Kirjoita minulle jotain kaunista!
Minua pelottaa, ruoka ei maistu, en varmaan saa unta, ahdistaa niin paljon, että tekis mieli paeta ulos asunnosta. Mieli pyörii ympyrää ja rauhaa ei ole.
Kommentit (44)
Myötämielinen kirjoitti:
POUTAPÄIVÄ
.
Pääskyjen viserrys poutaisella taivaalla.
Pihlajanoksan varjo aitan seinällä.
Ruskettuneet lapset marjaropeineen.
Niityllä torkkuva hevonen,
takanaan säihkyvä ulappa.
Sitä kaikkea ei voi kyllikseen katsella.
Tuntee olevansa kyllin pieni
ollakseen varma ja levollinen.
Tuntee olevansa tarpeeton
tarpeettomassa maailmassa,
jota aurinko paistaa.
Tuntee elämän
niin lapsekkaan avuttomana
haparoivan, kompastelevan
kapealla laudalla, kahden tyhjyyden välissä..
Oi aurinko kuinka se paistaa!
Maa heilimöi,
pääskyt livertävät,
meri säihkyy,
pihlajanoksan varjo keinuu edestakaisin aitan harmajassa seinässä..
Oi elämä, ei mitään turhempaa,
ei kipeämpää, ei kauniimpaa.
Oi kuolema, ei mitään lempeämpää..
Aaro Hellaakoski
Kiitos myös tästä, ihania ovat ja sisältösyviä.
Runoutta en tarpeeksi tunne, mutta kokeile Youtubesta Mindfulness for sleep tai Non-Sleep deep rest (NSDR). Myös äänisatu voi auttaa.
Ja sitten voit pohtia sitä, että ihan ventovieraat toivovat sinulle mukavaa yötä ja kauniita unia. Ei maailma olen niin pelottava, kuin miltä se joskus näyttää -kaikki (paitsi trollit) haluavat, että onnistut ja uskovat, että niin käy. Kun huomenna näet ihmisiä, niin muista, että 99% heistä haluaa nähdä sinun onnistuvan ja olevan iloinen. Vihaajat ovat äänessä, mutta heitä on vähän.
Joskus olen pohtinut tätä: herään keskellä yötäkin kauhuissani jostain vuosia sitten tapahtuneesta tosi nolosta virheestäni. Montako muiden ihmisten virhettä muistan, ellei se ollut tahallista ilkeyttä henkilöäni kohtaan? Niin, en yhtään. Eivät hekään muista meidän.
Vierailija kirjoitti:
Kutsuin lähes satavuotiaan naapurini grillaamaan kanssamme. Oli tyyni kesäpäivä ja naapurini sanoi: "On tyyni nyt, ei tuule nyt, on tuulikin jo tyyntynyt." Se oli mielestäni kauniisti sanottu. Kirjoitin sen googleen ja huomasin sen olevan vanhan värssyn.
Kyllä, kauniisti sanottu ja ehkäpä hän keksi sen juuri siihen hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Katso tämä. Juuri oikeat sanat
Martta Tervosen video - tosi hyvä ja lohduttava. Turvaa luova
Palasin vielä kiittämään tästä, kuuntelin sen eilen iltayöstä ja oli niin rentouttava ja hyvä juuri siihen hetkeen. Kiitos sinulle ihanainen ja mukavaa syksyä sinne, missä ikinä oletkin!
Mukava kuulla, että tämän ketjun aloittaja sai apua ihan ventovierailta ihmisiltä <3
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla, että tämän ketjun aloittaja sai apua ihan ventovierailta ihmisiltä <3
Kyllä, kiitos oli todellakin paikallaan ja sain aitoa läsnäoloa, runoja ja kaikkea, en minä kiitä huvin vuoksi, kiitän, koska koin jonkin telepaattisen yhteyden, yleensä tällä palstalla ei kannata vierailla jos itse tuntee surua, tuskaa, ahdistusta tai muuta, vastaukset ovat poikkeuksetta olleet musertavan järkyttäviä. Eilen iloitsin runoista ja videosta, sillä olin niin heikossa kunnossa, etten jaksanut itse runoja kaivella. Joskus ventovieras voi olla läheinen omaa läheistä läheisempi. Se on hieno asia tuntea!
Olet uniikki helmi tässä maailman kaikkeudessa, juuri paras ja arvokas sellaisena kun olet, tsemppiä
Kun kävelet kadulla, näetkö perhosen? Kutsu sitä, se tulee luoksesi. Huomaatko kuinka kaunis se on? Näetkö niityllä lentävän sudenkorennon? Se syntyy aamulla, löytää puolison päivällä, rakastelee illalla. Seuraavana aamuna sitä ei enää ole, mutta sen puoliso synnyttää sille lapsen, joka jatkaa kiertokulkua elämän.
Älä pelkää pieni ihminen,
paina pääsi pieluksiin, peittele pelkosi pehkuihin.
Sängyn sylissä
suojassa kaikelta.
Hyvää yötä <3.
Voi teitä, vielä olette linjoilla. Palasin vielä tänä iltana tänne lukemaan uudelleen viestinne. Ne olivat niin lämmittäviä. Olin aivan loppu ja rikki. Nyt voin jo hiukan paremmin, mutta heikko olen vieläkin, uupunut ja tuskaisa. Runot, kommentit ja kaikki olivat niin tervetulleita. Nyt alkoi taas itkukohtaus. Hyvää yötä teille ja rauhaisia unia!
Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.
Hänet ihana enkeli kotihin vie.
Pianhan lapsonen langeta vois, jos käsi ei enkelin kädessä ois.
Rukoilen puolestasi....
The legend of Zelda, Breath of the wildin jatko-osa sai tänään nimen. Sen nimi on Tears of the kingdom.
Vierailija kirjoitti:
Katso tämä. Juuri oikeat sanat
Martta Tervosen video - tosi hyvä ja lohduttava. Turvaa luova
Aivan ihana! Tätä olen itsekin harjoittanut. Antanut tunteen tulla, antanut ahdistukselle tilaa ja se on vähitellen haihtunut. Mitä enemmän vastustan ahdistavaa tunnetta ja koitan olla ns. vahva, sen sitkeämpi ahdistus on ja palaa entistä kovempana.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä, vielä olette linjoilla. Palasin vielä tänä iltana tänne lukemaan uudelleen viestinne. Ne olivat niin lämmittäviä. Olin aivan loppu ja rikki. Nyt voin jo hiukan paremmin, mutta heikko olen vieläkin, uupunut ja tuskaisa. Runot, kommentit ja kaikki olivat niin tervetulleita. Nyt alkoi taas itkukohtaus. Hyvää yötä teille ja rauhaisia unia!
Niin suloinen olet.
Tämä on ihana ketju.
Tulin vielä kertaalleen tänne, tähän ketjuun, kertomaan, miten saitte maanantai iltani ja yöni tyyntymään. Tuli niin jotenkin käsittämättömän hyvä tunne, kun luin kommenttinne. En varmaan palaisi tänne takaisin, jos merkitys ei olisi ollut näin suuri. Olen varmaan sitten niin risainen kun vielä kertaalleen haluan merkityksen teille kertoa. Vaikken teitä tunne, säilytte aina tuntemattomina positiivisuuden ja lämmön lähteinä. Muistan varmaan täst edes joka ilta, miten sain mielenrauhani takaisin kun viestejänne luin. Vaikka ruukkuni särkyy varmaan vielä monta kertaa, se ruukku on niin monina pieninä palasina, ettei ruukun muotoa enää tunnista, palaan aina hetkeen, kun sydämellisiä kommenttejanne luin. Hyvästi ja lämpimin ajatuksin!
Vierailija kirjoitti:
Tulin vielä kertaalleen tänne, tähän ketjuun, kertomaan, miten saitte maanantai iltani ja yöni tyyntymään. Tuli niin jotenkin käsittämättömän hyvä tunne, kun luin kommenttinne. En varmaan palaisi tänne takaisin, jos merkitys ei olisi ollut näin suuri. Olen varmaan sitten niin risainen kun vielä kertaalleen haluan merkityksen teille kertoa. Vaikken teitä tunne, säilytte aina tuntemattomina positiivisuuden ja lämmön lähteinä. Muistan varmaan täst edes joka ilta, miten sain mielenrauhani takaisin kun viestejänne luin. Vaikka ruukkuni särkyy varmaan vielä monta kertaa, se ruukku on niin monina pieninä palasina, ettei ruukun muotoa enää tunnista, palaan aina hetkeen, kun sydämellisiä kommenttejanne luin. Hyvästi ja lämpimin ajatuksin!
Kaikkea hyvää sinulle <3
Kansa joka tänäänkin vaeltaa pimeydessä
On näkevä suuren valkeuden
Sillä meille lapsi syntynyt on
Beetlehemissä
On annettu poika ihmeellinen
Hän on rauhanruhtinas
Hän on herra, hän on kuningas
Hän on maailman valkeus
Hän on toivo, hän on pelastus
Julistamme vangituille me vain vapautusta
Nyt avaimet löytyy kahleisiin