Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10v avioliitto ohi koska mies ei kuulemma koskaan rakastanut

mmm
13.09.2022 |

Tää on niin käsittämätön keissi, että en itekkään hyväksy tätä selittkseksi.

Mies ilmotti yks päivä, että haluaa erota. Kuulemma koko yhdessä olon ajamme hän on sitä halunnut, ei vain kuulemma ole uskaltanut sanoa. Jostain syystä kuitenkin halusi muuttaa yhteen pian tapaamisemme jälkeen, kosi, mentiin naimisiin, sitten hänen aloitteestaan alettiin hommata lapsia. Ja nyt meillä on ollut tässä tasaista lapsiperhearkea 9-vuotta. Yhdessä olemme olleet 11-vuotta ja naimisissa kohta 10.

Mää en vaan millään käsitä miten ihminen voi olla toisen kanssa näin kauan sitä haluamatta(???) ja miksi? Ja vielä vähemmän sitä, että hän oli yhtä aktiivinen suhteen eteenpäin viejä kuin minäkin.

Ei ole usein sanonut rakastavansa, mutta teot on antanut kuitenkin näin olettaa olevan.
Seksielämässä ei vikaa.

Mies on ollut uupuneen oloinen, mutta mitään muuta en ole koskaaan huomannut.

Toista naista ei ole kuvioissa, kun on vaan kotona ja töissä. En jotenki hyväksy selitykseksi, ettei muka ois koskaan rakastanut. Mitä te veikkaatte?

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin oli ne varoitusmerkit alussa (äkkiä yhteenmuutto ja kosinta.)

Vierailija
42/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittajahdj kirjoitti:

Näin minäkin sen järkeilen. Ei ole sanonut, että minussa olisi vikaa. Ei olla oikeastaan koskaan riidelty. Aina saatu puhuttua järkevästi.

Olette aina saaneet puhuttua järkevästi? Myös tunteista? Myös molempien unelmista (jotka ehkä  ovat keskenään erilaisia tai vuosien mittaan muuttuneet) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänestä tuntuu tällä hetkellä varmaan ihan oikeasti että ei ole koskaan rakastanut. Mutta ei se todennäköisesti totuus ole. Ihmisen muisti ei ole sellainen säiliö, josta haetaan vääristymätöntä dataa mieleen, vaan sitä värittää se mikä on fiilis nyt. Esim. kun minä olin työuupunut, koin etten ole koskaan osannutkaan työtäni, aina olen ollut huono, vaikka totuus oli että olin ollut aika huipputekijä ennen uupumusta ja vain uupumuksen aikaan työkyky huononi ja aivot ei toimineet. Mutta oikeasti minä koin lääkärille itkemään mennessäni että en ole koskaan pärjännyt näissä töissä ja näkemys muuttui vasta kun uupumus alkoi parantua.

Sanot että mies on uupuneen oloinen. Todennäköisesti se on se oikea syy miksi on alkanut tuntua parisuhdekin tympeältä. ja kun uupumus ja ehkä masennuskin vääristää ajattelua, siitä tulee juuri sellaista että aina tämä parisuhdekin ollut pelkkää paskaa, ja hyvät ajat unohtuu.

Muuten samaa mieltä, mutta kun mulla oli työuupumus, en todellakaan kokenut olevani huono, vaan tiesin olevani hyvä työntekijä ja osaavani työni.

Vierailija
44/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi mieltä varmasti kaihertaa jokin asia - eihän sen edes tarvitse liittyä sinuun, suhteeseenne tai perhe-elämäänne.

Todella moni ihminen on oppinut etsimään virheitä ja ratkaisuja itsensä ulkopuolelta. Silloin parisuhteessa olevan on helpoin löytää syyllinen puolisosta, joku toinen löytää sen työkaverista jne.

Kunpa itsekin osaisi paremmin tunnistaa, mistä hiertää. Että jos kääntyy 180 astetta, saattaa vaihtua maisema, mutta minä olen edelleen sama ja paikoillani, joten eipä se pääni päälle manaamani musta pilvikään ole mihinkään liikkunut.

Jos teille tulee ero, saattaa miehellesi tulla yllätyksenä, kuinka vähän muuttuu ulkoista muuttamalla ja kuinka vaikeaa ITSEÄ on muuttaa.

Vierailija
45/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vaan tehnyt niin kuin "kuuluu" tehdä. Eli elänyt jonkun muun (suvun, kavereiden) elämää ja nyt tullut järkiinsä.

Harmi, että lapset.

Vierailija
46/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin oli ne varoitusmerkit alussa (äkkiä yhteenmuutto ja kosinta.)

Ei tarvitse olla mikään narsisti, mutta ihminen joka ei mieti mitään kovin pitkälle. Sekin riittää. Hän on löytänyt naisen joka suostuu naimisiin ja se on otettu. Kannattaa miettiä oliko miehen kavereilla kenties samanlaista tilannetta samaan aikaan että menivät naimisiin tai saivat jonkun hyvän työpaikan, ostaneet asunnon?. Voinut matkia kavereitaan. On hankittu aikuisen natsat menemällä naimisiin.

Vierailija
47/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yks viisikymppinen mies aikoinaan sanoi, että useimmille miehille on ihan sama, kuka Liisa keittiössä pyörii. Kunhan on joku.

Vierailija
48/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

djbdnd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittajahdj kirjoitti:

Luulen, että ihminen haluais huolehtia itsestään paremmin jos on toinen. Kulkee rikkinäisissä vaatteissa, ei käy suihkussa jne.

Töissäkin on haisevana ja rikkinäisissä vaatteissa?

Niin :D

Ja olet varma ettei käy työpaikkalla suihkussa ja vaihda vaatteita? 

On sellainen työ, että ei käy. Hyvin epätodennäköistä. Joku tinderhomma vois olla, mutta töissä pettäminen ei onnistu

No, lähtikö mies jo yhteisestä kodistanne?

Netissä se sua pettää, satavarmasti.

Niin se munkin mies teki.

Ja lähti.

Onpas vainoharhaista. Itse olen mies ja haaveilen joskus erosta, paluusta johonkin epämääräiseen poikamieselämään. Toisia naisia ei ole kuvioissa.

Vierailija
49/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta menittekö oikeasti rakkaudesta yhteen vai siitä tunteesta, että joku rakastaa? Ja kaikesta parisuhde/aviostatuksesta, mikä niinku pitää olla kunnon kansalaisella. Hän on ehkä oppinut rakastamaan itseään, kuten moni keski-ikäistyvä. Jos ei itseään pysty rakastamaan, niin miten sitten toistakaan.

Vierailija
50/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ilmotti yks päivä, että haluaa erota. Kuulemma koko yhdessä olon ajamme hän on sitä halunnut, ei vain kuulemma ole uskaltanut sanoa.

Mistä ihmeestä mies on nyt kerännyt rohkeutta? Toinen nainen? Vai haluaako vain jäädä itsekseen? Kysy

Vierailija
51/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti Joillakin miehillä eri syy olla parisuhteessa kuin naisilla. Mutta outoa jos on 10v yhdessä eikä oikein haluakaan. Luulisi että olisi 3-4 vuodessa silloin ollut ohi tai ei mene yhteen jos ei nappaa. Vaikka voi toki 10v lopahtaa ja sitten sanoo kaikenlaista.

Voi kuule, tunnen omasta tuttavapiiristäni monta naista, jotka menivät aikoinaan naimisiin, koska biologinen kello soi lujaa. Se perheen perustaminen on niin miehille kuin naisillekin oikeasti hyvin vahva perustarve ja silloin vakiinnutaan ja perustetaan perhe. Osa näistä liitoista kestää ja osa ei. Ap:n tapauksessa on todella ikävää, että ap on kaikki nämä vuodet luullut, että molemmat ovat onnellisia ja suhde perustuu rakkauteen, eikä vaikkapa mukavuudenhaluun tai järkeen. 

Vierailija
52/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
53/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen eikö naisen vaisto sano mitään. Ei se riitä että asuu sun kanssa saman katon alla. Kyllä sun pitää huomata käytöksestä ja kohtelusta rakastaako vai ei.

Vierailija
54/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on suorastaan koominen aloitus 🤣

Kiitos nauruista 😛

Vierailija
55/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mies ollut vaan isosti ihastunut, mutta ei rakastunut?

Vierailija
56/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
57/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen eikö naisen vaisto sano mitään. Ei se riitä että asuu sun kanssa saman katon alla. Kyllä sun pitää huomata käytöksestä ja kohtelusta rakastaako vai ei.

Naisen vaisto 😂

Vierailija
58/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät yleensä saa tuollaisia äkkilähtöjä, jos ei taustalla ole jotain toista naista.

Jos tapaus on tämä, niin usein uusi nainen on kainalossa heti tai viimeistään parin kuukauden päästä asutaan jo samassa kämpässä. Nopeat sitoutuminen ja uutta muksua pukkaa.

Vierailija
59/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan ülimiesten mielestä naisten pitäisi laskea tasoaan ja tyytyä, koska miehetkin tekee niin.

Tässäpä on sitten se lopputulos, kun mies tyytyy. Että menikö hyvin noin niin kuin omasta mielestä?

Vierailija
60/118 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kolmenkympin kriisihän tuolla äijällä on. Suorittanut elämää ns. käsikirjoituksen mukaan, eli suhde, naimisiin, lapset, ja nyt katuu ja haikailee nuoruuttaan, kun ei aikanaan ajatellut tarpeeksi tarkkaan vaan meni virran mukana. Ehkä hänellä silloin kavereitakin asettui aloilleen ja hän meni siihen ryhmäpaineeseen mukaan ja halusi olla aikuinen ja tuntea saavuttaneensa jotakin tiettyyn ikään mennessä. Se, että sanoo ettei koskaan rakastanut, voisi kuvata tätä katumusta ja tunnetta, että elää jonkun muun ennaltasuunniteltua elämää.

Uupumuskin voisi olla selitys, ajatuksella että häntä ei kiinnosta nyt mikään, kaikki on turhaa ja mustaa, perheestäkin pitää päästä eroon.

Tuo suihkussa käymättömyyskin viittaisi uupumukseen tai masennukseen. Voi hyvinkin olla, että sitä toista naista ei ole, vaikka se onkin yleisin syy miesten pikalähtöön suhteesta.

Homoutta täällä veikkasikin jo joku, ihan mahdollista sekin. Nyt hän on havahtunut ettei voi elää kulissielämää, vaikka se aiemmin tuntui hyvältä juonelta. Onkohan sitten toinen mies kuvioissa, joku työkaveri, jota varten ei viitsi käydä suihkussa, jos vaikka sellainen työ jossa likaantuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän