Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta
Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta. Ihanan vapautunut tunne kaiken sen taistelun jälkeen.
Kommentit (1184)
Työpaikasta irtisanoutuminen on helppoa. Siihen riittää kirjallinen ilmoitus.
Kirjalliseksi ilmoitukseksi riittää sähköpostin lähettäminen, johon kirjoitetaan: Irtisanoudun tänään xx.xx.xxxx työtehtävästäni.
Vierailija kirjoitti:
No, mites meinaat itsesi elättää tämän jälkeen..... :)
Varmaan samalla tavalla kuin suurin osa ihmisistä, eli palkkatyöllä johon ei sisälly kenenkään hoitamista.
Vierailija kirjoitti:
Millariikka Tuskin eroaa. On hänellä niin iso palkka.
Juu, Millariikka yllyttää kaikkia irtisanoutumaan porukalla ja itse hymistelee tyytyväisenä ja kehuskelee vielä palkallaan naistenlehdissä .
Olen tavannut monia todella fiksun oloisia sairaanhoitajia ja salaa ihmetellyt, miksei noin lahjakkaat ihmiset tee jotain tuottavaa, jolla voisi jopa hieman vaurastua.
Vau! Upeaa! Ei sullakaan kestänyt kuin 4 kk, että sait erottua. Kirjoittiko Millariikka paperisi vai osasitko ihan itse? Kenestä nyt puhut pahaa kaikki päivät?
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut monia todella fiksun oloisia sairaanhoitajia ja salaa ihmetellyt, miksei noin lahjakkaat ihmiset tee jotain tuottavaa, jolla voisi jopa hieman vaurastua.
Jatkanpa kuitenkin vielä. Nyt on se onni, että löytyy fiksuja sairaanhoitajia, jotka huomaavat monet lääkärien virheet ja korjaavat ne.
En haluaisi nähdä sairaanhoitoa halpatyöläisillä tai alemmalla vaatimustasolla. Tuolloin en ainakaan itse haluaisi olla potilas.
Toivottavasti menet töihin vientialalle ja alat sitä myötä vaihteeksi tuomaan rahaa yhteiskunnalle.
Tuliko sairaanhoitajien keskimääräinen 19,5 saikkupäivää vuodelta jo täyteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millariikka Tuskin eroaa. On hänellä niin iso palkka.
Juu, Millariikka yllyttää kaikkia irtisanoutumaan porukalla ja itse hymistelee tyytyväisenä ja kehuskelee vielä palkallaan naistenlehdissä .
Muistaakseni sanoi jossain naistenlehdessä sanoneensa tämän olevan vain väliaikaista ja kohta hän palaa normaaliin.
Väitteesi on kukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat aatokset, en tiedä mikä siinä on niin vaikeeta. Minä ajattelen kyllä työnantajaa, ei haluasi minusta luopua, kysytty on, mutta itse haluan parempiin palkkoihin. Tsempatkaa mua, että saan itseni irtisanottua!
No alapeukkua pukkaa, tykkään työstäni ja työpaikan porukasta, ihan parhaita, mutta muualla parempi palkka?
Missä muualla?
Ei Suomessa.
Hauskaa hoitajapulassa on se että nämä työnsä jättäneet hoitajat ovat samassa pulassa kuin me muutkin kun sairastuvat eikä saa hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en ole ollut saikulla. Mutta noita saikkuja vois kyllä tutkia, taitaa olla selkävaivoja enimmäkeen, kertonee työn raskaudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ollut viime aikoina ilmiö, kun joku 3000 €/kk tienaava sairaanhoitaja on vieraantunut muiden alojen palkoista ja luulee että kaikkialla muualla tienataan paremmin. Ovat myös vakuuttuneita että muualla ei ole kiirettä vaan saa rauhassa olla tekemättä mitään ja palkka paranee.
Ei se ihan niin mene. Meillä on ollut muutamia ex-hoitajia, ja selvästi on heillä ollut liian isot odotukset työelämästä muualla. Nyt sitten kaikki on pielessä, palkka on paska, koko ajan kiire, ei ole arkivapaita milloin ehtisi hoitaa asioita, ylitöistä ei makseta, palkkaa ei voi parantaa ottamalla vuoroja tai keikkaa jne. jne. jne.
On syntynyt sellainen mielikuva, että valittaminen on hoitajien työkulttuurissa niin syvällä, että oman työn hyviä puolia ei vain nähdä ja samalla syntyy jonkinlainen harha siitä että kaikkialla muualla olisi jotenkin paremmin.
Samaa mieltä. Teen toimistotöitä, mutta aika spesifillä alalla. Meillä pitää olla kaupallinen koulutus ja mielellään vielä muita alaan liittyviä opintoja lisäksi. Otin kyllä loukkauksena, kun lähihoitajakaverini mietti, että lopettaisi hoitoalan työt ja tulisi meille töihin. Ensinnäkään näihinkään hommiin ei noin vaan tulla, varsinkaan ilman koulutusta, ja toisekseen, ilmeisesti ajattelee että minutkin on noin vaan sinne palkattu, ilman mitään meriittejä. Että sen kun vaan kävelee sisään niin kuka tahansa saa paikan. Jos minäkin olen kerran päässyt niin kyllähän hän hoitajana pääsee. No ei.
Samaa mieltä. Ei toimistoihin noin vain mennä ilman alan koulutusta ja työkokemusta. Olen tehnyt toimistotöitä jo 80-luvulla. Olen ollut myös hoitoalalla toimistotyössä. Enpä kehuisi hoitajien It-taitoja. Enkä usko, että noin vain mennään. Valehtelua.
Vierailija kirjoitti:
Suojatyöpaikasta työttömäksi 😂 Onnea vaan työnhakuun.
Toisaalta hyvä juttu kun mätä aines poistuu alalta
Mistä tämä ihmisten silmitön hoitajaviha johtuu? Ovatko vihaajat niitä vihaisia jonottelijoita, jotka itse tukkivat päivystykset pikku pipiensä takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Onnea uusille urille. Olen tavannut entisiä sairaanhoitajia jos missäkin töissä, vartijan hommissa, kosmetiikka alalla, tutkijana, pankissa yms.
Toivottavasti löydät jotain, mikä kiinnostaa ja saat sekä palkan että työtehtävät kohdilleen. Ja jos hoitoala edelleen kiinnostaa, maailma on iso paikka, kyllä hyvälle hoitajalle löytyy töitä Suomen ulkopuolella.Noihinkin kaikkiin vaaditaan jonkin sortin koulutusta.
Sairaanhoitajan koulutus kevannee aika moniin asiakaspalveluammatteihin, sitähän me tehdään ja hyvin tehdäänkin!
Vierailija kirjoitti:
Fiksuimmat ovat aloittaneet jo muutama vuosi sitten korkeakouluopinnot hoitajatöiden ohella. Sitten kun kohta valmistuvat niin voivat löytää helpostikin mieleisiä töitä joissa isompi palkka.
Huonommin on asiat niillä jotka tekevät nopeita ratkaisuja uskoen että ilman toisen alan koulutusta löytyy parempia hommia. Kyllä varmasti töitä löytyy mutta aika äkkiä se karu arki siinä "ihan sama mitä"-duunissakin tulee, etenkin kun liksa pienempi.
Jos on takataskussa jonkun toisen alan koulutus vuodelta miekka ja kirves niin sillä ei tee yhtään mitään.
Etenkin niihin toimistohommiin on todella kova tunku. Juuri eräs te-toimiston virkailija sanoi että esim.Tradenomeja valmistuu koko ajan eikä läheskään kaikille löydy oman alan töitä, muuta kuin jotain kauppatyötä 30h/viikossa, vuorotyö ja pienellä tuntipalkalla.Meillä raksalla on käynyt 3 hoitajaa pyörähtämässä, apuhommissa(siivous, suojaus, tavaroiden kanto). Meiltä kun kuulema saa helpommalla saman rahan kuin hoitotöistä. Eräs valitti kun ei pääse enää arkisin kampaajalle kun pitää olla ma-pe 7-15.30 töissä. Toisella ei kunto kestänyt ja kolmatta häiritsi sää, suojavarusteet ja työn raskaus.
Kaikille silti toivotan tsemppiä. Suunnitelkaa, ottakaa selvää ja miettikää mitä oikeasti haluatte tehdä ennen kuin irtisanoudutte. Jos on tuttuja työttöminä niin jutelkaa myös heidän kanssa.
Meillä viheralalla sama. Nopea tahti ja työn rankka fyysisyys tulee yllätyksenä. Ja sekin, että hommia painetaan oli sää mikä tahansa turvavarusteet ja tarvittaessa sadevaatteet mukavana lisänä. Maalis- ja joulukuun välillä on hyvin vähän niitä täydellisiä säitä. Siinä monen kotipuutarhassaan puuhastelleen kukkaisunelmat karisee.
Sama homma. Oon aiemmin ollut töissä seurakunnalla ja palaan sinne töihin.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta tuo luku? Kuulostaa karmean isolta. Onkohan jossain aloittain listattuna saikkupäiviä?
Itsellä yleensä 0-2 saikkupäivää vuodessa, olen hyvin harvoin sairaana ja jos vähän on nuhaa niin sitten vaan etänä. Toimistohommat.
Menit sitten joukkopsykoosiin. Arvasin, että näin vielä käy kun katselin Milla Maarian vääristeltyä huutoa kuukaudesta toiseen. Ulkopuolisen näkökulmasta lähinnä naurettavaa, jopa siis vaarallista uhoomista.
Terveydenhuollon työkulttuuri on ihan sairas. Hoitajat ovat itse sen luomiseen osallistuneet.