Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta

Vierailija
16.09.2022 |

Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta. Ihanan vapautunut tunne kaiken sen taistelun jälkeen.

Kommentit (1184)

Vierailija
1101/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle kuitenkin tarjotaan työkkäristä sairaanhoitajan paikkaa ja karenssi napsahtaa jos et ota sitä vastaan!!

Ois ehkä kannattanut eka etsiä uus työpaikka ennenkun menee irtisanomaan itteensä.

Ja nää on taas näitä ammatinvalinta kysymyksiä.....

Vierailija
1102/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkohysteriaa ilmassa.

Ei tuota voi ymmärtää, mutta ei kai tarvitsekaan.

Nyt täytyy vain yrittää pysyä terveenä, että seuraava sukupolvi hoitajia tulee töihin. Nykyinen on liiton aivopesemää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kirjoitin toiseen ketjuun, että olemme menossa kohti sellaista lamaa, että hoito-ja muillekin välttämättömille aloille löytyy tekijänsä, kun talous hyytyy muualla ja YT-ralli alkaa.

Naisilla on se ongelma, että kun ne talousuutiset, tai monesti ylipäätään uutsiet ei oikein kiinnosta, niin se kokonaiskuva on sokea ja tulee tehtyä tyhmiä ratkaisuja.

Neuvo: Pitääkää kaikki välttämättömillä aloilla työskentelevät työpaikoistanne kiinni, myrsky on alkamassa.

M40

Vierailija
1104/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla on yksi merkittävä etu verrattuna oikeastaan mihinkään muuhun alaa: töitä löytyy aina, eikä tarvitse olla edes se "hyvä tyyppi" joita haetaan käytännössä kaikilla muilla aloilla. Ei haittaa aukot cv:ssä tai se että työhistoria on rikkonainen, kunhan on ne hoitajan paperit. No lääkäreillä on ehkä sama tilanne, mutta kaikilla muilla aloilla ei työllistyminen ole mitenkään varmaa.

Vierailija
1105/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten hoitajat eivät ollenkaan mieti että myös he itse tai heidän läheisensä voivat sairastua ja joutua kärsimään tämän ihme lakkoilu/irtisanoutumis sekoilun takia. Kyllä varmaan sitten harmittaakin yhtäkkiä kun minä itse ei saa hoitoa.

Vierailija
1106/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa ovat ne yhteiskuntavastuuttomat työnantajat, jotka palkkaisivat hoitajan tai lääkärin Siwan kassalle tai siivoojaksi.

En keksi muuta, kuin että ap vaihtaa hoitoalan työnantajaa tai vain sopimusta huonompaan (menettää ikälisät yms.), rupeaa yrittäjäksi tai sossupummiksi..

Vierailija
1107/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että pakotetaan lailla ylihintaset tollot takas töihin.

sais olla liikunta-tunti pakollinen joka työpäivä tommosille

vaapuille. loppus se lurina heti alkuunsa

Vierailija
1108/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
1109/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan palkalla, sinkkuna ja vuokralla asuvana en jaksaisi päivääkään pompotusta. Jos en tykkäisi itse työstä. Olisin mieluummin kotona toimeentulotuella. Kutoisin vaikka sukkia. Ei hoitajan palkalla hirveän paljoa enempää käteen jää vs toimeentulotuki jos lainaa maksaa ja miettii että 30 vuoden aikana saa ehkä puolet kämpästä maksettua. On elämällä tarkoitus.. Suomen passilla voi kävellä rajan yli kreikkaan ku aikaa on. Liftaa ja yöpyy panojen luona. Living the life. Ei tarvi 11kk säästellä räntäsateessa ku lähtee vaa.

Vierailija
1110/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta käy ilmi että hoitajat eivät ole sitä terävintä kansanosaa - silti lähihoitajatkin jotka yleisesti ottaen ovat sitä ihan kaikista lahjattominta ainesta, kuvittelevat ansaitsevansa lisää palkkaa työstä jonka kuka tahansa normaalijärkinen oppii muutamassa viikossa. Mutta kyllä se todellisuus sieltä iskee vasten kasvoja vielä. Toivottavasti saatte palkanalennuksen kun olette lakki kourassa kerjäämässä vanhaa suojatyöpaikkaanne takaisin.

Vierailija
1111/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän yrittää kaiken muun estämisen ja kieltämisen lisäksi, kieltää myös irtisanoumisen. Laitonta se on estää perustuslain mahdollistamat lakot mutta mitä onkaan estää myös irtisanoutuminen?

