Toimeentulotuki, neuvoa kaipaan
Jos haen toimeentulotukea, miten kela katsoo omalta tililtä toiselle siirretyt rahat?
Esim raha tullut tililleni ja olen siirtänyt sen eteenpäin laskujenmaksutililleni. Katsooko kela sen tuplana tulona vaikka näkyy että se siirretty itselle?
Kommentit (26)
Kirjoitit, että työpaikka on. Miksi sitten haet toimeentulotukea?
Kerroin sen tuossa ylempänä.
Lapsi sairastunut. Erityishoitoraha käytetty, omaihoitajuutta ei ainakaan vielä myönnetty.
Lapsen sairasloma minulle palkaton.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on useampikin työpaikka ja silti täytyy hakea toimeentulotukea, koska pätkä- ja silpputyöllä ei muuten elä. Toivon, että jonain päivänä saan työkokemuksen myötä sellaisen työpaikan, että en enää tarvitse toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään lasketa omien tilien välisiä siirtoja tuplasti. Itse siirrän aina toiselle tililleni "säästöön" esim. vuokraa varten, ei kela ole siitä sanonut mitään vaikka vuosia olen näin tehnyt. Kyllähän siitä tiliotteesta näkee että ne menee omalta tililtä omalle tilille.
Toimeentulotuella ei saa säästää. Edes laskuja varten.
No jos saan työmarkkinatuen 15.9. ja asumis- ja toimeentulotuen 1.10. niin kyllä saan säästää osan työmarkkinatuesta siihen asti että saan nuo toiset tuet ja maksan vuokran :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on useampikin työpaikka ja silti täytyy hakea toimeentulotukea, koska pätkä- ja silpputyöllä ei muuten elä. Toivon, että jonain päivänä saan työkokemuksen myötä sellaisen työpaikan, että en enää tarvitse toimeentulotukea.
Et saa. Olet leimattu osa aika- pätkätyöntekijä. Pitää hakea vain kokoaikaista, jos haluaa sitä.
Toimeentulotukiasiakkaan kannattaa käyttää mahdollisimman paljon käteistä.