Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te toimisto pakotti hakea kassalle töihin kun en ole työllistynyt 3 vuoteen

Vierailija
12.09.2022 |

pitäisikö nyt ottaa karenssi? sanoivat suoaran että "kyllä sun tulee nyt kysyä kaupasta töitä kun siellä pulaa". Sanoin joo, kun jaksanut alkaa inttää vastaan ja olen ujo. mutta en haluaisi työskennellä kassalla/kaupassa.

Kommentit (211)

Vierailija
21/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs sä sitten teet työllistymisesi eteen että pääsisit muualle kuin kassalle? 

Vierailija
22/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyllyttäjäksi tai sinne kylmäkaappiin töihin. Ei kai kaikkien ole pakko kassalla olla.

Siskoni haki hyllyttäjäksi. Pääsi rekryfirman kautta perehdytykseen ja sai työvaatteet. Kertoi voivansa tehdä töitä missä vaan Uudellamaalla. Tästä on nyt yli kuukausi ja työtunteja 0.

Selvää on, että kassataitoinen hyllyttäjä palkataan ennemmin kuin pelkkä hyllyttäjä. Usein nuo taustahommat menee myös v a m m a i s i lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs sä sitten teet työllistymisesi eteen että pääsisit muualle kuin kassalle? 

Olen työnhakija jotta saan rahaa. En saanut sairaslomaa vaikka puhuin lääkärille ahdistuksesta. Oikeasti en tunne oloani työkykyiseksi.

Vierailija
24/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan mennä pakkaamaan verkkokaupan ruokatilauksia? Ei tarvi mennä minnekään kassalle.

Vierailija
25/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa kassa :)) kirjoitti:

Omassa asennoitumisessa täytyy olla vikaa, jos ei muka kassatyöt maistu. Kun homman on omaksunut, se kulkee helposti. Se ei kaipaa suurtakaan ponnistelua, kun lukija lukee hinnat tuotteista ja kassakone laskee loppusumman automaattisesti. Asiakas itse hoitaa maksuosuuden ja tavaroiden pakkauksen....   Seuraava!

Minulle taas kaupan kassa -tyyppinen työ on se kaikkein painajaismaisin työ. Suurimmaksi osaksi se on suorittavaa rutiinityötä, mutta ei kuitenkaan niin rutiinia kuin joku liukuhihnatyö. Kassatyöhön liittyy valtavasti kaikenlaisia poikkeuksia, joista osa tulee vastaan vain joskus (hyvityskortit, sossukortit jne.) mutta ne pitää kaikki osata ja muistaa. Niitä ei voi päätellä järjellä.

Vierailija
26/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun kysyt vaan. Käytät vielä tota samaa kieltä hakemuksessa kuin alotuksessasi. Tuskimpa saat paikkaa, kerrot vielä että mieluiten työskentelisit takatiloissa koska pelkäät ihmisiä.

No mut käskettiin myös hakea työharjoittelupaikkoja.

Vierailija
27/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työnhakija jotta saan rahaa. En saanut sairaslomaa vaikka puhuin lääkärille ahdistuksesta. Oikeasti en tunne oloani työkykyiseksi.

Mitä mahdollisesti tapahtuisi mikäli olisit töissä?

Vierailija
28/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burn outti koska stressaan niin paljon

Vierailija
29/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä aiheuttaa stressin?

Vierailija
30/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajahan sen päättää kenet palkkaa. Voit hakea, mutta ei sinua huolita.

Vierailija
31/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketju keksittyä juttua. Kaupan alan työt vähenee koko ajan, koska:

a) pikakassat

b) automaatio

c) logistiikka

Väheneviä paikkoja hakee hyvin paljon väkeä, eikä joku muu sinne enää pääse.

Vierailija
32/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sun johonkin pitää kolmessa vuodessa työllistyä, jos saat työkläritukea niin on myös vaatimuksia? Tai sit kuntouttava työtoiminta on oikea paikka.

Vierailija
33/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa asennoitumisessa täytyy olla vikaa, jos ei muka kassatyöt maistu. Kun homman on omaksunut, se kulkee helposti. Se ei kaipaa suurtakaan ponnistelua, kun lukija lukee hinnat tuotteista ja kassakone laskee loppusumman automaattisesti. Asiakas itse hoitaa maksuosuuden ja tavaroiden pakkauksen....   Seuraava!

Unohdit ne vittuuntuneet ihmiset, joita pitäisi palvella joka päivä hymyssä suin.

Vierailija
34/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä aiheuttaa stressin?

Olen pienestä asti kärsinyt sos tilanteiden peloista. Mutta olen käynyt jo kuntouttavat läpi joten niitäkään ei enää jaksaisi

Vierailija
35/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä aiheuttaa stressin?

Villi veikkaus: Ihmiset.

Vierailija
36/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun meet sinne kauppaan töihin ap ja sitten teet oikein rauhalliseen tahtiin kaikki annetut työt päin helvettiä. Noin viikon kuluttua ongelma poistuu. TE tsto voi yrittää kostaa uusilla vastaavilla pesteillä, mutta ovelana olet vaatinut nykyisestä kaupasta työtodistuksen, jonka esität seuraavassa paikassa sinne mennessäsi. 

Vierailija
37/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas kaupan kassa -tyyppinen työ on se kaikkein painajaismaisin työ. Suurimmaksi osaksi se on suorittavaa rutiinityötä, mutta ei kuitenkaan niin rutiinia kuin joku liukuhihnatyö. Kassatyöhön liittyy valtavasti kaikenlaisia poikkeuksia, joista osa tulee vastaan vain joskus (hyvityskortit, sossukortit jne.) mutta ne pitää kaikki osata ja muistaa. Niitä ei voi päätellä järjellä.

Työnantaja on velvollinen järjestämään uudelle työntekijälle perehdyksen. Jopa pikkukaupassa pitäisi olla jatkuvasti mahdollisuus kysyä kun näitä poikkeustapauksia tulee vastaan. Fiksu kauppias tosin opettaa ne jo etukäteen. Kun tilanne tulee ekan kerran jälkeen vastaan uudestaan niin sen muistaa kyllä.

Vierailija
38/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun meet sinne kauppaan töihin ap ja sitten teet oikein rauhalliseen tahtiin kaikki annetut työt päin helvettiä. Noin viikon kuluttua ongelma poistuu. TE tsto voi yrittää kostaa uusilla vastaavilla pesteillä, mutta ovelana olet vaatinut nykyisestä kaupasta työtodistuksen, jonka esität seuraavassa paikassa sinne mennessäsi. 

Tai meet sinne töihin ja teet kaiken kunnolla. Saat vakipaikan, saat palkkaa ja voit huomata tykkäävät työstä, sekä rupeat toteuttamaan itseäsi, eikä tartte olla työkkårin kanssa tekemisissä.

Vierailija
39/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä aiheuttaa stressin?

Olen pienestä asti kärsinyt sos tilanteiden peloista. Mutta olen käynyt jo kuntouttavat läpi joten niitäkään ei enää jaksaisi

Harmi ettei niistä ole sitten ollut mitään apua.  Mites joku etätyö missä ei tarvisi olla ihmisten kanssa hirveesti tekemisissä?

Vierailija
40/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, luulishan sitä, että on helppoa kuin mikä, kun kassakone tekee kaiken työn. Ainakin Prisman kassalla tuli useinkin kaikenlaisia poikkeustilanteita, että olis pitänyt itse laskeskella vähän sitä sun tätä ja salamana tietää miten se lasketaan, ei onnistunut multa vitosen matikalla.