Paljonko teillä oli elokuun sähkönkulutus?
Kiinnostaisi tietää muiden sähkönkulutuksen suuruusluokkaa. Kerro myös asumismuoto ja asukkaiden määrä. Kulutuksen näkee sähkönsiirtoyhtiön sivuilta.
Meillä oli 200 kWh, 3 henkeä ja kerrostaloasunto.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
1270 kWh. Omakotitalo, ei sähköautoa. 2 henkilöä. En oikein tiedä mihin sitä sähköä noin paljon menee. Koskaan ei ole sähkönkulutus alle 1000 kWh kuukaudessa.
Mikä on huonelämpötila ja mikä on eristyksen tila yläpohjassa? Kuinka vesi lämmitetään, onko sähköllä toimiva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
86 kWh, kerrostalo 53 m2, 1 hlö.
Minulla oli saman verran yksin asuessa, mutta sitten kun teini muutti luokseni niin aivan uskomatonta miten pelikone ja useampi monitori sekä 45min suihkut tuo lähes 100kWh:n lisän sähkölaskuun kuukausittain
Meillä veden lämmitys menee taloyhtiön energiankulutukseen. En oikein tiedä, millä luvuilla sitä voisi vertailla.
Vettä kuitenkin kuluu 107 lirtaa/hlö/vrk, joka on keskiarvoa alempi. https://www.ymparisto.fi/fi-fi/rakentaminen/korjaustieto/taloyhtiot/ene…
560kWh, 1 henkilö, kerrostalokaksio jossa lämmitys kaukolämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäääääh? 😯
Mulla näytti olevan 158. Asun yksin 35 neliössä, poikaystävä tosin usein mutta ei se sen enempää sähköä kuluta kuin mä yksin.
Siirtoineen lasku 60e. Eikä lämmöt ole edes päällä.
En tajua mihin tuo muka menee.
No eihän tuo 158kWh paha ole. Oletan että kaukolämpö joten veden käyttö ja lämmitys ei vaikuta.
158*12 = n. 1900kWh. Olen aikanaan asunut kerrostalossa (35m2) yksin ja tuota luokkaa se oli.
Toisin laskettuna: 158/31 = n. 5,1kWh per päivä.
Tai vielä toisin: 5,1 kWh/24 h*1000 = 212 wattia ympäri vuorokauden.
Miettii että jos normaalisti ruokaa tekee, ehkä keittää kahvia tai teetä kerran päivässä, ehkä pyykkää tai saunoo, on jääkaappi ja pakastin, ja jokin muu kuin kynttilänvalo nii äkkiä sitä nyt tuon verran tulee
168kwh
kerrostalo
kaksi ihmistä
kaukolämpö
tv, pleikka ja 2 pöytäkonetta
90 neliön kerrostaloasunto, 3 ihmistä, 388 kWh elokuussa.
Iso pelikone, joka päällä melkein 24/7, sähkösauna lämpiää 2 krt viikossa, pyykkikone ja astianpesukone pyörii melkein joka päivä. Kaukolämpö
148 kWh saunallinen rivitaloasunto 58 neliötä 1 asukas. Kaukolämpö ja vesi sisältyy vastikkeeseen. Koneellinen ilmanvaihto ja lattialämmitus kylpyhuoneessa (kesäajan tosin pienellä lämmöllä (2/10). Elokuussa tosin kokkasin ja paistoin paljon perheenjäsenten juhlapäivien vuoksi. Lisäksi sulatin pakastimen alkukuusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäääääh? 😯
Mulla näytti olevan 158. Asun yksin 35 neliössä, poikaystävä tosin usein mutta ei se sen enempää sähköä kuluta kuin mä yksin.
Siirtoineen lasku 60e. Eikä lämmöt ole edes päällä.
En tajua mihin tuo muka menee.No eihän tuo 158kWh paha ole. Oletan että kaukolämpö joten veden käyttö ja lämmitys ei vaikuta.
158*12 = n. 1900kWh. Olen aikanaan asunut kerrostalossa (35m2) yksin ja tuota luokkaa se oli.
Toisin laskettuna: 158/31 = n. 5,1kWh per päivä.
Tai vielä toisin: 5,1 kWh/24 h*1000 = 212 wattia ympäri vuorokauden.Miettii että jos normaalisti ruokaa tekee, ehkä keittää kahvia tai teetä kerran päivässä, ehkä pyykkää tai saunoo, on jääkaappi ja pakastin, ja jokin muu kuin kynttilänvalo nii äkkiä sitä nyt tuon verran tulee
Kesällä kulutus on pohjalukemissa. Itselläni tammikuussa kaikkein korkein ja silloin 35 % enemmäin, kuin elokuussa.
68 kwt, kerrostalokaksio, yhden hengen talous. Mutta olin elokuussa reissussa 2 viikkoa, joten siitä alhainen kulutus. Aiempina vuosina on näköjään mennyt elokuussa n. 90 kwt.
148 kWh. Kerrostalo 92 m2. 3 hlö.
Uudehko pieni sähkölämmitteinen hirsitalo. Yksi hlö. Kulutus 248. Helteellä viilensin ilpillä, mutta se ei paljon kuluta.
568 kWh
OKT+autotalli 202 m2, talossa maalämpö, tallissa ilmalämpöpumppu. Ei sähköautoja.
126,43 kwh kerrostalo kaksio. Asun yksin. Ei saunaa asunnossa.
550kwh, omk 5h+k kahdessa tasossa ja kellarikerros + 60m2 autotalli
241 kwh, omakotitalo maalämmöllä ja viilennyksellä, lämpö aina päällä. Kaksi henkilöä ja kissa.
79 kWh, kerrostaloyksiössä muttei aina yksin
355kWh, 2 henkilöä, kerrostalo kolmio.