!
jesp nyt vähän töitä ja tuun kurkkimaan taas.
ev ja 20+5
on tosin lämpötila nollassa, joten varmasti sulaa vielä tänään ja/tai muuttuu vesisateeksi. Mutta ei haittaa, ihanaa katsella valkoista maata ja lumen tuprutusta : )
Vetäsin itseni ähkyksi lounastunnilla, hain eineksiä ja menin kotiin syömään (piti hakea miehus lähtemään iltavuoroon ja auto luovuttaa hälle). Tuli sitten vedettyä koko laaatikollinen perunasoselaatikkoa ja vielä italiansalaattia päälle. Hyvää oli, mutta nyt oksettaa kun oon niin täynnä.. Onkos muilla samassa menijöillä samaa ongelmaa, et helposti tulee ähky ja huono olo jos syö " liikaa" . Mulla ainaskin taitaa tuo pieni jo painaa vatsalaukkua tämänkin kokoisena jo, et ehkä kannattais puolittaa annokset ja syödä sitten vaikka useammin.
Jaha, ajattelin vaan nostella pinoa kun taas putoaaaaa....
Tekis mieli joulutorttuja, pitäisklös hakea kotimatkalla taikinat + hillot ja pyöräyttää illalla pellillinen : )
aina ikuisesti joulun lapsi eka-vekara möhöisine mahoineen
Täällä minä kovasti odottelen Helsinkiinkin luvattua lumimyrkyä. Olisipa ihanaa, kun tulisi lunta. Kateelisena lueskelen pohjoisemmassa asuvien juttuja valkoisesta maasta.
Hanneleko se oli joka tunnustautui käsityö ihmseksi. No minulla on myös alkanut neulomiskausi. Miehelle jo virkkasin pipon ja nyt on menossa villahousut esikoiselle. Pitäisi saada valmiiksi ennen kovia pakkasia. Ihanalta tuntuu tuo villalanka pitkästä aikaa sormissa.
Pirpaliina: Meillä tuo lapsukainen olisi kyllä ihan tyytyväinen yhdestä lisätunnista aamuisin, mutta ollaan yritetty pitää kiinni vanhasta rytmistä, kun kesäaikaan saattoi nukkua kymmeneenkin aamuisin ja ei sitä sitten ehdi kerhoon eikä muskariin.
Hauskalta ja hiukka vaaralliselta kuullosti tuo ratsastus reissu. Hienoja eläimiähän nuo hepat ovat, mutta itse kyllä hieman jopa pelkään, ei olisi minusta ratsastajaksi. Ihanalta tuollainen maastossa ratsastus kyllä kuullostaa.
Onnea ultraan myös ja malttia odottamiseen.
Eka-Vekara: Vanhassa kodissa on neliöitä 40 ja uudessa 65, joten aikamoinen lisäys. Ihanaa päästä miettimään huonekaluille paikkoja ja seinille värejä. Suurempia hankintoja ei tarvitse tehdä, kun on noita huonkaluja kertynyt varastoon. Vuodesohvan varmaan hankimme, kun mahtuu tuonne sitten yökyläänkin ystäviä.
Voi kun kiva kuulla potku-uutisia. Joko tuntuu vatsanpäälle?
Titi: Voi kun paranisit pian tuosta taudista ja lääkkeet auttaisi. Muuten ihanaa lukea sinun raskaus hehkutusta, kun itsellä on vieläkin sellainen olo, että tämän jälkeen ei enää ikinä, vaikka olo onkin jo helpottanut. Kyllähän se vauvamaha ihana on. kovasti odottelen sen ilmestymistä, kun nyt vain vähän pömpöttää. Ei kovin esteettistä, kun kaikki housut roikkuu päällä, kun on paino pudonnut niin siinä vyötärönauhan päällä sitten löllyy.
Vakuutuksesta: Mellä on esikoisella Tapiolasta, samasta syystä kuin Ekalla, eli muutkin vakuutukset sieltä ja ainakin tähän asti on enempi saatu sieltä rahaa kuin maksettu. Varsinkin ekana vuonna, kun juostiin alergia tutkimuksissa, yksi viikon sairaalareissu ja atopian takia rasvaa kului 1/2 kg viikossa +pari yksityislääkäri käyntiä. Täytyy kyllä sanoa, että myös kunnalisesta terveydenhuollosta on hyvät kokemukset lapsen kohdalta, eli aikoja saa nopeasti, ja hyvää hoitoa. Viikonloppuisin ja ilta-aikaan on kyllä kivempi mennä yksityiselle, kuin päivystykseen jonottamaan.
Nyt mietityttää että myöntävätköhän tuolta Tapiolasta tuolle tulokkaalle vakuutuksen meidän allergia taustalla? Täytyypi käydä kysymässä,
Nyt alkaa jo lumelta näyttää tuo ulkona satava, mutta ei nyt vielä mitään myräkkää.
Pari viikkoa kun kuluisi, niin voisin minäkin rueta liikkeitä jännämään. Esikoisesta tuntui ja rv16 nimittäin. Ultrassa istukka kiersi vielä melkein koko kohdun, niin ei vielä tiedä, miten tuo sitten vaimentaa.
Lumista päivää toivoen ja toivotellen: Limetti
Limentille : )
Vielä ei varsinaisesti mahan päälle tunnu, kun tuota pehmustetta on.. Silmä tarkkana yritän tiirata noissa muljahduksissa ja venyttelyissä, et onjkos se kohta " kohollaan" , muttei vielä havaintoja. Potkut korvalliselle mies kuuli, muttei tuntenut. Joten ehkä vielä hetki menee ennenkuin ulospäin tuntuu. istukkakin on edessä ja kohdun pohjalla, joten se vaimentaa ihan tuossa navasta alaspäin. Ainiin ja kylläse kohta Hesaankin tulee, mähän ihastelin tuota lumiopyryä jo tunteja sittwn ja Lohjalla vaikutan.. et sinnepäin tulossa varmastikin!
ev
ja te kohta sanotyte et evvk ; )
ihan tosi pikapikaa (.)
ollaan täällä muuten hyvissä sielunvoimissa, mutta ruumiillinen kunto on vähän niin ja näin.. ;)
pojalla on ollut lenssu, sekä elämänsä eka korva- ja silmätulehdus, ja on nukkunut tosi huonosti, ja muutenkin aika vaativalla tuulella.
kuten arvaatte, olen itsekin saanut sen samperin silmätulehduksen, lenska jyllää, ja olo on kuin ylikeitetyllä spagetilla jolla on kaktus kurkussa ja hiekkaa silmissä. en ole oikein saanut pojan levottomien unien tähden itsekään nukuttua, ja jos olen nukkunut, on ihan ihme unet. painajaisia ja muuta omituisuuksia.
palaan ruutuun, ja oikein keskusteluun mukaan taas, kunhan tästä toinnutaan.
muuten kaikki ihan ok
-e- ja sintti rv23+5 (luultavimmatusti rv:t noin)
Yksi yö siis ultraan! Hirmuisesti jännittää ja pelottaakin, mutta viime aikoina olen kyllä ollut enemmän raskaana, kuin koko aikana. Muutamalle ihmiselle olen asiasta kertonut ja iloisia ovat kaikki olleet puolestani. Yllättyneitä, vaikka olen ollut ihan varma, että masu näkyy jo kilometrien päähän.
Limetti: onnea uuteen kotiin! Kaksi kertaa olen muuttanut raskaana ollessani, eikä se ollut kovin herkkua. Voimia siis!
Titi: Voi, olet jo noin pitkällä! Mä olen kanssa sortunut kirpparilla shoppailemaan pieniä vaatteita, siis 56-62cm vähän, kun ne vaan on niin ihania. Onneksi on tulossa kesävauva, niin ettei tarvitse ihan kaikkea alkaa haalimaan alle 70cm. Tuolta juniorilta on jäänyt sellainen 74cm kevyt toppis, joka menee kyllä sitten alkusyksyn. Ja ihan pienellehän voi kääntää hihoja¿ Kesähaalari pitäisi löytää 62cm. No, kunhan nyt pääsisi ensin sinne synnytykseen asti¿
Eka-vekara: mulla tulee ihan tosi herkästi toi ähky olo! Sanotaan, että odottavan äidin pitäisi syödä kahden edestä; no, mä syön varmaan puolet siitä mitä söin ennen raskautta. Käsittämätöntä, että mun lounas saattaa olla metvurstisämpylä, jogurtti ja lasi vettä ja sen jälkeen on ihan kylläinen ja hyvä olo! Verrataan mäkkärin ¿ilmahampurilaisateriaan¿, jota en nykyään jaksa enää kokonaan syödäkään. Ennen siitä jäi nälkä.
Ja kaikille: Ratsastus on ihan turvallinen harrastus, jos ei tee siitä mitään extreme-lajia. Esim. minä kyllä puhuin viikonloppuna itselleni sellaiset ratsut, ettei ollut vaaraa putoamisesta. Tokihan heppa voi kompastua, mutta sellaista ei kyllä pidä mennä etukäteen pelkäämään. Paljon se on ratsastajan tasapainosta kiinni, pysyykö tavallisessa vauhdissa kyydissä. Ja todellakin tuolla maastoreissulla, olin itse halunnut tuollaisen supervarman ja superhitaan hevosen, muuten olisi koko reissu jäänyt väliin. Viime raskaudessa ratsastin rv 20 asti.
Lunta on tullut tännekin. Yön aikana tuli sellaiset hanget korkeat nietokset, ettei takaovea meinannut saada auki ja koiratkin kävivät liki rappusilla pissalla, kun eivät hangessa pystyneet kulkemaan. Valehtelematta tuota taitaa olla sellaiset puoli metriä. Esikoisella on kamala yskä, joten nyt aamulla ei ainakaan lähdetä ulos. Tuolla kuitenkin käy aikamoinen tuuli vielä.
Jeees¿ Nyt loppui lastenohjelmat, joten tämänkin äipän pitää palata lastensa luokse. Mukavaa talvipäivää kaikille!
Pirpaliina ja ¿Manu¿ rv _11_+5 (?)
Täällä tosiaan olen kotona nyt toista päivää. Kröhä vaan pahentui ja oikein keuhkoputkeen sattuu kun yskii. Mennyt ihan tuosta kröhäämisestä rikki. Pikkunenkin on masussa varmaan ihmeissään kun nytkähtelen yskähtelyn tahtiin ja jos vähänkään kuulee mun ääneni tuonne masuun, niin varmaan pelkää sitä koska se on vaan sellasta pihinää. Eilisen ja tän pvän olen saanut nyt olla pois töistä pomolle ilmoittamalla, mutta jos vielä huomenna olo on tosi kurja niin pitäs sitten ottaa yhteyttä tuonne ah niin iki ihanaa neuvolaan tätiin, joka luultavasti ei osaa sanoa mitään ja passittaa mut suoraan taas omalääkärille, joka puolestaan EI anna saikkua mulle koska mulla ei selkeesti ole kuumetta. Hassua on tosiaan muuten se, että ennen raskautta mulle on aina noussut kipeeksi tullessa heti aikas kovakin kuume, mutta nyt raskauden aikana tää on nyt toinen flunssan tynkä, ja siinä edellisessä korkeimmilleen nousi 37,5 lämpö ja nyt se on hillunut vaan nipin napin siinä 37,0 kieppeillä. Sillain kurjaa kun noi lääkärit aina lykkää sen mittarin ekaks kainaloon ja jos sitä kuumetta ei ole, niin pistävät töihin. Ja kun itekään en tän raskauden takia haluaisi OIKEESTI riskeerata mitään. No kattoo nyt mikä olo on huomenna.
Siksi en eilenkään kommentoinut mitään kun olin tosiaan kotosalla vaan ihan hissukseen enkä jaksanut edes konetta aukoa. Tänään päätin tulla teitä vähän moikkaamaan. =)
HANNELE: Joo en mä enää ihan päivittäin tuota doppleria käytä, mutta suht säännöllisesti kuitenkin. Jotenkin se edelleenkin antaa turvaa. Tunnenhan mä nyt kuitenkin noi liikkeet ja möyrinnät jo päivittäin, joten sekin antaa luottoa raskauteen, mutta joskus on vaan ihan muutenkin kiva kuunnella pikkusen sydämenlyöntejä. Nykyään tunnen kun se potkasee aina tuohon anturiin kun kuunteleen ääniä¿.ja on tosi veikeä tunne kun samalla kun se potku siihen anturiin osuu, niin tunnen sen potkun siinä masussakin ja sen muljahduksen. Edelleen niin omituista miten se pieni sielä pyörii. =) En mä sitä laitetta aio myydä. Katsotaan nyt miten tää raskaus menee ja uskaltaako edes toista ihmettä toivoa, mutta kyllä sen aion tuola kaapissa jemmassa vielä jokusen vuoden pitää. Miehen puheista kuitenkin sitä kuvaa olen saanut, että vielä toinenkin olisi toiveissa. Mutta katsotaan tämä eka _ paketti _ nyt ensin, että muuttuuko mieli sen jälkeen. ;-)
Uimassa en ole tällä vkolla uskaltanut käydä tän kröhän takia. Enkä edes nyt ulos päätäni laittaa kun tuolla on niin hirmuinen lumimyräkkä. Ei tee näille mun keuhkoille varmaan nyt kovin hyvää. Mutta ihanaa kun tulee lunta. Olen NIIN JOULUIHMINEN ja odotan ihan hirmuisesti sitä jouluaikaa. =) Ja uimaan menen taas heti kun tästä tokenen. =)
Isyyspakkaus on mulla nyt käytännöllisesti katsoen kerätty valmiiksi. Onhan se vähän aikaista antaa nyt jo tulevana isänpäivänä, mutta kun kun se on kuitenkin isänpäivä ja sopis siihen niin hyvin. Toivotaan että loppuun asti onnellisesti mennään ja tää ennakoiva isyyspaketti isänpäivänä ei tuo huonoa onnea. Laitan listan tohon loppuun mitä kaikkea olen sinne ostanut. Sille tuli kyllä aikas tavalla hintaa, mutta halusin tehdä sen kunnolla. Nyt on hyvä mieli ja mies takuulla yllättyy. =)
Ai niin, sulla on tosiaan ollut Hannele touhukas vkonloppu. Mäkin leivoin ja touhusin kaikkea vkonloppuna ja tietty niistä käsitöistä en pysty pitämään näppejäni irti. Nyt ostin just virkkauslankaa¿kun sain äidiltä taas nimpparilahjaksi tässä taannoin pari kivaa mallikirjasta ja sormet syyhyää niitä malleja kokeilemaan. Olen toivoton. Hypistelin kans viimeksi muitakin virkkuulankoja tms. kaupoilla kun olis niin miljoona ideaa mitä haluaisi alkaa tekemään, mutta mistä kaikkeen aika?
EKA-VEKARA: Tosiaan niin kun tuossa ylhäällä jo tuli mainittua, että kotona täällä nyt olen jo toista päivää lepäillen. Pitää huomenna katsoa sitten mikä on olo¿menenkö töihin vai soitanko neuvolaan. Kuumetta kun ei ole, mutta kauheeta olis nyt olla töissä kun koko ajan yskii tälläin. Ja puhuminen ärsyttää kurkkua entisestään ja pahentaa tuota yskää myös. Toivottavasti ei pahene keuhkoputkentulehdukseksi. Eilen nimittäin kun vedin henkeä niin muutamassa kohtaa pisti tohon rintaan. Voinee olla ihan vaan ärsyyntynyt tuosta yskimisestä, mutta pitää seurata, ettei vaan ole merkkejä keuhkoputkentulehuksesta. = /
Voi teitin poitsua kun sellaisen skrubun päähänsä nyt saanut. Niinhän ne yleensä aina tulee sit just sillon kun on tollasta kuvausta tms. Toivottavasti tukan leikkuu onnistui. ;-)
Mä kävin kyllä ainakin maanantaina kurkkimassa olisko Katrin plussaan tullut vahvistusta, mutta se olikin kirjoitusten mukaan siirtänyt viime vkonlopun uusintatestauksen vissiin tulevaan vkonloppuun. Miten sillä on niin rautaiset hermot? Mä olisin pissinyt jo miljoonaan tikkuun uudelleen. =D Toivotaan, että se plussa sieltä nyt kuitenkin tulee. Sielähän oli Koalaa ja VM69 jotka plussaanneet ja VM:nkin tällä puolella ehti käydä kääntymässä, mutta liekö sitten vielä ei tarpeeksi uskallusta kunnolla siirtyä tänne puolelle. Harmi. Tänne kyllä kaivattais uutta verta, ettei pinot putois niin alas. Mä luulen, että meidänkin pinossa hiljentynyt siksi kun kaikki on tuon _ pahimman _ vaiheen miltei ylittänyt ja alkaa olla tätä seesteisempää aikaa tässä raskaudessa ja sitä on nyt energisempi touhuamaan muitakin juttuja ja kyllähän se näin on, että täällä koneella istuessa vierähtää äkkiä kovasti aikaa ja se on sitten muista touhuista pois. Mäkin olen nyt kovasti tehnyt käsitöitä vapaa-ajalla tai muuten ulkoillut ja uinut kun nyt on jaksanut. Loppupuolella iskee varmaan sitten taas se koneella käkkimisvimma kun ei pysty enää mitään muuta tekemään. ;-) Nautitaan nyt tästä keskiraskaudesta ja jätetään puumerkkejämme sillon kun kukin jaksaa. Toivottavasti tietysti kaikki vähän jaksaa aina käydä heittämässä kommenttia. =)
Sinäkös se kommentoit, että olet oikea joulunlapsi¿aina ja ikuisesti. Samoin minä. En tiedä mikä tuossa joulun ajassa on, mutta rakastan sitä aikaa. Se vaan on ihanaa aikaa. Ja nyt varsinkin kun saa viettää sitä tuon pienen matkustajan kanssa. Kynttilöitä olen poltellut jo pari vkoa joka päivä iltaisin. Musta ne on ihanan tunnelmallisia. Ja kynttilät pitää ehdottomasti sytyttää tulitikuilla kun niistä jää sellainen joulun tuoksu nenään. =) Mietin juuri eilen, että pitäsköhän sitä käydä kaupasta hakemassa joulutorttuainekset. Namskis ne on niin hyviä. =)
LIMETTI: Joko se lymimyräkkä on sinne Helsinkiin asti ennättänyt. Täällä Tampereella tulee tosiaan lunta ihan hirmuisesti. Ihan kun asuis jossain piparkakkutalossa kun ikkunatkin on saaneet kauniin lumikuorrutuksen puoleen väliin asti. =) Ihana kattella täältä sisältä ulos ja keitellä itelle lämmintä mehua. Vielä kun sais tän äänen kulkemaan ja ittensä kuntoon. Hinkuisin niin kovasti tuonne ulos tallustelemaan lumeen mutta nyt ei kyllä uskalla kun on kipeenä. Olis ihana vaan pukee lämpimästi päälle ja mennä tuonne ulos töröttämään. Olisi varmaan hetkessä itsekin ihan lumiukko. =)
ENNIS: Olitkos se sinä jos sitä ihanaa kaurapannuleipää suositteli. Otin heti neuvosta onkeeni ja sitä leivoin lauantai aamuna. Mies oli ihan tohkeissaan kun sai ihan tuoretta lämmintä leipää aamukahvin kanssa. Taisin tästä jo kirjoitellakkin maanantaina, mutta kiitos vielä tuosta ohjevinkistä. Tosi helppoa ja hyvää. Teen takuulla toistekkin. =)
Ja sieläkin lenssussa ja korvatulehduksessa teidän poika. Voihan kurjuus. Toivottavasti paranee pian ja sinä myös siitä silmätulehduksesta. Nyt on kyllä kurjaa aikaa siltä osin että ihan hirveesti on liikkeellä näitä pöpöjä.
PIRPALIINA: Sulla on sitten jännät paikat ihan sielä menossa. Huomenna ultra. Hui kun alko muakin jänskättään. Tosin sielä varmasti kaikki on kunnossa.
Täällä kyllä kaikki vähän hirvittelee tuota sun rohkeaa harrastusta. Tietysti mäkin sanon, että ei paranis, mutta kun en ole itse ratsastusta harrastanut niin paha mennä sellaisesta mitään sanomaan mikä on vaarallista ja mikä ei. Voihan se uintikin olla vaarallista mulla jos paikat yhtäkkiä aukee tms. Kai kaikessa on omat vaarallisuutensa. No nyt tulee ainakin lunta, että jos pyllähtää alas, niin pyllähtää pehmeemmälle alustalle. =) Ei vaan huono vitsi. Pysyt sielä humman selässä visusti jos meinaat vielä ratsastella. Jos vaan pystyy, niin tosi hyvää liikuntaahan se on.
ON: Ja sitten omaan napaan, joka on nyt parin päivän sairastamisesta taas vähän pienentynyt. Kilo on heti pudonnut painosta parin päivän aikana, vaikka olen omasta mielestäni ihan normaalisti syönyt. No ehkä tää puolikuntoinen olo vähän verottaa tuota painoakin.
Isyyspakkauksen sain kun sainkin sitten vielä maanantai-illan spurttina hankittua. Hirvee homma juosta monessa paikkaa ja ostella listan mukaan tavaroita ja vielä kuljettaa niitä salaa kotiin, ettei mies näe. =) Keräsin vinkkejä netistä muutamien ideoista ja mulle kertyi sinne aikas paljon kamaa. Laskin, että meidän isännän isyyspakkauksen hinnaksi taisi tulla melkein 90-100¿. Hui! Mutta päätin, että jos sen toteutan, niin teen sen sitten kunnolla ja onhan se mieskin kunnon setin ansainnut kun minäkin sellaisen saan. =) Tosin ostin sinne kyllä oikeesti sellastakin kamaa josta on hyötyä ihan molemmille siinä vauvanhoidossa ja siksi siihen sitten enemmän rahaa satsasinkin¿yhteiseen hyväänhän tuo paketti loppupeleissä tulee¿mutta mies varmasti kyllä on otettu ja yllättyy kun on nähnyt sen eteen niin paljon vaivaa. Liitän sinne pakettiin listan vielä kaikesta mitä sieltä löytyy ja mitä varten ne on tarkoitettu. Saa sitten vähän sitä huumoriakin sinne matkaan mukaan. Tässä kamat mitä isyyspakkaukseen tulee.
- Vaaleankeltainen vauvan kylvetysamme (jonne sitten noi muut tavarat laitetaan), keltainen neutraali väri, tuli tyttö tai poika ja hyödyllinen meille vauvan hoidossa
- Renaultin konjakkia pieni pullo juhlistamaan lapsen syntymää
- lakritsipiippu (vauvan syntymän juhlistamista varten.. lopettanut tupakan polton¿mutta luulen että tässä niin käy, että taitaa kyllä sen aidon sikaarin poltella =)
- energiajuoma
- suklaapatukka
- sisuja
- Buranaa
- kumihanskat (jos sinappikone alkaa valskaamaan =)
- pyykkipoika nenää =)
- ilmanraikastin =)
- korvatulpat
- Muumi-laastaria (näille käyttöä varmaan vasta myöhemmin, ellei isä itse tarvitse =)
- Tuttipullo
- Ensitutti
- Sinkkivoidetta
- Vaippoja
- Bepanthen-voidetta
- Pesunestetta vauvan kylvetykseen
- Muovinen pikkuauto
- Muumi lasten puhdistuspyyhkeitä vauvan pyllyn, kasvojen ja käsien puhdistukseen
- Aku Ankan taskukirja (synnytyslaitokselle odottamiseen luettavaa¿rakastaa muutenkin akkareita ihan älyttömästi)
- Vauvan omistajan opaskirja (Eka-Vekarako se oli joka oli tän saman hommannut miehelleen aiemmin) huumorilla höystetty kirja ¿ Käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto ¿ ¿opas
- 2 kpl 30*50cm kokoisia pieniä Muumi pyyhkeitä ¿Pikku Myy ja Nuuskamuikkunen¿ mallia vauvan pyllyn kuivaukseen (oli oikein Finlaysonin pyyhkeitä) ;-)
- kumiankka-setti kylvetysleikkeihin sitten vähän isompana
- 2 kpl cd-levyjä, toinen vauvan viihdyttämiseen ja leikkiin ja toinen sitten nukuttamiseen (lähinnä ajattelin itseeni tuossa kehtolaulu cd:ssä, että jos pitää vähän virkistää muistia, että osaa sitten pikkuiselle laulaa vaikka kun sitä nukuttelee ja/tai vaikka nyt jo kun se on tuola masussa niin sille voisi laulaa.
Olikohan tuossa kaikki. Voi olla, että jotain unohtui, mutta kyllähän sitä rojua tuonne kertyi. Lähinnä haluan nähdä miehen ilmeen kun se tajuaa, että olen joutunut muutaman paikan kiertmään, että kaikki tarvikkeet on löytyneet. Suurin osahan noista käy ihan oikeesti vauvan hoitoon joten sinänsä ihan hyviä sijoituksia kaikki. Mutta nyt olen tyytyväinen kun setti on kasassa. Piilotin noi kamat isossa muovikassissa mun vaatekaappiin ja sen ammeen vein meidän pikkuvarastoon. Toivottavasti miehellä ei ole sinne pariin vkon mitään asiaa, ettei vahingossa näe sitä. =)
Nyt mä meen levolle. Palataan taas. =)
titi75 ja kirmeli rv 20+5
Oikein paljon tsemppiä Pirpaliinalle huomiseen ultraan, täällä jännätään sormet ja varpaat pystyssä : ) bd
Pikaista parantumista Ennikselle ja pojalle, toivottavastui kummankin olo kohenee pikaisimmin! Ainiin, piti vielä kommentoida, että eikös teillä olklut ne nimet jo valmiina? Musta se tytön nimi erityisesti (Nuppu) on aivan ihana!
Ihana luminen aamu. Olisi ollut mahdollista ottaa aamulla auto, mutta päätinkin kävellä töihin kun oli niin talvinen ilma : ) Mukava olikin ottaa aamulla sellainen happihyppely (15 min reipasta kävelyä) kun ulkoilut on jääneet viime aikoina vähille, samoin kuin lekkeilyt). Taisi vaikuttaa olemukseenkin, kun työkaveri jo huomautteli punaisista poskista. Olo+naama onkin ollut tosi kalpea ja " harmaa" viime aikoina. Ainoa mikä tuossa kävelemisessä harmittaa on sen viemä aika, heräsin jo aamulla 6.30, puoli tuntia itseni laittoon ja puoli tuntia pojalle aamutoimiin + pukemiseen. Sitten käpsyteltiin pk:lle muutaman korttelin matka + siellä riisumiset ym + mun kävelymatka töihin. olin vasta 08.10 töissä. Pitkä aamu, vie paljon yöunilta pois, kun puoli 7:ltä herääminenkään ei näytä riittävän et kerkeis ajoissa töihin : /
Päässä alkaa jo pyöriä joulujutut + isänpäiväjutut. Ajattelin hakea miehelle sellasen Isän käsikirja tjms, jota on paljon nyt mainostettu joka yhteishyvässä ja pirkassa ym. Sokkarilla taisi maksaa 22¿ ja on ihan hauska opus. Ehkä tosissaan tarkoitettu vähän isompien lasten isille, mutta varmasti paljon hyödyllistä asiaa Isälle ; ) Kovasti alkaa myös mietityttämään, mitä sitä antais/tekis noille kummilapsille, sisaruksille +vanhemmille ym ja mitä miehelle.. oon kova suunnittelemaan, mutta en koskaan saa toteutettua. (laiska ja aikaansaamaton), sitten jää kuitenkin viiem hetkille aina nuo joulumuistamisetkin. Kortitkin olisi kiva askarrella itse, taikka tehdä taas valokuvasta.. hmm, pyöriikö muilla jo nää joulujutut mielissä? Itse olen ihan jouluhullu ollut jo pienestä pitäen : )
eka-vekara ja toksutin 20+6
piti vielä hössöttää, et vaadit sitä saikkua vaikkei ole kuumettakaan! Eihän mullakaan noussut kuume juuri ollenkaan, mutta se EI tarkoita sitä, ettei olisi kunnolla kipeä! Toipuminen kestää tosi kauan, jollet nyt malta levätä ja hoitaa itseäsi, ja . Ei se vauvaa vahingoita suorastaan,että sä olet kipeänä ja kröhit, mutta odottajan jaksaminen on muutenkin kortilla ja keholla on kova työ selviytyä siitä vauvan kasvattamisesta että ei kannata turhaan rasitta itseään.
Toruinko tarpeeksi tomerasti ; )
ps. ihanan ja hyvän pakkauksen olet koonnut tulevalle isukille, varmasti ilohtuu suuresti!
Tuosta joulusta vielä, että mä olen kans ainakin sellainen " joulutouho" -ihminen. Rakastan joulua ja joulun aikaa yli kaiken. Pipareita, joulutorttuja, kynttilöitä, koristeita ja muuta jouluhömppää ihan hirmuisesti. Mähän olen suurinpiirtein jos syyskusta asti alkanut puhua miehellekkin että noh...pianhan tässä on joulu. =) Sitä aina naurattaa, että hyvä kun juhannuksesta on päästy, niin meidän rouva suunnittelee jo joulujuttuja. Itseasiassa ekan joululahjan miehellekkin olen jo ostanut tuossa samassa hötäkässä kun kiersin ostelemassa noita isyyspakkauksen juttuja. Ihan vaan kirjan jota se on vähän salaa vihjaillen toivonut, mutta otin sen kyytiin mukaan samalla kun kerran se siinä nenän edessä oli. Olis ihana tosiaan tehdä kaikki kortit jne. ite...viime vuonna tosiaan kirjoin kaikille kortit ja siinä oli aikas kova homma. Aloitin toki kirjontatyöt jo aikaisin syksyllä, mutta kyllä siinä sitten homaa vielä oli, että sen kirjomisen jälkeen niistä vielä askarteli ne kortit ja kirjoitti ne. Tänä vuonna keksin jotain muuta kivaa. Ajattelin, että jos vaikka punaisesta langasta virkkaisin sellaisen pienen liinan ja ostaisin siihen sitten matkaan mukaan jonkun nätin kynttilän ja kietoisin ne sellofaaniin. Nehän olisi hyviä " joulukukkasia" ja kuitenkin ajatuksella ite työstetty. Mutta saa nähdä riittääkö aika. Tällä hetkellä työstän vielä sitä joulupukkiaiheista kaitaliinaa kirjoen, joka tulee kyllä ihan omalle pöydälle meidän kodin iloksi. Nää joulujututhan nyt sit taas lähti lapasesta. =) Ihanaa kun joku muukin on niin jouluintoinen kun minä. =D
Ja tosiaan riittävän tomerasti toruit. Pitänee nyt katsoa se olo huomenna ja sitten vaan lekuriin jos olo vielä samanlainen kun tänään.
Se omalääkäri on vaan vähän nuiva. = / Voishan sitä tietty mennä sitten tuon työterveyslääkärinkin kautta, mutta tuo oma lääkäri on ihan tuossa lähellä ja työterveyteen on paljon pidemi matka. No pitää katsosa. =)
Ja taas lepoilemaan. =)
titi ja kirmula rv 20+5
taas ollut hiljaiseloa tänne kirjottaessa, anteeksi. Tällä kertaa syy ei ole kiire, vaan kiire on loppunut kuin seinään, no tekemistä ois mutta kun ei saa tehdä.
Jouduin viimeviikolla vuodelepoon, lääkärintutkimuksessa ilmeni että olen jo auennut ja välillä supisteleekin, no maanantaina sitten puhelimessa määrättiin sairaslomaa ainakin tämä viikko ja perjantaina uusi kontrolli. Kyllä tämä pitkästyttää tämä makoilu, mutta toivottavasti vauva vielä mahassa pysyisi. Onneksi en sentään sairaalaan joutunut makoileen, vaan saan ihan kotona olla.
Kaunakohann vaavit maltaa tälläisessä tapauksessa mahassa pysyä? no se on niin tapauskohtasta,että ei siihe varmaan voi oikeen mitään vastata.Päivä kerralaan.
Supistelut on onneksi loppuneet, väliläl tuntuu ikävältä alavatsassa, ennimmäkseen silloin kun hetken istuu, sillä esikoinenhan on hoitoon vietävä ja mies ei voi sitä viedä, johtuen hänen työstä ja ennen töihin menoo ei voi kun menee niin aikaisin aamuksi. No toistaiseksi hetken istuminen on vielä sallittua.
Perjantaita tässä ootetaan jännänä ja tietysti tunnustellaan mahaa että siellä olisi kaikki hyvin. Sehän tässä eniten huolestuttaa että vauvalla olisi kaikki hyvin ja sille ei olisi mitään haittaa tästä. Onneksi se useasti liikkuu, mutta välillä kun on liikkumatta niin sitä muka heti huolestuu, täytyyhän senkin välillä nukkua, mutta itse vain kun makoilee niin kerkeää liikaa vain kiinnittää huomiota niihin liikkeisiin.
nippula rv29+5
Torstaihin!
Taas oli pino tippunut aivan toivottoman alas... Tarvittas pikaisesti lisäväkeä haahuista tänne!!! =o)
TITI: MÄä jo hetken luulin että olit vahingossa kopioinut mun tekstin kun kerroit isyyspakkauksesta! Nimittäin mun pakkaus on nyt kans valmis ja siitä tuli myös liian kallis... Mutta hinnan vuoksi meinasinkin että annan sen JOULULAHJAKSI, se onkin vähän erilainen. Minä kirjotan kanssa loppuun sitten listan mitä siinä on. Mun paketista tuli vielä kalliimpi jotain 150 ¿, vaikka siinä on vähempi tavaraakin. Olihan tuossa tosian hirveä homma laukata kaupoissa, kyllä shoppailu on stressaavaa! Paranemista! Hei muuten mistä sää löysit tuon kumiankkasetin? MÄä koitin hakea keltaista ankkaa kylpyleluksi vaan ei löytynyt kuin yks punainen... =o/
ENNIS: Paranemista sekä sulle että pojalle! Että pääset sinäkin sitten tätä pinoa pitämään ylhäällä!
PIRPALIINA: Onnea tämän päiväiseen ultraan ja tule heti kertomaan kuulumiset =o)
JOULU: Minä oon kanssa " joulutouho" (titikös tuommosen nimityksen keksi ;o) Ootan jo ihan hulluna, oon tehnyt jo 2 siskon lapselle sekä siskolle joulukalenterit, ja haaveilen jo kaikesta jouluvalojen laitosta, piparkakkutalon tekemisestä, kaikesta siitä varsinkn siitä tunnelmasta! Meillä mies ei oo ennen ollu oikeen jouluihminen mutta nyt sillekin on tullu joku ihan outo vaihe, se kuuntelee nimittäin tietokoneelta joululauluja!!! =oO Minä tein muuten eilen ensimmäiset tortut - 2 torttua paistoin, molemmille yhdet! Joulukortit on tietysti jo askarreltu ja joululahjoja olen kutonut: (siskon lapsille) 5v. pojalle neuletakin, sukat ja lapaset, 6 v tytölle kaulahuivin ja pipon, 4 v pojalle kaulahuivi ja pipo on vielä kesken, äitille lapaset ja siskolle sukat. Vielä on tosiaan nuo kaulahuivi ja pipo kesken ja sen jälkeen aion tehä vielä 2 v. siskon pojalle neulepuseron! Kutominen on NIIIN ihanaa!
NIPPULA. harmi että oot aivan vuodelepoon joutunut mutta vauvan parhaaksi tietenkin! Koitahan jaksaa levätä vaikka se tylsää onkin.
Mää jätin muuten eilen jumppaan menemättä. Se on ollut 2 viikkoa nyt peruttuna ja eilen ois pitkästä aikaa pitänyt mennä. Mutta jotenkin tuntuu ettei kerkeä muuta ku töissä käyä ja kotona vaan piipahtamassa, taas ois pitänyt heti töitten jälkeen sännätä sinne niin halusin viettää aika kotosalla, lämmitin takkaa, tein lumitöitä ja paistoin ne kaks torttua =o) En tiiä johtuko lumitöistä vai mistä mutta yöllä taas maha oli aivan sikakovana ja hankalantuntoisena... =o/ Ens viikolla pitää kuitenkin sitä jumppaa yrittää! Tänään meen uimaan kuitenkin.
EKA-VEKA: Kuten tuossa aiemmin tuli jo maininneeksikin Titille niin sen isyyspakkauksen aion antaa joululahjaksi.
Joku kysyi vakuutuksesta. Kyllä mekin on aateltu jos sattuu niin että lapsi paljon sairastaa. Etukäteenhän ei voi tietää mutta on siitä varmasti suuri hyöty jos lapsi paljon sairastaa.
Ja joku kysyi joskus kauan sitten D-vitamiinista. Mulle neuvolassa sanottiin että pitää ottaa ja täti kysyi haluanko mieluummin monivitaa, kun oon kasvissyöjäkin. Joten ostin multivitaa sitten ja joka päivä otan yhden tabletin. Maitotuotteita käytän kuitenkin eli eiköhän se riitä.
Tänään on tasan kaks viikkoa siihen munuaisultraan! Me täytettiin eilen sairaalaan se lappu jossa annetaan suostumus vastasyntyneelle tehtäviin toimenpiteisiin ja kysyttiin hätäkastetaanko ja nimet. Laitettiin nimiksi vain työnimet. Meillä ei oo nimittäin oikeista nimistä hajuakaan.
Ja nyt ISYYSPAKKAUS:
- Marimekon pyyhkeet molemmille
- Jussivillapaita miehelle ja Jussi-body ja -myssy vauvalle
- Kärppä-t-paita vauvalle
- Albumi
- Konjakkipullo jossa sininen rusetti
- Viskipullo jossa punainen rusetti
- Olutpullo jossa kortti " Likaisen työn lisä"
- Liukuvoidetta
- Sikareita
- Salmiakkia
Pyyhkeet ja villapaita tuli tosi kalliiksi! Se villapaita ei oo semmonen perus-Jussipaita vaan paksumpi ja siistimpi, musta jossa on punaiset Jussikuviot. Body ja myssy taas on valkoiset jossa on viininpunaset Jussikuviot.
Okey nyt työn touhuun vaikka täällä työmotivaatio on aika matala vaihteeksi... Ei taia olla enää kuin 35 työaamua jälellä!!!
HANNELE + vilpertti rv 24+4
oli pakko jo yrittää ehtiä koneelle, kun tulee pian vieroitusoireita täältä palstalta.. =)
tosi kivat isyyspakkaukset olette tehneet! etenkin se " käyttöopas" oliko se titin paketissa, oli oivallinen! =)
vakuutuksista, meillä on kaikki vakuutukset if:issä, kilpailutettiin kaikki vakuutusyhtiöt just ennen pojan syntymää, eli reilut 2v sitten.
pojalla on ifin juniori- vakuutus, jossa korvataan lääke ja lääkärikulut 50e omavastuulla/sairaus. vakuutus otettiin 3kk pojan syntymän jälkeen, enkä tiedä olisiko sen voinut ottaa jo raskausaikana, kun ei silloin tullut mieleen.
no, meillä todettiin pojalla atooppinen iho 4kk ikäisenä, ja vakuutus korvaa takaisin apteekista reseptillä ostetut rasvat, ja meillä on kaikki reseptillä, aqualan L lähtien. ja se omavastuu on kärsitty vain kerran, joskus silloin 2v sitten.
voiteisiin uppoaa vuosittain ainakin se 200e, joten vakuutus tavallaan maksaa itsensä takaisin joka vuosi.
tietty, jos tulee vaikka korvatulehdus, niin sehän on joka kerta uusi sairaus, ja uusi omavstuu.
eilen tuli äitiyspakkaus.
toppapuvusta mies totesi varovasti että, jaaha, ompa aika jyrkkä väri.. =) mun mielestä se on kyllä ihan jees. se on kyllä hyvä, että siinä puvussa on kaks vetoketjua, on paljon kätevämpi pukea pienelle, kuin sellainen missä on yksi ketju. vaikuttaa se toppis vähän pienemmältä, kuin se pojan toppis aikanaan.
erityisen mieleisiä oli puolipotkuhousut, havaitsin ne käteviksi pojalla aikanaan. harmi ettei niitä ollut kuin 60cm. olkainpotkarit oli peräti hankalat sen jälkeen, kun poika alkoi ryömiä. hänellä taisi olla aika maata viistävä tyyli, kun poika ryömi ulos potkareista.. siis aikansa kun äijä nitkutti, napit aukesi, ja potkarit jäi paikalleen, ja poika oli kadonnut muualle housujen sisältä =)
sideharsot on aina tarpeen, kun tää esikoinenkin käyttää vielä uniriepuna niitä. niitä pitänee varmaan ostaa vielä vähän lisää, että riittää nää uudet ja entiset kahden lapsen tarpeisiin. =)
ja ne keltaiset kirahvi-housut oli kans hienot.
collegepuku oli paljon kivempi, kuin pojalla aikanaan, mutta sen c-puvun housujen vyötärö näyttää aika leveältä, epäilen kestääkö ne päällä ollenkaan.
makuupussi ja lakanat oli tosi kivoja, ja muut vaatteet kanssa.
siitä collegehaalarista missä on pitkät hihat, lahkeet ja vetskari en oikein innostunut. mä en ole vielä keksinyt sille mitään käyttöä.. mulla kun on jemmassa 70cm collegepukuja missä on housut ja paita muutama pari, ja mieluummin pidän sit niitä. syystä että se haalari näyttää ihan yöpuvulta, mutta on siihen turhan tukevaa kangasta. sama juttu oli aiemminkin, ja pistin senkin puvun käyttämättömänä kiertoon.
aika paljon oli vaaleansinistä ja keltaista. poikamainen paketti.
mutta mieluummin jotenkin ajattelee pukevansa tytölle sinistä kuin pojalle vaaleanpunaista =)
musta jotenkin tuntuu, että siinä oli tavaraa vähemmän kuin pojan pakkauksessa pari vuotta sitten. laatikossa oli jopa tyhjää..
kaiken kaikkiaan, ihan oli kivoja kamppeita, mutta niillä kestovaipoilla en tod tee mitään. jos teistä joku on ajatellut innostua kestoista, niin mä voin postikulujen hinnalla lähettää nuo kestot eteenpäin.
nyt vielä, kun pesee ja viikkailee ne vaatteet lipastoon, niin hyvä.
vai on teitä joulufaneja oikein monta paikalla. =) minä en ole ihan kauhea joulufani, mutta tykkään kuitenkin.
joulukoristeista kaikki muut on kivoja, paitsi hengelliset tuotteet, kun ei olla uskonnollisia.
vaikka enkelit ei niin henkeviä olisikaan, enkeleitä inhoan yli kaiken. johtunee varmaan niistä keskenmenoista, mutta mulle tulee aina valitettavasti seuraava mielleyhtymä:
lapsille kerrotaan, että kun ihminen kuolee, hän menee enkeliksi taivaaseen..
enkeli=kuollut ihminen
keskenmeno=enkelivauva
usein koristeeet ja kuvat on vielä lapsienkeleitä..
minä en pidä viehättävänä enkä tunnelmallisena ripustella kuolleiden lasten kuvia pitkin kämppää..
ja tuo mielleyhtymä tuli erityisen voimakkaana ekan km jälkeen ja on sitkeästi pysynyt sittemmin...
joten, meillä jyllää tonttu-poro-kuusi-kynttilät-tähti-meiniki. joulupaketteja on ihana näprätä ja suunnitella. ja sukankutimet kilkkaa täälläkin =)
makeita joululeivonnaisia teen aika vähän, kun ei meillä oikein mene kaupaksi, suolaset pasteijat ja ihan perus voisilmäpullat jne kylläkin hupenee.
meillä kuuluu joulupöytään graavilohen lisäksi myös uuni-tai lämminsavulohi, syystä että, en itse ole niin hirveä sen kinkun perään, ja sillejä tai lipeäkalaa en syö. syön kyllä viipaleen tai kaksi sitä kinkkua jos ollaan kylässä, mutta, mieluummin kalaa.
sekahedelmäkiisseli on ihan tosi hyvää, pitäiskin ostaa niitä sekahedelmiä joku päivä kaupasta, jos vähän maistelisi ennakkoon.
lenssu vaivaa minua edelleen, poika on jo paljon paremmin voiva.
hyviä ne silmätipat, pojalla on silmät jo oikeestaan kunnossa, ja mullakin ok.
pojalle antibiootin antaminen on ohjelma sinänsä, ja osa siitä menee aina muualle, kuin kitaan, äijä kun sylkee sitä pois =( toivottavasti se tehoaa silti.
supistelut jatkuu edelleen, ens ke kun on neuvola, pitänee asiasta mainita.
huoh, vähän luulen, että rapashtaa saikkua, sillä mulla tuskin on metallipajaan terkan mielestä enää asiaa mahoineni ja suppareineni, kun kerran kotioloissakin rehkimättä tilanne on tämä.
no, tärkeintä on edelleen se, että sintillä pyyhkii hyvin, ja olisi vielä monta kohtuviikkoa edessä.
siitä uintikiellosta kun jäi viimeviikolla juttu kesken, niin muistaakseni edellisessä raskaudessa uintikielto tuli heti, kun kohdun kaula oli alkanut aueta. tulehdusriski piilee siinä uimisessa sen jälkeen.
sintti potkuttelee jo siihen malliin, että liikkeet tuntuu jo hyvin mahan päälle ja näkyykin jo kun mojauttaa kunnolla. =) inhottavaa on se, että aika usein sintti potkuilee tonne ihan alas, ulospääsytiensä tienoille, ja se on keljun tuntuista. en tiedä voiko se yllyttää suppareita? tietääkö kukaan vaikuttaako mitenkään mihinkään?
Nuppu ja Sisu oli ne meidän nimivalinnat, olikohan se eka-v kun niitä muisteli. munkin mielestä ne on aika kivat, meidän perheen oloiset valinnat. esikko on Elmo.
nyt ei tuu muuta mieleen.. paitsi se, että yks päivä mittasin mahanymärystä, niin seisten mitattuna pätkähti jo 100cm rikki.. lähtötilanne oli jotain 86-88cm tienoilla.
neuvolassa ne meillä mittaa maaten, samalla kun otetaan sf-mitta, joten se on sitten ens ke varmaan vähemmän.
mulla on kuitenkin vielä ihan selvästi vyötärö! olen lähtömitoiltani ollut sellaisen 103-87-103, ja tää maha on kuin sivuilta litteä pallo tossa navan tienoilla. pikkasen koomisen näköinen. samanlainen se oli kyllä aiemminkin odotuksessa. eräs tuttu jo tituleerasi selväksi poika-mahaksi, mutta en ole niin varma että vaikuttaako se vauvan sukupuoli mitenkään sen mahan muotoon.
poika vaatii seuraa. have-to-pakko-mennä =)
ja jätetään muillekin palstatilaa =)
-ennis- + sintti rv24
Oon ihan täpinöissäni, ulkona paistaa aurinko ja heijastelee ihanasti siitä huimasta 5 sentin hangesta mitä tällä ihan etelässä on : ) Tekis mieli karat työpöydän äärestä ulos happihyppelylle!
Nippula, ei auta kuin levätä ja lohdutella. Kurjaa kuin noilla viikoilla on jo paikat alkanut aukeamaan. Oliko sulla ollut kipeitäkin suppareita? Mulla on yksi läheinen ystävä, jonka viimeisin odotus meinasi kanssa varoitella noilla viikoilla. Ystävälläni oli juuri jossain rv 30 tienoilla ekan kerran suppareita niin tiiviisti, että oli ekan kerran polilla silloin tipassa suppareiden rauhoittamiseksi -> saikkaria ja lepoa kotona. ~rv 32 muistaakseni taas osastolla muutama päivä taas tipassa (suppareiden rauhoittamiseksi, kohdunsuulla muutoksia) + sai silloin kortisonipiikin vauvan keuhkojen vahvstamiseksi -> saikkua ja lepoa, ja jollei olisi saanut isompia lapsia hoitoon eli lepo ei olisi onnistunut kotona olisi joutunut osastolle jäämään. Loppujen lopuksi lepo teki tehtävänsä ja vauva käynnistettiin varta vasten vasta joskus rv 38 raskausmyrkytyksen vuoksi. Eli ei tullut kaiken sen huolehtimisen jälkeen kuin vasta käynnistettynä : ) Toivottavasti sullakin lepo auttaa ja saat vielä viikkoja lisää!
Hannele, ihana pakkauksen sinäkin olet saanut koottua miehukselle. Taitaa hänkin olla jo odotuksen herkistämä, kun niitä joululauluja kuuntelee. Miehillä taitaa olla tuo oma lapsi sellainen, joka herkistää myös tuollaisille perinteisille joulujutuille : ) Sä oot ihan tajuttoman ahkera kutomaan!! Mulla on peukku keskellä kämmentä noissa asioissa, olin ala-asteenkin puutöissä ja ekasta kaulaliinasta jota tein tuli pääpanta, kun äiti auttoi tekemällä siitä puolet ; ) Jouluhössö olen, mutten osaa/saa mitään tehtyä..
sitten paisuvaan ( . ). Tein eilen luumurahkaa, kun jotain joulunmakuista piti tehdä (ja toivoin myös apua jumittavaan mahaan). Onneksi tänään sitten, ehkä kiitos luumurahkan tai sitten eilisen kävelyn, vatsa vihdoinkin toimi. Taas muutaman päivän on saanut odotella. Onkos muilla tuota ummetusta? mitkä on teidän kikkakolmoset siihen vaivaan? Kuuluu tietysti asiaan, mutta tekee helposti ihan liian väsyn ja tukalan olon. esikosta ei tainnut juurikaan olla tällaista, ainakaan muistini mukaan..
Oiskos kenelläkään vinkkejä Tallinnan shoppailureissulle? Meillä on nyt ensi viikolla firman risteily sinne ja en oo muutamaan vuoteen käynyt ollenkaan, joten vinkkejä kaivataan. odotusvaatteita/vauvatarvikkeita/pojan joululahjoja voisin shoppailla jos kivaa löytyy.
Oon aina nukkunut puoliksi mahallani, toinen jalka koukussa. Nyt tietysti mahaa alkaa jo painamaan, vaikka tyynyllä tuen asennon enemmän kyljelleen. Mutta ihme juttu, monesti herätessäni löydän itseni nukkumasta selälteen? ihan outoa, en oo koskaan osannut/tykännyt nukkua selälteen, mistä lie sellainen taipumus nyt. esikostakin nukuin ihan viimeisilleni sitten kyljeltään kun mahallaan ei enää pystynyt nukkua..? kumma juttu, muttei ainakaan vielä tunnu haittaavaan omaa eikä vauvan oloa, eli ei taida painaa kohtu vielä niitä selän suuria suonia liikaa.
olo on taas väsynyt kun " piti" eilen katsoa Sopranos nauhalta ja unet jäinkin sitten vaan 8 tunnin mittaiseksi. Ei meinaa riittää..
unikeko rv 21
Käyn joka päivä lukemassa kuulumisenne, mutta ihan niinkuin titi ajatteli, en " uskalla" vielä siirtyä tänne. Muutenkin olen yrittänyt vieroittaa itseäni näiltä palstoilta, koska tänne jumittuu liikaa, mulla välillä jo kärsi jo työtkin, kun aina olin kirjoittelemassa.
Koko ajan pelottaa, eilen oli kummaa juilimista alaselässä ja olin jo varma, että keskenmeno tulee... Kipu loppui illalla, eikä ole tullut takaisin. Varmaan ihan " normaalia" selkäsärkyä, mutta kun kaikki ihme tuntemukset meinaa mennä heti alkavan km:n piikkiin.
Kerran jo aloin kirjoittamaan tällä viikolla Pirpaliinalle " ratsastuskielto" viestiä, mutta peruutinkin kaiken. (Itse olen niin hermoheikko, että lopetin jo jopa juoksun.) Koska ihan kuten pirpaliina itse sanoi, se on täysin turvallista kun tietää tilanteen ja varautuu siihen sen mukaisesti
Teillä oli täällä aivan mahtavia isyyspakkauksia. Ihmettelen, mistä saatte kaiken energian... Kyllä minäkin aikoinaan esikoisesta tein miehelle jonkun pikkupaketin, mutta siellä oli tosiaan n. 5 tavaraa. Teillä oli ihan mahtavia kokonaisuuksia.
Huomenna ultra, ei suinkaan pelota, ehei... Käyn kertomassa teillekin tilannetta kunhan sieltä pääsen. Oli uutiset sitten mitä tahansa.
Hyviä vointeja kaikille! Ja liikkukaa varovasti, meillä ainakin tosi liukasta.
onkos se nyt niin kauheaa, jos kirjoitteleminen haittaa työelämää ; ) jos perhettä, niin ehkä sitten.. No ei, vakavasti puhuen kannattaa välillä miettiä täällä vauviksella roikkumista, jos muutenkin ajatukset pyörii vain ja ainoastaan odotuksessa ja nää meidän jutut lietsoo ajatuksia. Tiedän, mun olisi kanssa pitänyt alkuraskaus malttaa ajatella vähän muita juttuja, oli jotenkin niin intensivisesti vaan kiinni ettei voinut pysyä poissa. teretulemast vaan sitten kun uskallat. Peukut pystyssä sun ja pienen puolesta huomista ultraa varten!! Se selkäsärky muuten mulla on ollut ihan vaan raskausoire3, en muistaisi että kummassakaan keskenmenneessä olisi ollut mitenkään erilainen selkäsärky kuin nyt tässä matkassa pysyneessä!
äh kun alkoi väsyttämään ruuan jälkeen. Hain taas eineksiä, kun lounasseuraa ei ollut, ja ostin vielä jälkkräiksi tähtitortun. Oli muuten kyllä hyvä mutta liian makeaksi sokeroitu tomusokerilla ja liian vähän hilloa : ) Tiedättekös muut jouluhörhöt, mulle vuoden ekan luumutortun pitäis olla ihan kuuma ja tuore, melkeimpä uunista otettu, hilloa paljon niin että kieli aina palaa.. ja ei mitään sokruja päälle vaan sen torttuosan pitäis maistua vähän suolaselle vastapainoksi hillolle : )
Olipas tärkeää asiaa..
ev
Voi tätä onnea! Kävin tänään nt-ultrassa, jossa varmistui ne raskausviikotkin. Nyt mennään rv 12+0 eli laskettu aika siirtyi 17.5. (jos joku sen viitsisi käydä korjaamassa tuonne etusivulle). Ovis oli ilmeisesti siis ollut heti km jälkeen 2 viikon kuluttua niin kuin pitääkin. Siellä se köllötteli, meidän ¿Manu¿. Pääperämitaltaan 53,2mm:n ötynen ja kovasti vilkkaan puoleiselta vaikutti! Lääkäri ultrasi vain vatsan päältä, mikä oli mulle ihan yllätys, koska kaksi ensimmäistä on ultrattu emättimen kautta. 2 kättä ja 2 jalkaa löytyi, sydänkin löi vahvan kuuloisesti. Istukka on muodostumassa takaseinään, joten ehkäpä saan odotella liikkeitä lähiviikkoina¿
Km kokeneille lienee turha kertoa, miten huojentavaa on nähdä jotain elävää siellä kuvaruudussa. Mulla kiristää tavalliset housut, joita olen aikaisemmin joutunut käyttämään vyön kanssa ja silti siihen h-hetkeen asti mulla oli hirmu epätodellinen olo. Ehkä oli liiankin hyvässä muistissa se kuvaruudulla näkyvä tyhjä kohtu ja ne lääkärin sanat, ettei siellä enää mitään ole. Ehkä tässä uskaltaa alkaa odottamaan, kun kriittiset viikotkin pamahtivat kertaheitolla puhki!
Olo on nyt todella omanapainen. Luin kyllä kaikkien viestit läpi, muttei aivot nyt kehittele mitään järkevää kommentoitavaa. Vm69:lle onnea myös ultraan! Eiköhän sielläkin ole kaikki niin kuin pitääkin. Palailen täältä pilven reunalta joskus¿
Pirpaliina & Manu rv 12+0
Niskapussin paksuus oli 1,2mm joten sekin on ihan normaali. Kaikki siis vaikuttaa olevan ok!!!
Pirpaliina
Ompa ollu hiljainen viikon alotus, pino oli varmaan menossa jo ties monennellako kymmenellä sivulla...
En tainnutkaan eilen kirjoittaa omia viikonloppukuulumisia, olin yksin viikonlopun. Kodinhengetärvietti on huippulukemissa, koko viikonlopun pesin pyykkiä, leivoin, siivosin, järjestelin, askartelin... Lisäksi kävin kaupungilla ja aloitin isyyspakkauksen keräämisen!
PIRPALIINA: Hui kauhia! Minä en kyllä sinuna nuin riskialtista lajia harrastais. Koskaan ei tiiä mitä sattuu ja kun selästä tulee alas, niin jos mahalleen sattuu tulemaan niin se on pitkä tipahtamismatka ja voi sattua tosi pahasti =o/ Ja vaikkei mahalleen lentäiskään niin ei olis häävi satuttaa muutenkaan itteään, kulkea ison mahan ja keppien kanssa tmv! Minä kyllä kiellän sulta sen harrastuksen!!! =oO Minäkin lensin nurin perjantaina kun oli niin liukasta. Oli vähällä etten mennyt mahalleen, mutta jotain ihme liikkeitä sain tehtyä ja loppujen lopuksi lensin noin metrin päähän persiilleen! Hetihän sitä varmaan ihan vaistomaisestikin mahaa varjelee. Mää meinaa liukastella ihan jatkuvasti ja ne liukastumisliikkeet on niin repäseviä että mahasta vihlasee! Että on siinä huonot puolensakin olla talvella raskaana... Puhumattakaan siitä että talvitakki ei mahdu kohta päälle!! Noh tulipas pitkästi tekstiä... Mutta eikös ooo KAIKKI MUUTKIn sitä mieltä että Piprliinalta kielletään ratsastaminen?? Onnea sulle torstain ultraan!
EKA-VEKA: Kyllä täälläkin maha on kasvanut. Napa on jo sen verran koholla että tiukassa paidassa näkee paidan läpikin että napa meinaa pullistua. Tämä kasvava maha on kyllä NIIIN ihana! Mulla tissit otti niitä spurtteja alkuunsa ja nyt käytän 2-3 kuppia isompia rintsikoita, mutta nyt ei oo enää tosi pitkään aikaan huomannut että ois kasvanut. Minä oon koittanut ostaa semmosia perushyviä mutta halpoja rintsikoita ettei harmittas jos joutuu pian taas uuden koon hommaamaan! Ostin kesällä cittarista kun oli jotkut perusrintsikat 2 kpl 10 ¿ vai oliko se 20 ¿... Ostin kokoa C. Joka tapauksessa on olleet hyvät! Sitten mulla on yhet halvat D:t mutta niistä huomaa ettei oo niin istuvat ja hyvät joten ne on jääny vähälle pidolle. Ja lähtökoko oli siis A. =o)
TITI: Niin sää et varmaan enää joka päivä dopleria käytäkkään? Aiotko pitää sen itelläs seuraavaa varten vai myydä pois? Siitä oli ilmeisesti paljon hyötyä alkuraskaudesta? Ihanilta kuulostaa nuo potkarit! Minä muuten myös ostin sinä viikonloppuna kun tuli rv 20 täyteen niin Henkalta&Maukalta potkupuvun, paidan ja helistimen! Jonkun verran ehkä pitäiskin ostaa semmosia päällyvaatteita, siis potkaria ym kun kaikki ne siskoilta saadut on semmosia " aluvaatteita" . Mutta kaupoissa on aika vähän neutraaleja värejä joten pitänee oottaa että vauva on syntynyt ja eiköhän sitä sitten saa lahjaksikin jotain! Voi hitsi ihanaa, ei meinaa malttaa oottaa... Mutta on se hyvä aina sillon tällön silti ostaakkin jotain! Tällä hetkellä haaveilen että alkaisin kutomaan ruskeaa villapaitaa vauvalle, ehkä sellasta vähän isompaa että ois seuraavalle talvelle sitten. Kauhea kutomisvimma.
Tänään olis tarkotus olla töissä pitempi päivä ja sen jälkeen käyä Kärkkäisellä katteleen löytyiskö isyyspakkaukseen jotain (lähinnä haluaisin isälle ja vauvalle molemmille jotkut Jussipaidat)! Ja sitten meinasin käyä uimassakin. Onko TITI vielä käynyt? Niin no nythän taisit olla kipeänäkin. Parane pian!
HANNELE + vilpertti rv 24+2