Äitini 88v rupeaa heti valittamaan jos lähden kotoa ulos (asumme samassa taloudessa) vaikkei hän tarvitsisi konkreettisesti mitään apua missään tuntikausiin?
Nuorempana ei ollut lainkaan tällaisia piirteitä. Hän viihtyy yleensä hyvin vaikka olisi ihan yksinkin.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Elämätön elämä, jos on peräkammarin tytöksi jäänyt.
Äitisi käyttää sua hyväkseen.
Kuolisin ahdistukseen, jos joutuisin elämään saman katon alla äitini kanssa.
Kai sinäkit rakastat äitiäsi ja tahdot hänelle hyvää? Miksi et siis tahtoisi asuakin yhdessä hänen kanssaan?
Entä jos on hälytin ranteeseen, jos kaatuu. Kai joku on lämmittämässä ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia napanuora tulisikin katkaista.
Mistä päättelet ettei ap ole katkaissut? Moni asuu samassa talossa vanhempien kanssa,varsinkin maalla.
Vierailija kirjoitti:
Aika kipata äiti hoivakotiin.
Törkeä viesti. Vanhus ei ole joku paketti jonka saa kipata hoivakotiin vasten tahtoaankin.
Vierailija kirjoitti:
Hän on peloissaan. Hän tuntee ja tietää haurautensa. Mitä tahansa voi tapahtua milloin tahansa, eikä hän halua olla yksin, kun lähtö lähenee.
Näin on. Mutta on totuttava jonkin verran yksinoloon, liian raskasta omaiselle muuten. Mulle omainen aikanaan valitti muista käynneistä kuin työ- ja kauppakäynneistä. Se oli rasittavaa, vaikka käsitin että pelko taustalla.
Turvaranneke voisi auttaa asiaa.
Puolisokin saattaa tehdä noin, valitettavasti varsinkin mies, jos hän itse ei enää pysty kotoa poistumaan. Puolisonkin pitäisi näköjään silloin rajoittaa elämäänsä. Kai se on pelkoa, jota ei osaa sanoittaa, ehkä mustasukkaisuutta toisen paremmasta terveydestä ja vähäisestäkin kodin ulkopuolisesta elämästä, joskus jopa luulottelua uskottomuudesta. Kiittämätöntä se kyllä on varsinkin jos kaikki hoitotyö ja arjen pyöritys on terveemmän vastuulla, eikä tämä ole koskaan jättänyt toista turvattomaan tilaan.
Ap, mistä äitisi tarkkaan ottaen valittaa, mitä hän pelkää, mitä ajattelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinäkit rakastat äitiäsi ja tahdot hänelle hyvää? Miksi et siis tahtoisi asuakin yhdessä hänen kanssaan?
Äidit ja tyttäret eivät voi asua keskenään ilman että jompikumpi on tyytymätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en missään nimessä halua asua aikuisena äitini kanssa. Äiti on aina ollut hyvin voimakastahtoinen ja määräilevä, joten hän kohtelisi minua loppuun asti kuten viisivuotiasta. Hänelle on mahdoton ajatus, että minä olen aikuinen ja osaan päättää omista asioistani.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeä viesti. Vanhus ei ole joku paketti jonka saa kipata hoivakotiin vasten tahtoaankin.
Vanhukset ei kuulu vanhainkotiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset ei kuulu vanhainkotiin!
Ei nih. Kaatikselle viedään
Mun yli 80v anoppi tekee samaa miehelleen. Appi on hyvässä fyysisessä ja psyykkisessä kunnossa ja on käytännössä vankeudessa nyt. Anopillakaan ei ole mitään fyysistä ongelmaa, eikä ainakaan todettua muistisairautta. Miksi vanhuus tekee ihmisistä sietämättömiä piruja?