Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempic loppu, painno noussut 3kg kahdessa viikossa

Vierailija
12.09.2022 |

:(

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko diabetes ja epilepsia jotenkin arvokkaampia sairauksia kuin lihavuus tai alkoholismi? 

En itse sairasta yhtäkään noista. Kaksi jälkimmäistä ainakin altistaa monille muille sairauksille. 

Vierailija
122/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä: laihdutuslääkkeet pitäisi maksaa itse. Laihduttaja voisi käyttää ruokaostoksista säästyneet rahat omaan terveyteen. 

Ozempic maksetaankin ihan itse kokonaan laihdutuksessa. Ainoastaan diabeetikot tulevat veronmaksajien kukkarolle ja maksattavat lääkkeensä muilla.

Ozempic on nimenomaan diabetesLÄÄKE, jolla on sattumalta huomattu olevan nämä laihtumista edistävät vaikutukset.

Ja sen vuoksi lääkärit kirjoittavat reseptin niille, jotka lääkettä tarvitsevat. Onko tässä jotain epäselvää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä: laihdutuslääkkeet pitäisi maksaa itse. Laihduttaja voisi käyttää ruokaostoksista säästyneet rahat omaan terveyteen. 

Ozempic maksetaankin ihan itse kokonaan laihdutuksessa. Ainoastaan diabeetikot tulevat veronmaksajien kukkarolle ja maksattavat lääkkeensä muilla.

Diabeetikon pitää lisäksi olla lihava, jotta saa lääkkeestä kelakorvauksen. Maksan laihana diabeetikkona Ozempicia vastaavan, suun kautta otettavan lääkkeen ihan itse. Mulle ei Ozempicia edes määrätty diabetekseen, kun lääkkeen saatavuus on heikko juurikin sen takia, että läskit tyhjentää tukkujen varastot.

Miksi valehtelet?  Ozempicin saatavuudessa ei ole tällä hetkellä mitään ongelmia, eikä ole ollut pitkään aikaan.

Koko aloitushan koski nimenomaan Ozempicin saatavuusongelmaa. Se, että sinä saat sitä omasta apteekistasi ei tarkoita että sitä on saatavilla ympäri Suomen.

Vierailija
124/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on sairaus!!!

E66 diagnoosin koodilla.

Lihavuus on SEURAUS jostakin, mikä saa sinut ylensyömään. TÄTÄ pitäisi hoitaa tai mikään ei koskaan muutu. Monen taustalla voi olla jokin muu sairaus, esim. masennus tai vaikkapa kiusatuksi joutuminen lapsena. 

No mulla on nuo, mutta ei niitä niin vain hoideta pois. Traumat ja eletty elämä on ja pysyy mukana. Ja masennuslääkkeet on vain lisänneet ruokahalua.

Onneksi on nykyään toimiva lääke lihavuuteen, olen laihtunut jo 20kg. Tämä on vaikuttanut niinkin, että nyt jaksan taas liikkua. Ei silloin Vantaan kokoisena mitään liikuttu, kun kaikki paikat sattui ja hengästyi samantien.

Vierailija
125/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabeetikon pitää lisäksi olla lihava, jotta saa lääkkeestä kelakorvauksen. Maksan laihana diabeetikkona Ozempicia vastaavan, suun kautta otettavan lääkkeen ihan itse. Mulle ei Ozempicia edes määrätty diabetekseen, kun lääkkeen saatavuus on heikko juurikin sen takia, että läskit tyhjentää tukkujen varastot.

Miksi valehtelet?  Ozempicin saatavuudessa ei ole tällä hetkellä mitään ongelmia, e

Etkö osaa lääkehakua käyttää? Ozempicia saa kaikkialta Suomesta.

Vierailija
126/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vuosia vanha 

Vierailija
127/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet?  Ozempicin saatavu

No ihan sama mitä se lääkehaku näyttää, mutta mulle ei kirjoitettu siihen reseptiä ja perustelut oli ne mitkä jo aiemmin mainitsin. Samoista tukuista ne lääkkeet tilataan ja omassa kaupungissakin on 3 apteekkia. Eli joko lääkäri valehteli tai saatavuus on parantunut.

Vierailija
128/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko diabetes ja epilepsia jotenkin arvokkaampia sairauksia kuin lihavuus tai alkoholismi? 

En itse sairasta yhtäkään noista. Kaksi jälkimmäistä ainakin altistaa monille muille sairauksille. 

Epilepsia ja diabetes voi tulla ilman omaa myötävaikutusta. Lihavuus ja alkoholismi on itseaiheutettuja. No kannattaa googlettaa diabeteksen liitännäissairaudet.

Vierailija
129/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on sairaus!!!

E66 diagnoosin koodilla.

Lihavuus on SEURAUS jostakin, mikä saa sinut ylensyömään. TÄTÄ pitäisi hoitaa tai mikään ei koskaan muutu. Monen taustalla voi olla jokin muu sairaus, esim. masennus tai vaikkapa kiusatuksi joutuminen lapsena. 

Ylipainoisilla on usein elämässään ollut traumoja ja vaikeuksia. Niin on myös normaalipainoisilla, hoikilla ja alipainoisillakin. 

Ja mitä yrität sanoa? 

Vierailija
130/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis jotta pysyisit painossa, joudut käyttämään lääkettä loppuelämäsi.

Jossain vaiheessa pettää joko maksa tai munuaiset, saattaa kaduttaa.

Mikä siinä muuten on, ettei aikuinen ihminen siedä nälän tunnetta? Syö ja juo mitä sattuu ja vetää lääkkeitä itsekurittomuuteensa.

Surullista.

Surullista on se, että asiasta täysin tietämättömät kertovat täällä asiantuntijoina millaista on olla ylipainoinen ja kuinka he elävät ja mitä syövät. Kannattaa kuitenkin tutustua esim. suomalisten lihavuuteen erikoistuneiden lääkärien mielipiteitä, saatat sinäkin yllättyä. Tutkimuksia on tehty vuosia.

Ruoka on monille lohtu, kuten joillekin alkoholi, huumeet ja tupakka. Se nälkä ei ole mikään "ole hyvä ihminen syömättä, niin laihdut" -tilanne, vaan totaalinen ruuanhimo, kuten viinan tai muun päihteen

No siellähän se tulikin: Ruoka on lohtu, kuten viina ja tupakka. Syvissä vesissä olen minäkin uinut ja maailman tuulissa arpeutunut mutta en minä lohtua hakenut ruoasta, tupakasta tai viinastakaan vaan marssin terapeutin juttusille ja avasin traumojani. Kuten täällä juuri joku äsken kirjoitti että lihavuus on pääsääntöisesti seuraus jostakin, esim. käsittelemättömästä traumasta. Et ole ainoa joka on ylipainoinen ja kamppaillut samojen asioiden kanssa. Me laihduttaneet (ilman lääkitystä) ei omata mitään taikasauvaa vaan päätös elämänmuutokseen täytyy tulla itseltä, siis siihen, että alkaa aktiivisesti liikkumaan ja katsomaan mitä suuhunsa pistää. Kipeää tämä totuus tekee mutta niin se vain on. Samoista kommenteista minäkin olen loukkaantunut ja joutunut kohtaamaan mutta tajunnut että mikään tai kukaan ei minua muuta ellen itse tee asioiden eteen jotain. 

Vierailija
131/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozempic on nimenomaan diabetesLÄÄKE, jolla on sattumalta huomattu olevan nämä laihtumista edistävät vaikutukset.

Ja sen vuoksi lääkärit kirjoittavat reseptin niille, jotka lääkettä tarvitsevat. Onko tässä jotain epäselvää?

"Tulevat veronmaksajien kukkarolle ja maksattavat lääkkeensä muilla"? Epäselvää on se, että  väitätkö nyt niin, ettei diabeetikko (lihava) itse tekisi töitä ja maksaisi veroina nämä lääkkeensä...

Vierailija
132/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä jos tuo lääke on diapeetikoille miksi sitä määrätään laihduttajille?

Onko sinulle uusi asia se, että samoja lääkkeitä käytetään moniin eri käyttötarkoituksiin/ sairauksiin. Harvaa lääke on olemassa vain yhteen sairauteen. En ole ikinä ymmärtänyt tätä ozempikin ympärillä pyörivää itkukuoroa,kuinka lääke on vain diabetikoille, ei ole. Ei esim epilepsiaakaan sairastavat itke, kuinka heidän lääkeet on vain heidän käyttöön.

Oikeastiko sä vertaat epileptikkoja ylipainoisiin? Sulla itselläsi sentään on kaikki keinot käytössä muuttaen ruokailua ja liikkumista, eli elintapoja ilman laihdutuslääkkeitäkin. Ja kaikki lähtee ensin lautaselta, liikuntaa voi lisätä vasta sitten kun nivelet sitä särkymättä kestää. 

Ensimmäisenä olen pahoillani mitä olet joutunut kokemaan. On myös väärin, että toisen aiheuttamien traumojen vuoksi sinä ruoskit vielä lisää kehoasi, vaikka et ole mitenkään syyllinen menneisiin tapahtumiin. Suosittelen että löytäisit keinon ja tahon jolla näistä menneistä pääsisi eroon ainakin siinä määrin ettet enää rankaise itseäsi enempää. Itse teen kerran viikossa, yleensä sunnuntaina, ruoat valmiiksi koko seuraavalle viikolle. Pakastimesta löytyy aina 3-4 eri ruokaa valmiissa annosrasioissaan, joten mitään ei jää ylikään eikä pilaantumaan jääkaappiin. Viehän se pari kolme tuntia mutta muut päivät saan olla rauhassa ja ottaa valmiin ruoan mikroon kun nälkä tulee. Teen myös mm. tuorepuurot/välipalat valmiiksi, pilkon hedelmät ja kasvikset niin että niitä on jatkuvasti helposti saatavilla. Arkea voi aina helpottaa ja tehdä ennakoivasti jotain etukäteen. 

Vierailija
133/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on sairaus!!!

E66 diagnoosin koodilla.

Ylipainoisilla on usein elämässään ollut traumoja ja vaikeuksia. Niin on myös normaalipainoisilla, hoikilla ja alipainoisillakin. 

Tiedän, olen entinen ylensyöjä jolla oli vakavat ongelmat suhtautumisessa ruokaan. Ja mitä enemmän lihoi, sitä enemmän mätti menemään kun vitutti niin paljon. Minunkin taustalla oli traumat lapsuudessa mutta jääkaapille menemisen sijaan olisi pitänyt suunnata suoraan terapiaan. 

Vierailija
134/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sen kuuluukin olla. Kyllä sinullakin on isot riskit sairastua vaikka mihin: verenpainetautiin, sydänsairauksiin, tuki- ja liikuntaelinsairauksiin, syöpään jne. ja silloin sinäkin olet veronmaksajien kukkarolla. Onhan tämä nyt hupaisaa että diabeetikollekin pitää olla kateellinen.

Eihän tässä mistään kateellisuudesta ole kyse. Oikaisin, kun edellä joku luuli Ozempicin maksettavan verorahoilla ja tämä ei pidä paikkaansa. Oletko muuten itse kate

En ole kateellinen, entinen läski itsekin. Lihavuudessa ei ole mitään kadehdittavaa tai lääkehoidoissa ylipäätään. 

Vierailija
135/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on sairaus!!!

E66 diagnoosin koodilla.

Ja mitä yrität sanoa? 

Sitä että toiset käsittelee traumat ja haasteet, toiset sortuu ylensyöntiin, ryyppäämiseen, huumeidenkäyttöön, uhkapeleihin ja kuka mihinkin väistelläkseen itse ongelmaa.

Vierailija
136/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vakavasti tutustumaan ensin itse Googlen kautta ja sen jälkeen gastroenterologin kanssa, ulosteen siirtoon.  Pysyvä normaalipaino ei kenties edes onnistu ilman suolen oikeaa mikrobiomia. 

Tämä toimii myös toiseen suuntaan. Jos syntymästään laihalle siirretään lihavan ihmisen ulostetta, hän alkaa lihoa ensimmäistä kertaa eläissään. 

Vierailija
137/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä käyttää pikkuannosella.Käytin jo isolla lihoin.Päin vastainen reaktio lääkkeellä tälle.Liiku tämä liikkui 24/7.Mun ongelmaan lääkkeen käyttöön ei ole liika lihavuus vaan ihan muu..Sama oli rybelsus,vatsaan koski,mahahormoonista kyse.Lisää ruokahalua hirvee kutina mahassa ja nälkä koko ajan.Kun en käytä laihdun.

Vierailija
138/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä käyttää pikkuannosella.Käytin jo isolla lihoin.Päin vastainen reaktio lääkkeellä tälle.Liiku tämä liikkui 24/7.Mun ongelmaan lääkkeen käyttöön ei ole liika lihavuus vaan ihan muu..Sama oli rybelsus,vatsaan koski,mahahormoonista kyse.Lisää ruokahalua hirvee kutina mahassa ja nälkä koko ajan.Kun en käytä laihdun.

No sitten lääke ei sovi juuri sinulle. Yksinkertaista. 

Vierailija
139/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on ongelma?  Eikö ole vaan hyvä asia, että ihmiset saavat apua painonpudotukseen? Sehän on kaikkien etu.

Vierailija
140/146 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on sairaus!!!

E66 diagnoosin koodilla.

Ja mitä yrität sanoa? 

Sitä että toiset käsittelee traumat ja haasteet, toiset sortuu ylensyöntiin, ryyppäämiseen, huumeidenkäyttöön, uhkapeleihin ja kuka mihinkin väistelläkseen itse ongelmaa.

Todella törkeä asenne. Kas kun jollain se trauma vaikuttaa jotenkin ja joillain jollain muulla tavalla. Elämässäni olen käynyt yhteensä useamman vuoden ja useamman erilaisen terapian. Ei mitään vaikutusta ongelmalliseen ruokasuhteeseen. (en ole lihava, mutta ymmärrän heitä, jotka ovat)

Sinä et sitten sortunut traumaan? Ja muut valitsivat sairastua? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi