Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat - ottaisitteko mieluummin lisää palkkaa vai lisää käsipareja työtä tekemään

Vierailija
14.09.2022 |

?

Näillä vaihtoehdoilla mennään tässä kyselyssä.

Hoitajat - ottaisitteko mieluummin lisää palkkaa vai lisää käsipareja työtä tekemään

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä käsipareja saadaan lisää muuten kuin palkkaa korottamalla? Ala ei vedä nykyisellä palkalla ja osaajat valuu maihin, joissa hoitaja saa parempaa palkkaa.

Vierailija
22/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei aukene logiikka ison palkankorotuksen kanssa hoitajien tapauksessa. Kun palkka tulee verovaroista, eikö lopputulos tule olemaan tulevaisuudessa, ettei ole varaa palkata hoitajia tarpeeksi? Eli tulevaisuudessa hoitajia olisi entistäkin vähemmän ja ne vähäiset olisivat entistäkin uupuneempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minkään alan hoitaja, mutta olen kuullut miten kaikkialla on pulaa hoitajista.

Syy on, ettei viihdytä alalla, kun palkkaa ei ole saatu kuntoon. Lisää käsipareja tulee kun palkat on riittävän hyvät.

Se on kummallista, että asiasta on puhuttu jo 20 vuotta ja ongelma ei ole muuttunut miksikään. Pahentunut vain ja sen myöntävät myös lääkärit ja alan johtajat tai vastuussa olevat. Oli telkkarissakin esillä.

Kysymyksen asettelu on väärä. Jos palkkaus olisi kunnossa hoitajia riittäisi ja käsipareja riittäis.

Vierailija
24/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne eivät ole hoitajien valittavissa, siis lisää käsipareja vai parempi palkka. Sitäpaitsi työmarkkinaneuvotteluissa ei pj. Rytkösenkään johdolla neuvotella niistä,käsipareista vaan palkkasopimuksesta.

Vierailija
25/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa lisää reilusti. Mun työpaikassa ei ole koskaan mikään tulipalokiire.

Vierailija
26/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa enemmän. Nyt jää käteen 2400e ja ei sillä maksa tulevan talven jättisähkölaskua:(