Jos 120 000 sairaanhoitajan kuukausipalkkaa nostetaan se 1500 euroa, se maksaa vain 2,3 miljardia vuodessa eli 38 euroa kuussa per suomalainen. MINÄ olen valmis maksamaan tuon verran lisäveroa. Terveys ja elämä on rahaa tärkeämpää.
Miettikääs: 38 eurolla kuussa saataisiin Suomen julkinen terveydenhuoltojärjestelmä kuntoon. Pieni hinta siitä, että saa esim. syöpään ajoissa hoitoa.
Tietysti ne ovat erimieltä, joille raha on terveyttä ja elämää tärkeämpää. Mutta väitän, että normaalit ihmiset maksaisivat mielellään noin euron päivässä.
Todellinen lisävero olisi pienempi, koska hoitajilta saatava ansiotulovero kasvaisin merkittävästi.
Kommentit (386)
Yksityinen tuottaa enemmistön vanhusten hoivasta. Yksityisen puolen palkat ovat umpisurkeita, että ei tämä nyt paljoa auttaisi. Luulen, että sieltä pakenee kohta loputkin hoitajista.
Mun palkka myyjänä on 1700 euroa kuussa. 38 euron avustus kovempipalkkaisille on liikaa.
Suomessa töissä käyviä ihmisiä on n. 2,6 miljoonaa. He tekevät siis itse rahansa, eivät saa sitä valtiolta.
(2 300 000 000 / 2 600 000) / 12 = 73,7€/kk.
Joo, en ole valmis maksamaan teidän palkankorotuksianne.
No montako euroa tällä hetkellä maksat?
MINÄ en ole valmis maksamaan enää lisäeuroja veroja. maksoin viime vuonnakin yli 35 000 €. Olisi kiva ruokaakin ostella.
Yrittäjille tehtävän eläkerahaston alkupääoma 9 miljardia on valtiolle "liian suuri riski", mutta julkisen puolen työntekijöille vuosittain annettavat miljardikorotukset eivät ole riski lainkaan!
Suomi Finland 2022
Mm Mauri Pekkarisen takia Talvivaaraankin laitettiin jotain ziljoonia-triljoonia, ette sinne nekin rahat meni ja hyvin sitä rahaa näytti tuonnekin riittävän, että täysin pohjaton kirstu löytyy aina kun halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ne ovat erimieltä, joille raha on terveyttä ja elämää tärkeämpää
Eivätkö hoitajat juuri rahan takia ole menossa lakkoon? Lakkoon, joka toteutuessaan vaarantaa ihmisten terveyttä ja elämää.
Onko siis hoitajien mielestä raha terveyttä ja elämää tärkeämpää?
1500 lisää???? onko heidän palkka nyt 0 euroa? Nimittäin työmäärään nähden ja vaativuuteen nähden tuo 1500/kk olisi ok.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat eivät ole ainoita alipalkattuja ammatteja Suomessa. Hehän tienaavat jopa ihan hyvin. Jos kaikkien alipalkattujen palkkaa nostettaisiin hoitsujen itselleen vaatimalla määrällä, niin ap. saisit maksaa varmaan 400 euroa kuussa lisää veroa.
P*skat sairaanhoitajat mitään alipalkattuja ovat.
Lähihoitajat, ehkä.
Koululääketieteen ja monikultuurin kirous
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jessus mitä paskaa! Ensin pitää leikata kuluja niin, että valtio ei velkaannu. Sitten voi harktia julkiselle korotuksia.
Ei vaan joku keksii miten aletaan tehdä enemmän rahaa.
Tätä tässä on koitettu tälle tätihallitukselle kertoa nyt 4 vuotta mutta ei ole kiinnostanut. Velkaahan saa loputtomiin tai jotain?!
Eli käytännössä suomen valtiontaloutta on hoidettu samalla logiikalla kuin pikavippikiereessä oleva ottaa aina vaan lisää vippejä vaikka tietää että kaikki tulee romahtamaan ilman lottovoittoa.
Eiköhän nämäkin julkisen puolen korotukset makseta loppupeleissä....
Ottamalla 10 miljardia lisää lainaa. Vuosittain.
Arvostan sairaanhoitajia, kuten kaikki rehelliset suomalaiset, mutta se ei kuitenkaan ole mikään yliopistotutkinto.
Nykyinen 3 tonnin palkka on aivan riittävästi.
Mielummin thaikuista uusia tilalle entiseen hintaan. Ei noille valittaville paskiaisille pidä antaa euroakaan.
Maturieha ei pitkään pyöri tuolla summalla ;-(
Hoitajille pitäisi nostaa palkkaa 30% samalla pitäisi asettaa uusi hoitajavero 30%. Jäisi saman verran käteen kun aikaisemmin, mutta palkka olisi kuitenkin parempi.
Vierailija kirjoitti:
Myös palomiehillä on pienet palkat, vaikka kyseessä on ihmishenkiä pelastava työ. Heillekin tarvitaan palkankorotus. Ja monelle muullekin ammattiryhmälle.
Kysymys ei ole siitä, etteikö palkkoja olisi varaa nostaa. Nykyinen, julkinen terveydenhuolto halutaan romuttaa ja yksityistää. Oikeiston märkä uni on toteutumassa, vaikka eivät kepua lukuunottamatta ole hallituksessakaan.
Hoitaja saa hoitajan palkkaa ja lääkäri lääkärin palkkaa. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Hoitaja ei voi saada lääkärin palkkaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettokuukausituloni on 900 euroa/kk. Olen valmis maksamaan 10 euroa/kk, että sairaanhoitajat saavat paremman palkan. Valitettavasti enempään en pysty, kun nytkin on jo niin tiukkaa maksujen kanssa.
Tuli mieleen, paljonkohan FORTUMIN toimitusjohtaja voisi avittaa sairaanhoitajia/kk, kun hänellä on kuitenkin palkka 125.000 KUUKAUDESSA.
Viimeksi kun tsekkasin niin tuo Fortumin toimitusjohtaja maksaa veroja tuosta 125 000 eurosta reilu 60 000 euroa. Yhdessä kuukaudessa. Taitaa avittaa jo nykyisin aika paljon.
Tulin tätä samaa kirjoittamaan. Palkkatulojen lisäksi mitä todennäköisemmin hänellä on myös verotettavia pääomatuloja. Joten vuodessa maksettavia veroja saattaa olla lähempänä miljoonaa euroa. Joten kyllä se Fortumin tj taitaa jo nyt ihan hyvin avittaa pakollisilla veroilla Suomen taloutta
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja saa hoitajan palkkaa ja lääkäri lääkärin palkkaa. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Hoitaja ei voi saada lääkärin palkkaa....
Miksei muka ? Hoitajan työ on jopa vaativampaa, kun hän auttaa lääkäriä ja tekee haastavia tiktok videoita 2h kahvitunneilla.
Viimeksi kun tsekkasin niin tuo Fortumin toimitusjohtaja maksaa veroja tuosta 125 000 eurosta reilu 60 000 euroa. Yhdessä kuukaudessa. Taitaa avittaa jo nykyisin aika paljon.