Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kosmetiikkaliikkeissä tai -osastoilla ei ole enää yli 30-vuotiaita töissä?

oletteko huomanneet saman?
15.09.2022 |

Asun pääkaupunkiseudulla ja ihmettelin kun eilen kävin katsomassa eräässä liikkeessä päivä- ja yövoidetta syksyksi ja talveksi, niin minua palveli ehkä korkeintaan 25 ikäinen jolla ei ollut mitään havaintoa siitä mitä minun 42-vuotiaan iho saattaisi tarvita. Näytti jotain kosteusvoidetta mitä sanoi itse käyttävänsä joka olisi tottakai minulle aivan liian kevyttä, sen jälkeen yritti minulle ohimennen kolmekymppisen tuotesarjoja. Eivät nuo näytä enää edes kuuntelevan asiakkaita, tyrkyttävät vaan mitä eteen sattuu!
Kiitin avusta ja lähdin pois, teen mieluummin netistä tutkimusta itse siitä mitä kannattaisi ostaa, ja saa ehdottaa minulle hyviä ja toimivia tuotteita tässä ketjussa, olisin siitä kiitollinen. Iho on pintakuiva talvella, muuten normaali. Ei paljon juonteita, vielä.

Eikö missään enää ole 40-65 ikäisiä kosmetiikkamyyjiä ja -asiantuntijoita myymässä näitä tuotteita?
Ei kai tälläKIN alalla esiinny ikä r a s i s m i a?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ne nuoret myyjät seisoo siellä ottamassa itsestään instagramkuvia, ei heitä kiinnosta asiakkaat. katsovat vaan halveksien jos joku 50+ tulee ostoksille.

Kauhean halventavaa kommenttia on täällä sekä nuorempia että vanhempia myyjiä kohtaan! Kun käyn asiakkaana liikkeessä niin oikein odotan, että tuotteita myy sekä parikymppiset että vaikka eläkkeellä olevat naiset.

Ja kyllä ihan hyvin kohdellaan asiakkaana, sitä voi avata sen omankin suunsa ja kertoa mielipiteensä. Yksi mielipide on ettei astu enää siihen liikkeeseen vaan kävelee toiseen. Ja voi laittaa palautetta!

Vierailija
22/36 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana ostaa kosmetiikkatuotteita oman ikäiseltä (50+) myyjältä. Iäkkäämpi tunnistaa toisen ikätoverin iho-/meikkiongelmat paremmin kuin vielä rypyttömälle kankaalle sotamaalausta tekevä nuori tyttö.  Mullekin on asiallisesti suositeltu kosteuttavia geelejä (yksinään), kun iho rapisee kuivuuttaan kuin harmaa savipelto. Ja mm. tuputettu rajauskyniä tai -geelejä, jotka uppoutuu laskeutuvan yläluomen alle. Silmätulehdus viidessä minuutissa. 

Onneksi keskustan Sokoksella on erittäin osaava ja taitava vanhempi daami myyjänä. Ja Stockalla kans (etenkin ilta-aikaan) varttuneempia myyjättäriä.  Luotan sellaisen myyjän sanaan, joka vaikuttaa oikeasti tietävän, mistä puhuu ja mitä puhuu. 

Sama ikärasismi on vallalla myös mainoskuvissa.  Viimeksi joku ranskalainen merkki mainosti tuotetta ikääntyneelle iholle ja malli oli max 15-vuotias teinityttö. En jaksanut reuhkata asiasta Pariisiin saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä aloitus ja kyllä, olen huomannut sanan. Työnantaja varmaan kuvittelee, kun palkkaa kosmehylkylle 23 vuotiaan, että kaikki tämän iän ylittäneet luulevat, että tiettyjä tuotteita käyttämällä 45 vuotiaan ihosta tulee jälleen 23 vuotiaan iho. Argh! Ne piipittävät neitokaiset saa raivoni nousemaan ja mietin, mikä irvikuva he ovat työnantajalleen. Tutkin itse kaikki käyttämäni kosmetuotteet ja tiedän itse, mikä sopii parhaiten. Tutkimaan vaan ja jättäkää kyselyt kosmeosastoille tekemättä - ihan skeidaa ja rahan haaskausta, ei ne mitään osaa myydä!

Vierailija
24/36 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä typyköitä joka paikassa myymässä, ei mitään laatua ja tyyliä, edestäpäin näyttävät Pumpatulta Barbaralta ja väitän, että piereskelevät ihan normisti, kun asiakas poistuu. Eläköön kumihuulet!

Vierailija
25/36 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tyhjäpäitä, jotka saavat jonkin elannon kosmesta, niitä on sekä osastot ja blogit pullollaan. Oppisivat jo vähitellen, ettei kukaan kauan seuraa heidän suosituksiaan. Jokainen tuntee oman ihonsa tarpeet parhaiten. Verkkokaupoissa on mahdollista antaa 1-5 tähden tuotearvosteluja, wau joo, mutta kukin arvostelija on eri ikäinen, eikä ikää kerrota, ei arvosteluista ole mitään hyötyä. Rahastusta! Ällöttävä nämä kosmebloggaajat, ihan Pimpeli-Pom-Porukkaa.

Vierailija
26/36 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni naisten haukkumiseksi tämäkin ketju. Luuletteko että miehet ovat luoneet asemansa vastakkain asettamalla, haukkumalla ja lyttäämällä. Tsempataas taas tän sisäistetyn naisvihan kanssa, ei nuori kaunis nainen ole automaattisesti tyhmä bimbo.

Vierailija
27/36 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kicksissä joskus töissä. Kaikille tarjottiin 4h/viikko sopimus ja tuntipalkka oli ihan surkea. Eihän siinä pysty kehittymään myyjänä kovin hyvin jos on kerran viikossa töissä yhden iltavuoron. Eikä itseään pysty elättämään jos kuukaudessa on 16 tuntia töitä.

Vierailija
28/36 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta ennen päiväys on jo mennyttä 🤭??

Vierailija
29/36 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on käynyt niin että tuntuu ettei vanhempia ole missään ja itse on asiointipaikan vanhin. Oon vasta nelikymppinen. :D 

Vierailija
30/36 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävit yhdessä kaupassa ja totesit, että kaikkialla on samanlaista?

Kävelin tuon jälkeen muutamien kosmetiikkaliikeiden ohi ja tavaratalon kosmetiikkaosaston läpi, ja tuli asiasta puhetta ystävien ja työkavereiden kanssa, minkä jälkeen tulin kysymään asiasta tänne.

Oliko muuta?

-AP-

Vierailija
31/36 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eräässä liikkeessä keväämmällä ja siellä parikymppinen myyjä halusi laittaa voidetta kaulalleni, olisin mieluummin kokeillut sitä ensin käteeni, ja tottakai raapi terävällä tekokynnellään, ja kun yritin väistää ettei raavi enempää niin tökkäisi toisen kerran ja juuri sellaiseen arkaan kohtaan josta oli kaksi viikkoa aiemmin leikattu luomi! Vaikka olin kertonut että olen tietyille ainesosille allerginen kuten kemiallisille aurinkosuojille, joten minulla pitää olla fysikaalinen aurinkosuoja koska herkempi iho. Nyt en tiennyt tuliko punoitus voiteesta vai sen myyjän tökkimisistä.

Tuon jälkeen olen ostanut kaiken kosmetiikan netistä, lukenut ulkomaisten palstojen arvosteluja niistä ensin ja vertaillut vaihtoehtoja.

Vierailija
32/36 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttäviä typyköitä joka paikassa myymässä, ei mitään laatua ja tyyliä, edestäpäin näyttävät Pumpatulta Barbaralta ja väitän, että piereskelevät ihan normisti, kun asiakas poistuu. Eläköön kumihuulet!

Ihmettelen muuten sellaista kun tuo täytehuulimuoti meni pois maailmalla joskus 2018-2019 eli kun huulimeikkikuningatar eli Kim Kardashianin sisko Kylie Jenner poistatti suurimman osan omistaan, ja ne tyypit jotka olivat ottaneet, hankkivat niitä liotuspiikkejä poistamiseen, mutta Suomessa niitä näkee paljon. Sellaisia ulos päin vääntyneitä pelottavia ankkahuulia jotka muuraa melkein suuaukon kiinni ja vaimentaa puhetta. Tästä ilmiöstä tuli puhetta kollegan kanssa kun ihmeteltiin tositv-sarjatyyppien kamalia täytehuulia, niin hän kertoi että Suomessa erityistä se että täällä saa kuka vaan pistää noita eli on ihan villi länsi, aineita pystyy ostaa netistä. Helsingissä on liikkunut juttua takahuoneissa tapahtuvista täytehoidoista, kotilaittajista, olisiko sellaisia joiden toiminta ei kestä päivänvaloa?

Muissa maissa pitää olla terveydenhuollon ammattilainen jotta saa antaa täytepistoksia, myös sen vuoksi kun niistä saattaa tulla allergiakohtauksia ja silloin pitäisi olla lääkeaineet saatavilla, ja niitä saa vain terveydenhuollon ammattilaiset ja mestat joissa on vastuulääkärit hoitajien lisäksi. Heillä on varmasti vakuutuksetkin kunnossa jos jotain kamalaa tapahtuisi kuten kuolio huuleen.

Vierailija
33/36 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen muuten sellaista kun tuo täytehuulimuoti meni pois maailmalla joskus 2018-2019 eli kun huulimeikkikuningatar eli Kim Kardashianin sisko Kylie Jenner poistatti suurimman osan omistaan, ja ne tyypit jotka olivat ottaneet, hankkivat niitä liotuspiikkejä poistamiseen, mutta Suomessa niitä näkee paljon. Sellaisia ulos päin vääntyneitä pelottavia ankkahuulia jotka muuraa melkein suuaukon kiinni ja vaimentaa puhetta. Tästä ilmiöstä tuli puhetta kollegan kanssa kun ihmeteltiin tositv-sarjatyyppien kamalia täytehuulia, niin hän kertoi että Suomessa erityistä se että täällä saa kuka vaan pistää noita eli on ihan villi länsi, aineita pystyy ostaa netistä. Helsingissä on liikkunut juttua takahuoneissa tapahtuvista täytehoidoista, kotilaittajista, olisiko sellaisia joiden toiminta ei kestä päivänvaloa?

Muissa maissa pitää olla terveydenhuollon ammattilainen jotta saa antaa täytepistoksia, myös sen vuoksi kun niistä saattaa tulla allergiakohtauksia ja silloin pitäisi olla lääkeaineet saatavilla, ja niitä saa vain terveydenhuollon ammattilaiset ja mestat joissa on vastuulääkärit hoitajien lisäksi. Heillä on varmasti vakuutuksetkin kunnossa jos jotain kamalaa tapahtuisi kuten kuolio huuleen.

Briteissä on myös vieläkin kovana ankkahuulimuoti, ja siellä myös kotibileet joissa laitetaan täyteaineita ja jopa botoxia ilman mitään lupia ja koulutusta on yleisiä.

Vierailija
34/36 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Briteissä on myös vieläkin kovana ankkahuulimuoti, ja siellä myös kotibileet joissa laitetaan täyteaineita ja jopa botoxia ilman mitään lupia ja koulutusta on yleisiä.

Hyi, jotenkin hirveää ajatella että W T -Britit ja Suomi ovat samalla tasolla trendien suhteen. Etenkin kun on katsonut niitä kiertolaisohjelmia joissa ne asuu asuntovaunuissa, menevät nuorina naimisiin ja pitävät övereitä häitä, kaikki ne feikkiripset, feikkihuulet, feikkikynnet, feikkirusketukset, feikkihiukset, hirveästi mautonta bling blingiä päästä varpaisiin. Ne kaikki ihailee jotain leikeltyä W T tyylistä Katie Pricea.

Tosin Britit eivät ole enää EU:ssa, mutta ihmetyttää tuo että Suomessa ei Valvira edes puutu tuohon filleripistosasiaan, sillä muissa EU-maissa niitä saa suorittaa vain sairaanhoitajat tai lääkärit. Ruotsissa tuo tuli voimaan vuosia sitten kun joku oli sokeutunut filleripistosten takia. Tarvitaanko Suomessa miten pahaa vahinkoa ennen kuin uskotaan?

Vierailija
35/36 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo kempparimyyjät on nykyään koulutukseltaan? Diplomikosmetologeja? Kosmetologeja? Meikkikurssit käyneitä? Kampaajia? Vai pelkkiä Instagram-meikkipostaajia?

Vierailija
36/36 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbon Stockan kosmetiikkaosastolla oli muuten viikonloppuna aikuisia naisia töissä, eikä mitään "instagramtyylisiä" muovisia meikkipissiksiä :) Ostin saman tien kosmetiikkaa monella sadalla eurolla.

terv. 47-vuotias

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi