Kuinka usein käytte Ruotsin risteilyllä?
Kommentit (30)
Muutaman vuoden välein. On jo nähtävyydet tulleet tutuiksi Tukholmassa.
Tykkään kuitenkin käydä siellä, koska se on jo selvästi isompi ja mannermaisempi kaupunki kuin Helsinki.Se fiilis on erilainen.
Viimeksi vuonna 2011, sitä ennen laivalla yli matkalla Eurooppaan v 94
Lentämällä pääsee halvemmalla eikä tuhraannu aikaa tylsällä laivalla
Tukholman-risteilyllähän ei nykyisin jää montaa tuntia aikaa Tukholmaan, siis Helsingin-reitillä. En todellakaan matkusta yötä laivalla päästäkseni muutamaksi tunniksi Tukholmaan. Ja taas sama matka takaisin.
Mieluummin lentokoneella kun lentojakin saa joskus 20 euroa/suunta.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa vuodessa, maissa käyn tietysti ja käyn siellä aina eri paikoissa kuten hienoissa ilmaisissa museoissa.
Hieno ja ilmainen harvoin sopii kuvaamaan samaa asiaa tai paikkaa...
Noin 30 vuotta sitten käynyt viimeksi, joten harvoin.
Pari kertaa vuodessa. Nykysin harvoin käydään maissa koska paikat tuli kierreltyä ristiin rastiin jo kauan sitten. Joskus kaupoilla. Juuri kk sitten siljalla commodore hytissä. Tuon yksi hyvä puoli on commodore lounge jossa tarjolla kahvia ja pikku purtavaa ilmaiseksi sis hytin hintaan niin paljon kun jaksaa syödä ja juoda.
En ole koskaan käynyt, enkä tule käymään. Liian rahvaanomaista touhua minulle. Ruotsiin pääsee lentämälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Tukholman-risteilyllähän ei nykyisin jää montaa tuntia aikaa Tukholmaan, siis Helsingin-reitillä. En todellakaan matkusta yötä laivalla päästäkseni muutamaksi tunniksi Tukholmaan. Ja taas sama matka takaisin.
Mieluummin lentokoneella kun lentojakin saa joskus 20 euroa/suunta.
Ainakin meillä tuossa on se risteily se juttu. Tukholma on sivuseikka. Aina voi ottaa hotellin jos 5 tuntia ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan.
Mitä siellä tekisin kahdeksan tuntia? En ostele mitään, ei mua kukaan hae tanssimaankaan, en juopottele, en pelaa...uhan sama istua himassa.
Jos tahdon Ruotsiin, menen lentämällä. Helppoa ja nopeaa.
Alle 20 vuotta on edellisestä Tukholmassa käynnistä. Tukholman takia olin reissussa, en risteilyn. Risteilyllä (siis käymättä maissa) olen viimeksi käynyt joskus 90-luvun alkupuolella, kun oli pieni lapsi, jolle laivaristeily oli elämys.
Ei ole tullut mieleenkään lähteä sen paremmin Ruotsin kuin Tallinnan laivalle sen laivalla olemisen takia sen koommin.