Paras broilerireseptisi, jelppikää surkeaa kokkailijaa
Huomenna tapaan ensi kertaa poikani uuden tyttöystävän, kun pariskunta tulee päivällisille. On toivottu, että valmistaisin ruuaksi kanaa, he ei syö punaista lihaa. Tiedän omat taitoni, ne eivät ole kehuttavat ja valmistan yleensä ihan perusruokia tyyliin "valmiiksi marinoidut broilerinsuikaleet pannulla+ riisi". Jos jotain muuta teen paistinpannulla, se yleensä kuivahtaa sitkeäksi, mauttomaksi.
Olisiko jotain luottoreseptiä, joka olisi suht. takuuvarma tumpelollekin? Ehkä uunissa tehtävä? Lähden tässä myöhemmin tänään kauppaan hommaamaan tarvikkeita. Ja kiitos jo etukäteen!
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Igorin kana on hyvää, resepti löytyy googlella. Itse teen Peggyn pienen punaisen keittiön reseptillä.
No mutta, tämähän vaikuttaa juuri sellaiselta helpolta mutta maukkaalta ruualta, jota etsinkin. Kiitos!
Soppa 365 sinappibroileri tai kukkoa viinissä.
Ole hyvä! Se on helppo, mutkaton ja maukas :)
Kanaa ei saa kokata ylikypsäksi. Itse yleensä kanan rintapalat hakkaan nuijalla, maustan ja leivitän. Pinnat paistan kiinni pannulla ja uuniin 10min. 200 astetta.
Kiitoksia asiallisista vastauksista, tämä oli suuresti avuksi! Lähden nyt tekemään ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Två enkla sätt att tillverka perfekta broilerbröst är ånga och sous vide. Båda metoderna är lätta, medför ett perfekt resultat, men är ovanliga. Den som vill skippa rakt till den enklaste metoden hoppar rakt ner till det undre sträcket.
Sous viden kräver att broilerbrösten sätts i vakuum och hålls i 60 c varmt vatten i 1,5 - 2 h. En fin yta får man genom att snabbt sätta broilerbrösten i het stekpanna eller använda en blåslampa efter sous viden.
Jag vet att detta kan verka smått snobbigt eller onödigt komplicerat, men tro mig, det är både enkelt och ger bästa resultat. Samma gäller annat torrt som gris ytterfilé och nöt ytterfilé. Även annat blir perfekt i vattenbad som verkar krångligare än vad det är. Försök fast med ankbröst, lax eller gädda och häpna. Dagens cirkulator sköter sig självt.
Om allt ovan verkar för komplicerat, köper du en köttermometer som man kan sticka av och an i köttet för att fastställa temperatur. Då broilerbrösten är 60-62 c på det tjockaste ställets mitt, är de färdiga.
Vill du imponera med riset väljer du helkornsris, vilket du piffar upp med lite vildris. Observera olika koktider och lägg till det andra riset då det första har kokat tillräckligt länge.
Smaklig måltid.
En osaa erimaankieliä. Voitko suomentaa? Kiitos!
Mulla on huippu resepti mutta enpä paljasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Två enkla sätt att tillverka perfekta broilerbröst är ånga och sous vide. Båda metoderna är lätta, medför ett perfekt resultat, men är ovanliga. Den som vill skippa rakt till den enklaste metoden hoppar rakt ner till det undre sträcket.
Sous viden kräver att broilerbrösten sätts i vakuum och hålls i 60 c varmt vatten i 1,5 - 2 h. En fin yta får man genom att snabbt sätta broilerbrösten i het stekpanna eller använda en blåslampa efter sous viden.
Jag vet att detta kan verka smått snobbigt eller onödigt komplicerat, men tro mig, det är både enkelt och ger bästa resultat. Samma gäller annat torrt som gris ytterfilé och nöt ytterfilé. Även annat blir perfekt i vattenbad som verkar krångligare än vad det är. Försök fast med ankbröst, lax eller gädda och häpna. Dagens cirkulator sköter sig självt.
Om allt ovan verkar för komplicerat, köper du en köttermometer som man kan sticka av och an i köttet för att fastställa temperatur. Då broilerbrösten är 60-62 c på det tjockaste ställets mitt, är de färdiga.
Vill du imponera med riset väljer du helkornsris, vilket du piffar upp med lite vildris. Observera olika koktider och lägg till det andra riset då det första har kokat tillräckligt länge.
Smaklig måltid.
En osaa erimaankieliä. Voitko suomentaa? Kiitos!
Lär dig. Allt serveras inte färdigtuggat för lata.
Lär dig själv. Itse olet täällä suomenkielisellä palstalla, jos et ole sattunut huomaamaan. Luuletko jonkun lukevan hölinöitäsi? Jos haluan lukea tai kirjoittaa ruotsia, menen ruotsinkieliselle sivustolle. Suosittelen sinulle samaa. Luulisi täältä netin ihmemaasta jotakin sinullekin löytyvän.
Eri
Ilmiannan ruotsiksi kirjoitetut viestit. Palstan kieli on suomi, ja sillä parhaiten tavoittaa kaikki palstalaiset.
Ananas-juustobroileri.
https://miksuliini.vuodatus.net/lue/2007/11/ananas-juusto-broileri
Igorin kana on hyvää, resepti löytyy googlella. Itse teen Peggyn pienen punaisen keittiön reseptillä.