Menee niin hermo kalliiseen sähköön, kalliiseen bensaan, kalliiseen ruokaan, kalliseen asumiseen
Kaikki kauheen kallista ja kaikki rahat menee elämiseen. Ei jää pahemmin mitään säätöön.
Kommentit (92)
Näinhän se on. Eilenkin kauoassa katselin hintoja, ja vaikka nyt mitään tiukkaa budjettia olekaan lasken silti vähän mitä kori tulee maksamaan. Enää ei heitellä heräteostoksia noin vaan. Vaikkei sähkölaskukaan kovin iso, huomaan olevani enemmän hämärässä kuin ennen. Vessasta paloi lamppu toissapäivänä, huomasin että eteisen valo valaisee vessan tarvittavasti sillä olin hetken aikaa. No eilen ostin 2 lamppua nekin 7e yhteensä, Kauhulla odotan ensi vuoden vuokrankorotusta, varmaan näkyy uudessa vuokrassa kaukolämmön korotus.
Ja ennen kuin kukaan kerkeää tulla sanomaan, että valaistukseen menee se minimikulutus laskusta, tiedetään. Koneet ne on kun kuluttaa. Ja lattialämpö, mitä ei tosin olekaan.
Kävele metsässsä ja syö koiria, ei maksa mitään.
Ei minullakaan jäänyt kesällä, mutta sitten huomasin että 1700€ nettopalkasta menee 500€ kaljaan ja tupakkaan. Nyt jää säästöön aika mukavasti.
Onneksi ensi keväänä on vaalit. Voi joko äänestää tuhlailevan nykymenon puolesta tai sitten jotain muuta.
Miinulla jää 80 euroa joka kuukausi säästöön työttömyysrahasta.
Pärjää jos ei osta mitään turhaa.
Veden lämmittäminen on kallista. Laskin että itseltä menee 400 e vuodessa suihkussa ja teiniltä joka löytää 30 min menee yli 1500 e vuodessa.
Pikasuhkut käyttöön.
Työtön 46 kirjoitti:
Miinulla jää 80 euroa joka kuukausi säästöön työttömyysrahasta.
Pärjää jos ei osta mitään turhaa.
Ja minä ymmärsin elämän realiteetit jo parikymppisenä lähihoitaja opiskelijana. Ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, eikä autoa. Nyt voi tehdä kesät keikkaa ja lähteä talveksi Espanjaan.
Kerryttäkää te ihan rauhassa sitä omaisuuttanne yli 2% korolla. Vahingon ilo on iloa puhtaimmillaan.
100 000 - 150 000 tienaavat päättäjät ja poliitikot ei tajua, mitä se on kun pitää kituuttaa vähällä. Ne pitäs laittaa vuos elään minimillä kokeeks.
Juu, eilen sai taas vaihtaa sellaisen 700 hintalappua töissä (ruokakaupassa)... Ja arvaatte varmaan, mihin suuntaan hinnat liikahti. Ja kallistuu lisää vielä. Paljon.
Ei oikeasti palkka meinaa riittää enää. Polttoaine reilusti yli 2e, sähkö 2,5 kertaa aiemman hinnan, vaikka saatiin siis vielä "tosi edullinen" soppari. Ruuan korotus osassa tuotteita jo kymmeniä prosentteja. Palkka nousi keväällä kaksi prosenttia...
Monet ei saa säästöön mitään edes 3000 euroan palkasta.
Vieläkin menee jatkuvasti roskikseen ruokaa, mikä unohtui jääkaapin perälle. Liian edullista taitaa olla minulle.
Great reset kirjoitti:
Great reset ei pitäisi olla kenellekään mikään yllätys. Nyt kyseinen prosessi on jo hyvässä vauhdissa.
-Et omista mitään ja olet onnellinen.
Onko tämä niiden globalistien juttuja?
"Älkää vinkuko"
"Vaihtakaa pörssisähköön, se on vaan 17 senttii"
"Ansaitsettekin kärsiä kun teillä on katto"
Great reset kirjoitti:
Great reset ei pitäisi olla kenellekään mikään yllätys. Nyt kyseinen prosessi on jo hyvässä vauhdissa.
-Et omista mitään ja olet onnellinen.
Evvk, en omista nytkään mitään, paitsi kasan vaatteita ja vanhan macbookin. M40
Tiedetään jo aiemmista aloituksista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asut liian kalliisti?
Ihan turha alapeukuttaa jos on valinnut itse kalliin asumisen.
Minulla on asuminen ilmaista.
Mä perustin firman ja pistän sen piikkiin nuo kaikki. (Asun siellä siis)