Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani on alkanut pelätä naapurin pitbull terrieriä

Vierailija
14.09.2022 |

Poikani (9v) ei uskalla mennä ilman vanhempia pihalle, koska naapurin pitbull on alkanut ohi kulkiessaan haukkumaan hänelle. Olen yrittänyt selittää, että kyseessä on hyvin koulutettu koira eikä varmasti vaarallinen, mutta poika ei suostu enää lähtemään edes ulos ilman vanhempia!

Miten pojalle saisi taottua kalloon, että tuossa iässä ei voi enää pelätä tuollaisia asioita?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu poika. Pitbullit ovat arvaamattomia. Naapurissa on sellainen ja kerran bussipysäkillä bussia odottaessani sen omistaja oli ulkoiluttamassa sitä. Ohi kävellessään koira ärähti ja nykäisi hihnasta koittaessaan hyökätä kimppuuni, mutta omistajalla oli onneksi hyvät refleksit ja isona miehenä sai pidettyä koiran kurissa ennenkuin olisi tullut pahaa jälkeä. Pelottaa nykyisin kun näkeekin kyseisen koiran, etenkin silloin kuin sitä ulkoiluttaa omistajan vaimo joka on pieni ja hintelä.

Sitä pientä ja hintelää rouvaa voi se koira totella paremmin

Vierailija
22/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin aina puukon mukaan, jos lähistöllä asuu pitti.

Iske kaulan alueelle, että loppuu pitin hengitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät piskit

Vierailija
24/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, ihmiset nyt pelkää aina koiria ja aina juorut kulkee kaikista. Varsinkin jos on joku pitbull tai saksanpaimenkoira niin Kyllä on purrut kaikilta pään irti!

Ja totuuson, että jos iso koira oikeasti puree ihmistä, siitä tulee sairaalareissu. Ei voi käydä niin, että koira puree ja mitään jälkeä ei jää.

Itsekin lapsena pelättiin suunnilleen kaikkien naapurien koiria ja kaikista huhut, kuinka hulluja ovat ja ketä purrut milloinkin. Ikinä ei jälkeäkään puremasta kenelläkään, kukaan ei hoidattanut itseään lääkärissä ja itse en ole kertaakaan nähnyt tapahtunutta. Silti pelättiin. Ja vaikka koirat oli kiinni.

Joo, kyllähän ne pitbullit on hirveitä vaikka mitään ei tekisi.

Anna pojan pelätä, et voi muutakaan.

Vierailija
25/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ampuisin pitbullin vaikka ei edes hyökkäisi muhun. Olisi sana sanaa vastaan.

Ja vaikka olisin syyllinen, niin ei jostai piskin taposta joudu ees linnaan :D

Vierailija
26/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen nainen ja samaa pelkäisin itsekin. Minun on terrieri käynyt jalkaan kiinni kun olin noin poikasi ikäinen.Siitä lähtenyttä pelkoa mikään ei vie pois. Joten pitkään ne koirat kiinni Helsingin taajama alueet.Kuin tointa pisteet missä käy ihmisiä sisätilat.Monella on koira pelkoja, allergiaa ym

Vierailija
27/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, olen tällä palstalla kertonutkin, miten 6v poikani potkulautaili metsätiellä, ja siitä hermostunut pitti olisi tullut päälle, ellei omistajanainen olisi juuri ja juuri onnistunut lähes vaakatasossa kiskoen pitämään koiran poissa.

Nyt vuotta myöhemmin lapsi pelkää edelleen koiria, pieniäkin.

Vierailija
28/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan googlaamaan englanniksi pittbull-attackeista ja löytyy tältäkin vuodelta useita tarinoita kun kyseisen rodun koira tuon tappanut ihmisiä vauvasta vaariin. Tuo rotu ei ole historialtaan mikään kultainen noutaja tai seurakoira vaan nimensä veroisesti se on satojen vuosien ajan jalostettu tappamaan härkiä sekä toisia koiria aikana jolloin koiratappelut oli hyväksyttyä viihdettä. Pitit ovat niin vahvoja että mikäli siihen jalostettu vaisto napsahtaa päälle, tuota koiraa ei saa irrotettua millään. Pitit myös vaistonomaisesti iskevät kasvoihin tai kaulaan. Geneettisiä vaistoja ei voi kouluttaa pois koirasta. Noutajat noutaa, paimenkoirat paimentaa. Pittbullit no, tiedät itsekin. Huono omistaja toki pahentaa koirien käytösongelmia mutta harva huonokaan omistaja sentään kouluttaa koiraansa hyökkäämään muiden kimppuun.

Vierailija
29/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Minulla on ollut kavereitten pitbulleja ja staffeja hoidossa. Ihan symppiksiä ja rauhallisia ovat. Meidän kissatkin saavat olla ihan rauhassa ja kun ovat yksin pihalla joskus, niin oravat ja paikalle pomppivat pupuset

🐿🐇💚🐕eivät ole herättäneet minkäänlaisia vaistoja.

Mutta, jos poikasi on ärsyttävästi liikehtivä vellihousu mammanpoika, niin olisi varmaan ihan yhteiskunnankin kannalta onnellista, että sellainen likvitoitaisiin.

Jos joku koira rodusta riippumatta puraisee lastani niin likvidoin koiran siihen paikkaan.

Kerran olin lasten kanssa laavulla ja sinne tuli 2 isoa koiraa. Omistajista ei tietoakaan. Koirien onneksi olivat kilttejä niin ei tullu kirveelle muuta käyttöä kuin puiden pilkkominen t: eri

Kovat on sulla puheet..heh heh

Vierailija
30/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko tapauksen, jossa nuoren naisen kaksi omaa koiraa (pitbull?) hyökkäsivät hänen kimppuunsa ja tappiovat hänet?

Muistelen, että tapahtui Suomessa, olivat ulkona lenkillä ja tapahtui jotain, mikä sai koirat hyökkäämään. Silminnäkijöitä ei ollut. Mutta siis koirat olivat naisen omia, olleet hänellä jo vuosia. 

Vierailija
31/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitbullit ovat siksi erityisen vaarallisia koska ne ovat täysin arvaamattomia. Saattavat olla mitä kilteimpiä lemmikkejä kunnes yhtäkkiä ilman mitään selvää syytä jotain "naksahtaa" päässä ja koira käy päälle varoittamatta.

Yleensä koirat ärisevät ja käyttäytyvät uhkaavasti ja vihaista koiraa osaa varoa, mutta pitbull ei varoita, se hyökkää ennen kuin edes ehtii huomata mitään.

Tappajarodut pitäisi kieltää lailla. 

Vierailija
32/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan googlaamaan englanniksi pittbull-attackeista ja löytyy tältäkin vuodelta useita tarinoita kun kyseisen rodun koira tuon tappanut ihmisiä vauvasta vaariin. Tuo rotu ei ole historialtaan mikään kultainen noutaja tai seurakoira vaan nimensä veroisesti se on satojen vuosien ajan jalostettu tappamaan härkiä sekä toisia koiria aikana jolloin koiratappelut oli hyväksyttyä viihdettä. Pitit ovat niin vahvoja että mikäli siihen jalostettu vaisto napsahtaa päälle, tuota koiraa ei saa irrotettua millään. Pitit myös vaistonomaisesti iskevät kasvoihin tai kaulaan. Geneettisiä vaistoja ei voi kouluttaa pois koirasta. Noutajat noutaa, paimenkoirat paimentaa. Pittbullit no, tiedät itsekin. Huono omistaja toki pahentaa koirien käytösongelmia mutta harva huonokaan omistaja sentään kouluttaa koiraansa hyökkäämään muiden kimppuun.

