Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ihmiset enää uskalla käyttää rahaa?

Vierailija
14.09.2022 |

Mulla hierojana on yhtäkkiä vähentyneet asiakkaat. Korona-ajan jälkeen alkoi mennä hienosti mutta nyt taas! Mistä kaikesta olette alkaneet säästää? Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, en tuomitse.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, ajattelin myös laittaa hieronnat tauolle, että saa sähkölaskuja kompensoitua.

Vierailija
2/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikesta pitää pihistää kun pitää maksaa velkoja ja samaan aikaan kallistuu kaikki. En enää ikinä aio elää velaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä alkanut säästää ihan kaikesta mistä pystyn.

Joillekin hieronta on varmaan tärkeää toimintakyvyn kannalta, he ei varmaan siitä ekana säästä.

Vierailija
4/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat näyttävät käyttävän korttia.

Vierailija
5/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin kans hieronnan pois, koska haluan pitää itselläni mielummin salikortin ja lapsilla harrastukset. Hierojasta helpoin luopua. Vaihdoin myös teen halpisteehen ja harvensin juuston ostamista. Ruuassa mietin nykyään muutenkin tosi tarkkaan mitä ostan.

Vierailija
6/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kulutus on laitettava minimiin, pahimmat ajat on vielä edessä. Hierojalle ei ole ollut rahaa laittaa pitkän aikaan, itsehoitoa vaan.

Vierailija
7/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry lama-ajan hengessä Thai hierontaan. 90-luvun alussakin tissibaareissa riitti asiakkaita vaikka ei niinkään muualla.

Vierailija
8/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka jättää kuluttamisen kokonaan pois, makuuttaa rahoja säästötilillä, työttömyys nousee, kiukuttelevat kun työttömät ei mene töihin, eivätkä itse kuluttamalla työllistä ketään.

Vierailija
9/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pudottanut puoleen kaiken kuluttamisen. Ei todellakaan teetettyä palveluja. Teen aivan kaiken itse. Hinnatkin on nousseet pian 50% M37

Vierailija
10/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuon parturin käytöstä ja leikkaan itse hiukseni tästä lähtien.

Vierailija
11/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisillä olisi valtavasti rahaa, mutta viimeistään korona sai heiltä kukkaron nyörit kiinni. Sinänsä sääli, koska ovat tässä maassa ainoa aidosti ostovoimainen porukka, minusta heillä on jo melkein velvollisuuskin silloin käyttää palveluita edes vähäsen.

Vierailija
12/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lopetin kampaajakäynnit

-lopetin ravintolaruokien oston

-lopetin suoratoistopalvelut

Vierailija
13/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Olen vähentänyt hiusten leikkauskertoja

- ohjattu liikunta vaihtui pelkkään kuntosalijäsenyyteen

- hieronnan huomasin turhaksi jo ennen koronaa, kun kuminauhajumpalla on olkapäät pysyneet kivuttomana

- pikaruokaa en ole ostanut kuukausiin, kahviloissa/ravintoloissa en ole käynyt vuosiin

- olen joskus ostanut satunnaisesti suoratoistopalvelun kuukaudeksi, mutta sekin on jäänyt jo yli kahdeksi vuodeksi pois

- pitkän matkan junamatkoja en ole tehnyt kahteen vuoteen

Vierailija
14/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että ihmiset säästävät kaikesta.

Huoltiksilla ei enää näy niin paljon porukkaa, eikä kahviloissakaan, ainakaan niissä missä vielä harvakseltaan käyn, sen enempää asiakkaita.

Ihmiset varmaan alkoivat vähentämään kulutustaan koronan vuoksi ja nyt päälle painava lama ja inflaatio vaikuttaa säästämisintoon/pakkoon vielä enemmän.

Vierailija
15/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro missä Muka harjoitat hierojan ammattia? Niin tulemme kaikki sinne ensiviikolla! Menikö pupu jo pöksyyn?

Vierailija
16/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rahaa...

Vierailija
17/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinulle koskaan juolahtanut mieleen, että mitä jos ei ole rahaa mitä käyttää?

Vierailija
18/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vara käyttää. Minäkin olen yrittäjä, jolla menee tosi surkeasti. Ei kukaan osta juuri mitään. Käytän rahaa enää vain ruokakauppaan, puhelinlaskuun, pakollisiin lääkkeisiin ja vuokraan. Ruokakaupassakin mietin tarkkaan mitä ostan ja kokkaan kaiken itse. 

Vierailija
19/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tarkkaan miettiä mihin rahansa käyttää. Ole lyönyt käytännössä kaiken kulutuksen jäihin. Ostakoon ne joilla on varaa. Minä olen pienituloinen ja joudun säästämään tuleviin terveysmenoihin ja maksamaan jo tehtyjä hankintoja.

Vierailija
20/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vara käyttää. Minäkin olen yrittäjä, jolla menee tosi surkeasti. Ei kukaan osta juuri mitään. Käytän rahaa enää vain ruokakauppaan, puhelinlaskuun, pakollisiin lääkkeisiin ja vuokraan. Ruokakaupassakin mietin tarkkaan mitä ostan ja kokkaan kaiken itse. 

Tuo on tavallisen palkansaajan elämää.