Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta
Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta. Ihanan vapautunut tunne kaiken sen taistelun jälkeen.
Kommentit (1184)
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se vaan on että vastuuttomat lähtee alalta ettei tuu mitään potilasvahinkoihin luokiteltavia vahinkoja.
Voi kun niitä tulee ihan kiireen ja "normaalin" alimiehityksen takia ja tämä jo ennen koronaa ja tämän hetken hoitajapulaa. Mutta mikäs siinä jos tämä sinusta edistää hoidon tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap tulee pettymään uuteen alaansa ja siihen, että ei ne palkat ja työolosuhteet ole sen kummoisemmat muuallakaan.
Kateus ja katkeruus haisee tänne asti.
Vierailija kirjoitti:
Lopetatko valittamisen myös vai onko liikaa pyydetty?
On, yhtäläinen oikeus vasta, kuin solvatakin.
Vierailija kirjoitti:
Onneks hoitajilla on niin hyvät palkat että voi tosta vaan irtisanoutua säästöjen turvin. Toista se on meillä tavallisilla kuolevaisilla, kun bruttokuukausipalkkakin alkaa ykkösellä. Ja työnsaantimahdollisuudetkin huiput, heti on headhunterit perään soittamassa ja tarjoaa vähintään 6000 e bruttona.
Mun tuttavapiirissä tavallisten pulliasten palkka on kolmea tonnia kuten sanovat tilastot mutta piirinsä kullakin. t. ei hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat aatokset, en tiedä mikä siinä on niin vaikeeta. Minä ajattelen kyllä työnantajaa, ei haluasi minusta luopua, kysytty on, mutta itse haluan parempiin palkkoihin. Tsempatkaa mua, että saan itseni irtisanottua!
Missä ajattelit olevan paremmat palkat kuin hoitoalalla? Jos et halua käydä uutta ammattia varten pitkää koulutusta niin mahdollisuutesi ovat varmaan keikkatyössä. Kaupan alalla, toimistotöissä, ym on reilusti pienemmät palkat kuin hoitajilla.
Ravintolat, tapahtumajärjestäjät sekä pankit ja vakuutusyhtiöt duunaritasolla, pl. ne pidemmälle koulutetut.
Ravintolatyöntekijän keskipalkka 2097, ravintolapäällikkö 2689, pankkitoimihenkilö 2682, vakuutusasiantuntija 3260 (hyvä kieltämättä), tapahtumakoordinaattori 2350.
Yhtiölaina/rahoitusvastike on lasku asumistuessa, mutta EI toimeentulotuessa.
Pienipalkkainen, pienipalkkaisempi, sairaanhoitaja.
Onko toi joku vitsi? Ihan tosissaan tyypit pitelee tuollaista kylttiä?? Kukaan sh ei tienaa alle 2000e/kk, harva edes alle 2500e/kk ja Suomessa on todella runsaasti tuon verran tienaavia. Onko hoitajat todella näin tyhmiä ja kuvittelevat kaikkien muiden tienaavan vähintään kolme tonnia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja, ei saa omistaa kesämökkiä, pitää näyttää 2 kuukauden tiliotteet.
Mihin tämä liittyy? Irtisanoutuva ei toivottavasti ole ollut niin suunnattoman huonosti asiansa hoitanut, ettei saa päivärahoja. Karenssin elää lopputilillä.
2400 brutto palkalla ansiosidonnainen on 1100 netto 2 lapsikorotuksella eli jos ei ole lapsia niin jotain 900 euron päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat aatokset, en tiedä mikä siinä on niin vaikeeta. Minä ajattelen kyllä työnantajaa, ei haluasi minusta luopua, kysytty on, mutta itse haluan parempiin palkkoihin. Tsempatkaa mua, että saan itseni irtisanottua!
Missä ajattelit olevan paremmat palkat kuin hoitoalalla? Jos et halua käydä uutta ammattia varten pitkää koulutusta niin mahdollisuutesi ovat varmaan keikkatyössä. Kaupan alalla, toimistotöissä, ym on reilusti pienemmät palkat kuin hoitajilla.
Miksi oletus on aina se että hoitaja ei voi hakea, päästä tai opiskella muihin kuin johonkin kaupan alalle? Nuorille on maailma auki ja vanhanakin voi opiskella ja hakea ja monella on muukin koulutus taustalla.
Höpö höpö, eivät hoitajat irtisanoudu. Mistä muka ylipainoiset tantat löytäisivät yhtä hyvin palkattua duunia. Irtisanoutumishuuhaa on Tehyn ja OAJ:n propagandaa. Julkisen alan ammattiliitoilla on liikaa valtaa yhteiskunnassa ja mihinkään ei olla tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Yhtiölaina/rahoitusvastike on lasku asumistuessa, mutta EI toimeentulotuessa.
Alapeukuttaja voi mennä Kelan sivuille katsomaan.
Nykyinen hallitus muutti vuonna 2019 toimeentulotukea niin, että yhtiölaina / rahoitusvastike ei ole siinä lasku eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Vierailija kirjoitti:
mitä meinaat selittää cv:ssä olevalla aukolla. siis aukolla tarkoitan sitä aikaa, kun olit hoitajana. et varmaankaan aio laittaa cv:n tietoa siitä, että olet joskus ollut hoitaja. kukaan ei palkkaa sellaista valittajasaikuttajaa haukkumaan julkisesti omaa yritystään. varsinkin näinä aikoina vapautuu hoitotyöstä epälojaileimmat ja hankalimmat tapaukset, joita ei kukaan halua palkata. lisäksi lähtee heikot työnvieroksujat. niitäkään ei kukaan halua palkata
Kirjoitustyylistäsi päätellen et ole juuri peruskoulua pidemmälle opiskellut ja tuskin olet kovin vaativissa hommissa joten suu suppuun. Jos sinäkin olet töissä niin ei hätää muillakaan;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja, ei saa omistaa kesämökkiä, pitää näyttää 2 kuukauden tiliotteet.
Mihin tämä liittyy? Irtisanoutuva ei toivottavasti ole ollut niin suunnattoman huonosti asiansa hoitanut, ettei saa päivärahoja. Karenssin elää lopputilillä.
2400 brutto palkalla ansiosidonnainen on 1100 netto 2 lapsikorotuksella eli jos ei ole lapsia niin jotain 900 euron päällä.
Voit korjata tuohon veisuusi sen, että ansiosidonnaiseen haetaan muutosverokortti. Prosentilla 1,5 (opintolainavähennys) 2300 palkasta jäi ansiosidonnaisia nettona 1500. Teen 8 kk vuodesta töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletus on aina se että hoitaja ei voi hakea, päästä tai opiskella muihin kuin johonkin kaupan alalle? Nuorille on maailma auki ja vanhanakin voi opiskella ja hakea ja monella on muukin koulutus taustalla.
Hoitaja voi opiskella opintotuella, mutta työttömyystuella opiskelu edellyttää lupaa työkkäriltä.
Ja hoitajat lähtevät hyvin työllistävältä alalta eli en tiedä saavatko lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit korjata tuohon veisuusi sen, että ansiosidonnaiseen haetaan muutosverokortti. Prosentilla 1,5 (opintolainavähennys) 2300 palkasta jäi ansiosidonnaisia nettona 1500. Teen 8 kk vuodesta töitä.
Ei kaikilla ole opintolainaa. 25 % voi saada 500 takaisin veronpalautuksia.
Asuntolainasta ei saa ensi vuonna mitään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää ajattelee kato kaiken vaan omasta näkövinkkelistään käsin, kun eivät muuhun kykene. Kun heidän oma elämänsä on näköalatonta eikä vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia ole, niin luulevat, että kaikki muutkin olisivat ihan samassa tilanteessa. Mutta kun eivät ole :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja voi opiskella opintotuella, mutta työttömyystuella opiskelu edellyttää lupaa työkkäriltä.
On niitä muitakin tukia ja keinoja opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa työtön ei voi itse päättää, että menee opiskelemaan. Se edellyttää lupaa työkkäriltä.
Opiskella voi toki opintotuella, jos sitä on jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole opintolainaa. 25 % voi saada 500 takaisin veronpalautuksia.
Asuntolainasta ei saa ensi vuonna mitään takaisin.
Ei, mutta kaikilla on mahdollisuus hakea muutosverokortti. Siihen suorastaan kehotetaan. Ilman vähennystä edelliskesänä veroprosentti oli 14.
Ap tulee pettymään uuteen alaansa ja siihen, että ei ne palkat ja työolosuhteet ole sen kummoisemmat muuallakaan.