Voiko suhde toimia ilman suurta intohimoa ja seksuaalista himoa toista kohtaan?
Kommentit (62)
Voi toki. Riippuu ihan siitä, mikä näille kahdelle ihmiselle on tärkeää. Jotkut haluavat kumppanin, elämäntoverin, vaikka seksuaalisuus ei paina vaakakupissa.
Voi. Etenkin, jos molemmat ovat samoilla linjoilla eikä sille toiselle tarvi valehdella asiasta.
Voi oikein hyvin. Mulla on arkivaimo rutiinijuttuihin ja rakastajatar intohimoisiin juhlahetkiin. Suhde molempiin toimii tosi hyvin.
No mä en koe seksuaalista intohimoa mun puolisoa kohtaan, mutta rakastan häntä paljon ja lisäksi hän on mun paras ystävä ja parasta seuraa kotona ja ulkona. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
No mä en koe seksuaalista intohimoa mun puolisoa kohtaan, mutta rakastan häntä paljon ja lisäksi hän on mun paras ystävä ja parasta seuraa kotona ja ulkona. Toimii.
Sama täällä.
Minun kohdallani ei toimi, mutta ymmärrän, että joillain pareilla ok. 10 v avioliittoa ja sukat pyörii jaloissa kun katson miestäni.
Ellei ole aseksuaali, niin sitä päivää odotellessa kun eteen tulee sitten se joka kolahtaa kyseisillä osa-alueilla.
Jos on romantiikkaa, niin kyllä. Miksi unohdetaan henkinen himo? Ei himon tarvitse aina olla fyysistä.
Voi toimia,jos se seksi ja intohimo ei oo kummallekaan tärkeitä,eli on semmonen sisko-veli/kaveri suhde,kaksi aseksuaalia yhdessä,mutta jos toinen kaipaa seksiä ja kipinää yms. niin sitä on vaarana,et toinen ettii sitä muualta,jos ei kotoa saa.
Tässä mennään kun vanhanaikainen kalkkis niin ei voi uuttakaan etsiä 😢. Liekki sammunut, lapset maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kestää niin kauan kuin jompikumpi kohtaa sen ihmisen , johon syntyy intohimoinen rakkaus.
On erittäin epätodennäköistä että kohtaa, jos molemmat ovat tunne-elämältään "laimeita".
Vierailija kirjoitti:
Jos on romantiikkaa, niin kyllä. Miksi unohdetaan henkinen himo? Ei himon tarvitse aina olla fyysistä.
Varmaan jonkin aikaa,itsekin tykkään enemmän läheisyydestä ja romantiikasta kuin itse seksistä,mutta jossain vaiheessa jompikumpi haluaa seksiäkin,luulisin....
Voi, jos kumpikaan ei ole "seksikeskeinen". Täällä tunnutaan unohtavan, että seksi ei ole kaikille se ykkösjuttu elämässä.
Omalla kohdalla ei toimisi enkä haluaisi olla tuollaisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Voi, jos kumpikaan ei ole "seksikeskeinen". Täällä tunnutaan unohtavan, että seksi ei ole kaikille se ykkösjuttu elämässä.
Toihan ois hieno,jos löytyy kaks noin samanlaista! Tuo on ideaali tilanne ehdottomasti,silloinhan se toimii.
Minulla oli melko läheiset välit erään ihmisen kanssa ja hän ehdotti tuollaista seksitöntä kaverisuhdetta, mutta se ei tuntunut jotenkin hyvältä kun en kuitenkaan siinä mielessä tykännyt hänestä, vaikken seksistä niin välitäkään.
Tottakai voi. Onpahan vaan tylsä suhde.