IL:n Jarno Liski vaatii, että Juha Sipilän pitää kertoa mikä oli hänen roolinsa vuonna 2017 kun Uniper-diili tehtiin
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina samaa mieltä. Kun ei ideologia ja puoluepolitiikka sokaise silmiä niin Liskin toiminta näyttäytyy totuuden kaivamisena ja rötöstelijöiden käräyttelynä eli suoraselkäisenä toimintana.
Mutta välillä Liski kaivelee mittaluokaltaan ihan toisarvoisia asioita.
Toivoisin että hän keskittyisi yleensäkin isoihin asioihin.
Ahaa, tuonko takia Juha hakattiin julmasti keskelle katua tuossa taannoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina samaa mieltä. Kun ei ideologia ja puoluepolitiikka sokaise silmiä niin Liskin toiminta näyttäytyy totuuden kaivamisena ja rötöstelijöiden käräyttelynä eli suoraselkäisenä toimintana.
Eli Sannan ja vasureiden asioita jolloin et tykkää. Kun sillä moraalilla on väliä, se on kaiken takana eli ei ole niin väliä teetkö pienen kuprun tai ison kuprun. Jos olet alunperinkin valmis tekemään jotain sellaista ja olet luottamustehtävissä niin se ei ole hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Sannan ja vasureiden asioita jolloin et tykkää. Kun sillä moraalilla on väliä, se on kaiken takana eli ei ole niin väliä teetkö pienen kuprun tai ison kuprun. Jos olet alunperinkin valmis tekemään jotain sellaista ja olet luottamustehtävissä niin se ei ole hyvä asia.
No on siinä vähän eroa myös että onko kyseessä joku kyyti virka-autolla vai joku Uniper-diili..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on siinä vähän eroa myös että onko kyseessä joku kyyti virka-autolla vai joku Uniper-diili..
Mittakaava on eri, mutta periaate on periaate. Sitä eivät nykyajan ihmiset tunnu tajuavan. Arvot ja periaatteet ovat aika vieraita asioita.
Kyllä oikeudessakin tulee ihan eri tuomio onko tehnyt 100 euron kuprun vain miljoonan euron kuprun.
Hyvä Jarno Liski. Upeaa, että meillä on Suomessa hänen kaltaisiaan toimittajia. Hyvä myös ILtalehti, joka julkaisi Liskin artikkelin. Nyt lisää vain juttuja aiheesta. Tämä on isompi asia kuin miltä heti tuntuu.
Tämän mittaluokan asioissa ne, jotka sopivat ja päättävät eivät tietenkään oikeasti ole tuntemattomia. Kaikista sopimisista ja päättämisistä jää dokumentit päiväyksineen ja allerkirjoituksineen. Ja jos ei, ollaan toimittu lainvastaisesti. Eli niin tai näin, se, kuka antoi valtuudet Fortumille huseerata ihan keskenään, täytyy kaivaa esiin. Jo siksi, ettei samanlaista töppäystä tapahtuisi koskaan uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oikeudessakin tulee ihan eri tuomio onko tehnyt 100 euron kuprun vain miljoonan euron kuprun.
Et ymmärrä näköjään sinäkään mikä arvo periaatteella ja moraalilla on. Vinkkinä, se ei ole relativistista.
Jos Sipiläkin on ohitettu kokonaan asiassa, niin miksei hän voisi sanoa asiaa?
Eikös Fortumin silloinen toimari Pekka Lundmark väittänyt, että kaupalla oli "valtion" tuki?
Mitähän tuo "valtio" tässä nyt oikein tarkoittaa? Olisi kiva tietää..
Pekka Lundmark voisi myös kertoa kehen henkilöön tai henkilöihin hän on ollut "valtiolla" yhteydessä.
Tietenkin. Asia on tutkittava perinjuurin. Sipilä ei ole minkään yläpuolella.
Mutta kun kaikki on Marinin vika! Jopa se, että lentokoneita tippuu taivaalta ja laivoja uppoaa!
Vierailija kirjoitti:
Jos Sipiläkin on ohitettu kokonaan asiassa, niin miksei hän voisi sanoa asiaa?
Eikös Fortumin silloinen toimari Pekka Lundmark väittänyt, että kaupalla oli "valtion" tuki?
Mitähän tuo "valtio" tässä nyt oikein tarkoittaa? Olisi kiva tietää..
Nimenomaan! Ja ei tämän mittaluokan asioissa jäädä kuulopuheiden tasolle. Niistä on pöytäkirjaa ja dokumenttia ja allekirjoituksia, joilla todistetaan, että kauppa on hyväksytty valtion puolelta ja joku valtion virkamies tai ministeri tai joku on sitten valtion edustajana laittamassa puumerkin papereihin.
Ei ole sellaista tilannetta, jossa tällainen vain käytäväpuheena tai töiden jälkeen keskenään sovitaan Lundmarkin ja kasvottoman, äänettömän, nimettömän "valtion". Aina on joku kasvollinen, nimellinen, todellinen henkilö vastapuolena. Tai kokonainen läjä niitä, kuten luulisi tässäkin tämän mittakaavan asiassa olevan.
Eli kuka/ketkä luovuttivat Fortumille oikeuden huseerata keskenään? Ei sellaista lupaa voi edes antaa. Mitä järkeä sitten on olla valtion omistamassa mitään, jos ei se kerran valvo omistuksiaan? Tässä koko jutussa ei ole päätä eikä häntä.
Kaivakaa se Lundmarkin kasvollinen, äänellinen, todellinen henkilövastapuoli nyt esiin.
Naurettavaksi on touhu mennyt. Alkosta voi kansanedustajankin olla vaikeata ostaa alkoholia jos paperit jääneet kotiin, mutta sitten tällaisia miljardikauppoja tehdään ihan kevyesti kaikki säännöt ohittaen.
Eikö Fortumin osuutta Uniperista kasvatettu TÄMÄN hallituksen aikana? 40 -> 70% ? Kyselläänkö vähän Marinilta myös?
https://www.fortum.fi/media/2019/10/fortum-hankkii-osake-enemmiston-uni…
Juu, Samuli Suonpää ja Liski, suoraa kohtaa ei löydy mistään. Toinen haistelee kuitteja ja toinen nuuhkii kauniimpaa sukupuolta, tykkäsit tai et.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, tuonko takia Juha hakattiin julmasti keskelle katua tuossa taannoin?
Kevyesti tönäistiin, siitä oli videokin julkisuudessa, älä jaksa liioitella.