Pienen vauvan tuominen harrastuksiin, opintoihin jne.
Harrastusryhmässäni on tuore äiti, joka on alkanut ottamaan tuoreen pienokaisensa mukaan jokaiselle tapaamiskerralle. Vauva luonnollisesti myös itkee ja vaatii oman huomionsa. Itse koen tällaiset tilanteet yksinkertaisesti todella turhauttavina. Harrastan, koska haluan rentoutua ja saada voimia arkeni vastapainoksi - en halua kuulla vauvan itkua, joka näissä tilanteissa kuulostaa lähes yhtä kuormittavalta kuin naapurin kivipora. Mielestäni vauvat eivät yksinkertaisesti kuulu mukaan aikuisten harrastuksiin/ luennoille tms. Joten tuoreet äidit, voisiko lapsenne isä katsoa pienokaista sen pari tuntia sen sijaan, että kantaisitte vauvan aivan kaikkialle mukananne?
Kommentit (146)
Minusta tulisi hyvä äitipuoli. Jos biologinen äiti olisi vähänkään hankala niin tiedän kyllä millä ärsyttää. Kävisin esim. lapsen kanssa parturissa. Jos ei saisi antaa karkkia niin antaisin silti ja sanoisin lapselle, että sun äiti on vähän nipo. Olisi kaikenlaista ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luennoille ei missään nimessä. Todella häiritsevää ja itsekästä. Pystynet olemaan vaikka vuoden verran äitiysvapaalla lapsen kanssa, ettei lasta tarvitse raahata kirkumaan yliopistolle.
Kukaan ei ala sinun takiasi viivyttämään opintojaan vuodella, ehei. Haaveita saa aina olla.
Syön jäätelöä ja tarjoan vauvallekin, kun käännät pään muualle.
Oho, eikö olisi saanut. Älä nyt hikeenny.
Lapsi saisi elämänsä ensimmäisen herkkujäätelön luennolla.
Vierailija kirjoitti:
Luennoille ei missään nimessä. Todella häiritsevää ja itsekästä. Pystynet olemaan vaikka vuoden verran äitiysvapaalla lapsen kanssa, ettei lasta tarvitse raahata kirkumaan yliopistolle.
Nimenomaan kun kaikki lapset ei kilju. Vauvat luennoilla on ihan ok, jos eivät häiritse. Eli siis nukkuvat tyytyväisinä siellä vaunuissa tai missä ovatkin. Ja olen jopa todistanut tilannetta, jossa luennolla oli yhdellä äidillä kolme isoa lasta mukana. Heillä oli siellä jotain piirustustarviketta ym ja olivat ihan rauhassa siell.
Paljon enemmän siellä häiritsee ne parikymppiset tirskujat.
Kanssaopiskelijoille ei kuulu lainkaan päättää muiden luennoilla käymisestä. Säännöt päättää esim. luennoitsija ja myös valitukset säännöistä voi osoittaa hänelle. Osa sallii vauvan, osa ei. Siihen on sekä lapsen vanhempien että muiden opiskelijoiden tyytyminen.
Samaa koskee harrastuksia.
Maailma ei pyöri napanne ympärillä.
Kaupat, kadut, huoltoasemat ovat kaikkien käytössä. Teidän Keisarillisen Korkeutenne mielioikkujen mukaan ei niissäkään käymistä päätetä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tulisi hyvä äitipuoli. Jos biologinen äiti olisi vähänkään hankala niin tiedän kyllä millä ärsyttää. Kävisin esim. lapsen kanssa parturissa. Jos ei saisi antaa karkkia niin antaisin silti ja sanoisin lapselle, että sun äiti on vähän nipo. Olisi kaikenlaista ideaa.
Jos äiti olisi ostanut uuden vaatteen niin voitaisiin tehdä mustikkaherkkua.
Anopilta olen saanut hemmetin hyviä ärsytys ideoita. Anoppi harrasti noita.
Luulisi että äiti tuntee lapsensa. Minäkin olen vienyt lapsia paikkoihin joihin yleensä ei oteta lasta mukaan ihan käytännön syistä mutta pääasiassa siksi että tiesin lapsen nukkuvan kokoajan ja olevan hiljaa jos heräisi.
Lapsen temperamentti sen määrää onnistuuko tuollainen. Yhtä vaativaa ja uteliasta yksilöä en vienyt kuin tarkkaan harkittuihin paikkoihin.
Minkä vtn takia kenelläkään pitäisi olla oikeus häiritä toisia????
Nää on just ihmisenä niitä painajaisia jotka huutelee muille, että maailma ei pyöri teidän navan ympärillä mutta vaatii itse, että maailma pyörii hänen ympärillään ja hänen ehdoillaan.
Nää on just niitä ihmisiä jotka uhkailee opettajia vaikka millä kun Maripetteri ei saa kymppiä vaikka koulussa ei ole näkynyt puoleen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että äiti tuntee lapsensa. Minäkin olen vienyt lapsia paikkoihin joihin yleensä ei oteta lasta mukaan ihan käytännön syistä mutta pääasiassa siksi että tiesin lapsen nukkuvan kokoajan ja olevan hiljaa jos heräisi.
Lapsen temperamentti sen määrää onnistuuko tuollainen. Yhtä vaativaa ja uteliasta yksilöä en vienyt kuin tarkkaan harkittuihin paikkoihin.
Tirsk. Sinun kannattaisi ainakin päivittää suomen kielen taitosi, etteivät lapsesi opi vääriä muotoja ihan turhaan.
Minua ei pääsääntöisesti lapset häiritse ollenkaan harrastuksissa. Enemmän häiritsee se, jos osa porukasta on vähän väliä pois, koska lapsille ei ole hoitajaa ja siksi koko porukka etenee sitten eri tahtiin. Parempi, että kaikki pääsee paikan päälle.
Tämäkin toki riippuu harrastuksen luonteesta. Mielestäni esimerkiksi joogassa, jossa täytyy tarkkaan seurata omaa hengitystä ja pyritään hyvin tarkkaan keskittymiseen, lapset tai vauvat häiritsevät jos heistä lähtee ääntä tai he liikkuvat edestakaisin tilassa.
Sen sijaan esimerkiksi kuorolaulu, erilaiset urheiluharrastukset (jos tilat ovat sellaiset, että lapsille voi rajata oman oleskelualueen) ja muut eivät juurikaan häiriinny lasten läsnäolosta. Tämä tietysti sillä oletuksella, että vanhempi huolehtii oman lapsensa ja lähtee sitten pois lapsen kanssa, jos meno menee liian villiksi tai vauvalla täydeksi huudoksi.
Ja jos lähden itse rentoutumaan ilman lapsia, niin ei minua häiritse, jos jollain toisella on lapsi huollettavanaan. Se on vain elämää ja osaan nauttia myös siitä, että tiedän ettei minun tarvitse stressata sitä käyttäytyykö muiden lapset tmv. vaan voin itse vaan olla ja jättää reagoimatta.
Otan lapsenlapseni mukaan luennoille. Ei heidän vanhemmillaan ole resursseja hoitaa niitä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on asiat niin hyvin että tää on teidän suurin murheenne
Ei vaan päin vastoin. On jo niin paljon murheita, että pienikin ylimääräinen kuormitus katkaisee kamenlinselän ja menee loputkin hermot. Harrastuksiin mennään rentoutumaan, ei kärsimään lisää!
Vierailija kirjoitti:
Otan lapsenlapseni mukaan luennoille. Ei heidän vanhemmillaan ole resursseja hoitaa niitä kaikkia.
Minä otan lapseni, lapsenlapseni ja vanhempani, jotka kaikki tarvitsevat jollain tapaa hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan päin vastoin. On jo niin paljon murheita, että pienikin ylimääräinen kuormitus katkaisee kamenlinselän ja menee loputkin hermot. Harrastuksiin mennään rentoutumaan, ei kärsimään lisää!
Ikävä kuulla, että on noin rankkaa. Älä laita vauvaa syntipukiksi vaan etsi apua että voit paremmin. Kuulostaa todella pahalta, jos elämäsi on yhtä kärsimystä.
Sängyissään makaavat vanhukset saisivat luennoista varmasti paljon enemmän irti kuin vauvat. Ottakaa heidät mukaan. Luentosalien perällä on tilaa sängyille.
Voiko vauvan viedä vaikka siivouskoppiin rentoutumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain apua merkityksettömään elämään synnyttämällä. Nyt elämäni ei ole turhaa ja haluan hoitaa lastani, saada elämän hänen elämästään. Harmi vaan että nykyajan uniikit lumihiutaleet tyrkkäävät OMAN äidin pois vaikka kaikkeni yritän antaa. Tahdon hoivata ja auttaa pukemisessa :(
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ei ole miestä tai tukiverkkoa vaan vauva on pakko ottaa mukaan? Äiti voi tarvita jotakin aikuiskontaktia ettei pimahda. Ymmärrän kyllä ärsytyksen tässä asiassa, mutta joskus on olosuhteiden pakosta otettava vauva mukaan.
Miksi aikuiskontakteja ei voi etsiä jostain äiti+lapsiryhmistä?
Vierailija kirjoitti:
Eli olet naisvihaaja, et lapsivihaaja? Miksi monesti juurikin naiset ovat myös pahoja naisvihaajia?
Vierailija kirjoitti:
Kanssaopiskelijoille ei kuulu lainkaan päättää muiden luennoilla käymisestä. Säännöt päättää esim. luennoitsija ja myös valitukset säännöistä voi osoittaa hänelle. Osa sallii vauvan, osa ei. Siihen on sekä lapsen vanhempien että muiden opiskelijoiden tyytyminen.
Samaa koskee harrastuksia.
Maailma ei pyöri napanne ympärillä.
Kaupat, kadut, huoltoasemat ovat kaikkien käytössä. Teidän Keisarillisen Korkeutenne mielioikkujen mukaan ei niissäkään käymistä päätetä.
Muilla ihmisillä on myös oikeus tuumailla ääneen, jos heitä ärsyttää toisten ihmisten vauvat. Lisäksi muut ihmiset saavat esim. kiroilla lasten kuullen, koska heillä on siihen oikeus.
Oho, eikö olisi saanut. Älä nyt hikeenny.