Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua ystävystyä kenenkään kanssa työpaikalla, miksi pitäisi?

Vierailija
15.09.2022 |

Meillä oli taas lappu seinällä. Muutetaan nyt tekeminen vaikka keilaamiseksi ja ruokailuksi. Kolme ihmistä kävi kyselemässä, olenko tulossa, tule nyt mukaan. En tule, kun en halua. Ärsyttää vuosi toisen perään keksiä tekosyitä, mitä muuta tärkeää on silloin.

Miksen halua, niin ensinnäkin työasiat työajalla ja vapaa-aikana ei tarvitse olla samojen ihmisten seurassa. Toiseksi se on jo riittävästi sietämistä, kun sietää joitakin töissä. Kauniisti ilmaisten jollakin saattaa olla hiukan hidas järjenjuoksu, selität monta kertaa yksinkertaista asiaa ja silti se onnistuu töpeksimään jotain. Tai jollain on suunnaton tarve olla aina kaikkien kanssa samaa mieltä ja peesata mielipiteitä, joita sitten vaihtaa kuin paitaa. Ennen lomalle jääntiä on ollut toista mieltä kuin loman jälkeen. En minä halua viettää vapaa-aikaani ihmisten kanssa, joiden puutteita siedän jo töissäkin.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et pidä ihmisistä, niin älä muuta ulkomaille. Kyllä se vain on tosiasia, että toisista pitää olla kiinnostunut ihan hyvien tapojen nimissä.

Ei tarvitse tehdä mitään ihmeellistä, mutta olla vaan ihminen.

Ahdistavaa tämä suomalaisuus

Hyvien tapojen nimissä ei tarvitse tosiaan tehdä mitään ihmeellistä, kuten osallistua johonkin työpaikan yhteisiin iltoihin. Ystävällinen ja asiallinen käytös töissä ollessa riittää. Enkö ole ihminen jos en halua viettää vapaa-aikaani tiettyjen ihmisten kanssa vain siksi että satumme työskentelemään samassa paikassa? Jos ulkomailla on tuollaista, niin onneksi asun Suomessa.

Kyllä, monissa maissa ollaan tässä asiassa aivan eri kannalla. Kannattaa asua siis Suomessa!

Vierailija
22/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä alkoi kivistää, kun oot niin negatiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä tulla toimeen kaikkien kanssa, ystävystyä ei tarvitse.

Vierailija
24/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt ihmettelen mikä sua tässä niin kamalasti ärsyttää? Mun mielestä se on ihan normaalia että kysyvät sua mukaan, senkun sanot että et tule. Ja miksi sun pitää tekosyitä keksiä? Asian voi ilmaista suoraan asiallisesti ja nätisti että sua ei huvita, vietät mieluummin vapaa-aikasi yksin. Ja siis teet selväksi ettet lähde koskaan mukaan.

Sä olet itse kehittänyt tästä ongelman itsellesi, ei sun tarvi olla työkavereiden kanssa vapaa-ajalla tekemisissä mutta itsekästä olettaa notta kaikki sen automaattisesti tietää/muistaa ja ja jokainen osaisi toimia niin ettei sun ärsytyskynnys vaan nouse.

Vierailija
25/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ap:n kaltaiset mielenterveysongelmaiset autistit ylipäänsä käyvät töissä kun heidän olisi parempi elää sosiaaliturvalla jossain laitoksessa.

Vierailija
26/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pidä toi. Ei tarvii jokaisesta muiden oikusta välittää eikä ylistää maasta taivaaseen, kun joku on käynyt vaikkapa kampaajalla, vqikka se tukka näyttää ihan samalle kuin aina. Eikä tarvii teeskennellä kiinnostunutta, kun taas kehutaan niitä omia tai miehen laittamia ruokia "see oliiiiii niiiiiiin hyvääääää, määä rakaaaastan niiiin paaaljoooon kaalikeittoa" tai viikonloppuna tehtyjä asioita. Eikä pettyä, kun olet se alhaisin tässä porukassa, jonka asiat ei kiinnosta ketään. Ei edes kysytä oliko kiva loma.

Vierailija
27/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, haudassa sitten on sitä mukavaa seuraa!

Vierailija
28/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisten alojen ongelma.

Vierailija
29/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Minä viihdyn yksin vaikka työskentelen sote-alalla, pidän tarkoituksella välimatkaa työkavereihin. Ihan kivoja tyyppejä ovat ja toki suhtaudun töissä heihin ystävällisesti, mutta ei kauheasti kiinnosta edes esim. käydä lounaalla heidän kanssaan, saati sitten viettää vapaa-aikaa.

Sote-ala. Arvasin. 100% naisia ja homoja.

Vierailija
30/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei töihin mennäkään hakemaan ystäviä. Siellä tehdään töitä.

Tee toki elämästäsi niin vaikeaa ja katkeraa kuin mahdollista.

Vierailija
31/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osallistun tyhy-päiviin ja työpaikan juhliin, mutta en tosiaankaan mihinkään vapaamuotoisiin illanviettoihin.

Vierailija
32/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko. Joskus vaan saattaa olla kiva tutustua työkavereihin ilman työpaineita.

Vierailija
33/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on työkaveri from hell.

Vierailija
34/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ne ianikuiset rahankeräämiset, kukkaset,   milloin syntypäiviin, lapsen saantiin, pois lähtemisiin, kihloihin, naimisiinmenoihin, hautajaisiin,  ym.  Aaaaarrggg..... veetuttaa. Olen aina sanonut, että mulle ei saa kerätä ja itse en osallistu  niihin. Piste.

Vierailija
35/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ne ianikuiset rahankeräämiset, kukkaset,   milloin syntypäiviin, lapsen saantiin, pois lähtemisiin, kihloihin, naimisiinmenoihin, hautajaisiin,  ym.  Aaaaarrggg..... veetuttaa. Olen aina sanonut, että mulle ei saa kerätä ja itse en osallistu  niihin. Piste.

Mä en osallitu kuin läksiäisiin ja silloinkin vain sellaisen, joka tyäskentelee samassa ryhmässä ja sen kanssa on muutekin tekemisissä kuin vaan tekemällä samaa työtä eli käydään yhdessä syömässä ja kahvilla enemmän kuin satunnaisesti.

Vierailija
36/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan vain sanonut että en osallistu mihinkään sellaiseen työpaikalla josta ei tule palkkaa.

Työpaikallani on tapana järjestää juominkeja, ja sitten naureskella jälkikäteen töissä mitä joku teki/puhui humalassa. myös pettämisiä tapahtuu. Työpaikallani 60/40 naisia enemmän. 

T; mies

Mulla on sama periaate. Mä teen työaikana eli aikana, jolta työnantaja maksaa mulle palkkaa, ihan mitä vaan työnantaja käskee. Puhaltelen vaikka ilmapalloja, juon kaljaa, teen kyykkyhyppyjä tms. Ja työnantaja päättää, kenen kanssa teen. Mutta jos ko ajalta ei makseta palkkaa, sitten en tee. 

Vierailija
37/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata osallistua, jos intuitio niin sanoo. Luulen, että ison osan intuitio hälyyttää myös sinun kohdallasi, moni yltiösosiaalinen ja velvollisuudentuntoinen kuitenkin jaksaa yrittää saada sinutkin mukaansa. Olen itsekin ollut tuollainen työyhteisöissä minne on a) sopinut ollenkaan ja b) missä oli huobo työilmapiiri enkä halunnut joutua myrskyn silmään. Kaikenlainen veetuilu kollegoille ei kuitenkaan liity sinun preferensseisihin vaan siihen, että olet ikävä ihminen.

Vierailija
38/38 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Meillä oli toimistotyössä 22 työntekijää. Koko ajan joku keräys: synttäreitä, läksiäisiä, eläkekeräystä. Joka helkutin vuosi toimiston päällikölle joululahjakeräys. Miksi? Ihminen tienaa tonnin enemmän kuussa käteen kuin me muut ja sille pitää ostaa kukat ja suklaat. Yhtenä vuonna laitoin yhden euron keräykseen ja olin etukäteen sopinut, että maksan mobilepayllä. Se kerääjä sanoi, että hän oli omasta kukkarostaan laittanut jo rahaa ja arvioinut, että keskimäärin ihmiset varmaan antaa 3-5 euroa. Minä sanoin, että minulle sopivampi oli euro. Mitä typeryyttä olettaa, että kaikki antaa 3-5 euroa. Toivon todella, että joku e antanut edes yhtä euroa.