10v avioliitto ohi koska mies ei kuulemma koskaan rakastanut
Tää on niin käsittämätön keissi, että en itekkään hyväksy tätä selittkseksi.
Mies ilmotti yks päivä, että haluaa erota. Kuulemma koko yhdessä olon ajamme hän on sitä halunnut, ei vain kuulemma ole uskaltanut sanoa. Jostain syystä kuitenkin halusi muuttaa yhteen pian tapaamisemme jälkeen, kosi, mentiin naimisiin, sitten hänen aloitteestaan alettiin hommata lapsia. Ja nyt meillä on ollut tässä tasaista lapsiperhearkea 9-vuotta. Yhdessä olemme olleet 11-vuotta ja naimisissa kohta 10.
Mää en vaan millään käsitä miten ihminen voi olla toisen kanssa näin kauan sitä haluamatta(???) ja miksi? Ja vielä vähemmän sitä, että hän oli yhtä aktiivinen suhteen eteenpäin viejä kuin minäkin.
Ei ole usein sanonut rakastavansa, mutta teot on antanut kuitenkin näin olettaa olevan.
Seksielämässä ei vikaa.
Mies on ollut uupuneen oloinen, mutta mitään muuta en ole koskaaan huomannut.
Toista naista ei ole kuvioissa, kun on vaan kotona ja töissä. En jotenki hyväksy selitykseksi, ettei muka ois koskaan rakastanut. Mitä te veikkaatte?
Kommentit (118)
Mun mies muuttui yli 20v jälkeen.
Henkilökohtaiselta kriisiltä kuulostaa. On helpompi alkaa syyttää toista ihmistä ja olosuhteita kuin käydä omat möröt läpi. Tai sitten olet ollut ihan hirveä. Jos haluaa oikeasti erota niin menkööt.
Hänestä tuntuu tällä hetkellä varmaan ihan oikeasti että ei ole koskaan rakastanut. Mutta ei se todennäköisesti totuus ole. Ihmisen muisti ei ole sellainen säiliö, josta haetaan vääristymätöntä dataa mieleen, vaan sitä värittää se mikä on fiilis nyt. Esim. kun minä olin työuupunut, koin etten ole koskaan osannutkaan työtäni, aina olen ollut huono, vaikka totuus oli että olin ollut aika huipputekijä ennen uupumusta ja vain uupumuksen aikaan työkyky huononi ja aivot ei toimineet. Mutta oikeasti minä koin lääkärille itkemään mennessäni että en ole koskaan pärjännyt näissä töissä ja näkemys muuttui vasta kun uupumus alkoi parantua.
Sanot että mies on uupuneen oloinen. Todennäköisesti se on se oikea syy miksi on alkanut tuntua parisuhdekin tympeältä. ja kun uupumus ja ehkä masennuskin vääristää ajattelua, siitä tulee juuri sellaista että aina tämä parisuhdekin ollut pelkkää paskaa, ja hyvät ajat unohtuu.
Onneksi nyt uskalsi kertoa. Olin exän kanssa 20 vuotta. Viimeiset vuodet kohteli todella rumasti. Ei suostunut asioista keskustelemaan, olin aina yksin. Kysyin sitten häneltä rakastaako eikä hän pystynyt vastaamaan. Homma oli selvä. Tunsin itseni tyhmäksi. Tajusin, että olin antanut käyttää itseäni taloudellisestikin hyväksi. Eron jälkeen tajusin, että tuskin ex koskaan edes ollut rakastunut minuun.
Siitä ku on säännöllisessä vuorotyössä, ja aina samat työvuorot.
Vanhempani ovat olleet naimisissa yli 50 vuotta. Isäni ei ole koskaan rakastanut äitiäni, ei osaa eikä pysty rakastamaan ketään eikä mitään. Äitini ei tätä kykene edelleenkään hyväksymään, itselleni on ollut päivänselvää pienestä pitäen.
Ei naimisiin meno miehillä kerro mitään siitä mitkä ne tunteet on naista kohtaan. Naimisiin kun voi mennä tusinasta muusta syystä kuin rakkaus ja halusta olla sen ihmisen kanssa.
mmmkbdn kirjoitti:
Siitä ku on säännöllisessä vuorotyössä, ja aina samat työvuorot.
Tämäkin mies oli säännöllisessä päivätyössä, aina sama työaika. En väitä että pettäminen on 100 % varmaa, mutta en lähtisi vain tuon perusteella sulkemaan mitään pois.
Mielestäni on törkeää ja äärimmäisen itsekästä huijata toinen elämään kanssaan jopa vuosikymmeniä jos oikeasti ei rakasta.
Näin minäkin sen järkeilen. Ei ole sanonut, että minussa olisi vikaa. Ei olla oikeastaan koskaan riidelty. Aina saatu puhuttua järkevästi. Eli ei ole riidoista johtuvaa tai varsinaisesti suhteesta johtuvaa.
Ei oo kohdellut huonosti tms. Arki on menny tosi kivasti eteenpäin, lukuunottamatta ettei ole paljoa yhteistäaikaa ollut.
Olen yrittänyt saada hakemaan apua uupumukseen, ei suostu. :( Päästän kyllä pois jos näin haluaa, mutta surettaa hajottaa perhe jos taustalla on joku muu kuin rakkauden puute.
Luultavasti sillä on toinen nainen.
Luulen, että ihminen haluais huolehtia itsestään paremmin jos on toinen. Kulkee rikkinäisissä vaatteissa, ei käy suihkussa jne.
Vaikka tuo olisi tottakin, niin on vaikea silti ymmärtää sellaisen ihmisen ajatuksen juoksua, joka sanoo noin. Todella julmaa. Eikö voisi toisen antaa pitää ne hyvät muistot? Ehkä siinä on ideana, että toinen ei sitten yritäkään pitää kiinni ja pääsee nopeasti lähtemään.
aloittajahdj kirjoitti:
Luulen, että ihminen haluais huolehtia itsestään paremmin jos on toinen. Kulkee rikkinäisissä vaatteissa, ei käy suihkussa jne.
Töissäkin on haisevana ja rikkinäisissä vaatteissa?
No juuri tämä surettaakin. Helpompaa olisi ollut että sanoo ihan jotain muuta.. Tuntuu, että koko 10-vuotta elämästäni tuntuu valuneen hukkaan ja olleen valetta. Kaikki mitä oon luullu olevan tuntuu tämmöstwn sanojen jälkeen paskapuheelta. En ymmärrä miten voi olla noin tunteeton.
aloittajahdj kirjoitti:
Uupumukselta tuo kuulostaa ennemmin kuin toiselta naiselta.
Vierailija kirjoitti:
aloittajahdj kirjoitti:
Töissäkin on haisevana ja rikkinäisissä vaatteissa?
Niin :D
Toinen nainen jossain nettideitissä? Ei ole vielä päässyt tapaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Toinen nainen jossain nettideitissä? Ei ole vielä päässyt tapaamaan?
Oikeastaan toivon, että olisikin näin. Niin ei tuntuis koko elämä valheelta :(
"Toista naista ei ole kuvioissa, kun on vaan kotona ja töissä."
Naiivi perustelu. Mistä tiedät hänen olevan töissä koko sen ajan, kun on töissä. Itse olin nuorena valitettavasti toinen nainen ja tavattiin aina vain ja ainoastaan silloin, kun mies oli "töissä". Teki ihan normaalia toimistoaikaa. Vuorotyössä tämä olisi vielä sitäkin helpompaa.