Onko sinulle jäänyt koronasta jotain?
Kommentit (71)
Rytmihäiriöitä ja väsymystä. Aivosumua. Elokuussa sairastin lievänä. Toivon, että menee ohi vielä.
On jäänyt. Hengästyn ihan höpöhöpöliikunnassa. Siis ihan arkiliikunnassa, jossa normaalisti en koskaan ole hengästynyt. Korona oli 2 kk sitten
Jep. Huimausta, aivosumua, väsymystä. Tavisflunssa painui myös heti keuhkoihin ja taas ahdistaa henkeä ja hengästyttää. Sairastin koronaa kesäkuusta elokuuhun.
Haju ja makuaistin kanssa edelleen ongelmia. Helposti väsyvyyttä. Koronasta jo melkein vuosi.
Kyllä. Jäi työpaikka taakse, kun firma meni rajoitusten takia konkkaan.
Jalkakipua ja tunnetta kuin muurahaiset sävelisivät sääressä. Muistiongelmia, voi tosin johtua muustakin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Pysyvä uskonpuute suomalaisen median luotettavuuteen sekä pysyvä ihmetys siitä, miten herkästi aivopestävissä iso osa suomalaisista on.
Ei, kyllä sulla oli nuo jo ennen koronaa. Jos ei diagnosoituna, niin piilevänä, kuten epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyvä uskonpuute suomalaisen median luotettavuuteen sekä pysyvä ihmetys siitä, miten herkästi aivopestävissä iso osa suomalaisista on.
Ei, kyllä sulla oli nuo jo ennen koronaa. Jos ei diagnosoituna, niin piilevänä, kuten epäilen.
Älä yritä diagnosoida tuntemattomia. Se on typerää.
Sairastin monta viikkoa koronaa ja ilmeisesti jotakin muutakin flunssaa 03-04/2022, enkä ole kunnolla vieläkään parantunut. Minulla on edelleenkin ajoittain hengenahdistusta, väsymystä ja pientä nipistelyä sydämen tienoilla. Olen juuri aloittamassa PEF-mittaukset astmaepäilyn takia. Välillä voin paremmin ja sitten taas huonommin, kuten olen lukenut muillakin olevan.
Pienikin yskähdys tuntuu polttavana keuhkoissa ja flunssat menee heti keuhkoihin. Sairastin koronan tammikuussa ja silloin oli yhtenä päivänä niin voimakasta hengästymistä että puhuminen kuulosti siltä että henki loppuu
En ole vieläkään samassa kunnossa fyysisesti mitä olin ennen koronaa, sairastin alkuvuodesta. Keuhkot meni mäsäksi ja rytmihäiriöitä oli pitkään.
Mun toinen nilkka on ollut kipeänä siitä lähtien, kun 3kk sitten sairastin koronan. En tiedä, onko näillä asioilla mitään syy-seuraussuhdetta, mutta ajallinen yhteys kyllä löytyy. Ja käsittääkseni korona voi löystyttää niveliä.
Vierailija kirjoitti:
On jäänyt. Hengästyn ihan höpöhöpöliikunnassa. Siis ihan arkiliikunnassa, jossa normaalisti en koskaan ole hengästynyt. Korona oli 2 kk sitten
2 kuukautta on vielä toipumisvaiheessa. Itselläni meni ohi kokonaan hengästyminen ajan myötä. Eli toivoa on sinullakin.
Vierailija kirjoitti:
Mun toinen nilkka on ollut kipeänä siitä lähtien, kun 3kk sitten sairastin koronan. En tiedä, onko näillä asioilla mitään syy-seuraussuhdetta, mutta ajallinen yhteys kyllä löytyy. Ja käsittääkseni korona voi löystyttää niveliä.
Nykyäänhän kaikki johtuu sairastetusta koronasta. Osalla ihmistä korona-aika aiheuttanut sen, että mitään ei pysty ajattelemaan ilman syy-seuraussuhdetta koronaa. Sellainen ennen ihan normaali asia kuin sattuma esimerkiksi unohdettu kokonaan. Kuten myös se, että on muitakin sairauksia kuin korona.
Te jotka olette saaneet koronasta pitkäaikaisia oireita: käyttäkää ffp-hengityssuojainta! Toinen tai kolmas koronatartunta voi laukaista vielä pahemmat oireet. Harmi kun Suomessa ei varoiteta riittävästi ja miksi ei ole maskisuositusta - edes julkisessa liikenteessä!?!?
Vierailija kirjoitti:
Te jotka olette saaneet koronasta pitkäaikaisia oireita: käyttäkää ffp-hengityssuojainta! Toinen tai kolmas koronatartunta voi laukaista vielä pahemmat oireet. Harmi kun Suomessa ei varoiteta riittävästi ja miksi ei ole maskisuositusta - edes julkisessa liikenteessä!?!?
Miksi pitäisi olla suositus, kun jokainen voi ihan omatoimisesti päättää käyttääkö maskia vai ei? Ei ole muiden vastuulla suojella hysteerikkoja.
Haju- ja makuaistin kanssa lievähköjä ongelmia vielä lähes vuoden jälkeen sairastamisesta. Esim .sipuli ja paprika maistuvat ihan oudoille ja hiki haisee kummalliselle. Alussa ne oli kuukausia totaalisen poissa. Joskus rytmihäiriöitä, mutta toisaalta ne voi liittyä johonkin muuhunkin.
Ei ole ollut vielä koronaa, mutta kavereille on jäänyt jotain oireita mm. muistiongelmia.