Mulla oli saksanmetsästysterrieri, ei ole kummoinen tusselo mutta äkkiä lähti henki naapurin lampaalta.

Peto oli eläimille mutta ihmisen paras ystävä. Mäyrä ja supijahdissa ei asetta tarvinnut käyttää

Vierailija
33/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko tapauksen, jossa nuoren naisen kaksi omaa koiraa (pitbull?) hyökkäsivät hänen kimppuunsa ja tappiovat hänet?

Muistelen, että tapahtui Suomessa, olivat ulkona lenkillä ja tapahtui jotain, mikä sai koirat hyökkäämään. Silminnäkijöitä ei ollut. Mutta siis koirat olivat naisen omia, olleet hänellä jo vuosia. 

Taisikin olla tämä, ei siis Suomessa: 

Bethanyn, 22, kuolema järkyttää Yhdysvalloissa - poliisit löysivät lemmikkikoirat ruumiin kimpusta (iltalehti.fi)

Vierailija
34/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuria kannattaa myös pelätä. Ei ole välttämättä aivan terve tapaus, kun hankkii tuollaisen koiran. Itse kuulin joku viikko sitten kun pittbull tyylisen koiran omistaja komensi sitä samanlaisella naksautuksella, jolla Once upon a time in Hollywood elokuvassa käsketään pittbull ihmisen kimppuun. Tuskin se koira osasi totella naksausta mutta todella häiriintynyttä käyttää sellaisesta yhteydestä tunnettua ääntä pittbullin kanssa. Elokuva oli tullut televisiosta vähän aiemmin ja lähistöllä on kaupungin vuokrataloja. Mies varmaan kuvitteli olevansa kuin Brad Pitt.

Aloitus on selvästi provo.

Vierailija
35/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toivottavasti tämä aloitus oli paska provo.

Iällä ei ole mitään väliä, pelkääkö koiria vai ei. Mä muistan tapauksen, kun olin parikymppinen ja kävelin kaverin kanssa kadulla, vastaan tuli söpön näköinen kultainennoutaja, joka oli selvästi kiinnostunut vastaantulijoista. Mä pelkäsin silloin koiria, koska olin joutunut useammankin koiran ärhentelyn kohteeksi, ihan vain ohikävelytilanteessa. Vaihdoin äkkiä puolta silleen, et mun kaveri "joutui" sille koiran puolelle ja kaveri nauroi että "pelkäätkö sä sitä". No pelkäsin.

Vierailija
36/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta pitbulleilta pitäisi ottaa päät pois.

Kyllä, aivan jokaiselta. Ei mitään poikkeuksia.

Vierailija
37/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaanko sinusta, kun räkytät niin pelokkaana?

Vierailija
38/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaanko sinusta, kun räkytät niin pelokkaana?

Sinun koirasi se räkyttää. Ja mitä pahaa pelossa on? Eikö sinua pelottaisi, jos kaduilla ihmiset kulkisivat aseet näkyvillä? Pitbullit ovat käytännösssä aseita jotka mtongelmaisenn eläimen ruumiissa.

Vierailija
39/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä koirien parissa lähes 20 vuotta.

Yhden kerran on koira purrut. Arvatkaapa, minkä rotuinen?

Kultainen noutaja.

Staffit, pitbullit, bullterrierit - poikkeuksetta ihania asiakkaita.

Tympeää rasismia palstalla.

Vierailija
40/60 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junnut joskus kuutisen vuotta sitten heittelivät vartio- ja henkilövahinkokoiraa lumipalloilla.

Tästä syntyin sellainen ongelma, että koira muistaa vieläkin tämän törkeyden pahalla.

Koiran mielestä näistä tyypeistä voisi päiväkävelyn ohessa tehdä jauhelihaa.

En ole antanut koiran toteuttaa luontaisia viettejään, vaikka eläintensuojelijoiden mukaan se olisi erittäin tärkeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi