Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmiset enää uskalla käyttää rahaa?

Vierailija
14.09.2022 |

Mulla hierojana on yhtäkkiä vähentyneet asiakkaat. Korona-ajan jälkeen alkoi mennä hienosti mutta nyt taas! Mistä kaikesta olette alkaneet säästää? Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, en tuomitse.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vara käyttää. Minäkin olen yrittäjä, jolla menee tosi surkeasti. Ei kukaan osta juuri mitään. Käytän rahaa enää vain ruokakauppaan, puhelinlaskuun, pakollisiin lääkkeisiin ja vuokraan. Ruokakaupassakin mietin tarkkaan mitä ostan ja kokkaan kaiken itse. 

On tämä hemmetinmoinen itse itseään ruokkiva kierre.

Teillä yrittäjillä tulee olemaan kovat ajat, sillä ihmiset eivät enää uskalla käyttää palveluita kaikkien muiden hintojen noustessa pilviin :-(

Näyttää siltä, että me vaivumme aikamoiseen lamaan näiden talouspakotteiden ansiosta.

Vierailija
22/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kun hihitellä Suomen talouden tulevaisuuden näkymille näitä kommentteja lukien. :D

Jep. Ja orpo haluaa vielä leikata työttömiltä ja pienituloisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kattojen maalaukset loppuivat kuin seinään, kun tulevat sähkölaskut alkoivat kummittelemaan ihmisten mielissä. En kyllä itsekään ihan ensimmäisenä törsäisi katon maalaukseen, jos tilanne ei olisi akuutti.

Vierailija
24/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vakkariasiakas on vaihtanut käyntinsä lyhyempään tai pidentänyt käyntien väliä. Ymmärrän täysin, moni varautuu vaikeisiin aikoihin. Onneksi kuitenkin omat ja yrityksen kulut niin pienet, ettei tämä  notkahdus todennäköisesti juuri omaan elämään vaikuta, itselläkin on tarvittaessa mistä leikata. Hieroja siis minäkin.

Vierailija
25/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierojalla käynnit lopetin, samoin kampaajalla ja kosmetologilla käynnit. Työpaikkalounaat vaihtui eväisiin, ravintola- ja kahvilakäynnit lopetettu. Samoin konsertit ja teatterit tauolla. Vaatekauppoihin tuskin tulee talven aikana mentyä. Meillä tulee talven sähkölaskut olemaan yli tonnin/kk entisen 200e sijaan, eli pakko laittaa kulutustottumukset uusiksi. Oikeasti huolettaa jos kovin moni tulee toimimaan samoin, tulee monelle yrittäjälle tiukat ajat ja työttömyys vain lisääntyy.

Vierailija
26/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töissä niin kiire, etten ehdi hierottavaksi. Tarvetta olisi kyllä. Vapaa-ajan vie perhe-elämä.

Vierailija
27/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ja hankin mitä tarvitsen. En tarvise palveluita. Vaatevarasto on hyvällä mallilla itsellä ja teinillä, en etsimällä etsi lisää. Kotiin tulee hankittua remonttitavaraa, mutta enää pieniä fiksauksia jäljellä. Paikallinen rautakauppa tuskin tekee tiliä myymällä 15 tiiltä ja laastisäkin. Ruoka on ainoa mitä on ostettava säännöllisesti ja asumisen, datan ja autoilun laskut on maksettava.

Vierailija
28/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kun hihitellä Suomen talouden tulevaisuuden näkymille näitä kommentteja lukien. :D

Jep. Ja orpo haluaa vielä leikata työttömiltä ja pienituloisilta.

Sitähän oikeisto on halunnut tehdä aina.

Miksi luulet että he haluaisivat maahamme alikehittyneistä maista tulevaa työvoimaa?

Juuri siksi että työntekijöitä saisi palkattua riisikipollisella ja kantaväestön sosiaalisia tukia voitaisiin vähentää kun tuen saajia on liikaa verrattuna työntekijämäärään.

Vierailija
29/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronnan hinnat on liian korkeat ostovoimaan nähden. Jos saisi tunnin hieronnan 15eurolla menisin. Ei ole varaa.

Vierailija
30/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön, polttoaineiden ja ruuan hinnannousu ei ollut tarpeeksi niin nostetaanpa vielä korotkin . Kiitos keskuspankki, en osta yhtään mitään.

Vierailija
31/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vara käyttää. Minäkin olen yrittäjä, jolla menee tosi surkeasti. Ei kukaan osta juuri mitään. Käytän rahaa enää vain ruokakauppaan, puhelinlaskuun, pakollisiin lääkkeisiin ja vuokraan. Ruokakaupassakin mietin tarkkaan mitä ostan ja kokkaan kaiken itse. 

Teillä yrittäjillä tulee olemaan kovat ajat, sillä ihmiset eivät enää uskalla käyttää palveluita kaikkien muiden hintojen noustessa pilviin :-(

Näyttää siltä, että me vaivumme aikamoiseen lamaan näiden talouspakotteiden ansiosta.

Kiitä kuule sitä sotahullua Putinia tästä. Hän aloitti sodan. Ukraina taistelee , jottemme me olisi seuraava hyökkäyksen kohde . Aivan sama mitä täällä pitää kestää kunhan Venäjä hajoaa.

Vierailija
32/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähentänyt intiimi-hieronnoissa käyntejä. Ennen kävin joka viikko, nyt vain 2 viikon välein.

Terveisin perheenisä

Vierailija
33/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitä kuule sitä sotahullua Putinia tästä. Hän aloitti sodan. Ukraina taistelee , jottemme me olisi seuraava hyökkäyksen kohde . Aivan sama mitä täällä pitää kestää kunhan Venäjä hajoaa.

Palstalla vastakkaiset mielipiteet eivät ole sallittuja, mutta sanonpahan silti.

Usa ei halunnut vastata Venäjän turvallisuushuoliin joka koski sitä, että Venäjän viholliset, Natomaat olivat tulossa Venäjän rajoille.

Venäjä ei voi hyväksyä vihollisia omille rajoilleen, yhtä vähän kuin Usakaan.

SOta olisi voitu välttää mikäli Ukrainasta olisi tehty puolueeton valtio samalla tavalla kuin Suomi.

Usa uhraa Ukrainan kansan omien valtapyrkimystensä vuoksi ja käyttää siinä avukseen hyväntahtoisia hölmöjä, Eurooppaa, joka on kärsinyt jo aivan tarpeeksi Usan aloittamien sotien seurauksesta, pakola iskriisistä.

Talouspakotteet ovat Usan aikaansaamia ja niistä tulee kärsimään eniten EU.

Heikko EU on Usan etu.

Vierailija
34/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta en ole kyllä ikinä ennenkään käyttänyt rahaa mihinkään muuhun kuin polttoaineeseen ja ruokaan. Alkoholin teen itse tai tilaan ulkomailta. Joskus harvoin pitää ostaa uusia vaatteita ja uutta käytettyä elektroniikkaa. Kulttuuriksi riittää netflix, yle areena ja kirjasto.

Vierailija
35/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieronnan hinnat on liian korkeat ostovoimaan nähden. Jos saisi tunnin hieronnan 15eurolla menisin. Ei ole varaa.

Millaisella tuntipalkalla olisit itse valmis tekemään töitä? Kerro se kolmella. Sen verran joutuu yrittäjä laskuttamaan, jotta saisi saman summan käteen.

Vierailija
36/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pienet tulot, koska opiskelen ja teen siinä sivussa muutamana päivänä viikossa myyjän töitä. Eipä mun budjetilla käydä hierojalla, kampaajalla tai kosmetologilla. Hartiakivut on silti kovat, kun päivät istuu läppärin ääressä. Ostin viidelläkympillä shiatsulaitteen viime kesän kesätyörahoista. Paras sijoitus ever. Hieronnan saa joka päivä, erittäin pienillä kustannuksilla.

Vierailija
37/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla vastakkaiset mielipiteet eivät ole sallittuja, mutta sanonpahan silti.

Usa ei halunnut vastata Venäjän turvallisuushuoliin joka koski sitä, että Venäjän viholliset, Natomaat olivat tulossa Venäjän rajoille.

Venäjä ei voi hyväksyä vihollisia omille rajoilleen, yhtä vähän kuin Usakaan.

SOta olisi voitu välttää mikäli Ukrainasta olisi tehty puolueeton valtio samalla tavalla kuin Suomi.

Usa uhraa Ukrainan kansan omien valtapyrkimystensä vuoksi ja käyttää siinä avukseen hyväntahtoisia hölmöjä, Eurooppaa, joka on kärsinyt jo aivan tarpeeksi Usan aloittamien sotien seurauksesta, pakola iskriisistä.

Talouspakotteet ovat Usan aikaansaamia ja niistä tulee kärsimään eniten EU.

Heikko EU on Usan etu.

Osa meistä hopeaketuista on ajatellut säästää Igoreihin käytetystä rahasta. Itsekin olen ajatellut lopettaa Igorien tippaamisen.

Siinä on toki se hyvä puoli, että Igorit pystyvät jo alkuviikostakin kirjoittamaan näitä trollejaan istuma-asennossa.

T. Hopis 😍

Vierailija
38/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisella tuntipalkalla olisit itse valmis tekemään töitä? Kerro se kolmella. Sen verran joutuu yrittäjä laskuttamaan, jotta saisi saman summan käteen.

Höpshöps, hierojat ovat ALV:sta vapautettuja. Eikä kyllä sillä, että olisin koskaan kuullut edes puhuttavan hierojasta joka ei tekisi pimeää työtä.

Vierailija
39/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pienet tulot, koska opiskelen ja teen siinä sivussa muutamana päivänä viikossa myyjän töitä. Eipä mun budjetilla käydä hierojalla, kampaajalla tai kosmetologilla. Hartiakivut on silti kovat, kun päivät istuu läppärin ääressä. Ostin viidelläkympillä shiatsulaitteen viime kesän kesätyörahoista. Paras sijoitus ever. Hieronnan saa joka päivä, erittäin pienillä kustannuksilla.

Gua sha -lasta on muuttanut maailmani. Sillä saa myös epäkäslihakset kaiveltua todella tehokkaasti. Omani oli 20 €, tarjouksesta varmaan halvemmallakin mutta halusin itse vaaleanpunaisen.

Vierailija
40/70 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieronta 50 € tunti, normaali työpäivä eli 7 tuntia asiakkaita ja Ruokkis ja kahvitauko. 350 € alv-vapaata laskutusta päivässä. Kuukaudessa keskimäärin 22 työpäivää eli 7700 € kuukaudessa. Tuosta sitten maksetaan kaikki hurjat menot eli toimipaikan vuokra, puhelinlasku 20 € kuussa, eläkkeet ja investointeina uusi hierontapöytä 20 vuoden välein ja puoli tusinaa uutta pyyhettä vuosittain Ikeasta 20 €, uusi puhelin kerran vuodessa 1000 € ja uusi läppäri joka toinen vuosi 3000 €.

On köyhää on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme