Menee niin hermo kalliiseen sähköön, kalliiseen bensaan, kalliiseen ruokaan, kalliseen asumiseen
Kaikki kauheen kallista ja kaikki rahat menee elämiseen. Ei jää pahemmin mitään säätöön.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ensi keväänä on vaalit. Voi joko äänestää tuhlailevan nykymenon puolesta tai sitten jotain muuta.
Jotenkin pelottavaa, että äänestää saavat myös ne, jotka kuvittelevat hallituspuolueiden vaihtamisen vaikuttavan nykyiseen maailmantilanteeseen. Että yhtäkkiä rahaa tulee seinästä ja sähköä töpselistä, oikeisto saapuu kultaisilla vaunuilla Arkadianmäelle, suomen työttömyys on historiaa, ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
Ei se kuules nyt ihan näin mene. Odotettavissa on tuttuun tapaan leikkauksia, koulutuslupausvalehtelun uusinta, terveyspalvelujen alasajo, varakkaiden suosimista ja käsi kyynärpäitä myöten työttömien, ja keskituloisten taskulla, niinkuin aina. Sitten taas kansa avaa silmänsä ja seuraavalla kaudella nämä heitetään sinne minne kuuluvatkin, eli oppositioon. Pyörä pyörii.
Mutta olet onnellinen, maailman onnellisin.
Kristallikissa kirjoitti:
Syy tunnelmiisi ei ole hinnoissa, vaan siinä, miten pahoitat mielesi niistä. Hinnat eivät käyttäydy tai muutu sinun mielipahasi mukaan, joten tuo asenne ei kannata.
XD Mitähän v*ttua tämäkin taas oli..?
Menee niin hermo kalliiseen sähköön, kalliiseen bensaan, kalliiseen ruokaan, kalliseen asumiseen
Hintojen nousu ei ole vielä edes alkanut, odottakaahan kun tilanne syksyn aikana vaikeutuu entisestään saa olla tyytyväinen jos edes ruokaa on kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole bensan hinta juuri noussut eikä tuo sähkölaskukaan näytä kymppejä enempää olevan.
Joko sinulla on suora sähkölämmitys ja ajat kaiken hereilläoloaikasi pitkiä matkoja autolla, tai sitten vaan käytät enemmän kuin ansaitset ja valitat sähkön ja bensan hinnasta kun kerta muutkin.
Juu, eihän tuo bensan hinta ole noussut 5 vuodessa kuin 50 senttiä ja ilmeisesti et ole vielä uutta sopimusta sähköstä saanutkaan.
Valmistaudu siihen, että tuo sinun muutama kymppisi muuttuu muutamiksi satasiksi.
Jos muutaman kympin sähkölaskuni vaihtuu muutamaan sataseen, niin täytyy kai säästää sähköä. Nyt tuhlaan sitä ihan huoletta mm. pesemällä jotain yksittäisiä pyyhkeitä pesukoneessa, kun ei sillä näillä hinnoilla ole mitään väliä.
H*lvetin juntti, et sitten muuten vain ole koskaan miettinyt, onko sulla oikeutta tuhlata luonnonvaroja?
Onhan minulla oikeus tuhlata itse maksamaani sähköä niin paljon kuin lystään (että ei varsinaisesti voi tuhlata), ei siihen lupia tarvita. En btw. omista autoa enkä ole lentänyt yli kymmeneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ensi keväänä on vaalit. Voi joko äänestää tuhlailevan nykymenon puolesta tai sitten jotain muuta.
Porvarit voittoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, eilen sai taas vaihtaa sellaisen 700 hintalappua töissä (ruokakaupassa)... Ja arvaatte varmaan, mihin suuntaan hinnat liikahti. Ja kallistuu lisää vielä. Paljon.
Ei oikeasti palkka meinaa riittää enää. Polttoaine reilusti yli 2e, sähkö 2,5 kertaa aiemman hinnan, vaikka saatiin siis vielä "tosi edullinen" soppari. Ruuan korotus osassa tuotteita jo kymmeniä prosentteja. Palkka nousi keväällä kaksi prosenttia...
Todellakin kymmeniä eikä 11% kuten joku asiantuntija väitti. Esim aiemmin maksanut 1,79 riisipiirakkapaketti on nyt (tai siis ainakin vielä eilen) 2,89 ja kyllä tuossa hinnannousua on näin äkkiä laskettuna jo sellaiset 60%..
Ja kyse siis ihan normaalihinnasta. Toki noita(kaan) ei ole kenenkään pakko ostaa ja ilmankin pärjää, mutta mikä järki ja tarve niitä sitten on enää valmistaakaan kun ne jää hyllyyn ja myymättä?
Kinkkuleikkele 400g ennen 2,99€, nyt 6,49. W5 astianpesuaine 1l ennen 1,19, nyt 1,89. Juusto oli noussut kanssa paljon, joten jätin ostamatta. Tarkka hinta ei jäänyt mieleen
Maksat kuitenkin lähes pelkästä suolasta 6,49?
Onko kinkkuleikkele nykyään lähes pelkkää suolaa?
Inflaatio on vanha tuttu kuten sekin että lainoista joutuu maksamaan korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Syy tunnelmiisi ei ole hinnoissa, vaan siinä, miten pahoitat mielesi niistä. Hinnat eivät käyttäydy tai muutu sinun mielipahasi mukaan, joten tuo asenne ei kannata.
Eivät ne hinnat määrää kenenkään tunnelmia, vaan jokaisen henkilön sen astiset elämänkokemukset ja ajatukset niistä hinnoista, ja ajatukset siitä, mitä korkeammista hinnoista seuraa.
Hinnat vain ovat.
Ap voi miettiä, mikä aiempi kokemus elämässä vaikuttaa taustalla, että hintojen kohoaminen ja se, että rahaa on käytössä vähemmän muuhun, ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus stoalaisuudelta tuo minun mielestäni kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole bensan hinta juuri noussut eikä tuo sähkölaskukaan näytä kymppejä enempää olevan.
Joko sinulla on suora sähkölämmitys ja ajat kaiken hereilläoloaikasi pitkiä matkoja autolla, tai sitten vaan käytät enemmän kuin ansaitset ja valitat sähkön ja bensan hinnasta kun kerta muutkin.
Juu, eihän tuo bensan hinta ole noussut 5 vuodessa kuin 50 senttiä ja ilmeisesti et ole vielä uutta sopimusta sähköstä saanutkaan.
Valmistaudu siihen, että tuo sinun muutama kymppisi muuttuu muutamiksi satasiksi.
Jos muutaman kympin sähkölaskuni vaihtuu muutamaan sataseen, niin täytyy kai säästää sähköä. Nyt tuhlaan sitä ihan huoletta mm. pesemällä jotain yksittäisiä pyyhkeitä pesukoneessa, kun ei sillä näillä hinnoilla ole mitään väliä.
H*lvetin juntti, et sitten muuten vain ole koskaan miettinyt, onko sulla oikeutta tuhlata luonnonvaroja?
Onhan minulla oikeus tuhlata itse maksamaani sähköä niin paljon kuin lystään (että ei varsinaisesti voi tuhlata), ei siihen lupia tarvita. En btw. omista autoa enkä ole lentänyt yli kymmeneen vuoteen.
*Itse maksamaani* - voi pyhä yksinkertaisuus! Se, että itse maksat sen ei ole luonnonvarojen tuottamista! Sinun tyylistesi typerysten takia luonnonvaroihin kuluu 3-4 maapalloa yhden sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne hinnat määrää kenenkään tunnelmia, vaan jokaisen henkilön sen astiset elämänkokemukset ja ajatukset niistä hinnoista, ja ajatukset siitä, mitä korkeammista hinnoista seuraa.
Hinnat vain ovat.
Ap voi miettiä, mikä aiempi kokemus elämässä vaikuttaa taustalla, että hintojen kohoaminen ja se, että rahaa on käytössä vähemmän muuhun, ärsyttää.
Siis, ihanko vakavissasi selität, että ihmisten ajatuksiin eivät vaikuta nämä jäätävät hinnat?
Olet kyllä todella sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Veden lämmittäminen on kallista. Laskin että itseltä menee 400 e vuodessa suihkussa ja teiniltä joka löytää 30 min menee yli 1500 e vuodessa.
Pikasuhkut käyttöön.
Tämä. Vedellä lotraaminen ja saunassakäyminen kannattaa yhdistää uimahallissa käyntiin. -ei sitten tarvitse kotona maksaa näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Itse maksamaani* - voi pyhä yksinkertaisuus! Se, että itse maksat sen ei ole luonnonvarojen tuottamista! Sinun tyylistesi typerysten takia luonnonvaroihin kuluu 3-4 maapalloa yhden sijaan.
Päinvastoin. Kuten sanottua en omista autoa enkä matkustele, enkä yksiössä asuvana minimalistina ostakaan juuri koskaan mitään. Tuhlaan siis luonnonvaroja keskiverto suomalaista vähemmän, eli ei ole ainakaan minun vikani, jos maapallo menee rikki.
Sitten kun kansalaisten usko omaan valuuttaan loppuu, mikä on kohta melko lähellä, niin euroilla kannattaa pyyhkiä takapuolensa koska wc paperi on silloin arvokkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnat vain ovat.
Ap voi miettiä, mikä aiempi kokemus elämässä vaikuttaa taustalla, että hintojen kohoaminen ja se, että rahaa on käytössä vähemmän muuhun, ärsyttää.Siis, ihanko vakavissasi selität, että ihmisten ajatuksiin eivät vaikuta nämä jäätävät hinnat?
Olet kyllä todella sekaisin.
Kyllä se useimpiin vaikuttaa, mutta ei pitäisi vaikuttaa. Hinnat, kuten säätila ja terveyskin on ulkoisia seikkoja. Ei niihin voi vaikuttaa eikä niitä kannata murehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P*skanmarjat. Kilju lentokoneille ja tehtaille.
Oottakaa kun tuloveroa nostetaan vuodenvaihteessa. Rairai!
Maksat kuitenkin lähes pelkästä suolasta 6,49?