Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsivätkö tietämänne "yksinäiset" yksinolosta?

Vierailija
15.09.2022 |

Vai viihtyvätkö oikeasti hyvin itsekseen eivätkä muut ymmärrä heitä ja ajattelevat heidän olevan yksinäisiä ja painostavat heitä sosiaalisuuteen?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kyllä oikeasti viihtyy yksin eikä kaipaakaan seuraa. Sosiaalisen ihmisen on usein vaikea ymmärtää vähemmän sosiaalista ja sitä, että hän nauttii eri asioista kuin hän itse.

Vierailija
2/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksinäinen ja nautin siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä siinä tapauksessa ole yksinäinen, vaan yksin viihtyvä. Yksinäisyys tarkoittaa nimenomaan sitä, että on yksin vastoin omaa tahtoaan.

Vierailija
4/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä siinä tapauksessa ole yksinäinen, vaan yksin viihtyvä. Yksinäisyys tarkoittaa nimenomaan sitä, että on yksin vastoin omaa tahtoaan.

Kyllä kai yksinäisyys on enemmänkin tunnetila. Tunnen yleensä itseni yksinäiseksi lähinnä isossa porukassa, mutta en yksin ollessani.

Vierailija
5/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on juuri noin, että tunnen itseni yksinäiseksi ollessani muiden seurassa, en yksin ollessani.

Vierailija
6/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäiset ihmiset eivät uskalla ottaa vastuuta omasta onnellisuudestaan, vaan sysäävät vastuun onnestaan muiden kannettavaksi. Äitini pahinta laatua, syyllistää lapsia joka välissä ja mm. aikuisten lasten omat syntymäpäivät pitäisi viettää hänen luona. Itse ei liikahdakkaan kotoaan, sinne vaan pitäisi muiden mennä istumaan ja häntä viihdyttämään. Valittaa miten yksinäinen on.

Yksinäisyys on tylsän ja mielikuvituksettoman ihmisen mielentila. Aktiivinen ihminen keksii tekemistä enemmän kuin vuorokaudessa on tunteja.

Vierailija
7/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 11v sitten miehestäni. Nautin yksin olosta täysin siemauksin. Jotkut ei yäärrä, mutta se on heidän migreeni.

Vierailija
8/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaivannut muiden seuraa sitten nuoruusvuosien. En kyllä osaa sanoa, kaipasinko silloinkaan aidosti vai olinko muiden seurassa vain siksi, että "niin nyt vain kuuluu tehdä".

Vierailija
9/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kärsii yksinäisyydestä tiettyjen "asioiden" ja tilanteiden suhteen.  Normiarjessa on ihan helppoa elää yksinkin.

Vierailija
10/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ei tee ketään automaattisesti onneliseksi ja yksin asuva ei myöskään tee mm. minusta yksinäistä, viihdyn yksin, ei mitään ongelmaa, mutta viihdyn myös seurassa, väitän että omaan enempi oikeita ystäviä kuin moni pariskunta yhteensä. Toisaalta olen vapaa ja en tarvitse selitellä tekemisiäni kellekään jos en tahdo. No muutamat pariskunnat välttelevät kun pelkäävät mun olevan uhka heidän liitolleen, todella vakaalla pohjalla on heidän liittonsa, en jaksa uskoa että onni tulee yksin pakkoseurustelusta.

Vierailija
11/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäiset ihmiset eivät uskalla ottaa vastuuta omasta onnellisuudestaan, vaan sysäävät vastuun onnestaan muiden kannettavaksi. Äitini pahinta laatua, syyllistää lapsia joka välissä ja mm. aikuisten lasten omat syntymäpäivät pitäisi viettää hänen luona. Itse ei liikahdakkaan kotoaan, sinne vaan pitäisi muiden mennä istumaan ja häntä viihdyttämään. Valittaa miten yksinäinen on.

Yksinäisyys on tylsän ja mielikuvituksettoman ihmisen mielentila. Aktiivinen ihminen keksii tekemistä enemmän kuin vuorokaudessa on tunteja.

Todiin 😅 Käsittele äititraumasi niin ei tarvitse lorvia vauvapalstalla syyttelemässä (tässä tapauksessa yksinäisiä) ihmisiä siitä että he kaikki ovat kuin äitisi.

Vierailija
12/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kai "yksinäinen". 35v, yksin asuva, ei kumppania, ei lapsia, ei edes lemmikkejä.

Ei minua haittaa pätkääkään. Olen myös aseksuaali, joten en koe mitään halua seurustella edes "huvin vuoksi". Jossain vaiheessa kaverit yrittivät minua parittaa kunnes tajusivat, että turhaa hommaa, kun ei minua kiinnosta.

Vierailija
13/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut kumppanin, siis hyvän kumppanin. Koskaanhan ei tiedä kun suhteen aloittaa, miksi se muotoutuu, mutta olisin halunnut olla se onnekas, jolla olisi ollut reilu, hyväsydäminen, luotettava mies jakamassa elämää. Erehdyin pari kertaa suhteeseen juuri päinvasyaisten miesten kanssa. Kun on ns. parisuhdetyyppiä, yksineläminen ei ole kiva asia. Mutta minkäs voi. Voi siis sanoa että kärsin. En syytä ketään muuta kuin itseäni ja hiukan myös huonoa tuuria elämän sattumusten pyörteessä.

Vierailija
14/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntemaani kärsii, ja haluaisivat ystäviä ja/tai parisuhteen. Useimmat eivät kärsi ja ovat omasta valinnastaan erakkoeläjiä. Olen itsekin sellainen, teen täysin etätyötä, ei ole miestä, ystäviä tai kavereita, vanha äiti soittelee ehkä parin viikon välein ja siinä mun sosiaalisuus. Tykkään elää näin enkä kaipaa ketään elämääni.

Vierailija
15/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myös ihmisellä itsellään on vastuu ystävien ja kavereiden saamisesta, mikäli niitä haluaa. Pitää olla aktiivinen ja käydä eri paikoissa, jos on kaikki päivät vain kotona, niin eiväthän tuntemattomat ihmiset tule noin vain soittelemaan ovikelloa ja pyytämään liittymään seuraansa.

Vierailija
16/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai yksinäisyys on enemmänkin tunnetila. Tunnen yleensä itseni yksinäiseksi lähinnä isossa porukassa, mutta en yksin ollessani.

Tämä voi olla vähän kulttuuri- tai kielenkäyttökysymyskin. Joidenkin oikein vanhojen mielestä yksinäinen on sama, kuin että ei ole naimisissa. Tämä on tietysti nykyajan ihmisen mielestä vaikea käsittää. 

Vierailija
17/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varsinaisesti yksinäin, koska ystäviä löytyy, mutta nautin jokatapauksessa eniten yksinolosta. Ihmisten seurassa oleminen on jotenkin todella raskasta ja uuvuttavaa.

Vierailija
18/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei tee ketään automaattisesti onneliseksi ja yksin asuva ei myöskään tee mm. minusta yksinäistä, viihdyn yksin, ei mitään ongelmaa, mutta viihdyn myös seurassa, väitän että omaan enempi oikeita ystäviä kuin moni pariskunta yhteensä. Toisaalta olen vapaa ja en tarvitse selitellä tekemisiäni kellekään jos en tahdo. No muutamat pariskunnat välttelevät kun pelkäävät mun olevan uhka heidän liitolleen, todella vakaalla pohjalla on heidän liittonsa, en jaksa uskoa että onni tulee yksin pakkoseurustelusta.

Olihan se huvittavaa itselläkin kun 47 vuotiaana jäin leskeksi ja muutama tuttu pariskunta alkoi vältellä minua. Pelkäsivät rouvat vissiin, että alan heidän puolisonsa kanssa touhuun keittiön pöydällä Bostonkakun päällä. Sittemmin muutin ja ostin talon jossa työpaja, ja hetkeäkään en ole yksinäisyyttä kokenut, tuttavia ja ystäviä löytyi pian, vaikka vähän tangertelua oli alkuun uuden kielen kanssa, tästä jo 12 vuotta kulunut ja edelleen olen yksinviihtyvä touhuaja ja menijä. 

Vierailija
19/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla mitään ystävyyttä vastaan olisi, mikäli elämääni sattuisi osumaan juuri sellainen ihminen, jonka kanssa tulisin hyvin juttuun. Mutta ei minulla minkäänlaista tarvetta sellaiselle ole, viihdyn hyvin itsekseni.

Vierailija
20/34 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaikentietävää pariskuntaa esittää minulle jatkuvasti, että ihminen on laumaeläin eikä tykkää olla yhtään yksin. Omat vanhemmatkin olivat samalla näkökannalla. Olen ollut nyt 24 v. leski enkä sitäpaitsi ole koskaan tuntenut olevani joku laumaeläin vaan enemmänkin individualisti, joka elää ja tekee kuten haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän