Kodisto/Newsec kokemuksia, kannattaako vuokrata heiltä asunto?
Olisiko kokemuksia tästä vuokra-asuntojen välittäjästä? Kannattaako vuokrata heidän kauttaan asunto? Nouseeko herkästi ja paljon esim. vuokrat, kun lähtövuokra mielenkiintoisessa kohteessa on mielestäni asetettu kohtuulliseksi. Käyttävätköhän tuota, että lähtövuokra kuulostaa hyvältä, mutta sitten heti kun mahdollista, korotetaan vuokraa...
Kommentit (73)
Espoosta. Tässä välissä on tapahtunut vaikka mitään. Ei ole enää mitään sanottava. Ainoastaan et näin huonoa toiminta ja isännöitsijä en ole ikinä ennen kokenut. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun vuokran täältä firmalta asuntoa! Onneksi on vaan väliaikainen asunto!
Tuttu kävi katsomassa yhtä hyvällä sijainnilla olevaa Kodiston asuntoa. Näytti kuvissa hyvältä. Siellä oli kuitenkin tosi häiritseviä ja näkyviä vikoja, mutta remonttia eivät luvanneet.
Hän etsi toisen asunnon.
Ei valittamista.
t. Kohta 10 v. Kodiston kämpässä asunut
Siis välittäjä (Kodisto) sai isännöitsijän (newsec) kiinni mutta isännöitsijä ei ole saanut asunnon omistajalta vastausta remontoivatko asunnon vai ei..
Jotain kummallista tässä on. Jos asunnon omistaja on OY niin missähän nyt mättää... joo no aika loppuu jos meinaavat että muuttaisin touko-kesäkuun vaihteessa enkä oikein tiedä että haluanko edes enää kun asiat menny jokseenkin kovin vaikeaksi jo nyt. ei lupaile hyvää...
Asuin pitkään Jyväskylässä alkuperäiskunnossa olevassa erittäin ränsistyneessä kerrostaloasunnossa. Asumiseni aikana asunnon omistus muuttui SATO:sta Newsec:iin.
Asuntoni vessanpönttö oli linkuttanut jo pidemmän aikaa, ja eräänä päivänä se sitten lohkesi pohjasta. Uuden asennus oli ripeää ja asentaja oli ystävällinen.
Newsec oli kuitenkin sitä mieltä, että minä olin velvollinen korvaamaan vessanpöntön vaihdosta lähes 1000€. Kerroin että vessanpönttö oli jo linkuttanut pidemmän aikaa, johon he totesivat että minun olisi pitänyt ilmoittaa linkuttavasta pöntöstä heitä etukäteen.
Kerroin että asunnossa oli käynyt tarkastaja muuan viikkoa aikaisemmin tsekkaamassa märkätiloja ja hanoja, eikä hän ollut löytänyt mitään normaalista poikkeavaa. Silti olivat sitä mieltä että minä olen korvausvelvoitteinen rikkoutuneesta vessanpöntöstä.
Vasta kaivettuani taloyhtiölain ja osoitettuani mitkä osat vuokra-asunnosta ovat kenenkin vastuulla he suostuivat noudattamaan lakia. Jouduin myös aika teräväsanaisesti ilmaisemaan että minä tulen haastamaan heidät oikeuteen aiheesta mikäli he eivät suostu noudattamaan taloyhtiölakia.
Tämän jälkeen he vain vastasivat "asia kunnossa, poistamme laskun järjestelmästämme"
Tästä voi hyvin päätellä että Newsec yksiselitteisesti yritti kusettaa minua. En suosittele kenellekään asiakkuutta heidän kanssaan.
Kohta kaksi vuotta asuttu Tampereella ja Kodisto on toista kertaa korjaamassa vuokrasopimusta. Ovat itse tehneet sopimukseen virheitä. Mitään hyvitystä ei ole kummallakaan kerralla ehdotettu, vaikka virheet ovat olleet heidän.
Huolto ei ainakaan meillä ole pelannut. Vikailmoitukset on tullut tehtyä niin lämmityksestä, ilmanvaihdosta kuin ikkunoiden tiiviydestä (veto ja kosteuden tiivistyminen lasien väliin). Ainostaan viimeinen on korjattu, muiden osalta on käyty katsomassa ja "pitää laittaa eteenpäin", mutta korjaajaa ei ole asuntoon vielä saatu.
Samanlainen olo kuin edellisellä kirjoittajalla Kodiston toiminnasta. Meillä on ajatuksena muuttaa muualle heti kun löytyy sopiva kohde. Nyt opin, että asunto pitää dokumentoida huolellisesti poismuuttaessa.
Suosittelen etsimään jonkun muun välittäjän ja/tai vuokranantajan. Palvelu on liian kyykyttävää, jotta tällaiseen paskaan kannattaa aikaansa uhrata. Jos kuitenkin on pakko vuokrata, niin kannattaa tarkistaa milloin avaimet saa haettua, koska avaintenluovutuspiste saattaa olla joku keskiaikainen mordorin piste, joka on auki vain silloin kun sinä olet töissä.
Ey wtf kuulostaa salpatieltä!!!!!!!!
Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia tästä yhtiöstä?
Hissi rikki viikoittain Kodiston isännöitsijä ei saa asiaa kuntoon.
En voi suositella mistään kulmasta!
Rosa housing/kodisto/newsec on tarjoillut niin isosti paskaa kaikessa muodossa että itse kierrän ainakin tämän tulevaisuudessa erittäin kaukaa.
Gunillantie asunnossa loppusiivous jätettiin uudelle asukkaalle. Näytössä asuntoa luvattiin korjata, mutta mitään ei oltu tehty. Kaiken lisäksi oli tuholaisongelmaa ja hometta, asunnon normaalikäyttö myrkytyksien takia vasta mahdollista parin kuukauden jälkeen, ja siis yhä home ja korjausprokkikset kesken.
On angstista huoltomiestä ja kiinteistömanageria / Aleksi Anttinen, jolla prosessit kaipaa parannusta.
En voi suositella mistään kulmasta!
Rosa housing/kodisto/newsec on tarjoillut niin isosti paskaa kaikessa muodossa että itse kierrän ainakin tämän tulevaisuudessa erittäin kaukaa.
Gunillantie asunnossa loppusiivous jätettiin uudelle asukkaalle. Näytössä asuntoa luvattiin korjata, mutta mitään ei oltu tehty. Kaiken lisäksi oli tuholaisongelmaa ja hometta, asunnon normaalikäyttö myrkytyksien takia vasta mahdollista parin kuukauden jälkeen, ja siis yhä home ja korjausprokkikset kesken.
On angstista huoltomiestä ja kiinteistömanageria / Aleksi Anttinen, jolla prosessit kaipaa parannusta.
Helsinki Gunillantie, myös erittäin heikot äänieristykset verrattuna edelliseen, kantavissa seinissä halkeamia, näitä ei korjattu, eli vuokrattiin korjauskelvoton asunto. Lattiat saunat koholla edellisen vuokralaisen toimesta, ja kaikkea muuta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Hissi rikki viikoittain Kodiston isännöitsijä ei saa asiaa kuntoon.
Me asutaan kodistolla, isännöitsijä on Retan kautta no on vaihtumassa kun ei tee mitään. Oikeasti jos asioita hoitaa tuon Retan isännöitsijän kautta niin mitään ei tapahdu. Olen ottanut yhteyttä suoraan talon omistajaan eli newceciin ja hoituu heti. Hankala tässä on asua, kun on entisiä saton osaomistus asuntoja eli osa on lunastanut asunnon itselleen, suurin osa vuokralla. Hissi oli rikki pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia tästä yhtiöstä?
Kiinnostaisi myös. Ja erityisesti jos jollain sattuisi olemaan Helsingin Paatsamatien (Etelä-Haaga) asunnoista kokemusta.
Finnoon uudessa 17 kerroksisessa talossa, asuntojen lämpötila 18 astetta, plussaa onneksi.
Makuuhuoneiden ikkunoiden lähellä 17,5 astetta.
Täällä asuakseen kerrospukeutuminen on hyvä hallita, jotta tarkenee.
Joskus on laitettava pipo päähän ja kynsikkäät käteen, villasukat ja kovapohjaiset tossut ovat ehdottoman tarpeelliset, muuten ei täällä etätyötä voi tehdä kylmyyden takia,
puhumattakaan että lapset leikkisivät jääkylmällä lattialla.
Huolto on todennut että putkistoon ei tule tarpeeksi lämpöä lämmittääkseen patterit, jotka ovat kylmät, ulkolämpötila -4.
He eivät voi tehdä asialle mitään vaan on talon omistajan asia, hoitaako taloon enempi lämpöä vai ei.
Valitettavasti asukaspalvelusta ei asiaan oteta mitään kantaa.
En suosittele näitä kylmiä asuntoja jos haluat asuntosi olevan edes jonkin verran lämmin, esim 20-21 astetta. Uusi talo ! Tämän talven jälkeen muutto pois eikä Kodistoa enää.
Huollolle kiitos.
Olisimmepa lukeneet kommentit netistä ennen asunnon vuokraamista.
Ei kannata! Ei ikinä enää. Sen luokan naapurit että ei voinut asua. Kela pummeja täynnä.
sama..ottanut yhteyttä huoltoyhtiöön monta kertaa tulos nolla..
älä lähde tämän kieron firman juttuihin..ikinä.
Nyt on ihan pakko kysyä että mistä päin vuokrasit tämän asunnon?
Itse kävin katsomassa Loviisassa Kodiston asuntoa ja siellä oli vaatekaapit uusimista vaille ja hella myös tosi huonossa kunnossa. Annoin palautteen Kodistolle ja kysyin korjaavatko...sanoivat että ottavat isännöitsijään yhteyttä..noh...viikon odottelin ja kysyin että miten on ja sama vastaus että ottavat yhteyttä kun isännöitsijä on saatu kiinni.
Kävin siis katsomassa asuntoa kuukausi sitten...