Poikani on alkanut pelätä naapurin pitbull terrieriä
Poikani (9v) ei uskalla mennä ilman vanhempia pihalle, koska naapurin pitbull on alkanut ohi kulkiessaan haukkumaan hänelle. Olen yrittänyt selittää, että kyseessä on hyvin koulutettu koira eikä varmasti vaarallinen, mutta poika ei suostu enää lähtemään edes ulos ilman vanhempia!
Miten pojalle saisi taottua kalloon, että tuossa iässä ei voi enää pelätä tuollaisia asioita?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt töitä koirien parissa lähes 20 vuotta.
Yhden kerran on koira purrut. Arvatkaapa, minkä rotuinen?
Kultainen noutaja.
Staffit, pitbullit, bullterrierit - poikkeuksetta ihania asiakkaita.
Tympeää rasismia palstalla.
Rasismia? Koirat ovat eläimiä. Lain edessä ne ovat esineitä, jos joku koiran omistaa. Älä inhimillistä koiria. Älä anna koirille sitä mikä on pyhää.
Juuri kaltaistesi ihmisten takia rakastan koiriani. Luuletko itse olevasi jotenkin 'pyhä'? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultainen noutaja.
Rasismia? Koirat ovat eläimiä. Lain edessä ne ovat esineitä, jos joku koiran omistaa. Älä inhimillistä koiria. Älä anna koirille sitä mikä on pyhää.
Juuri kaltaistesi ihmisten takia rakastan koiriani. Luuletko itse olevasi jotenkin 'pyhä'? :D
En. Mutta koirat eivät ansaitse inhimillistä kohtelua. Se, että koiria pidetään omina "vauvoina" ja annetaan niille rakkautta on pyhän asian väärinkäyttöä. Näillä sitten yritetään korvata "lapsia" ja tämä on itse saatanan juonittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultainen noutaja.
En. Mutta koirat eivät ansaitse inhimillistä kohtelua. Se, että koiria pidetään omina "vauvoina" ja annetaan niille rakkautta on pyhän asian väärinkäyttöä. Näillä sitten yritetään korvata "lapsia" ja tämä on itse saatanan juonittelua.
Jaa. Minulla on kaksi koiraa, joita rakastan todella paljon. Koiria ne ovat silti.
Taidat kadehtia aitoa rakkautta? Koira rakastaa ihmistä tavalla, johon ihminen itse ei koskaan pysty. Täysin pyyteettömästi.
Ja kyllä, minulla on mies ja lapsia, joita myös rakastan paljon. Rakkautta on katsos monenlaista. Se tekee elämästä rikasta.
Itsekin pelkään Pitbull-koiria ja vastaavanlaisia rotuja. Älä suotta rohkaise poikaa kohtaamaan vaarallista koiraa. Koira vaistoaa pelon ja voi käyttäytyä huonosta eli rodulleen ominaiseen tyyliin, jos ei ole omistajansa täydessä hallinnassa. Olen alkanut kallistua sille kantille, että kaikkien koirien ja niiden omistajien tulisi suorittaa koulutus ja sitä pitäisi pitää yllä valvotusti ja säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään kyllä itsekin koiria, vaikka täytän jo 50. Erityisesti pyörällä ajaessa ja ihan syystäkin. Suurin osa koiranulkoiluttajista ei välitä pätkääkään muista tienkäyttäjistä. Koirat ajelehtivat pitkässä löysässä hihnassa puolelta toiselle oman mielensä mukaan ja omistajat antavat koirien hyökkiä päin muita esim ohitustilanteissa. Jos soittaa kelloa varoitukseksi ohitustilanteessa mulkoillaan vihaisesti ja jopa huomautellaan asiasta. Jos ei soita, saa samanlaista kohtelua. Samoin jätöksiä jätetään siivoamatta ym ym. Ystäväni jalkaa oli eräs koira onnistunut puraisemaan ja hänelläkin on varmaan elinikäiset traumat tapahtuneesta.
Itse koiranulkoiluttajana arvostan, että pyöräilijä soittaa kelloa hyvissä ajoin ennen ohitusta, jolloin tiedän pyytää koiran lähelle ja laittaa hihnan lyhyelle. Valitettavan harva vaan soittaa kelloa ja joudun usein kurkkimaan taakse.
Vierailija kirjoitti:
Tyylistä näkee heti että provo. Wanha ja wäsynyt provo.
Niin huomaa. En ymmärrä miten joku jaksaa näitä tehtailla.
Koirat pitäis lopettaa. Kaikki. Yks helkkarin riesa nykyään!
Minäkin pelkään pitbulleja. En koe että minun pitäisi tehdä pelolleni mitään, kun en kyseisen rodun edustajia arjessani kohtaa.
Ehkä tuossa tilanteessa riittää, että omistaja pitää koiran aina kytkettynä eikä poika mene koiran lähelle. Ei pitäisi olla mahdoton tehtävä?
Vähän kannattaakin varoa tuota rotua.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minä tykkään pitbulleista. Varsinkin hyvän viinin kera.
Minäki kyllä vanhana ukkona saatan pelätä semmoista koiraa, joka käytöksellään ilmoittaa mulle että saatanpa purasta sua, tyyppi.
Grillatkaa se räkyttävä tappajarakki.
Onse surullista ku vähäälyset ei tajua että rotu ei tee koirasta pahaa mut vähä älyset on vähä älysiä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Itse ampuisin pitbullin vaikka ei edes hyökkäisi muhun. Olisi sana sanaa vastaan.
Ja vaikka olisin syyllinen, niin ei jostai piskin taposta joudu ees linnaan :D
Olen pahoillani kun näin loukkaan, mutta kuulostat itse ihan yhtä weeteeltä kuin keskiverto pitbullin omistaja.
kaikki nuo ja vastaavat koirat pitäisi heti lopettaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään kyllä itsekin koiria, vaikka täytän jo 50. Erityisesti pyörällä ajaessa ja ihan syystäkin. Suurin osa koiranulkoiluttajista ei välitä pätkääkään muista tienkäyttäjistä. Koirat ajelehtivat pitkässä löysässä hihnassa puolelta toiselle oman mielensä mukaan ja omistajat antavat koirien hyökkiä päin muita esim ohitustilanteissa. Jos soittaa kelloa varoitukseksi ohitustilanteessa mulkoillaan vihaisesti ja jopa huomautellaan asiasta. Jos ei soita, saa samanlaista kohtelua. Samoin jätöksiä jätetään siivoamatta ym ym. Ystäväni jalkaa oli eräs koira onnistunut puraisemaan ja hänelläkin on varmaan elinikäiset traumat tapahtuneesta.
Itse koiranulkoiluttajana arvostan, että pyöräilijä soittaa kelloa hyvissä ajoin ennen ohitusta, jolloin tiedän pyytää koiran lähelle ja laittaa hihnan lyhyelle. Valitettavan harva vaan soittaa kelloa ja joudun usein kurkkimaan
Mitä iloa siitä kellonsoittelusta on, kun moni ei tee elettäkään, vaikka näkisi että pyöräilijä on tulossa. Useinkaan en viitsi enää yrittää sitä, vaan jään taakse odottelemaan että voin itse valita suhteellisen turvallisen ohituspaikan, vaikka sitten autotien kautta.
Koiranomistajat kuvittelevat omistavansa koko maailman. Julkinen aseenkanto on laitonta, mutta jostain syystä tämä ei koska hengenvaarallisia hyökkäileviä koiria, joita näin ulkona liikkuvana joutuu kohtaamaan vuosittain useita, vaikka aina pyrin varovaisuuteen. Epäilenkin monen hankkivan koiran juuri voidakseen aiheuttaa pelkoa ja kauhua toisissa tietäen myös, että juuri mitään rangaistusta ei tule vaikka koira tappaisi ihmisiä.
Tämä ketju on kaksinaismoralismissaan hulvatonta luettavaa!
Eikö kommentoijat itse huomaa, että syyllistyvät itsekin aggressiivisuuteen, vaikka syyttävät siitä tätä koirarotua?
Jos katsellaan tilastoja niin ihmisten on syytä pelätä lähinnä omia lajitovereitaan, eläinten pelkäämiselle on kovin vähän perusteluja.
Itse omaan kokemusta vain kahdesta pitistä (ei omia). Toinen erittäin tasapainoinen koira vaikkei uroksista mainittavammin välittänytkään, kuten ei monen muunkaan koirarodun urokset. Nartun kanssa kävivät koirapuistossa leikkimässä muiden koirien kanssa.
Ps. Jenkeissä on miljoonia pelkästään pitbull tyyppisiä koiria jos jonkinmoisilla omistajilla, siihen nähden muutama koirien aihauttama kuolemantapaus vuodessa ei ole paljoa (Suomessa yhteensä 800 000 koiraa).