Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempic loppu, painno noussut 3kg kahdessa viikossa

Vierailija
12.09.2022 |

:(

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä: Ozembicista eli semaglutidista on olemassa tablettivaihtoehto eli Rybelsus. Sama vaikuttava aine ja tuntuu oman muutaman potilaan kokemukseni perusteella toimivan Ozempicia tehokkaamminkin. Pyydä resepti lääkäriltäsi, saat Rybelsuksen kelakorvattuna, jos sinulla on Ozembiciin korvattavuus.

Vierailija
42/146 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa, että kakkostyypin diabeetikot märisevät, miten "läskit" on vieneet heidän lääkkeensä. Se teidän diabetes on ELINTASOSAIRAUS, joka on tullut siitä, että olette syöneet itsenne lihaviksi ettekä ole edes yrittäneet tehdä asialle mitään, jolloin on kehittynyt sairaus nimeltä kakkostyypin diabetes! Nämä teidän parjaamat "läskit" sentään yrittää tehdä asialle jotain, ennenkuin sairastuvat siihen teidän diabetekseen. 

Eriasia, jos teillä ois ykköstyypin dm, se on asia jota ei voi itselleen syömällä hankkia. Mutta 2-tyypin dm on tasan ja vain syömällä hankitty elintasosairaus eikä mitään muuta. 

Mun anoppi paina hädintuskin 50kg ja on db2. Mun mieheni on lihaksikas 100kg, lähes 2m pitkä. 2 tyypin diabeetikko. Terveelliset elintavat kummallakin koko eliniän.

Kummallakaan ei ole elintasisairaus, eivät ole koskaan olleet lihavia.

Kumpikin on riippuvaisia Ozempicista, mies ajoi juuri 70 km että sai äidilleen ja itselleen 4 vkon lääkkeet.

Läskit laihduttakoot kuten muutkin, syömällä vähemmän! Lääkkeet kuuluu sairaille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvä, mitä sinä oikein ahdat kitusiisi, että pysyt noin lihavana? Siis tosi ongelmahan sinulla varmasti on, en väheksy enkä ilkeile. En ehkä pysty oikein ymmärtämäänkään, koska mulle lihavuus on sitä, että en mahdukaan enää niihin lempifarkkuihini. Ja sitten taas laihdun jossain vaiheessa takaisin..

Mutta on siinä varmasti kuitenkin ihan samaa kuin sinullakin. Syöminen ei vastaa sitä tarkoitusta, mitä varten se on. Syön muuta kuin kehon ravitsemista varten. Ja se ei ole hyvä asia.

Kerropa itse mitä sinä ahdat kitusiisi. Pullaa? Suklaata? Sitten tulet tänne ihmettelemään.

Mä otan normiruuan lisäksi 2-3 rkl oliiviöljyä joka päivä. Silti paino putoaa:) Siitähän kaikki on kiinni mitä syö.

AV Ozempic uskovaiset mammat mussuttaa pullaa, sipsii ja sidukkaa ja piikin erään. Taas saa viikon mässyttää

röyh!

Vierailija
44/146 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa, että kakkostyypin diabeetikot märisevät, miten "läskit" on vieneet heidän lääkkeensä. Se teidän diabetes on ELINTASOSAIRAUS, joka on tullut siitä, että olette syöneet itsenne lihaviksi ettekä ole edes yrittäneet tehdä asialle mitään, jolloin on kehittynyt sairaus nimeltä kakkostyypin diabetes! Nämä teidän parjaamat "läskit" sentään yrittää tehdä asialle jotain, ennenkuin sairastuvat siihen teidän diabetekseen. 

Eriasia, jos teillä ois ykköstyypin dm, se on asia jota ei voi itselleen syömällä hankkia. Mutta 2-tyypin dm on tasan ja vain syömällä hankitty elintasosairaus eikä mitään muuta. 

Mun anoppi paina hädintuskin 50kg ja on db2. Mun mieheni on lihaksikas 100kg, lähes 2m pitkä. 2 tyypin diabeetikko. Terveelliset elintavat kummallakin koko eliniän.

Kumpikin on riippuvaisia Ozempicista, mies ajoi juuri 70 km että sai äidilleen ja itselleen 4 vkon lääkkeet.

Läskit laihduttakoot kuten muutkin, syömällä vähemmän! Lääkkeet kuuluu sairaille!

Hoikkuus ei tarkoita, että db2 ei olisi elintapasairaus. Db2 johtuu huonosta ravinnosta. Myös hoikka voi syödä väärin, vaikka ei ole lihonut.

Vierailija
45/146 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämälle pelastettu kirjoitti:

Kuuleppa nyt kun olet noin kaikkitietävä, minä olen saanut sen geeniperimänä, 50 vuotiaana

se on tutkittu.  Ja et voi näkemättä ketään alkaa haukkua läskiksi, minä olen ihan normipainoinen

nainen, liikun paljon, ajan mm. pyörällä joka pv. kuukaudessa tuleen 200 km vähintään ja kuntosalissa

erikseen muut jutut. Joogassa olen käynyt 30 vuotta. Kävellyt työhön talviaikaan 10 km joka työpäivä.

Syönyt terveellisesti. Että mitä vielä voisi tässä luetella. No en polta, enkä juo.

Jos pystyt samaan, ole tyytyväinen, sekä pidän tuollaista kirjoittajaa aivan tiettämättömä toljakkeena.

Tuskin se ruokasi on kovin terveellistä ollut.  Taidat ehkä kuitenkin tarkoittaa suositusruokaa. Sitä syömällä saa diabeteksen ilman perimääkin.

Vierailija
46/146 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit taas tekosyineen selittämässä. Oi koska tää muuttuu, ei varmaan koskaan.

Kerropa oma ruokapäiväkirjasi ja liikuntasi per päivä. Katsotaan kumpiko liikkuu enemmän ja syö terveellisemmin ja kevyemmin.

Aivan, et kehtaa sillä syöt pelkkää makkaraa ja liikunta on munkkien hakeminen lähikaupasta. 

Liikun vähintään tunnin ulkona joka päivä + arjen liikkumiset.

Syön kolme kertaa päivässä aitoa normaalirasvaista ruokaa, jossa pääosa on kasviksilla, lisäksi lihaa, kalaa, joskus leipääkin (omatekemää), hapanmaitotuotteita (piimää, jogurttia, viiliä) Makkaraakin syön joskus, mutta munkit on mun makuun liian makeita.

Kerro sinä omat syömisesi.

Vierailija
47/146 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vain ruvetko käyttämään tuota tai joudutte käyttämään sitä loppuelämän. Nyt kun sitä ei enää saanut niin paino nousee ja suolisto on ihan sekaisin.

Vierailija
48/146 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin leikkauksessa, pysyvä ratkaisu. Suosittelen.

Olet pysyvästi sairas loppuikäsi.  Sadisti olet kun tätä suosittelet muillekin.

Millä tavalla sairas? En minä kyllä koe itseäni leikattuna mitenkään sairaaksi, päinvastoin. T:lihavuusleikattu

Vierailija
49/146 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempicia käyttäneet, miten teillä on lopetus toteutettu? Onko tullut jokin ylläpitoannos vai miten?

Onko paino noussut lopettamisen jälkeen?

Vierailija
50/146 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikkuus ei tarkoita, että db2 ei olisi elintapasairaus. Db2 johtuu huonosta ravinnosta. Myös hoikka voi syödä väärin, vaikka ei ole lihonut.

Enimmäkseen kalaa, kanaa ja kasviksia. Täysjyvää, munia, täysrasvaisia juustoja.

En nyt kovin haukkuisi tuota ruokavaliota. Suunnilleen sama myös meillä + hapanmaitotuotteet, hapankaali, voi, oliiviöljy, vaalea liha ennemmin kuin punainen (toki sitäkin). Kaikki itsetehtyä, iso osa itse kasvatettuakin.

Vierailija
51/146 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko kannattanut opetella syömään järkevästi?

Se on muuten ihan julmetun vaikeaa kun sekä aineenvaihdunta, suolistobakteerit että aivojen nälänsäätely on menneet sekaisin vuosikausien lihavuudesta. Yritin yli 10 vuotta laihtua syömällä järkevästi, lopputuloksena aina välillä laihduin, sitten lihoin takain + korot päälle. Lopulta oli mentävä lihavuusleikkaukseen.

Kymmenen vuotta minäkin tempoilin mutta opin ne uudet elintavat, joilla pysyy paino kohdallaan ja terveys hyvänä. Eivät bakteerit hetkessä korvaudu toisilla, eikä nälänsäätelyä opi hetkessä. Mielestäni ongelma ratkesi sillä, kun aloin sietää epämukavuutta, joka lopulta meni hyvin nopeasti ohi aivojen ja elimistön muovautuessa toimimaan, kuten niiden aina olisi pitänyt toimia.

Vierailija
52/146 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa hetkellisesti laihtua ja sitten lihoa, tämä lääke on juuri sopiva siihen. Tottakai paino nousee lääkkeen lopetuksen jälkeen koska ruokahalu palaa. Tai sitten vaatii todella kovaa itsekuria.

Vierailija
53/146 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vakavissani miettinyt tätä laihdutuslääkettä. Siitä on tulossa tuplavahvuinen lääke (Wegovy), joka olisi kuulema vielä Ozempiciakin parempi teholtaan. Googlailin tuon lääkkeen valmistajan sivuille, ja heti ekalla sivulla asiaankuuluvasti varoitukset haittavaikutuksista, joita voi aiheuttaa: kilpirauhassyöpä, haimatulehdus, munuaisten tuhoutuminen (failure, onko se totaali kaput vai vajaatoiminta?), retinopatia, jos aikoo raskaaksi niin lääke pitää lopettaa vähintään 2 kk aiemmin. Ja näitten jälkeen vielä ne peruslistaukset pahoinvoinnista, ripulista, turvotuksesta, päänsärystä, uneliaisuudesta jne. En taida sittenkään olla valmis vaihtamaan läskejäni syöpään tai sisäelimieni tuhoutumiseen. 

Ja katsoin ozempicin suomenkielistä lääketietosivustoa, siellä ei ollut mitään mainintaa noista syövistä ja haimatulehduksista yms, vaikka ne on enkun kielisillä sivuilla heti sanottu. Miksi ei?

Lisäksi Kirsi Pietikäinen on ihan itse omalla naamallaan monesti julkisuudessa sanonut, että sitä lääkettä pitää käyttää loppuelämä, muuten kilot tulee takaisin täysin riippumatta siitä mitä syöt. Ei sekään kuulosta hyvältä :( 

Vierailija
54/146 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh tulee mieleen yhdestä facen vauvaryhmästä yks sairaalloisen lihava dm2 äiti jolta sektioitiin 7 kg vauva ulos nippanappa rv 36+0. Siis kuukautta ennenaikasena 7 kg vauva. Se kyllä avasi silmät tolle että dm2 on niin elintapasairaus kuin olla voi.

Vierailija
55/146 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit taas tekosyineen selittämässä. Oi koska tää muuttuu, ei varmaan koskaan.

Kerropa oma ruokapäiväkirjasi ja liikuntasi per päivä. Katsotaan kumpiko liikkuu enemmän ja syö terveellisemmin ja kevyemmin.

Aivan, et kehtaa sillä syöt pelkkää makkaraa ja liikunta on munkkien hakeminen lähikaupasta. 

Liikun vähintään tunnin ulkona joka päivä + arjen liikkumiset.

Syön kolme kertaa päivässä aitoa normaalirasvaista ruokaa, jossa pääosa on kasviksilla, lisäksi lihaa, kalaa, joskus leipääkin (omatekemää), hapanmaitotuotteita (piimää, jogurttia, viiliä) Makkaraakin syön joskus, mutta munkit on mun makuun liian makeita.

Kerro sinä omat syömisesi.

Syön korkeintaan kaksi kertaa päivässä aitoa ruokaa joka on puhdasta kasvista. Lihaa, kalaa, maitoa en syö koskaan. Makkaraa en syö ikinä enkä munkkia.

Esimerkkipäivä: aamulla mustaa kahvia

lounas värikäs kasvispasta + juureksia ja kasviksia

päivällinen kikhernepata +kasviksia

yht. 1300 kcal

Liikuntaa päivässä 2-4 h mikä kuluttaa 800-2000 kcal. + arjen hyötyliikunta

Mielestäni olet veltto ja laiska ja syöpöttelet todella porsastellen ja ahmien. Häpeä.

terv. N 100 kg

Vierailija
56/146 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin meinasin hankkia tuota ozempicia. Mutta sitten törsäsin rahani liikuntalajini koulutuksiin, maksaa tonneja.

Aloin pätkäpaastolle, tämä toimii minulle. Syön 1200-1300 kcal päivässä ja liikun monta tuntia. Nyt on jo 300 g tippunut paino muutamassa viikossa. Ei ole nälän tunnetta eikä mitään herkkuja tee mieli. Melkein voisi olla syömättä kokonaan mutta sitten palelee, lähtee tukka eikä jaksa harrastaa liikuntaa.

Siksikin jätin ozempicin hommaamatta kun on ollut jo yksi syöpä ja kilpirauhassyöpää epäilty ja puolet leikattu siitä pois. Maksa ja munuaiset ihan sökönä syöpähoidoista ja lääkkeistä. Ei kiitos sittenkään.

Jospa saisin tyroksiinia vielä lisää, kun sain ekan kerran sitä niin silloin vasta alkoi hieman paino tippumaan. Ennen sitä ei paino tippunut vaikka teki mitä.

Vierailija
57/146 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiläskiläskiläskiläskiläski

Vierailija
58/146 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin meinasin hankkia tuota ozempicia. Mutta sitten törsäsin rahani liikuntalajini koulutuksiin, maksaa tonneja.

Aloin pätkäpaastolle, tämä toimii minulle. Syön 1200-1300 kcal päivässä ja liikun monta tuntia. Nyt on jo 300 g tippunut paino muutamassa viikossa. Ei ole nälän tunnetta eikä mitään herkkuja tee mieli. Melkein voisi olla syömättä kokonaan mutta sitten palelee, lähtee tukka eikä jaksa harrastaa liikuntaa.

Siksikin jätin ozempicin hommaamatta kun on ollut jo yksi syöpä ja kilpirauhassyöpää epäilty ja puolet leikattu siitä pois. Maksa ja munuaiset ihan sökönä syöpähoidoista ja lääkkeistä. Ei kiitos sittenkään.

Jospa saisin tyroksiinia vielä lisää, kun sain ekan kerran sitä niin silloin vasta alkoi hieman paino tippumaan. Ennen sitä ei paino tippunut vaikka teki mitä.

Miten te ehditte liikkua monta tuntia päivässä vai onko työ sellainen, että siinä tulee liikuttua? Itse herään viimeistään kuudelta arkena aamulla ja olen kotona illalla n. 17.30. Jos kaupan kautta kotiin, kello on jo 18. Sitten syön ja olen ihan kypsää kauraa, en kyllä jaksa mitään muuta kuin astiat koneeseen ja sohvalle ja suihkuun. Viikonloppuisin kyllä kävelylle, silloin on taas usein kotihommia ja muita asioita hoidettavana kun viikolla ei jaksa niitä tehdä ollenkaan.

Mulla kyllä vaihtelee paino 300 gr jo päivästä toiseen, välillä plussaa ja välillä miinusta. Mulla on nyt 13 kiloa tippunut 10 kuukaudessa Ozempicin kanssa.

Vierailija
59/146 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai paino nousee jos/ kun syöt enemmän. Lääkkeen tehohan perustuu siihen että se hillitsee ruokahalua. Ei se lääke itsessään laihduta.

Vierailija
60/146 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te ehditte liikkua monta tuntia päivässä vai onko työ sellainen, että siinä tulee liikuttua? Itse herään viimeistään kuudelta arkena aamulla ja olen kotona illalla n. 17.30. Jos kaupan kautta kotiin, kello on jo 18. Sitten syön ja olen ihan kypsää kauraa, en kyllä jaksa mitään muuta kuin astiat koneeseen ja sohvalle ja suihkuun. Viikonloppuisin kyllä kävelylle, silloin on taas usein kotihommia ja muita asioita hoidettavana kun viikolla ei jaksa niitä tehdä ollenkaan.

Mulla kyllä vaihtelee paino 300 gr jo päivästä toiseen, välillä plussaa ja välillä miinusta. Mulla on nyt 13 kiloa tippunut 10 kuukaudessa Ozempicin kanssa.

Työmatkat osin tai kokonaan pyörällä tai kävellen. Kyllä kannattaisi vähintään 10 000 askelta jo muutenkin terveyden vuoksi päivittäin hommata.

Toinen vaihtoehto on muuttaa sellaiseen paikkaan jossa on lyhyet työmatkat, kummasti jää aikaa liikuntaharrastuksille.

Kauppa kerran viikkoon ja viikonloppuna tulevan viikon ruoat valmiiksi niin ei mene siihen työpäivien lisäksi aikaa.

Jotain muutosta tulisi mieleen kyllä hankkia elämään tai terveystutkimusta jos elämästä kaikki arkipäivät menee vain työhön ja siitä palautumiseen.