"Erittäin vaarallinen uusi huume leviää Helsingissä"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009073855.html
Ja se "uusi" huume on OxyContin 😂
Noita on ollut Suomessa jo ainakin toistakymmentä vuotta. Miten voi olla noin pihalla?
Kommentit (170)
Disney+ löytyy tuosta "lääkkeestä" kertova minidokkari: Dopesick.
Suosittelen katsomaan.
Poliisi tietää takuuvarmasti ettei kyseessä todellakaan ole mikään uusi juttu. Miksi pitää yrittää lietsoa pelkoa jostain "uudesta" huumeesta?
Mä vedin ekat conttini vuonna 2008 Jyväskylässä. Aika jännä, että on vasta nyt levinnyt Helsinkiin 🙄
Vanha huume, mutta sitä ei ole ainakaan kovin paljoa pyörinyt Suomessa. Jollain on joskus saattanut olla jonkin ihmeellisen sattuman kautta, mutta ei missään nimessä ole ollut joka nistin saatavilla. Nyt maahantuodaan ilmeisesti ns. ammattimaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi tietää takuuvarmasti ettei kyseessä todellakaan ole mikään uusi juttu. Miksi pitää yrittää lietsoa pelkoa jostain "uudesta" huumeesta?
No se leviää täällä ilmeisesti nyt niin rajusta, että tulee paljon uusia käyttäjiä.
Ei kyllä kannata. Katsokaa se Dopesick.
En ole oxyja koskaan syönyt, kun ei nuo opiaatit ole kiinnostaneet. Pilvi, kola, piri ja ekstaasi ovat riittäneet. Pitöisköhän kokeilla näin vanhoina päivinä?
Vierailija kirjoitti:
Vanha huume, mutta sitä ei ole ainakaan kovin paljoa pyörinyt Suomessa. Jollain on joskus saattanut olla jonkin ihmeellisen sattuman kautta, mutta ei missään nimessä ole ollut joka nistin saatavilla. Nyt maahantuodaan ilmeisesti ns. ammattimaisesti.
Kyllä noita on saanut säännöllisesti jo vuosikausia. Kalliitahan noi on että ihan joka nisti ei sen takia ole vetänyt, mutta aina on ollut saatavilla koko viime vuosikymmenen. Ei ole vaatinut mitään ihmeellistä sattumaa todellakaan.
T. ex-nisti
Olen mä törmännyt nettisivuihin (eikä edes pimeässä verkossa) josta olisi voinut Suomeenkin tilata noita..
Oxycontin ole samalla tavalla "erittäin vaarallinen" kuin esim. fentanyyli on.
Mä luulin fentalyyniksi. Joko se on suomessa?
Haittavaikutuksina mainitaan uneliaisuus ja ummetus. Ei kuulosta kovin vaaralliselta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä on aina ollut, mutta ei laajassa levityksessä. Katukauppaan valunutta oikealla reseptillä hankittua fentaa, sekä yksittäisten ihmisten lähinnä itselleen tilaamana fentanyyliä ja sen analogeja on ollut kauan. Sitä ei kuitenkaan esiinny katukaupassa kovin säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Haittavaikutuksina mainitaan uneliaisuus ja ummetus. Ei kuulosta kovin vaaralliselta.
Aiheuttaa pahan riippuvuuden, joka lopulta romahduttaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat vakavat haittavaikutukset on voimakas riippuvuus sekä yliannostusriski (mahdollisesti tappava). Kunhan ei vedä liikaa eikä liian usein niin ei ole kovin haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle ei kuitenkaan aiheuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle ei kuitenkaan aiheuta.
No kyllä aiheuttaa ihan jokaiselle. Ei kerta riippuvuutta aiheuta, mutta toistuvat kerrat pikkuhiljaa aiheuttavat. Vakava riippuvuus tarkoittaa sitä, että lopettaminen voi jopa tappaa. Toki niin pahaan riippuvuuteen pääseminen tarkoittaa päivittäistä käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä on aina ollut, mutta ei laajassa levityksessä. Katukauppaan valunutta oikealla reseptillä hankittua fentaa, sekä yksittäisten ihmisten lähinnä itselleen tilaamana fentanyyliä ja sen analogeja on ollut kauan. Sitä ei kuitenkaan esiinny katukaupassa kovin säännöllisesti.
Ok tänks!
No onpa "uusi" tosiaan. Mitä seuraavaksi, hassista?