Vierailija
1112/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, en halua, että jos olen kuoleman sairas joskus siellä on hoitajia, jotka arvostaa rahaa enemmän kuin minun henkeä. Tarvitaan paremmin motivoituneita hoitajia. Hyvää palkkaahan saavat.

Vierailija
1113/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten hoitajat eivät ollenkaan mieti että myös he itse tai heidän läheisensä voivat sairastua ja joutua kärsimään tämän ihme lakkoilu/irtisanoutumis sekoilun takia. Kyllä varmaan sitten harmittaakin yhtäkkiä kun minä itse ei saa hoitoa.

Hoitajat ovat itse kerjänneet sitä että heitä rangaistaan. Ja nyt tuli rangaistus.

Nyt saatte tehdä töitä eikä teiltä kysytä haluatteko.

Vierailija
1114/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyöhön pitää olla kutsumusta, koska kaikesta huolimatta se on kutsumusala.

Lääkärit ovat asiantuntijatyössä ja tekniikka tekee teknistä asiantuntijatyötä.

Vierailija
1115/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan halua hoitaa enää yhtäkään idioottia, siinä on syy miksi en lähde enää hoitajan hommiin. Kukaan ei voi painostaa eikä pakottaa jatkamaan, jokaisella on pikeus valita työnsä ja ammattinsa jo perustuslainkin mukaan.

Vierailija
1116/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä laki ja ministeri Linden ansaitsisi vuoden potilasturvallisuusteko palkinnon.

Vierailija
1117/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*oikeus

Vierailija
1118/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ollut viime aikoina ilmiö, kun joku 3000 €/kk tienaava sairaanhoitaja on vieraantunut muiden alojen palkoista ja luulee että kaikkialla muualla tienataan paremmin. Ovat myös vakuuttuneita että muualla ei ole kiirettä vaan saa rauhassa olla tekemättä mitään ja palkka paranee.

Ei se ihan niin mene. Meillä on ollut muutamia ex-hoitajia, ja selvästi on heillä ollut liian isot odotukset työelämästä muualla. Nyt sitten kaikki on pielessä, palkka on paska, koko ajan kiire, ei ole arkivapaita milloin ehtisi hoitaa asioita, ylitöistä ei makseta, palkkaa ei voi parantaa ottamalla vuoroja tai keikkaa jne. jne. jne. 

On syntynyt sellainen mielikuva, että valittaminen on hoitajien työkulttuurissa niin syvällä, että oman työn hyviä puolia ei vain nähdä ja samalla syntyy jonkinlainen harha siitä että kaikkialla muualla olisi jotenkin paremmin.

Niin totta. Ja valittamalla ovat saaneet työnsä arvostuksen ja houkuttavuuden laskemaan kuin lehmän häntä, kuka haluaisi lähteä opiskelemaan alalle joka on kaikkien, varsinkin tekijöiden itsensä mielestä ihan hirveää p*skaa ja sitä julistetaan kovaan ääneen kaikille? No ei kukaan, se on jo nähty. Kyllä olen sitä mieltä että hoitajien palkkoja olisi syytä nostaa jonkin verran, mutta tää valitus on jotain ihan käsittämätöntä.

Sama kuin selittäisi perheväkivallan uhrille, ettei hänellä ole oikeutta soittaa poliiseja paikalle, puhua lääkäreille tai kertoa mitä on todella tapahtunut. Että hän ansaitsee väkivallan koska on siitä kertonut. Just just.

Epäkohdat ei katoa niistä vaikenemalla. Sinä ilmeisesti hyväksyt sen, että esim vanhuksiamme makuutetaan pskvaipoissa pari viikkoa ilman pesua ja ruokaa? Muuhan on vain käsittämätöntä valitusta.

Eihän ne siitä paskavaipoissa makuuttamisesta valita, vaan ettei siitä makseta tarpeeksi. Olivat valmiit jättämään jopa akuutissa hengenvaarassa olevat ihmiset hoidotta teho-osastoille, että ei paljon hoitajien jeesustelu enää jaksa herättää myötätuntoa.

Vierailija
1119/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se ylityökielto jo viimein puretaan ja hoitajat määrätään töihin. Nyt on ennennäkemättömät hoitojonot ja kirurgit olisivat valmiit leikkaamaan.

Hoitajat voi sitten vasta laskea kotiin kunhan työt on tehty.

Vierailija
1120/1184 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nyt suu pannaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme