Paljonko teillä oli elokuun sähkönkulutus?
Kiinnostaisi tietää muiden sähkönkulutuksen suuruusluokkaa. Kerro myös asumismuoto ja asukkaiden määrä. Kulutuksen näkee sähkönsiirtoyhtiön sivuilta.
Meillä oli 200 kWh, 3 henkeä ja kerrostaloasunto.
Kommentit (92)
Asun kahdessa asunnossa töiden takia, toiseen kämppään kuuluu vuokraan sähkö eikä kiinnosta paljonko sitä sitten meni. Toisella asunnolla meni 99 kwh, vietin siellä tasan 14 vrk viime kuussa.
Niin ja yksi henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäääääh? 😯
Mulla näytti olevan 158. Asun yksin 35 neliössä, poikaystävä tosin usein mutta ei se sen enempää sähköä kuluta kuin mä yksin.
Siirtoineen lasku 60e. Eikä lämmöt ole edes päällä.
En tajua mihin tuo muka menee.Poikaystävä vaihdettava vähemmän sähköä kuluttavaan?😃
Jos virittelis generaattorin kuntooyörään ja laittais polkemaan sähkönsä 🤔
6 kwh. 1 hlö 200m2. Pääkatkaisija enimmäkseen pois päältä, sähkönkuluttajat kuten jääkaappi pois päältä.
102 kWh, 2 hlö, kerrostalo 51 neliötä. Elokuussa piti helteiden vuoksi huudattaa ilmastointilaitetta, joten kulutus oli normaalia suurempi.
278 neliötä sähkölämmitteinen omakotitalo. Pihassa halli ja lämmin verstas.4-lasta asuu taloudessa.
386kwh oli elokuun kulutus.
Kahden aikuisen talous ja kesällä ollaan enimmäkseen mökillä. Elokuussa meni mökillä 856kWh. Kesällä on yleensä mennyt noin 1000kWh kuukaudessa. Elokuussa on kai jo jäähdytystarve hieman helpottanut.
Kotona kerrostalossa on mennyt elokuussa 159kWh, mutta eipä siellä ole paljon oltukaan. Silloin kun ollaan kotona (mökkikauden ulkopuolella), sähköä kuluu noin 600kWh. Ollaan oltu aika suruttomia sähkönkäyttäjiä. Meillä on hetilämmin kiuas ja minulla on ollut tapana laittaa se aamusuihkun ajaksi vähäksi aikaa päälle, että voin kuivata itseni mukavasti siellä hieman lämmenneessä saunassa. Olen myös laittanut saunan päälle silloin, kun olen pessyt lakanapyykkiä ja haluan sen nopeasti kuivaksi.
Kaiken sen sähkön tarvitsen jonka kulutan. En ole jäänyt vellomaan asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan 670kWh.
OKT, 2 hlö, 112m2.
Tuo on suurin piirtein se vuoden minimipohjakulutus. Ei ole lämpöjä vieläkään päällä, ja viilennystä oli ehkä kahtena päivänä.
Puolet pienemmässä rivitalossa oli jotain 400-450kWh luokkaa (Sähkösauna, mutta kaukolämmöllä lämmin vesi, ja nyt enemmän kylmälaitteita ja muuta elektroniikkaa). Eli sinällään joskus kesäaikana kulutus on sama kaikissa asumismuodoissa.
Meillä pohjakulutus tyhjässä asunnossa on 300 kWh kuussa. Iso osa kulutuksesta johtuu koneellisesta ilmanvaihdosta.
Meillä oli talo tyhjillään heinäkuun ja kulutus 573kWh!
Aivan järkky määrä kun nyt runsaalla kulutuksella elokuussa oli 703kWh. Ilmastointi, 3 pakastinta, saunan pesuhuoneessa pieni lattialämpö.. Täytyypä ruveta tyhjentämään pakastimia että saa ne pois käytöstä. Olen jo suurimman osan marjoista tehnyt hilloiksi ja kasvikset kastikkeiksi mitkä säilyy viileässä autotallissa talven.
36kWh elokuussa, Vanha omakotitalo.
400 kWh, 5 henkeä, rivari 76 neliötä. Suurin osa tuosta sähköstä meni veden lämmitykseen, varaaja on 200 litraa.
Vierailija kirjoitti:
86 kWh, kerrostalo 53 m2, 1 hlö.
Minulla oli saman verran yksin asuessa, mutta sitten kun teini muutti luokseni niin aivan uskomatonta miten pelikone ja useampi monitori sekä 45min suihkut tuo lähes 100kWh:n lisän sähkölaskuun kuukausittain
Ap, miksi et ilmoittanut sinulle kuuluvaa kulutusta talosi sähköistä?
Yksin asun, 50 m2 saunallinen kaksio. 238 kWh näkyy olevan.
Paritalo 100m2 viisi henkeä sähköauto 490 kWh
345 kWh. 240 neliötä okt, 3 hlöä, kaukolämpö, puukiuas.
125kwh. Hirsinen rintamamiestalo yksin asun. Tammikuussa oli suurin kulutus 1010kwh, ilp käytössä.
Ulkosauna lämpiää 3-7 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken sen sähkön tarvitsen jonka kulutan. En ole jäänyt vellomaan asiaan.
Asia harvinaisen selvä. Mulla meni eilen klapikone rikki.
1200 kWh 150 neliön okt, suora sähkö, 2 aikuista ja 4 lasta.
873 kwh. Kaksi ihmistä ja 540 neliön omakotitalo maalämmöllä ja aurinkopaneelit vähentävät tuota kulutusta. Talvikuukausina onkin sitten 2000-3000 kwh tuo kulutus.
Siis elokuussa tuo 543kwh. Ainoa asia mitä en ole vähentänyt on pelaaminen ps5:lla. Patterit on toki ollu siellä minimissä keväästä asti.