Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko masentunut elää vauhdikasta elämää?

Vierailija
15.09.2022 |

Tuntemani masentunut ihminen on sairaseläkkeelle masennuksen takia, mutta jatkuvasti reissaa kavereiden kanssa ympäri maapalloa, käy keikoilla, joka päivä on jossain liikkeellä. Aina kun hänet näen, hän ihan iloisesti ja avoimesti juttelee kaikesta ja nauraa paljon. En ikinä edes muista, että hänellä vakava masennus ja sen takia työkyvyttömyys.

En kaiketi ymmärrä tämänkaltaista masennusta, koska itselläni aikanaan masennus lamaannutti täysin. Osaisiko joku vähän avata tätä? Joku joka ehkä elää samanlaista elämää masentuneena?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on iloisesti masentunut.

Vierailija
2/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä on nyt maniavaihde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja yhtenä aamuna saat tiedon että hän on h1rttänyt itsensä. Kyllä, näinkin voi käydä.

Vierailija
4/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi? Monesti masennus myös helpottaa kun eläkepaperit on saatu.

Vierailija
5/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sillä on nyt maniavaihde.

Kauanko se voi kestää? Kun olen hänet nyt tuntenut pari vuotta ja aina ollut sama juttu, somea kun selaan niin niin kauan kun hän on somessa ollut, niin on elänyt elämäänsä näin. Sitä en tiedä kauanko on ollut masentunut.

Vierailija
6/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun masennukseni on aina ilmennyt ylivireytenä, olen kuin duracell. En voi pysähtyä koska pelkään romahdusta. Tämä aiheuttaa uupumuksen joka pahentaa masennusta ja kierre on valmis. Näinpä masennus ei näy päälle vaan olen aina se pirteä ja aikaansaava rasittavuuteen asti.

Nyt 60+ iässä tk eläkkeellä opettelen päästämään irti. Tosin mulla on okt hoidettavana, iso piha, kasvihuone ja 2. talo remontin alla ulkomailla....

Toki mieliala on tuhannesti parempi ja sressi poissa, kivuista huolimatta jaksaa paremmin

Vierailija
7/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttä! Hanki elämä!

Vierailija
8/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se jatkuvasti ole masentunut? Hyvää päivää taas... Tulee jaksoja milloin masentaa pahemmin. Toiset löytää hyvän lääkityksen ja elää vaan.

Vierailija
9/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AC/DC, eiku AD/HD.

Vierailija
10/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni masennus johtui nimenomaan työelämästä.

Tuntui että olin allerginen työlle. Aikaisin heräämistä, typerät työkaverit, roolien vetämistä, joka masensi ja väsytti.

Päästyäni työkyvyttömyyseläkkeelle tilanne muuttui hyvin nopeasti, masennukseni katosi ja pystyin jälleen elämään täysipainoista elämää.

Suosittelen.

Vierailija
11/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä masensi työn teko.

Vierailija
12/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankallekin työ on pahempaa kuin tuhkarokko, sikotauti ja sulkasato yhdessä.

Vierailija
13/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntui että olin allerginen työlle. Aikaisin heräämistä, typerät työkaverit, roolien vetämistä, joka masensi ja väsytti.

Päästyäni työkyvyttömyyseläkkeelle tilanne muuttui hyvin nopeasti, masennukseni katosi ja pystyin jälleen elämään täysipainoista elämää.

Suosittelen.

Kuka sitä tosiaan nykyään töissä kävisi.

Vierailija
14/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöhöpöä nuo masennuksissaan vellomiset suurelta osin on. Kuten ilmiselvästi tässäkin tapauksessa. Tyypin mielestä elämä on raskasta, joten me muut maksetaan hänelle kaikki eteen!

Masentuneet hoi, elämä on meidän muidenkin mielestä raskasta. On päiviä kun ei millään jaksaisi nousta sängystä, elämässä ei näy valoa ja synkät ajatukset valtaa mielen. Silti pitää nousta, ottaa vastuu itsestään ja muista ja elää ja tehdä se mitä täytyy. Vain siten tulee myös niitä ilon ja onnistumisen aikoja!

Vierailija
15/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mt-ongelmien takia eläkkeellä. Yritän pitää mielialaa niin hyvänä kun näissä olosuhteissa pystyn. Ihan vaan järkiperäistämällä pyrin tähän. En saa menneisyyttä enkä kaikkia nykyisiä ongelmia ratkaistua. Mutta tietyn pisteen jälkeen ei masennus eikä häpeä auta mitään. Ainut tapa saada elämästä jotain irti on jättää katkeruus ja synkistely ja fokusoitua niin asioihin jotka tuovat edes hieman hyvää oloa.

Ehkä hän siis vaan keskittyy asiohin joista tykkää ja pitää vauhtia yllä ettei jää tilaa ikäville ajatuksille.

Vierailija
16/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen.

Tämä! Itse olin kova tekemään töitä mutta en jaksa sosiaalisia pelejä, jatkuvaa selän takana jauhamista jne. Kävin töissä tekemässä töitä, en pelaamassa mitään ihmissuhdepelejä. 

Vierailija
17/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

High functioning-masennus, ei tuossa mitään ihmeellistä.

Paljonkin masentuneita jotka elää kuten muutkin,mutta pään sisällä ei ole asiat hyvin.

Vierailija
18/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan höpöhöpöä nuo masennuksissaan vellomiset suurelta osin on. Kuten ilmiselvästi tässäkin tapauksessa. Tyypin mielestä elämä on raskasta, joten me muut maksetaan hänelle kaikki eteen!

Masentuneet hoi, elämä on meidän muidenkin mielestä raskasta. On päiviä kun ei millään jaksaisi nousta sängystä, elämässä ei näy valoa ja synkät ajatukset valtaa mielen. Silti pitää nousta, ottaa vastuu itsestään ja muista ja elää ja tehdä se mitä täytyy. Vain siten tulee myös niitä ilon ja onnistumisen aikoja!

Hyvin pieneltä osin uskoakseni, eiköhän ylivoimaisesti suurin osa ole ihan oikeasti sairaita. Itselläni tk-eläke kyllä paransi elämänlaatua, muttei se mua masennuksesta parantanut.

Vierailija
19/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun masennus ei ole mt juttu vaan johtuu kovista laaja-alaisista kivuista mitkä vei keskittymiskyvyn ja aiheutti ongelmia vaativassa työssäni. Ja olen ottanut vastuun itsestäni, yrittänyt hoitaa ongelmiani kaikin tavoin kun lääkitys ei onnistu. Hoitanut kodin, kasvattanut 4 lasta, tehnyt 40v töitä jne

6

Vierailija
20/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

High functioning-masennus, ei tuossa mitään ihmeellistä.

Paljonkin masentuneita jotka elää kuten muutkin,mutta pään sisällä ei ole asiat hyvin.

Miksi high funchioning masentunut ei käy töissä jos kerran voi elää kuten muutkin? Jättäisi turhat huvitukset ja keskittyisi vaan töihin, pakollisiin mielen harhauttajiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi