Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä vaatteen ompelisin?

Vierailija
13.09.2022 |

En siis osaa, mutta olen ostanut käsityölehtiä, oppaan, kankaita ja lankoja. Kone on. Olen koettanut valita sellaista puuvillaa, mikä ei ole liian ohutta eikä liian paksua ja yksiväristä, ettei tarvitse miettiä kuvioiden kohdistusta. Eli pitäisi aloittaa. Viimeksi olen ommellut joskus yläasteella yöpaidan seiskaluokalla. Siitä tuli kyllä ihan hyvä, vaikka ope löysikin paljon virheitä. Mutta ihan pidettävä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkotehtaan Adele-mekon, se on kaikilla, jotka ompelevat

Vierailija
2/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hameet on helppoja. Samoin just monet kietaisupaidat/mekot. Hyppari, löysät housut.

Mitä istuvampi tuote, sitä enemmän taitoa vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary Quantin A linjainen mekko osaamattomalle.Ei tule virheitä ja on aina muotia.

Vierailija
4/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana harrastus, siinä voi kehittyä aina vaan. Onnea matkaan! Minä suosittelen aina kaikille suomalaista Ottobre-lehteä, siitä on versio lapsille, naisille ja silloin tällöin koko perheelle. Katso kirjastosta, ehkä siellä on. 

Hame tai pyjaman housut on helppo alkuun. Nyt on muotia väljemmät vaatteet, joten hyvään aikaan aloitat. 

Vierailija
5/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pitää tehdä Rustan pussilakanasta. :D

Vierailija
6/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäinen kysymys: onko sulla kankaita vai neuloksia? Eli joustavatko ne palaset venyttäessä? Se ratkaisee, mitä niistä kannattaa tehdä.

Vierailija
7/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tunika. kaistale kangasta ja reikä keskelle.

Vierailija
8/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa nyt vähän armoa. Tyyppi etsii ensimmäistä projektiaan, ja te houkuttelette värkkäilemään kilometrin pituisten rypytyslankojen kanssa.

Vierailija
9/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munsalan kansallispuku!

Vierailija
10/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompele kimono.

Vierailija
11/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana harrastus, siinä voi kehittyä aina vaan. Onnea matkaan! Minä suosittelen aina kaikille suomalaista Ottobre-lehteä, siitä on versio lapsille, naisille ja silloin tällöin koko perheelle. Katso kirjastosta, ehkä siellä on. 

Hame tai pyjaman housut on helppo alkuun. Nyt on muotia väljemmät vaatteet, joten hyvään aikaan aloitat. 

Hei, Ostin just eilen Ottobre woman lehden, kun katselin että ne mekot siinä näyttäisi olevan sellaisia, mitä voisi tehdä. Tykkäsin enemmän kuin Suuri Käsityö lehdestä. Ajattelin että kivahan sitä on katsella. Jos sulla on se, osaatko suositella mistä lähden? Mulla on kuitenkin yksi etu, olen tosi matemaatinen ja ymmärrän kaavoja. Olen vain kädentaidoiltani aika kömpelö.  Ap. 

Vierailija
12/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoosta kotihame jota voi pitää myös yöhameena. Käytännöllinen ja myös pylly tuulettuu.

Vierailija
13/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa nyt vähän armoa. Tyyppi etsii ensimmäistä projektiaan, ja te houkuttelette värkkäilemään kilometrin pituisten rypytyslankojen kanssa.

Juu ei tuo rypyttäminen ole mun juttu, vaan jotain helpompaa. Ap

Vierailija
14/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä meni jo, mutta voisi kuvitella, että ensi kesänäkin naiset pitävät paljon leveälahkeisia housuja. Ne on helppo itse tehdä. Vyötärölle voi laittaa kuminauhaa tai nyörin.

Ja siihen sitten paita. Esim. hihaton paita syntyy helposti kahdesta suorasta kappaleesta, joihin kuitenkin muotoillaan pääntie.

Vierailija
15/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, Ostin just eilen Ottobre woman lehden, kun katselin että ne mekot siinä näyttäisi olevan sellaisia, mitä voisi tehdä. Tykkäsin enemmän kuin Suuri Käsityö lehdestä. Ajattelin että kivahan sitä on katsella. Jos sulla on se, osaatko suositella mistä lähden? Mulla on kuitenkin yksi etu, olen tosi matemaatinen ja ymmärrän kaavoja. Olen vain kädentaidoiltani aika kömpelö.  Ap. 

https://www.ottobredesign.com/retail/img/browse/2022_5/all_designs.pdf

Vierailija
16/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.ottobredesign.com/retail/img/browse/2022_5/all_designs.pdf

Numerot 4 ja 2/9! 👍

Vierailija
17/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kirjaa: Tilly Walnes - Pistoksissa. Todella selkeä, sen avulla minä opettelin ompelun perusteet.

Vierailija
18/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin kotoa, onko minulla mitään käyttämätöntä kankaanpalaa, tai sitten ostaisin sellaisen. Tekisin ensimmäiseksi jotakin aivan yksinkertaista, johon ei tarvita kuin suoraa ommelta, vain tutustuakseni koneeseen. Vaikkapa pöytäliinan.

Ompelulankojenkin laittamisessa voi aloittelija vahingossa helposti mokata.

Vierailija
19/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siinä on se idea: koska helma on kolme rypytettyä kaistaletta, ei virheitä helposti huomaa. Ei vetoketjua, ei nappeja, simppeli malli, helpot hihat ilman mansetteja jne. Jotkut housut on paljon vaikeampi saada istuviksi.

Vierailija
20/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalariasu, vaikka hihaton. Nehän ovat nyt kovasti muotia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi