Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta

Vierailija
16.09.2022 |

Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta. Ihanan vapautunut tunne kaiken sen taistelun jälkeen.

Kommentit (1184)

Vierailija
121/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä kuluu ilman töitä liiankin nopeasti. t eläkeläinen 51v

Vierailija
122/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset irtisanoutuu ja uusia ei kouluttaudu orjalain ja muiden nöyryyttävien pakkojen takia. Hieno tulevaisuus hoitoalla.

Yksikään itseään kunnioittava ei edes harkitse, mikä tahansa muu kuin tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sairaanhoitajien keskimääräinen 19,5 saikkupäivää vuodelta jo täyteen?

Onko totta tuo luku? Kuulostaa karmean isolta. Onkohan jossain aloittain listattuna saikkupäiviä?

Itsellä yleensä 0-2 saikkupäivää vuodessa, olen hyvin harvoin sairaana ja jos vähän on nuhaa niin sitten vaan etänä. Toimistohommat.

Sama juttu. Toimin myös sihteerinä. Muutama sairauspäivä vuodessa, usein ei sitäkään.

Ihmettelen myös hoitajien painoindeksejä kun joutuvat olemaan vielä jalkojen päällä paljon. Ehkäpä se osasyynä...? Jokatapauksessa hukkaanheitettyjä hoitopäiviä. Ja lakkoillessa tulee lisää.

Vierailija
124/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavia paskan jauhajia täällä jotka kyselee "mites nyt aijot elää tai hyvä kun läksit tulee vähempi potilasvahinkoja" .Mitäs se teitä risoo jos joku vaihtaa työpaikkaa.Hoitakaa itse itsenne k...päät.En ole sairaanhoitaja.

Tämä. Jos ilmoitan täällä jatkavani huomennakin samassa työssä, kaikki hyvin ja aamen. Jos kerron että lopetan niin sitten alkaa tuo piikittely.

:känisevällä nenä-äänellä:

Milläs aiot nyt itsesi elättää? Älä ainakaan Kelasta luule mitään saavasi

Minä olen se joka tuon "Milläs nyt aiot itsesi elättää" -kommentin kirjoitti.

Kertokaapas nyt ihan oikeasti millä aiotte itsenne elättää? Maksaa vuokran/asuntolainan, sähkölaskun, vakuutukset, ruuan jne...

Vai onko niin että uhota osaatte mutta sitten alkaa mietityttää... meinaan pankki ei uhoamista kuuntele sitten yhtään.

Sama fiilis tulee kun salaliittoteoreetikolta jotain kysyy ja toivoo asiallista vastausta. Hiljaista on.

Vierailija
125/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut monia todella fiksun oloisia sairaanhoitajia ja salaa ihmetellyt, miksei noin lahjakkaat ihmiset tee jotain tuottavaa, jolla voisi jopa hieman vaurastua.

Jatkanpa kuitenkin vielä. Nyt on se onni, että löytyy fiksuja sairaanhoitajia, jotka huomaavat monet lääkärien virheet ja korjaavat ne.

En haluaisi nähdä sairaanhoitoa halpatyöläisillä tai alemmalla vaatimustasolla. Tuolloin en ainakaan itse haluaisi olla potilas.

En itse ole koskaan ollut sairaalassa töissä, mutta haistan tuosta kuviosta jotain. Ilmeisesti moni lääkäri o huithapeli.

Nyt oli kauhea haloo, jos sairaanhoitajia ei ole teho-osastolla. Miksei lääkärit tai lääkäriopiskelijat voisi tuurata noissa hommissa? Eikö ne osaa?

Vierailija
126/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Nykyinen työkaveri teki aikoinaan saman ratkaisun, saa yli 1000 euroa enemmän käteen kuin aikoinaan tehohoitajana+ei ole vastuussa kenenkään hengestä.. Ei tarvinnut kouluttautua uudelleen, hyvä kielitaito ja asiakaspalvelutaito riittivät 🙂

Vierailija
127/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko totta tuo luku? Kuulostaa karmean isolta. Onkohan jossain aloittain listattuna saikkupäiviä?

Itsellä yleensä 0-2 saikkupäivää vuodessa, olen hyvin harvoin sairaana ja jos vähän on nuhaa niin sitten vaan etänä. Toimistohommat.

