Vuokrakämppä ei mene vuokralle koska suorasähkö
Olen laskenut vuokraakin, mutta kukaan ei uskalla vuokrata. Vaikka pitäisin tyhjillään ja minimikulutuksella, niin menee monta sataa kk plus vastike plus laina pankille. Jos nyt myyn, niin jään älyttömästi tappiolle. Ja liian alas vuokraa ei kannata laskea, koska käyttö kuluttaa asuntoa... Tuskin olen ainut samassa tilanteessa oleva.
Eli ohjeena muille: älkää alkako vuokranantajiksi, ellei teillä ole kunnon puskuria tilillä. Ei oo ilmaisia lounaita.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos nostat vuokraa ja sähkölasku sisältyisikin vuokraan?
Se sähkölasku on näillä hinnoilla joku 600-1000 eur kk. Tyhjilläänkin n 250-300 eur kk. Eli aika mahdoton tilanne asunnosta, josta saa normimarkkinoilla n 900 eur vuokraa kk. Liian iso riski, kun vuokralaisethan sitten käyttää sitä sähköäkin surutta, jos se vuokraan sisältyy. Kiitos kuitenkin ideasta. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sähkölasku on näillä hinnoilla joku 600-1000 eur kk. Tyhjilläänkin n 250-300 eur kk. Eli aika mahdoton tilanne asunnosta, josta saa normimarkkinoilla n 900 eur vuokraa kk. Liian iso riski, kun vuokralaisethan sitten käyttää sitä sähköäkin surutta, jos se vuokraan sisältyy. Kiitos kuitenkin ideasta. T. Ap
Kerrostaloasunnon sähkölaskuko 600-1000 e/kk??? Vai onko kyseessä okt?
Vaikka meillä nousi juuri sähköyhtiön perimä hinta ei siitä pahalla tahdollakaan saa 3 h asuntoon maximikulutuksellakaan kuin noin 62 euroa kuukausi.
Toisaalta, jos saat vuokralaisen halvalla vuokratasolla, niin saat ilmaisen lämmityksen. Vaikka kämppä kuluukin. Tyhjästä asunnosta kaikki kulut tulee itselle. Myös vastikkeet, jos on taloyhtiö.
Äkkiä tulee persnettoa melkein tonni kuussa tyhjästä asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka meillä nousi juuri sähköyhtiön perimä hinta ei siitä pahalla tahdollakaan saa 3 h asuntoon maximikulutuksellakaan kuin noin 62 euroa kuukausi.
Kyse ei ole kerrostalo-asunnosta, eikä kyse ole kolmiosta. Ja kt-asunnossakin meillä menee talvella helposti 250-300 kilowattituntia/kk, joka nykyhinnoilla on sitten se reilu satku per kk plus siirto. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo ei voi pitää paikkaansa. Kyllä kk-kustannus nousee kt-asunnoissakin tooooodella reilusti, n. 300-500 €/kk. Et vissiin osaa laskea ollenkaan?
Nyt nopeasti tilaamaan siihen uusi ja hyvä ilmalämpöpumppu. Saat kuitenkin verotuksessa vähentää sen koko hankintahinnan ja asennustyön. Ilposta sitten kehuva maininta vuoktailmoitukseen, niin se saa vuokralle kyllä!
Heh! Loisiva asuntosijoittaja sai siinä taas kunnon opetuksen. Älä siis ahnehdi liikaa.
Olisko mahdollista tehdä sopimus, jossa maksaisit kiinteöhintaisesti esim. 500€ kuussa sähköstä ja ylimenevästä osuudesta vastaa vuokralainen?
Jollei tämäkään ole mahdollista, niin miettisin "lämpö"remppaa, edes ilmalämpöpumput?
Jollei tämäkään onnistu, niin myisin pois. Se, että otat tappiota myynnistä nyt, on kuitenkin vähemmän, jos otat tappiota kuluissa ja muut muutaman vuoden päästä sen lisäksi tappiolla.
Parempi vuokrata vaikka pienellä tappiolla kuin maksaa itse viulut. Meillä on asunto nyt tälleen vuokrattu. Maksetaan itse noin satku siitä.
Sähkön maksavat itse.
Mieluummin maksan satasen kuin tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan. Ihan oikein ahneelle.
Kannattaa tosiaan miettiä,et ottaako jonkun kuitenkin vuokralle ja on valmis itse maksaa jotain . Nyt on todella haastavaa saada vuokralaisia jos asunnossa on suora sähkö.
Sellaista se on kun hyppää mukaan kuplaan. Hetken on kivaa mutta sitten kun puhkeaa niin eipä ole enää. Ennen jonotettiin Teliasoneran osakkeita ja hävittiin rahat, nyt viime vuosina on jonotettu sijoitusasuntoja ja sinne meni nekin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Kiva miten täällä heti automaatiolla ajatellaan, että vuokranantaja = ilkeä ja ahne. Esimerkiksi itse jätin vanhan asuntoni vuokralle muuttaessani toiselle paikkakunnalle, josta ei ole taloudellisesti järkevää ostaa kämppää. Haluan kuitenkin että rahani on ennemmin kiinni jo maksetussa asunnossa kuin tilillä makaamassa tyhjänpanttina. Miten se tekee minusta ahneen?
Sinulla on varmaan perhe, ettekä itse mahdu sinne asumaan ja vuokraisit sitten sen toisen asunnon? Vai onko kotonakin sähkölämmitys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva miten täällä heti automaatiolla ajatellaan, että vuokranantaja = ilkeä ja ahne. Esimerkiksi itse jätin vanhan asuntoni vuokralle muuttaessani toiselle paikkakunnalle, josta ei ole taloudellisesti järkevää ostaa kämppää. Haluan kuitenkin että rahani on ennemmin kiinni jo maksetussa asunnossa kuin tilillä makaamassa tyhjänpanttina. Miten se tekee minusta ahneen?
Ei noita kannata kuunnella. Itselläni on kaksi asuntoa, enkä ole mitenkään ahnehtinut mitään. Valitettavasti sain perintöä. Toisessa on kaukolämpö ja toisessa sähkölämmitys. Ajattelin pitää sähkölämmitteisen peruslämmöllä ja olla talven kaukolämmitteisessä.
Jos ei voi maksimoida voittoja niin sitten minimoidaan tappiot.
Eli asunto vuokralle markkinahintaan. Pintojen kuluminen ei ole mitään siihen verrattuna, miten peruslämpö, seisova vesi ja asumattomuus tekevät asunnolle, etenkin jos kyseessä on vuokra-okt.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, jos saat vuokralaisen halvalla vuokratasolla, niin saat ilmaisen lämmityksen. Vaikka kämppä kuluukin. Tyhjästä asunnosta kaikki kulut tulee itselle. Myös vastikkeet, jos on taloyhtiö.
Äkkiä tulee persnettoa melkein tonni kuussa tyhjästä asunnosta.
Ihan oikein ahneelle "vuokraloordille"!
Ilmalämpöpumpun nyt ostankin sinne, kiitos asian nostosta. Arvioissa on, että 1/3 putoaisi sähkökulut, mutta katsotaan. :) Eli vielä on hankala tuolle rakentaa mitään. Ehkä sit vaan vuokraan määräaikaisesti superhalvalla ja saan osan kuluista kuitattua... Parempi sekin kuin 0 eur. Hyviä vinkkejä, kiitos kaikista! T. Ap