Jätän huomenna sairaanhoitajan opinnot kesken
Eiköhän meikäläistäkin varten ole olemassa jotain muutakin. Ei ollut vielä keväällä mielessä tällainen.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kumma, ettei päättäjät tajua, missä fiiliksissä nyt hoitajat kentällä ovat?
Teillä on samalla lailla vihaa puhkuva, oikeutettu fiilis siellä kuin inceleillä omissa nettiverkostoissaan. Palstan Uli ja nämä lakkohoitajat ovat ihan samaa maata.
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä muuttaa valmistuttuasi vaikka Norjaan. Siellä saa kuulemma sairaanhoitaja valita kuinka monta tuntia tekee töitä viikossa, ei tule burnouttia.
Norja in ölvyvaltio ja rikas maa,mutta samalla myös kallis. Siellä eläminen on siis vastaavasti kalliimpaa, vaikka palkkakin on parempi. Kävin viikonloppumatkalla ja olin lievästi sanottuna yllättynyt ihan jo ruuan hinnasta. Paljon kalliimpi maa asua ja elää kuin Suomi.
Luojaani kiitän, että itsellä jäi kesken jo ajat sitten. Onneksi en koskaan valmistunut sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä muuttaa valmistuttuasi vaikka Norjaan. Siellä saa kuulemma sairaanhoitaja valita kuinka monta tuntia tekee töitä viikossa, ei tule burnouttia.
Norja in ölvyvaltio ja rikas maa,mutta samalla myös kallis. Siellä eläminen on siis vastaavasti kalliimpaa, vaikka palkkakin on parempi. Kävin viikonloppumatkalla ja olin lievästi sanottuna yllättynyt ihan jo ruuan hinnasta. Paljon kalliimpi maa asua ja elää kuin Suomi.
Jep, niin kallis, että Norja mm. ei kerää sähkönsiirtomaksuja ensi talvena asiakkailtaan. Ai että kuinka kallista.
Jokos ap kävi lopettamassa opiskelut?
Hyvä, tulee tilaa jollekin paremmalle opiskelijalle.
Hyvä että lopetat. Hoitoalalla vaaditaan kutsumusta. Eiköhän sinne muita löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi sairaanhoitajaystävääni irtisanoutui tänään. Toinen jää hoitamaan lapsia kotiin ja toinen vaihtoi alaa. Hänen piti tehdä osa-aikaisesti hoitotyötä, mutta tuli nyt siihen tulokseen, että ei kannata. HUS menetti hyvän työntekijän.
HUS on tavoiteltu, haluttu ja kilpailtu työnantaja. Uskon että tilalle on jo hakenut viisi muuta motivoituneempaa työntekijää.
Hah hah. Huomaa kyllä, ettet tiedä alasta mitään. Hus on kaikkea muuta kuin tavoiteltu työpaikka. Ihan hirveä ja tämän tietää kaikki hoitotyöntekijät.
Ja jotenkin naurattaa tämä palkka keskustelu. Itse olen kätilö 4,5.v koulua ja lisäksi olen käynyt 2,5.v lisäkoulutusta. 7 vuotta olen siis täysimääräisesti opiskellut hoitotyötä. Netto tänään 1780€. Päivätyö toki, mutta vastuu työssä kovempi kuin osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että lopetat. Hoitoalalla vaaditaan kutsumusta. Eiköhän sinne muita löydy.
Niin vaaditaan, koska palkkaa ei tipu, täytyy elää kutsumuksella. Kaikki tilastot nyt näyttävät, että tähän kutsumuksen hakeutuneiden määrä on voimakkaasti lisääntynyt. Ei kun piti kirjoittaa, että vähentynyt.
Itse opiskelen sairaanhoitajaksi ja todellakin aion käydä koulutuksen loppuun. Jatkosuunnitelmat on jo haaveissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi sairaanhoitajaystävääni irtisanoutui tänään. Toinen jää hoitamaan lapsia kotiin ja toinen vaihtoi alaa. Hänen piti tehdä osa-aikaisesti hoitotyötä, mutta tuli nyt siihen tulokseen, että ei kannata. HUS menetti hyvän työntekijän.
HUS on tavoiteltu, haluttu ja kilpailtu työnantaja. Uskon että tilalle on jo hakenut viisi muuta motivoituneempaa työntekijää.
Anna mä nauran! HUS on kaukana halutusta työnantajasta. Esim. Uls on aivan hätää kärsimässä, vaikka aina on ulistu kuinka lasten sairaanhoitoon on tulijoita jonoksi asti. Eipä edes ne lapsipotilaat pysty kompensoimaan sitä paskaa mitä johto suoltaa.
Sairaanhoitajana voi tehdä paljon muutakin, kuin työskennellä sairaalaosastoilla. Ja aina voi lähteä ulkomaille paremman palkan perässä. Harmi, jos monia nuoria lopettaa opinnot meneillään olevan jupakan takia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sota yhtä miestä eikä naistakaan kaipaa.
Yhtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas aion jatkaa opintoja. Aloitin opiskelut tammikuussa ja nyt pian jo ensimmäisen vuoden opinnot kasassa, osaa toisen vuoden opinnoista jo tehtynä tai työn alla. Opinnäytetyön aiheen olen jo keksinyt.
Miten niitä opintoja voi nopeuttaa? Olen ajatellut, että ne pitää käydä tietyssä järjestyksessä eikä niitä voi tenttiä.
Miksi ei voisi nopeuttaa? Suoritin keväällä normaalin opintosuunnitelman mukaiset kurssit, kesällä itsenäisenä niitä mitä voi tehdä itsenäisesti ja nyt syksyllä lisää itsenäisiä kursseja. Toisen vuoden kursseista teen sellaisia mitä voin tehdä kun pohjalla tietyt kurssit. Näitä katsotaan yhdessä opon kanssa, että mitä voi tehdä. Ensimmäinen harkan ole ahotoinut työkokemuksella. Seuraaviin harkkoihin pääsen aiemmin koska olen tehnyt niihin mennessä tarvittavat kurssit.
Mulla ei ole aikomusta viettää 3,5 vuotta koulussa vaan haluan valmistua 3 vuodessa. Tällä vauhdilla voisin valmistua nopeamminkin, mutta koulu ei anna valmistua alle 3 vuoden. Siinä on joku EU-pykälä, että pitää koulun kestää vähintään 3 vuotta. Tuossa ei vain ole huomioitu sitä, että tuossa kolmessa vuodessa on loma-ajat ja mä teen kursseja koko ajan. No teen kurssit pois alta ja venytän kolmeen vuoteen sillä, että en palauta opinnäytetyötä liian aikaisin.
Mikä EU-pykälä? Itse valmistuin pikavauhtia 2, 5 vuodessa ja meiltä nopein vähän yli kahdessa muutama vuosi sitten. Saatiin kyllä jonkin verran hyväksilukuja.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajana voi tehdä paljon muutakin, kuin työskennellä sairaalaosastoilla. Ja aina voi lähteä ulkomaille paremman palkan perässä. Harmi, jos monia nuoria lopettaa opinnot meneillään olevan jupakan takia.
Ainahan koulut mainostavat että tällä tutkinnolla voi tehdä vaikka mitä, mutta totuus on että niihin muihin hommiin on muitakin tulijoita. Moni terveydenhoitajakin on raskailla vuodeosastoilla töissä kun th-paikkoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas aion jatkaa opintoja. Aloitin opiskelut tammikuussa ja nyt pian jo ensimmäisen vuoden opinnot kasassa, osaa toisen vuoden opinnoista jo tehtynä tai työn alla. Opinnäytetyön aiheen olen jo keksinyt.
Miten niitä opintoja voi nopeuttaa? Olen ajatellut, että ne pitää käydä tietyssä järjestyksessä eikä niitä voi tenttiä.
Miksi ei voisi nopeuttaa? Suoritin keväällä normaalin opintosuunnitelman mukaiset kurssit, kesällä itsenäisenä niitä mitä voi tehdä itsenäisesti ja nyt syksyllä lisää itsenäisiä kursseja. Toisen vuoden kursseista teen sellaisia mitä voin tehdä kun pohjalla tietyt kurssit. Näitä katsotaan yhdessä opon kanssa, että mitä voi tehdä. Ensimmäinen harkan ole ahotoinut työkokemuksella. Seuraaviin harkkoihin pääsen aiemmin koska olen tehnyt niihin mennessä tarvittavat kurssit.
Mulla ei ole aikomusta viettää 3,5 vuotta koulussa vaan haluan valmistua 3 vuodessa. Tällä vauhdilla voisin valmistua nopeamminkin, mutta koulu ei anna valmistua alle 3 vuoden. Siinä on joku EU-pykälä, että pitää koulun kestää vähintään 3 vuotta. Tuossa ei vain ole huomioitu sitä, että tuossa kolmessa vuodessa on loma-ajat ja mä teen kursseja koko ajan. No teen kurssit pois alta ja venytän kolmeen vuoteen sillä, että en palauta opinnäytetyötä liian aikaisin.
Mikä EU-pykälä? Itse valmistuin pikavauhtia 2, 5 vuodessa ja meiltä nopein vähän yli kahdessa muutama vuosi sitten. Saatiin kyllä jonkin verran hyväksilukuja.
Koulutuksen pitää kestää 3 vuotta, että voi työskennellä Eu:n alueella. Jotkut koulut sallii tuon nopeammin valmistumisen, mutta meidän koulu vaatii vähintään 3 vuotta.
Minä jätin sh:n työt, kun näin mitä se kotisairaanhoidossa oli. En voinut tehdä töitäni jatkuvasti juosten. Onneksi löysin uuden alan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä todellisuudessa sinä elät? Ei sinne kohta kukaan hae. Hoitajille kunnon työolot ja palkka, niin ala alkaa taas vetää.
Hölmöt vauhkoaa näistä keikkatöistå, mistä maksetaan niin hyvin. Ymmärrätkö te, että keikkatyöläinen maksaa itse omat lomansa? Joka palkasta on siis laitettava rahaa säästöön, että on mahdollista pitää joskus lomaa. Entä jos sairastut? Silloin olet omillasi ja työnantaja ei kustanna ainoatakaan sairaspäivän palkkaa. Aika paha, jos olet esim pari viikkoa kyvytön tekemään keikkaa. Siinä jää puolen kuun tienestit saamatta.
Katsos siksi keikkstyöstå maksetaan paremmin, että siinä työntekijä on omillaan, ei sellaista turvaa kuin työsuhteessa.