Niin. Hoitajien keskimääräisiä poissaoloja tuskin verrataan juuri sinuun. Minäkin olen hyvin harvoin sairaana, muutaman viime vuoden aikana 0 saikkupäivää. Jos haluat verrata vaikka minua ja sinua, niin sinulla tuntuu olevan enemmän saikkupäiviä. Siitä tuskin voidaan tehdä sen suurempia päätelmiä.

Sh, joka vaihtanut muihin töihin (helposti työllistyin ja palkka parempi ja paineet vähäisemmät nykyään)

Vierailija
128/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut monia todella fiksun oloisia sairaanhoitajia ja salaa ihmetellyt, miksei noin lahjakkaat ihmiset tee jotain tuottavaa, jolla voisi jopa hieman vaurastua.

Jatkanpa kuitenkin vielä. Nyt on se onni, että löytyy fiksuja sairaanhoitajia, jotka huomaavat monet lääkärien virheet ja korjaavat ne.

En haluaisi nähdä sairaanhoitoa halpatyöläisillä tai alemmalla vaatimustasolla. Tuolloin en ainakaan itse haluaisi olla potilas.

En itse ole koskaan ollut sairaalassa töissä, mutta haistan tuosta kuviosta jotain. Ilmeisesti moni lääkäri o huithapeli.

Nyt oli kauhea haloo, jos sairaanhoitajia ei ole teho-osastolla. Miksei lääkärit tai lääkäriopiskelijat voisi tuurata noissa hommissa? Eikö ne osaa?

Teholla on iso määrä teknisiä laitteita, jotka vaativat erityiskoulutuksen. Niillä ne tehopotilaat pidetään hengissä. Ei lääkäreitä kouluteta niitä käyttämään. Siksi homma ei toimi ilman erikoisosaavia hoitajia.

Vierailija
129/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat altistuvat ties mille pöpöille töissä, eivät voi pikkunuhassa mennä töihin, eikä etääkään tuosta vaan mahdollistu. Sama katkenneen käden kanssa, ei yksikätisenä ole osastolla hyödyksi.

Hoitajissa on paljon nuoria naisia, joille tulee raskauteen liittyviä saikkuja. Ala kuormittaa fyysisesti ja psyykkisesti.

Vierailija
130/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavia paskan jauhajia täällä jotka kyselee "mites nyt aijot elää tai hyvä kun läksit tulee vähempi potilasvahinkoja" .Mitäs se teitä risoo jos joku vaihtaa työpaikkaa.Hoitakaa itse itsenne k...päät.En ole sairaanhoitaja.

Tämä. Jos ilmoitan täällä jatkavani huomennakin samassa työssä, kaikki hyvin ja aamen. Jos kerron että lopetan niin sitten alkaa tuo piikittely.

Kertokaapas nyt ihan oikeasti millä aiotte itsenne elättää? Maksaa vuokran/asuntolainan, sähkölaskun, vakuutukset, ruuan jne...

Vai onko niin että uhota osaatte mutta sitten alkaa mietityttää... meinaan pankki ei uhoamista kuuntele sitten yhtään.

Sama fiilis tulee kun salaliittoteoreetikolta jotain kysyy ja toivoo asiallista vastausta. Hiljaista on.

Millä ne ihmiset yleensä itsensä elättää? Pankilta lyhennysvapaata ennen uutta työtä, jos on vielä lainaa jäljellä. Keikkailemalla. Määräaikaisena. Välissä saa ansiosidonnaista. Mulla oli lainat maksettu 35-vuotiaana, vaihdoin alaa sen jälkeen. Mikä nyt kenenkin elämäntilanteeseen sopii. Mitään ei saa ellei koskaan uskalla.

Vierailija
131/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin laittaa aikoinaan yhteisvalinnassa sairaanhoitajan tutkinnon toiseksi vaihtoehdoksi. En tiedä miksi. Kai mä kuitenkin haluan kaikille hyvää ja haluan auttaa niitä.

Menin kuitenkin lukioon ja toimin nykyisin teknisellä alalla.

Nyt kiitän luojani, etten päässyt sairaanhoitajakoulutukseen. Olisin ollut pakotettu ottamaan kaikki mahdolliset pistokset ihan niin usein kuin niitä olisi määrätty ja minulla ei olisi ollut mahdollista neuvotella palkastani edes lakon uhalla.

Vierailija
132/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka milläkin. Kelan tai kassan rahat, omat säästöt, muut työt, rikokset, muutto äidin luo

Vierailija
133/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elätän itseni työllä, saan palkkaa. Edelleen, vaikka en enää hoitajan töitä tee. Eivätköhän kaikki muutkin kuin hoitajat, jotka nyt töitä tekevät, itsensä palkallaan elätä. Vai kyseletkö kaikilta, jotka eivät hoitajia ole, mil he itsensä elättävät? Olet erikoinen tyyppi 🤔

Vierailija
134/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojatyöpaikasta työttömäksi 😂 Onnea vaan työnhakuun.

Toisaalta hyvä juttu kun mätä aines poistuu alalta

Mistä tämä ihmisten silmitön hoitajaviha johtuu? Ovatko vihaajat niitä vihaisia jonottelijoita, jotka itse tukkivat päivystykset pikku pipiensä takia?

Omasta puolesta voin vastata, että omat kokemukset hoitajista työyhteisössä yhdistettynä jatkuvaan lakkoiluun ja poskettomiin palkkavaatimuksiin aiheuttavat jonkin asteista närästystä kyllä.

Vierailija
135/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo taitaa olla ihan yleistäkin että saikutetaan ainakin yksi päivä kuukaudessa ihan vaan koska siitä ei vielä tule sanomista.

Vierailija
136/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Onnea uusille urille. Olen tavannut entisiä sairaanhoitajia jos missäkin töissä, vartijan hommissa, kosmetiikka alalla, tutkijana, pankissa yms.

Toivottavasti löydät jotain, mikä kiinnostaa ja saat sekä palkan että työtehtävät kohdilleen. Ja jos hoitoala edelleen kiinnostaa, maailma on iso paikka, kyllä hyvälle hoitajalle löytyy töitä Suomen ulkopuolella.

Noihinkin kaikkiin vaaditaan jonkin sortin koulutusta.

Sairaanhoitajan koulutus kevannee aika moniin asiakaspalveluammatteihin, sitähän me tehdään ja hyvin tehdäänkin!

Merkonomitutkinnossa opetetaan asiakaspalvelua. Opetus on tiivistettävissä kahteen lauseeseen. Ymmärrä ja kuuntele asiakasta. Ole asiakkaalle ystävällinen.

Vierailija
137/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojatyöpaikasta työttömäksi 😂 Onnea vaan työnhakuun.

Toisaalta hyvä juttu kun mätä aines poistuu alalta

Mistä tämä ihmisten silmitön hoitajaviha johtuu? Ovatko vihaajat niitä vihaisia jonottelijoita, jotka itse tukkivat päivystykset pikku pipiensä takia?

Silmitön viha on aika raju ilmaisu. Enpä ole sellaiseen näissä keskusteluissa törmännyt.

Vierailija
138/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Onnea uusille urille. Olen tavannut entisiä sairaanhoitajia jos missäkin töissä, vartijan hommissa, kosmetiikka alalla, tutkijana, pankissa yms.

Toivottavasti löydät jotain, mikä kiinnostaa ja saat sekä palkan että työtehtävät kohdilleen. Ja jos hoitoala edelleen kiinnostaa, maailma on iso paikka, kyllä hyvälle hoitajalle löytyy töitä Suomen ulkopuolella.

Noihinkin kaikkiin vaaditaan jonkin sortin koulutusta.

Sairaanhoitajan koulutus kevannee aika moniin asiakaspalveluammatteihin, sitähän me tehdään ja hyvin tehdäänkin!

Niinkö? En edes ole sairaanhoitaja, mutta voisin kuvitella näkeväni paljon ihmiselämästä ja kohtaloista. Luultavasti joutuisin suurten kysymysten äärelle, jos olisin vähänkin kommunikaatiminen.

Toisaalta sairaanhoitaja on määrävämmässä asemassa potilaaseen kuin asiakaspalvelumerkonomi, joka neuvottelee tuotepalautuksesta.

Vierailija
139/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt saman vuosia sitten toiselta alalta, tosin oli jo koulupaikka. En ole koskaan katunut. Itse työ oli kivaa, työnantaja nyt aika tavallinen, mutta työkaverit ja asiakkaat saivat lähtemään. Nyt on uusi ammatti ja uusi työ ilman suoria asiakkaita.

Vierailija
140/1184 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en ole ollut saikulla. Mutta noita saikkuja vois kyllä tutkia, taitaa olla selkävaivoja enimmäkeen, kertonee työn raskaudesta?

Hieman kiinnostaisi rokotetun sairaalahenkilökunnan sairastavuus rokottamattomiin. Sorry. Tämähän olisi sitä tiedettä, jota kannatetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme