Kuinka monella teistä on työ, josta aidosti tykkää ja jossa viihtyy?
Olen 45-vuotias, akateemisesti koulutettu nainen. Olen viimeksi alle kolmikymppisenä ollut sellaisessa työssä ja työpaikassa, jossa oikeasti viihdyin, työn sisällöstä aidosti tykkäsin paljon ja työ oli todella mielenkiintoista, töihin oli aina mukava mennä ja henki oli siellä oikeasti hyvä. Se oli oman alan työ, mutta määräaikainen. Sen jälkeen on ollut määräaikaista ja vakituista oman alan paikkaa, mutta tavalla tai toisella kauheita töitä tai työpaikkoja toisensa perään. Pian luovun toivosta voiko enää olla työtä, jossa voisi aidosti viihtyä.
Kuinka monella teistä muista on työ, josta ihan aidosti tykkää ja työpaikka, jossa oikeasti viihtyy?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä viihdyn! Ihanat työkaverit, kuin toinen perhe. Saan tehdä asioita käsilläni, vaihtelevia työpäiviä, kohtuulliset työajat, työn keveyteen nähden kelvollinen palkka. Ei stressiä, hyvät luontoisedut. Työni olisi täydellinen, jos saisin vakituisen sopimuksen mutta se ei ole mahdollista valitettavasti.
Kiinnostaisi mikä ala on tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen viihtynyt erittäin hyvin jo 15 vuotta. Pelkkää yövuoroa, pitkät vapaat, palkkakin hyvä, saa työskennellä yksin, 11h työvuorosta työtehtäviin menee n. 1h ja loppuajan voi käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla, yleensä soittelen kitaraa, katson elokuvia, teen kuntopiiriä, poljen kuntopyörää yms. Hiljattain aloitin myös espanjan opiskelun.
Ainakaan yöhoitsu et voi olla. Joten mikä olet?
Viihdyn it-alalla. Työntekijää arvostetaan ja pidetään huolta. Työ on joustavaa, ei tarvitse olla tietyllä kellonlyömällä töissä. Pystyy elämään muutakin elämää kuin vain työelämää. Edut ovat huikeita myös.
Viihdyn työssäni. Olen kouluterveydenhuollossa terveydenhoitaja.
Lukion opettaja.
Lyhyet ja helpot päivät. Motivoituneet opiskelijat (huippulukio). Palkka 4500 e / kk nyt ei kummoinen ole, mutta pitkät lomat ja lungit hommat kompensoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä viihdyn! Ihanat työkaverit, kuin toinen perhe. Saan tehdä asioita käsilläni, vaihtelevia työpäiviä, kohtuulliset työajat, työn keveyteen nähden kelvollinen palkka. Ei stressiä, hyvät luontoisedut. Työni olisi täydellinen, jos saisin vakituisen sopimuksen mutta se ei ole mahdollista valitettavasti.
Kiinnostaisi mikä ala on tällainen.
Seurakunnan keittäjä. Harmillisesti kaikki halutaan ulkoistaa ketjuille säästöjen toivossa.
Lähdin kaoottisesta varhaiskasvatuksesta ja siirryin kouluun erityisopeksi. Nyt viihdyn! Lomat ovat ihanat ja työ merkityksellistä. Tiimini on taitava ja mukava. Oppilaat ovat haastavia, mutta silti tykkään työstäni kovasti.764
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn, todella hyvät työajat, ja todella hyvä palkka. Työ rentoa eikä aidosti tarvitse tehdä juuri mitään ollakseen hyvä. Jo 23v samassa paikassa.
Kai sit tylsyydessäkin voi viihtyä. 23 vuotta, eikä haasteita?
Tällä hetkellä viihdyn hyvin. Täysin uudenlainen toimenkuva, johon olen saanut vapaat kädet rakentaa siitä just omannäköiseni ja käyttäen omia vahvuusalueitani. Päivätyö, ei viikonloppuja. Lyhyet työpäivät. Kiva työyhteisö, viikot menee supernopeesti. Palkka voisi olla parempi, mutta keskivertoa korkeampi kuitenkin kuin mitä normaalisti tällä koulutuksella olen tienannut. Lyhyt työmatka plussaa.
Minulla. Nyt viimein yli 60-vuotiaana on työ, jossa voin hyödyntää kaikkea osaamista. Etätyömahdollisuutta on plussaa, mutta vaatimaton palkka on miinusta. Asiantuntijatyö valtiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn, todella hyvät työajat, ja todella hyvä palkka. Työ rentoa eikä aidosti tarvitse tehdä juuri mitään ollakseen hyvä. Jo 23v samassa paikassa.
Kai sit tylsyydessäkin voi viihtyä. 23 vuotta, eikä haasteita?
Ollaan monenlaisia. Itse tykkään, että saan haastavin itseäni. En haluaisi tehdä sellaista työtä, joka vaan on pelkkää helppoa.
Olisihan se etu, ettei tarvi stressata. Luultavasti stressaisin kyllä siitä tylsyydestä.
Tykkään sopivista haasteista ja omassa työssäni niitä saan.
Sairaanhoitaja kotihoidossa. Tykkään ja saan tästä aina kummasteluja. Työ sopivassa suhteessa sairaanhoitoa ja paperityötä. Ikäihmiset on ihania, työyhteisö hyvä. Saa tehdä pelkkää aamua ja palkka silti kohtuullisen hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Lukion opettaja.
7
Lyhyet ja helpot päivät. Motivoituneet opiskelijat (huippulukio). Palkka 4500 e / kk nyt ei kummoinen ole, mutta pitkät lomat ja lungit hommat kompensoi.
Sama täällä eli lukion ope myös.
Pari viimeisen vuoden aikana lukioomme on siirtynyt opeiksi väkeä sekä AMK- että yliopiston opettajista. Kuulemma helpompaa.
It-alalla olen ja samanikäinen kuin ap. Voin todeta, että vuosiin on mahtunut kaikenmoista työpaikkaa ja kokemusta. Olen ollut startupeissa, konsulttina ja kehittänyt firman omia tuotteita. Olen ollut firmoissa, joissa johtaminen on ihan kuraa (yllättävän monessa asia on näin). Minua on häiritty ja kiusattu (miesvaltainen ala, mutta molemmat tapaukset naisten toimesta) ja yksi työsuhde on purettu koeajalla. Tämänhetkinen työpaikkani on ihan paras; työni on mielenkiintoista, työtäni arvostetaan, työkuorma ei ole liiallinen, byrokratiaa ja pakollisia palavereita on vain vähän, meillä on 100% etätyömahdollisuus, tiiminvetäjä ja esimies ovat kiinnostuneita hyvinvoinnistani ja minulla on aivan ehdottoman huiput työkaverit, joiden kanssa tavataan vapaa-ajallakin. Teen 4 päivän viikkoa ja se sopii minulle täydellisesti. Ainut negatiivinen asia on hieman perässä laahaava palkka, mutta pelkän palkan takia en ole vaihtamassa firmaa enää koskaan. Arvostan enemmän yhteisöä ja toimivia käytäntöjä.
Olen viihtynyt erittäin hyvin jo 15 vuotta. Pelkkää yövuoroa, pitkät vapaat, palkkakin hyvä, saa työskennellä yksin, 11h työvuorosta työtehtäviin menee n. 1h ja loppuajan voi käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla, yleensä soittelen kitaraa, katson elokuvia, teen kuntopiiriä, poljen kuntopyörää yms. Hiljattain aloitin myös espanjan opiskelun.