Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan rakennettua taloamme

Vierailija
16.09.2022 |

Onko kellään muulla samaa tilannetta? Vuonna 2015 valmistunut talo ja kaikki on siinä perseellään. 27 vuotiaana mistään mitään tietämättä tämmönen paskan mallinen talo piti rakentaa. Mahdollisuudet olis ollu vaikka mihin paljon järkevämpään malliin, mutta valittiin ja muokattiin vielä päin persettä talomalli MUKA mieleiseksi.. tämä on tontilla aivan väärässä paikassa, ikkunasta koljotetaan tyhmästi pihalle niinkö näyteikkunasta, takka on tyhmästi keskellä taloa mikä ei lämmitä. Lasten huoneet on tyhmästi suunniteltu, ruma käytävä kun tulee taloon sisälle.. keittiössä on vähä tilaa. Koko ajan haukun tätä taloa ko kaikki on huonosti ja väärin, vituttaa niin paljo.. Mulla on havainnollistamisen kans suuria ongelmia enkä yhtään osanu aatella miten talon pohjapiirustus toimii käytännössä. Sisustaa en osaa myöskään yhtään.. täsä virheesä pitää nyt lopun elämää kärsiä

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä Provo tämä on.

Vierailija
42/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne talot niin nyt vituta vaan sähkölaskut? Onneksi ei ehditty vaihtaa kerrostalosta omakotitaloon, vielä.

Kyllä ne vituttaa talotkin, kun niitä saa nyt lämmittää suoralla sähköllä ja ilmalämpöpumpuilla tuhansilla euroilla, mutta silti kärsitään vilua ja nälkää. Ja eniten tietenkin vituttaa hallitus, joka ei tee mitään sähkön ja sähkönsiirtohintojen järkeistämiseksi. Monellakohan on siinäkin kimpassa sisäpiiritietoa osakkeidensa hintakehityksestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, en olisi ikinä uskonut että noinkin voi olla, kun asuu vasta rakennetussa upeassa talossa, jossa kaikki on uutta, puhdasta, toimivaa... Minä asun 50 vuotta vanhassa murjussa, jossa on moni asia päin v***a ihan lämmityksestä ja eristyksestä alkaen. Vaihdetaanko taloja?

No ole sinäkin nyt olevinasi parempi ihminen, kun mielestäsi uusissa taloissa ei voi olla vikoja. 

Eikä kukaan muu pakota asumaan 50 vuotta murjussa kuin sinä itse. 

Vierailija
44/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, en olisi ikinä uskonut että noinkin voi olla, kun asuu vasta rakennetussa upeassa talossa, jossa kaikki on uutta, puhdasta, toimivaa... Minä asun 50 vuotta vanhassa murjussa, jossa on moni asia päin v***a ihan lämmityksestä ja eristyksestä alkaen. Vaihdetaanko taloja?

No ole sinäkin nyt olevinasi parempi ihminen, kun mielestäsi uusissa taloissa ei voi olla vikoja. 

Ei niissä mitään todellisia vikoja ole, ne viat on etupäässä asukkaiden päässä! Minulla ei ole rahaa ostaa parempaa taloa. Jos olisi, laittaisin taloni kuntoon tai tekisin uuden talon.

Vierailija
45/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusuunnittelija apuun. Näkee mitä kannattaa tehdä, mitä korostaa ja mitä vähentää. Takka kannattaa kyllä laittaa laatalle. Nimin. kokemusta valkoisesta rapatusta takasta.

Vierailija
46/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä Provo tämä on.

Niin on, kunhan vinkuu jostain epäoleellisesta, kun mitään oleellista vinguttavaa ei satu olemaan.

Vierailija
47/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kulmille rakennetaan uusia omakotitaloja vanhoille tonteille, joihin entisen yhden sijaan ängetään kaksi tai kolme taloa. Eikös niitä ennemminkin sanota erillistaloiksi? Joissakin ei ole pihaa ollenkaan, vain terassi, ja jolloin taloa saa todellakin asetella kuin palaa palapelissä oikeaan paikkaan.

MInusta vika on kaavoitusviraston, talokauppiaiden ja rakennusurakoitsijoiden. Jos on tietoa ja kokemusta omaa taloa haaveilevalle pitäisi ammattilaisen uskaltaa sanoa asiakkaalle suoraan, että toi sun ideasi ei toimi ja perustelee sen asiallisesti. 

Taloa ei voi vaan läntätä siihen, mihin se mahtuu ja ihan miten päin tahansa. Ikkunat ovat äkkiä naapurin lauta-aitaan päin muutaman metrin päässä ja saunasiipi  ulkoterasseineen on suoraan kulkutielle päin 25 m päässä.  Lisäksi se, ettei ole omaa tilaa ulkosalla on muutamassa vuodessa ahdistavaa. 

Vierailija
48/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takka keskellä taloa lienee se järkevin paikka. Enkä tiedä taloa, jonka ikkunoista ei katsottaisi pihalle, minne siitä pitäisi katsoa?

Mietin aivan samaa. Takka keskellä asuntoa auttaa lämmittämään monta huonetta. Jos on niin suunniteltu. Siksi aidoissa rintamamiestaloissa takka on keskellä asuntoa.

En ole ap, mutta jos asuisin takallisessa talossa, haluaisin sen sijaitsevan paikassa, jossa sen ääressä on kiva istua. Ei niin, että jos takan eteen laittaa tuoleja, ne blokkaavat luonnollisen kulun huoneen poikki. Omasta mielestäni tuollaisia pohjaratkaisuja on liian paljon. Takka voi hyvin olla keskellä huonetta, jos seinät ja kulkuväylät on muuten suunniteltu järkevästi. Haluaisin takan ympärille muodostuvan rauhallisen pesämäisen tilan, eikä niin, että se sijaitsee täysin avaran hallin keskellä kuin näyteikkunassa. 

Tämä nyt on vain henk.koht. mielipiteeni, eikä kenenkään tarvitse repiä pelihousuja, jos tykkää täysin päinvastaisesta.

Vierailija
49/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niissä mitään todellisia vikoja ole, ne viat on etupäässä asukkaiden päässä! Minulla ei ole rahaa ostaa parempaa taloa. Jos olisi, laittaisin taloni kuntoon tai tekisin uuden talon.

Muuta vuokralle. Jos olet pienituloinen, saat asumistukea. Itse pidät täysin omalla valinnallasi nykyistä mörskää parempana kuin vuokra-asuntoa, joten turhaa valitat. 

Vierailija
50/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes tiennyt että on muitakin taloja kuin rakennettuja.

Nykyään osa kasataan valmiselementeistä, ei tarvitse rakentaa ollenkaan.

Vierailija
51/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että olisimme tehneet vähintään samat virheet kuin ap jos olisimme itse vain yrittäneet suunnitella tämän talomme. Onneksi tuttavapiiristä löytyi arkkitehti joka toimi "konsulttina" projektissa. Rakensimme siis ihan pakettitalon mutta tuo tuttu arkkitehti osasi kertoa meillä mitä siinä kannattaa muuttaa jotta tarpeemme täytyisivät ja jotta se sopisi paremmin tontille. Muutokset olivat lopulta aika pieniä mutta ratkaisevia. Pieniä seinän siirtoja siellä ja täällä, muutaman kulkureitin siirtoja toiseen paikkaan ja ikkunoiden sijoittelua. Mutta ero oli niin iso että talotehtaan edustajakin kehui että talousta tuli paljon parempi kuin alkuperäinen malli oli.

Vierailija
52/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali vali. Hyväosainen marisee turhasta. Harva saa 27-vuotiaana omakotitaloa jos koskaan.

Vierailija
53/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta telttaan, johon kamiina, siihen pihalle niin tulee halvaksi.      Sit voi purkaa taloasi ja lämmittää telttaa sen palasilla.

Vierailija
54/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki uudet talot huonosti suunniteltuja,vaikka ois "arkkitehdin suunnittelema".

Hyvin harvoissa on olkkaria mihin saa telkun  ja sohvan yms. 

Ja se saareke keittiössä tekee entistä ahtaammaksi ja ärsyttää vaan mennä ympäri pöytään..

Olen katsonut myynnissä olevia taloja varmaan 15 vuotta,pohjoisessa siis, ja en yhtäkkiä muista yhtään erittäin hyvä pohjaa, joitain yksittäisiä hyviä ollut mutta lähes 100% huonoja.

Ja varmasti toista tuhatta pohjaa nähnyt. 

Tuo telkkari ja sohva on todellakin totta, monista olohuoneista puuttuu nykyään se, että olisi 2 vastakkaista seinää, toinen jolle saa sohvan ja toinen jolla saa telkkarit tai vastaavat ja sohvaa ei todellakaan voi laittaa mihinkään ikkunalle tai keskelle huonetta.

Kenellä vielä on telkkari?

Niillä, ketkä haluavat katsoa ohjelmia ja streameja todella isolta ruudulta.

Vierailija
55/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki uudet talot huonosti suunniteltuja,vaikka ois "arkkitehdin suunnittelema".

Ja se saareke keittiössä tekee entistä ahtaammaksi ja ärsyttää vaan mennä ympäri pöytään..

Olen katsonut myynnissä olevia taloja varmaan 15 vuotta,pohjoisessa siis, ja en yhtäkkiä muista yhtään erittäin hyvä pohjaa, joitain yksittäisiä hyviä ollut mutta lähes 100% huonoja.

Tuo telkkari ja sohva on todellakin totta, monista olohuoneista puuttuu nykyään se, että olisi 2 vastakkaista seinää, toinen jolle saa sohvan ja toinen jolla saa telkkarit tai vastaavat ja sohvaa ei todellakaan voi laittaa mihinkään ikkunalle tai keskelle huonetta.

Niillä, jotka ei piittaa suoratoistojen amerikkalaishötöstä, vaan haluaa nähdä jotain muutakin. Tuo nuoremman sukupolven arroganssi on niin hellyttävää! t. nainen 65 v.

Vierailija
56/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on 80-luvun pakettitalo, johon ei oo kukaan tehnyt mitään muutoksia. Eihän tää täydellinen ole, mutta huomaa kuitenkin että joku ammattilainen tään on suunnitellut. Lisäksi kun joku ei miellytä voin purnata ihan rauhassa ilman itsesyytöksiä. 

Vierailija
57/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kattooko muka joku kaiken joltain läppärin kämäseltä 16 tuuman näytöltä?  

Vierailija
58/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mökki myyntiin. Vahinko kiertoon. Mun mielestä 90% taloista on roskaa ja olen LVI suunnittelija. Tuhansia arkkitehtien asuntoideoita ihmetellyt. Ei ne mitään mieti muutaku viininjuontia kotona, koska ovat itse aina töissä. Rakennusten käytännöllisyys on aivan pyllystä koko suomessa.

Vierailija
59/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt varmaan voi katsoa itseään peiliin jossei mikään kelpaa.

Kiitos kiitos. Peilistä katsoo nuorekas hopeakettu,jonka harrastuksena pohjapiirustukset.

MInulla on kiva kämppä, rakennusaikana tehtiin muutos  3mh -> 2mh ,eli tuli täysin erillinen keittiö.

En osaa sanoa millainen olisi juuri minun unelma talo, koska pitäis miettiä mihin tarkoitukseen, ja missä.

Mutta kunnon olohuoneen  laittaisin ,mihin saa sohvan ja isoimman telkkarin sekä kotiteatterin kajarit,myös taakse helposti. 

Vierailija
60/92 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi