Ozempic loppu, painno noussut 3kg kahdessa viikossa
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä jos tuo lääke on diapeetikoille miksi sitä määrätään laihduttajille?
Onko sinulle uusi asia se, että samoja lääkkeitä käytetään moniin eri käyttötarkoituksiin/ sairauksiin. Harvaa lääke on olemassa vain yhteen sairauteen. En ole ikinä ymmärtänyt tätä ozempikin ympärillä pyörivää itkukuoroa,kuinka lääke on vain diabetikoille, ei ole. Ei esim epilepsiaakaan sairastavat itke, kuinka heidän lääkeet on vain heidän käyttöön.
Oikeastiko sä vertaat epileptikkoja ylipainoisiin? Sulla itselläsi sentään on kaikki keinot käytössä muuttaen ruokailua ja liikkumista, eli elintapoja ilman laihdutuslääkkeitäkin. Ja kaikki lähtee ensin lautaselta, liikuntaa voi lisätä vasta sitten kun nivelet sitä särkymättä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää kasviksia. Miksi se on niin vaikeaa.
Syön kasviksia päivittäin ja silti olen ylipainoinen. Oliko sulla joku pointti tässä?
On pointti. Ei riitä että syö kasviksia päivittäin. Valmis salaatti voi sisältää kastikkeen kanssa samaan verran kaloreita kuin pizza. Entisenä lihavana laitan lautaselleni vihanneksia, juureksia ja kasviksia 3/4. Eri.
Miksi kirjoittelet itsestäänselvyyksiä? Tuhosiko lihavuus aivosi, kun piti erikseen opetella tuollaisia?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi olla noin selkärangaton ettei pysty hillitsemään edes syömisiään.
Meinaatko, et ihmiset lihoo tyhjästä...
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi olla noin selkärangaton ettei pysty hillitsemään edes syömisiään.
Suolistohormonit kun tuhoutuvat, niin tulee kova näläntunne. Ozempic korvaa ne tuhoutuneet suolistohormonit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle uusi asia se, että samoja lääkkeitä käytetään moniin eri käyttötarkoituksiin/ sairauksiin. Harvaa lääke on olemassa vain yhteen sairauteen. En ole ikinä ymmärtänyt tätä ozempikin ympärillä pyörivää itkukuoroa,kuinka lääke on vain diabetikoille, ei ole. Ei esim epilepsiaakaan sairastavat itke, kuinka heidän lääkeet on vain heidän käyttöön.
Oikeastiko sä vertaat epileptikkoja ylipainoisiin? Sulla itselläsi sentään on kaikki keinot käytössä muuttaen ruokailua ja liikkumista, eli elintapoja ilman laihdutuslääkkeitäkin. Ja kaikki lähtee ensin lautaselta, liikuntaa voi lisätä vasta sitten kun nivelet sitä särkymättä kestää.
Painon pudottaminen on helpompaa Ozempicilla,.kun ei tarvitse kärsiä nälästä. Liikunta ollut mukana alusta asti ja lisääntynyt koko ajan. Nyt 25 kg pudottaneen on hyvä olla. Suosittelen Ozempicia kaikille joilla on haastetta painon kanssa.
Sellaista se on, kun turvautuu ihmepillereihin sen sijaan, että oikeasti muuttaisi ruokavalionsa terveellisemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä: laihdutuslääkkeet pitäisi maksaa itse. Laihduttaja voisi käyttää ruokaostoksista säästyneet rahat omaan terveyteen.
Ozempic maksetaankin ihan itse kokonaan laihdutuksessa. Ainoastaan diabeetikot tulevat veronmaksajien kukkarolle ja maksattavat lääkkeensä muilla.
Diabeetikon pitää lisäksi olla lihava, jotta saa lääkkeestä kelakorvauksen. Maksan laihana diabeetikkona Ozempicia vastaavan, suun kautta otettavan lääkkeen ihan itse. Mulle ei Ozempicia edes määrätty diabetekseen, kun lääkkeen saatavuus on heikko juurikin sen takia, että läskit tyhjentää tukkujen varastot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä: laihdutuslääkkeet pitäisi maksaa itse. Laihduttaja voisi käyttää ruokaostoksista säästyneet rahat omaan terveyteen.
Ozempic maksetaankin ihan itse kokonaan laihdutuksessa. Ainoastaan diabeetikot tulevat veronmaksajien kukkarolle ja maksattavat lääkkeensä muilla.
Diabeetikon pitää lisäksi olla lihava, jotta saa lääkkeestä kelakorvauksen. Maksan laihana diabeetikkona Ozempicia vastaavan, suun kautta otettavan lääkkeen ihan itse. Mulle ei Ozempicia edes määrätty diabetekseen, kun lääkkeen saatavuus on heikko juurikin sen takia, että läskit tyhjentää tukkujen varastot.
Miksi valehtelet? Ozempicin saatavuudessa ei ole tällä hetkellä mitään ongelmia, eikä ole ollut pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sen kuuluukin olla. Kyllä sinullakin on isot riskit sairastua vaikka mihin: verenpainetautiin, sydänsairauksiin, tuki- ja liikuntaelinsairauksiin, syöpään jne. ja silloin sinäkin olet veronmaksajien kukkarolla. Onhan tämä nyt hupaisaa että diabeetikollekin pitää olla kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin, että menenkö kerjäämään lääkäriltä lääkkeet tai leikkauksen, kun huomasin kiloja tulleen ihan liikaa. Päätin kokeilla kalorilaskentaa Yazio-sovelluksella ja niin vain on perinteisellä tavalla lähtenyt jo 8 kg. Kalorien lisäksi olen syönyt vähemmän leipää ja aika monena päivänä pätkäpaastoillut.
Eiköhän ne lääkkeisiin tai leikkauksiin päätyvät ole niitäkin, jotka ovat aloittaneet kuten sinä. Sitten lihoneet takaisin 12kg. Laihduttaneet 10 kg, lihoneet takaisin 15 kg jne jne.
Nuo laihdutuslääke et eivät edes toimi kaikille. Maallikkona suoraviivainen arvaukseni on se, että silloin lääke ei kohdistu oikeaan ongelmaan.
Ihminen, jolla ei ole syömishäiriötä ja normaali nälänsäätely eikä addiktioja, ei pysty mitenkään käsittämään, mitä jotkut muut käyvät läpi. Ongelmasyöminen rinnastuu ongelmajuomiseen. Ne ovat ongelma, mutta varsinainen ongelma on ihan jossain muualla.
Siis ulkoistatteko te sen vastuun painostanne jollekin lääkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Ozempicin saatavuudessa ei ole tällä hetkellä mitään ongelmia, eikä ole ollut pitkään aikaan.
En valehtele. Näin sanoi mulle lääkäri viime keväänä, kun määräsi semaglutidia pillerimuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis jotta pysyisit painossa, joudut käyttämään lääkettä loppuelämäsi.
Jossain vaiheessa pettää joko maksa tai munuaiset, saattaa kaduttaa.
Mikä siinä muuten on, ettei aikuinen ihminen siedä nälän tunnetta? Syö ja juo mitä sattuu ja vetää lääkkeitä itsekurittomuuteensa.
Surullista.
Surullista on se, että asiasta täysin tietämättömät kertovat täällä asiantuntijoina millaista on olla ylipainoinen ja kuinka he elävät ja mitä syövät. Kannattaa kuitenkin tutustua esim. suomalisten lihavuuteen erikoistuneiden lääkärien mielipiteitä, saatat sinäkin yllättyä. Tutkimuksia on tehty vuosia.
Ruoka on monille lohtu, kuten joillekin alkoholi, huumeet ja tupakka. Se nälkä ei ole mikään "ole hyvä ihminen syömättä, niin laihdut" -tilanne, vaan totaalinen ruuanhimo, kuten viinan tai muun päihteen. Ja totta on, että monilla on traumoja menneisyydestä, joita ruualla paikkaillaan.
Temperamentit ja itsekuri ovat kullekin persoonallisuuteen ja luonteeseen liittyviä. Menepä sanomaan esim. peliriippuvaiselle tai muille addiktoituneille, että lopeta! Luuletko että onnistuu?
Erittäin surullista on myös kuinka nämä aloitukset koskevat aina vain lihavia, ei kukaan ikinä ota muita yhtä vakavia ongelmia esille, vaan ainoastaan joukolla käydään, fiksuina?, "läskejä" solvaamassa. Millaisia ihmisiä oikein olette? Voisiko ajatella vaikka pahuuden ja ilkeyden sijasta kannustavansa lihavaa laihtumaan? Tsempata?
Tähän kun lisätään erilaiset elimistöt, niin todellakin kukin on mitä on. Se vaan on niin helvetin helppo huudella sieltä jostain piilosta anonyymina ja tuomita muiden elämä.
Mitä sinäkin saat tältä palstalta? Käyt rääppimässä muille erittäin vakavia yksityisasioita ja kerrot mitä tulee tehdä ja mitä ei. Surkuttelut vielä siihen päälle. Sinä olet surullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ihan jäätävän lihava, mutta ylipainoinen kuitenkin. On lääkärin lausunto siitä, miten olen ollut syömishäiriöinen pienestä lapsesta asti perhehelvettitraumojen vuoksi. Syöminen on pienin ongelmistani ja veisi suhteessa ihan liikaa voimavaroista suunnata ne ruokailun kanssa pelaamiseen. Siinä se sitten olisi koko elämä. Eipä sitä paljon muuta ehtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ozempic on nimenomaan diabetesLÄÄKE, jolla on sattumalta huomattu olevan nämä laihtumista edistävät vaikutukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on sairaus!!!
E66 diagnoosin koodilla.
Lihavuus on SEURAUS jostakin, mikä saa sinut ylensyömään. TÄTÄ pitäisi hoitaa tai mikään ei koskaan muutu. Monen taustalla voi olla jokin muu sairaus, esim. masennus tai vaikkapa kiusatuksi joutuminen lapsena.
Ylipainoisilla on usein elämässään ollut traumoja ja vaikeuksia. Niin on myös normaalipainoisilla, hoikilla ja alipainoisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen se joka pudotti painoaan 60kg, enkä ole nähnyt koko laihdutusurakkani aikana nälkää, päinvastoin, söin liian vähän ja liian askeettisesti ja kärsinyt anemiasta kun olin painavimmillani 130 kiloisena. Ei painonpudottajan tarvitse nähdä nälkää, jos näkee, syö väärin. Ja kaikkea saa syödä mutta tolkku on oltava, enää ei voi vetää kuutta voikkuleipää tai suklaalevyä kerrallaan. Ja kun syö hyvin oikeaa ruokaa, ei näitä hiilarihimoja edes tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sen kuuluukin olla. Kyllä sinullakin on isot riskit sairastua vaikka mihin: verenpainetautiin, sydänsairauksiin, tuki- ja liikuntaelinsairauksiin, syöpään jne. ja silloin sinäkin olet veronmaksajien kukkarolla. Onhan tämä nyt hupaisaa että diabeetikollekin pitää olla kateellinen.
Eihän tässä mistään kateellisuudesta ole kyse. Oikaisin, kun edellä joku luuli Ozempicin maksettavan verorahoilla ja tämä ei pidä paikkaansa. Oletko muuten itse kateellisuuden taipuvainen, kun se tuli sulle hei mieleen.? Mulla on hyvin varaa kustantaa Ozempic ja käytän miutenkin ainoastaan yksityisiä lääkäriasemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää kasviksia. Miksi se on niin vaikeaa.
Syön kasviksia päivittäin ja silti olen ylipainoinen. Oliko sulla joku pointti tässä?
On pointti. Ei riitä että syö kasviksia päivittäin. Valmis salaatti voi sisältää kastikkeen kanssa samaan verran kaloreita kuin pizza. Entisenä lihavana laitan lautaselleni vihanneksia, juureksia ja kasviksia 3/4. Eri.
Miksi kirjoittelet itsestäänselvyyksiä? Tuhosiko lihavuus aivosi, kun piti erikseen opetella tuollaisia?
Turhaa ilkeilyä.