Työvaatteita hakusessa Stockalta. Miten lihava voisi pukeutua toimistolle jossa suht rento klassinen tyyli?
Olen tauon jälkeen aloittamassa työt ja pitäisi saada uusia vaatteita. Tyyli heillä näytti olevan suht rento ja klassinen. Muttaolen lihava (178cm ja 90kg) ja vihaan vaateostoksilla käymistä kun mikään ei näytä hyvältä. Sain lahjaksi 150€:n lahjakortin Stockalle, joten sen voisin hyödyntää. Rahaa ei juuri nyt ole paljoakaan ylimääräistä laittaa muihin kauppoihin.
Löytäisittekö te jotain kivaa toimistovaatetta Stockan sivuilta? Itse olen yrittänyt nyt katsoa mutts en löydä mitään.
Niin ja kaikki ylimääräiset kilot on kaulasta lantiolle. Jalat mulla pitkät ja suht ok kunnossa.
Olisin kiitollinen jos joku voisi auttaa.
Kommentit (64)
Voithan toki laihduttaa jos haluat.
Jos et missään nimessä halua laihtua,niin osta vaikka pari tunikaa.
Ei AP nyt noilla mitoilla mitenkään lihava ole? Ylipainoa joo vähän mutta että lihava? Satsaisin Stockalta tuolla budjetilla yhteen monikäyttöiseen ja laadukkaseen neuleeseen jossain itselle sopivassa perusvärissä.
Vierailija kirjoitti:
Voithan toki laihduttaa jos haluat.
Jos et missään nimessä halua laihtua,niin osta vaikka pari tunikaa.
No kylläpä oli taas asiallinen kommentti.
Ei ap
Itse olen 170 kg ja painan 90 kg. Painoa on vyötäröllä, joten monet tiukat vaatteet on epämukavia.
Omat suosikkivaatteet on mm. sopivan väljä neule jossa kiva kaulus, levenevät ja nätisti laskeutuvat paidat ja paitapuserot. Myös mekot ja neulemekot on kivoja. Sitten ostaa sopivat housut ja sukkikset, jotka toimii eri yläosien kanssa. Onnea uuteen työhön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki seuraavat vaatteet työvaatteiksi, saat niistä sopivia kokonaisuuksia
Mustat suorat housut
Siistit farkut
Musta hameValkoinen kauluspaita
Sininen ns Oxford shirt
Valkoinen ja musta t- paita
V aukkoinen neule
PoolopuseroMusta bleiseri
Sininen bleiseri
Musta neuletakki
Arkimekko
Pikkumusta mekkoArkiavokkaat( mustat)
Juhla- avokkaat
BallerinatTuosta saat tehtyä monta erilaista kokonaisuutta töihin. Hanki vartalotyypillesi sopivia, laadukkaita vaatteita, niin pidät niitä pitkään.
AP:lla on 150e vaatteisiin eikä 1500. Eikä nämä kaikki edes saa 1500e.
Eli näet ongelmia siellä missä toiset näkee mahdollisuuksia. Kyseisen kommentoijan lista oli täydellinen, ota ap siitä itsellesi talteen. kaikkeahan ei tarvitse ostaa uutena, vaan Torista löytyy esim Stockan laatumerkkejä halvalla. Viimeksi toritin italialaisen, 1400€ miesten puvun (Vestiairessa sama 600€) 20€. Koska suomalaiset nyt ei vaan ymmärrä laadun päälle mitään.
Lista ei toimi ainakaan minulle ollenkaan, eikä ole vaatekoosta kiinni.
Onko puku nyt 1400€ vai 600€? Yritä päättää.
Vierailija kirjoitti:
Ei AP nyt noilla mitoilla mitenkään lihava ole? Ylipainoa joo vähän mutta että lihava? Satsaisin Stockalta tuolla budjetilla yhteen monikäyttöiseen ja laadukkaseen neuleeseen jossain itselle sopivassa perusvärissä.
Mietin samaa. Itse lyhempi ja painoa varmaan saman verran. Normimalliston ja isojen kokojen rajamailla. Paino tosin minulla eri tavoin jakautunut.
Omat suosikkini erilaiset mekot ja hienot sukkikset. Kannattaa tsekata Snag tights, kokoja löytyy eivätkä ole kalliita.
Lisäksi joustofarkut, väljemmät neulehousut ja pitkät neuletakit.
Itse katselisin tuolla budjetilla Stockalta mekkoa tai neuletta. Muuta sitten myöhemmin.
Onkohan tämä taas provo. Noilla mitoilla henkilö on lievästi ylipainoinen, eikä mikään megaläski. Kannattaa ostaa vaatteita, joissa on kunnollinen leikkaus, telttapukeutumista en suosittele oikeastaan kenellekään.
Itse ostaisin varmaan pitkähihaisen kietaisumekon ja parit kolmet erilaiset sukkikset tuolla budjetilla.
Tai sitten polvihameen, jonkin yläosan ja pitkän neuletakin, mutta ap sanoi, ettei välitä neuletakeista, eikä varmaan Stockalta 150 e:lla kaikkia noita edes saa.
Mekkoa suosittelen. Sen ilmettä on helppo muuttaa huiveilla ja koruilla, joita varmaan löytyy kirppareilta pikkurahalla, jollei omissa varastoissa ole, on mukava päällä, mutta käy myös siistimpää pukeutumista vaativaan tilanteeseen.
Äläkä sure niitä kilojasi! Suurin osa suomalaisista naisista on enemmän tai vähemmän ylipainoisia. Varmasti et ole siellä toimistolla ainoa pullukka.
Vierailija kirjoitti:
Sinunq katsoisin Zizzin valikoimaa esim.Ellos myy, heillä on mekkoja, hihattomia ja hihallisia myös isommissa koissa. Ja neuletakit on kivoja, sellaiseen on ihana "kietoutua" syyssäillä ja malli edestä avoin tai pari isompaa nappia ja pituus lantiolle tai jopa pidempi.
Stockalta ostin viimeksi neuletakkeja, Noomilta ja Cut&Pret-merkkiset joista tuo jälkimmäinen käsittää isompiakin kokoja.
Zizzi on todella epätasalaatuinen. Kannattaa ainakin tarkistaa saumat ja saumanvarat, ennen kuin lukitsee kaupat.
Ehdotan seuraavaa:
- mustat kapeat housut (koska hyvät sääret)
- väljähkö paita/pusero (saattaa löytyä jo kotoa)
- kevyt jakku tai liivi (ettei kylkimakkarat näy)
Tärkeää on oikea koko ja istuvuus. Älä osta mitään vartaloa nuolevaa, mutta ei liian väljääkään.
Kiitos viesteistä.
Kävin pikaisesti pyörähtämässä Stockalla Itiksessä kun oli muuta asiaa sinne.
Ostin nyt kaksi pooloneuletta. Väreinä tuo linkissä oleva sekä tuo vaaleanharmaa.
https://www.stockmann.com/cut-pret-conte-pooloneule/11720943043-5.html
Sekä tämän neuleen
https://www.stockmann.com/cut-pret-jalyssa-neule/13912865871-3.html
Arvuuttelin mustan ja tuon vaalean välillä mutta otin tuon vaalean kuitenkin sillä ajatuksella että voin käyttää myös mustien housujen/farkkujen kanssa.
Sovitin kaikkia kyllä jo kaupassa mutta sovitan vielä kotona rauhassa uudestaan.
Ehkä menin metsään, en tiedä.
Yritin mekkojakin katsella mutta valitettavasti en löytänyt ainakaan nyt mitään kivaa. Täytyy yrittää keskustan Stockalle mennä jos sieltä löytyis enemmän.
Ap
On maailma muuttunut paljon kun 90kg on vain vähän ylipainoinen.
