Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvella ToppaHaalari 7v = Ekaluokkalainen ???

29.10.2006 |

Hei,

ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin kysellä kuinka

monelle EkaLuokkalaiselle on hankittu TOPPAHAALARI.

Meillä ToppaHaalari on ostettu ja toivottavasti sitä

myös käytetään. SiiS poikani kyllä itse tykkää pitää

haalaria.... mutta..... Tiedän että luokalla lapsia joilla

ei HAALARIA ja nämä lapset sitten JANKUTTAVAT ETTÄ

VAUVOJEN ASU , PAH =(

En oikein ymmärrä miksi ei saa pukeutua niinkuin itse

haluaa vaan aina on JOKU VÄÄRÄLEUKA jankuttamassa =O)

Meillä poika on viluinen joten nytkin ON KUULEMMA LIIKAA VAATETTA PÄÄLLÄ LUOKKATOVEREIDEN MIELESTÄ =(

Kyllä osaa lapset olla JULMIA TOISILLEEN =(

Harmittaa....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen siksi että poika itse niin ehdottomasti haluaa. ;)

Ja minusta onkin hyvä juttu!.

Tuota itsekin mietin että mitenköhän muilla.. Mutta uskon ettei meidän poika välitä toisten sanomisista, vaikka ikäväähän niitä on kuunnellla jos joku nyt kommentoi..

Se harmittaa eniten ettei jotkut vanhemmat vaan yksinkertaisesti välitä mitä lapsillaan on päällä, siis tarkoitan että monesti on aivan liian vähän vaatetusta.. Nyt tässä esim. kahden viime viikon aikana olen kuullut pojalta kuinka monilla on päässään vain lippis & haahuilevat välitunneilla pelkässä sisäpaidassa! (ASTEITA ollessa +6!). :/

No ehkä näiden lasten vanhemmat eivät osaa opettaa lapsiaan pukeutumaan oikein, sääli lasten takia..

Eli meillä ainakin pukeudutaan kelin mukaan oikein. =)

Vierailija
2/8 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun 2-osainen ja pulkkamäkeen/pihaleikkeihin haalari.Poika itse haluaa laittaa kouluun takin ja housut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö alkoi jo keväällä koulun tutustumisen jälkeen sanomaan että kouluun ei laiteta sitten haalaria. Siitä viisastuneena ostin kevään alennuksista kaksiosainen Rasavilin puvun. Kotiin ostettiin haalari. Tämä Rasavilin puku ei kyllä erityisemmin miellyttänyt (vaaleanpunainen/tummansininen) vaan sanoi itse haluavansa muodikkaamman puvun... No en satsannut mihinkään kalliiseen vaan ekan kerran vein tytön H&M:n talvivaate ostoksille ja käskin valita mieleisen. Valitsi tummanruskean takin ja limet toppahousut ja Zarasta löytyi asuun sopivat limet huivi+pipo. Kengiksi kävi äidin hankkimat Eccot, vaikkakin mokkakengät tuntuvat miellyttävän enemmän. En olisi uskonut että tämä päivä tulee näin pian, mutta en halunnut olla se ilkeä äiti ja pakottaa käyttämään jotain mistä lapsi ei pidä! Tänään lähti omaan pihaan haalarit päällä mitään kysymättä. Kouluun saa mun puolesta laittaa nätit, mutta epäkäytännöllliset vaatteet, vaan kotipihassa vaatteiden täytyy kestää kosteutta...

Vierailija
4/8 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pojalle mielestäni ihanan Lennen ruskea/vaaleansinisen 2-osaisen.Pojan mielestä se on ihan ok,mutta ei mikään huippu ;).No...nyt sitten valitsi H&M:n harmaan takin ja mustat housut (huoh).Kaikki pitäis olla mustaa... :)

Vierailija
5/8 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalainen tyttö sanoi, ettei laita sitä päälle, on kuulemma vauvamainen. Hetken harkittuaan sanoi sitten, että haalari kelpaa koville pakkasille ja liikuntatunneille.

Tänään oli aamulla 6 astetta pakkasta. Tyttö lähti kouluuun kevyemmässä talvitakissa ja toppahousuissa (alla sisävaatteet). Kevyt talvitakki on pinkki Jonathanin Motion Wearin talvitakki ja housut tummansiniset Motion Wearin ohuemmat toppahousut. Ihan nätti yhdistelmä, tytär valitsi itse asun viime kevään alennusmyynneistä.

Prinsessalle kommentti:

Tässä muutama viikko sitten tytär tuli kotiin puolipukeissa (fleecevuorillinen takki laukussa) ja lämmintä oli se +6-8 astetta. Eli vaikka kuinka yrität laittaa lämpimät vaatteet aamulla näkyviin, ja lapsi niissä vielä kouluunkin menee, niin välitunnilla ja iltapäivällä vaatteet menevät kassiin hanskojen ja hatun kanssa... nyt pakkasten tultua tyttö tuli järkiinsä ja totesi, ettei ole kiva palella. Opekin oli puhunut lämpimästä vaatetuksesta.

Vierailija
6/8 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärrän että lapset joskus vähentää omatoimisesti vaatteitaan koulussa. Näin kävi myös meillä yhtenä päivänä reilu pari viikkoa sitten, mutta asiasta juteltiin pojan kotiin tultua & sen jälkeen ei ole enää vaatetta vähentänyt. ;)

Mutta sitä en siis ymmärrä, ettei jo kouluun aamulla lapsen lähtiessä ole vanhemmat tarkastaneet sitä ulkovaatetusta. Eli minusta ainakin +6 asteella lippis on liian vähän..

Prinsessalle kommentti:

Tässä muutama viikko sitten tytär tuli kotiin puolipukeissa (fleecevuorillinen takki laukussa) ja lämmintä oli se +6-8 astetta. Eli vaikka kuinka yrität laittaa lämpimät vaatteet aamulla näkyviin, ja lapsi niissä vielä kouluunkin menee, niin välitunnilla ja iltapäivällä vaatteet menevät kassiin hanskojen ja hatun kanssa... nyt pakkasten tultua tyttö tuli järkiinsä ja totesi, ettei ole kiva palella. Opekin oli puhunut lämpimästä vaatetuksesta.

[/quote]

Vierailija
7/8 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on toppatakki + -housut yhdistelmiä useampia. Tummanruskeaa, oranssia ym. äidin silmää miellyttäviä, joista poika onneksi itsekin tykkää. Vielä pukee päälleen tyytyväisenä äidin valitsemia vaatteita, mutta tiedän kokemuksesta (15v. isoveli kotona), että se mustakausikin jossain vaiheessa tulee. :/

Vierailija
8/8 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni laittaisin ekaluokkalaiselle pojalleni haalarin, mutta jo viime talvena oli tosi vaikeaa löytää sopivaa haalaria. Onko jossain olemassa 140cm haalaria, joka ei ole mikään laskettelujuttu? Poika on mahan kohdalta hieman pulleampi ja sen vuoksi on aika hankala löytää edes toppahousuja, kun kaikki on niin kapeaa mallia.

Toissa vuonna ostin sopivat housut JesperJuniorilta, mutta eihän niitä enää tämän vuoden mallistossa ollut.