Ei kukaan normaali nuori aikuinen päässyt tuohon lukemaan 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos viesteistä.
Kävin pikaisesti pyörähtämässä Stockalla Itiksessä kun oli muuta asiaa sinne.Ostin nyt kaksi pooloneuletta. Väreinä tuo linkissä oleva sekä tuo vaaleanharmaa.
https://www.stockmann.com/cut-pret-conte-pooloneule/11720943043-5.htmlSekä tämän neuleen
Arvuuttelin mustan ja tuon vaalean välillä mutta otin tuon vaalean kuitenkin sillä ajatuksella että voin käyttää myös mustien housujen/farkkujen kanssa.Sovitin kaikkia kyllä jo kaupassa mutta sovitan vielä kotona rauhassa uudestaan.
Yritin mekkojakin katsella mutta valitettavasti en löytänyt ainakaan nyt mitään kivaa. Täytyy yrittää keskustan Stockalle mennä jos sieltä löytyis enemmän.
Ap
Mahtavaa ap!
Kiva että sait neuleet ja kiva, että ketjuun tuli konkreettinen ratkaisu!
Molemmat näyttävät varmasti hyvältä housujen tai vaikka kapean kynähameen kanssa :)
T. Stockallakin shoppaileva pullukka
Vierailija kirjoitti:
On maailma muuttunut paljon kun 90kg on vain vähän ylipainoinen.
Ei kukaan normaali nuori aikuinen päässyt tuohon lukemaan 90-luvulla.
Tai sitten sinä et tiennyt sitä. Ap on huomattavan pitkä, ei todellakaan ole mitenkään vaikean lihavuuden puolella. Siksi niitä vaatteitakin kuitenkin löytyy.
Olin minäkin 1990-luvulla hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos viesteistä.
Kävin pikaisesti pyörähtämässä Stockalla Itiksessä kun oli muuta asiaa sinne.Ostin nyt kaksi pooloneuletta. Väreinä tuo linkissä oleva sekä tuo vaaleanharmaa.
https://www.stockmann.com/cut-pret-conte-pooloneule/11720943043-5.htmlSekä tämän neuleen
Arvuuttelin mustan ja tuon vaalean välillä mutta otin tuon vaalean kuitenkin sillä ajatuksella että voin käyttää myös mustien housujen/farkkujen kanssa.Sovitin kaikkia kyllä jo kaupassa mutta sovitan vielä kotona rauhassa uudestaan.
Ap
Kauniit neuleet! Hyvät valinnat teit 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos viesteistä.
ApMahtavaa ap!
Kiva että sait neuleet ja kiva, että ketjuun tuli konkreettinen ratkaisu!
Molemmat näyttävät varmasti hyvältä housujen tai vaikka kapean kynähameen kanssa :)
T. Stockallakin shoppaileva pullukka
Sovitin kyllä myös yhdet housut, mutta eipä sopinut malli minulle, valitettavasti. Materiali oli kyllä miellyttävä. No, ehkä löydän ne sieltä keskustasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos viesteistä.
ApKauniit neuleet! Hyvät valinnat teit 😊
Kiitos sinulle😊
Ehkä päivitän tänne muut ostokset kun olen ne hankkinut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
LAIHDUTA VALAS.
Opettele käytöstapoja, moukka!
Kiva että ap löysit vaatetta! Tsemppiä uuteen työhön.
Sinunq katsoisin Zizzin valikoimaa esim.Ellos myy, heillä on mekkoja, hihattomia ja hihallisia myös isommissa koissa. Ja neuletakit on kivoja, sellaiseen on ihana "kietoutua" syyssäillä ja malli edestä avoin tai pari isompaa nappia ja pituus lantiolle tai jopa pidempi.
Stockalta ostin viimeksi neuletakkeja, Noomilta ja Cut&Pret-merkkiset joista tuo jälkimmäinen käsittää isompiakin kokoja.